Teema on suletud

KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 2)

(27-11-2019, 01:20 AM)v6sa Kirjutas:  
(26-11-2019, 23:08 PM)oltsberg Kirjutas:  
(25-11-2019, 10:04 AM)v6sa Kirjutas:  Omanikule on kasulikum see auto, mis vähem kulutab.

Maakerale on kasulikum see auto, mis vähem pasandab kasutamisel.

Konkreetne rohkem kulutav pasandab vähem. Jääkarud sulavad hiljem, suurlinnade õhk on puhtam. Meil perifeerias on sellest muidugi pohlad.

Vingugaas ja põlemata süsivesinikud on mittetäieliku põlemise tunnus. Katalüsaator nende kahega ei tegele. Või noh, möödaminnes tegeleb ka...

Mul on siiras rõõm lugeda targa mehe asjalikke kirjaridu, aga oot-oot- mida see katalüsaator siis teeb? Millest ma valesti aru olen saanud?

(27-11-2019, 01:20 AM)v6sa Kirjutas:  Fabia peaks kaaluma Ladast rohkem? Samas peaks Lada käigud olema lühemad...
Vot siia ma tahtsingi oma "pihtimusega" jõuda. Jah, Fabial on kaasa vedada ca 140 kg rohkem iseennast kui VAZil. Ja mälusopis kummitas üks huvitav fakt, mille üle kontrollisin: Sigar, mis on paar numbrit suurem auto, kaalub ainult 6kg rohkem kui Fabia... Kuigi Fabial on "pool mootorit" plastist ja mõni kg on kokku hoitud ka põhjamastiksi arvelt.

Käikudega võrdlusmoment puudub, ei ole "teaduslikke" vaatlusi teinud, välja arvatud V käik, mille puhul Fabia mootor teeb ca 500 rpm rohkem kui VAZil. Ehk siis sisuliselt sama, mis VAZil IV käiguga. Samas kütusekulule see halba mõju ei avalda, sest "muna veeretamine" läbi õhumassi on vähem energiat nõudev tegevus kui kandilise kasti liigutamine. Legaalsel maanteekiirusel horisontaalsel teel vilgutab Fabia hetkekulu numbreid, mis jäävad 4...5 l vahele, VAZil on 5...6. Aga kui varbaotsaga pedaali puutuda, tulevad Fabial ette UAZi numbrid, kõvemini vajutades (noore) ZILi omad. VAZ seevastu nagu ei tahagi bensiini neelata, pressi või pedaal põrandasse. Sooja mootori tühikäigul on kah ilusad numbrid 0,5...0,6 l/h, VAZil sinna 0,8 kanti. Suvel näitab Fabia kenasid keskmise kulu numbreid, aastaringses lõppkokkuvõttes on olukord VAZi kasuks.


(27-11-2019, 11:54 AM)Daff Kirjutas:  Selle Fabia termostaadi vahetuse kohta arvaks, et enne oleks mõistlik käia diagnostikas. Viga võib olla mõnes 10 euroses anduris mis enam õieti ei loe...
Lausa mitmel korral on targa aparaadiga kallal käidud, aga viimane kord ei näidanud küll mingeid anomaaliaid. Ostueelne diagnost tuvastas selle temperatuurianduri vea, mis on otsapidi jahutussüsteemis, too sai vahetatud. Muide, VAGi originaalandur maksis 5 ja kopikaid, kõige hinnalisem b-jupp oli jah kümneka kanti.

Neil mõlemal peaks olema all uuemad "kolmetoimelised" katalüsaatorid, mis peamiselt tegelevad lämmastikujääkidega, kuna nüüdisaegsed mootorid ei tohiks juba põlemisprotsessi optimeerimise iseärasuste tõttu oluliselt ei vingugaasi ega haatseed välja ajada. Aga loomulikult, katalüsaator jõudumööda taandab ka vingu süsihappegaasiks ja haatseed veeks ja lämmastikuks. Ehk märkus halva sõnastuse kohta on väga õige.

Minu kogemus sajandialguse LADAga oli säärane, et kütuse hetkekulu see näitas umbes minutise viivega. Küll oli meil ilmselgelt halb isend, mis soojenes juba uuest peale halvasti. Nii kümmekond minutit kulus enne, kui 80 peale kerkis. Kütusekulu oli küll < 7, see oli hea. Kuniks süütepool jälle ikaldus...

Panime prooviks kütuse mõõteturbiini katseks peale ja saime auto enda hetkekulunumbrist hoopis erinevaid näite. Pikaajaline kulu tuli küll samasse suurusjärku.

Olgu küll öeldud, et sama kino on ka sama ajastu Peugeot 406-ga, mille hetkekulu näit jääb tegelikust kenasti maha.

Aga kogu see arutelu on täitsa kohatu ja offtopic algse küsimuse kontekstis elik küsija jaoks ilmselgelt on uuem auto kallim ning selle asemel kasutab arvutada oskav inimene vana laadat.

Kuidas saab mahutada kümme auku ühte auku?

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB

Tuleb jälgida, et augu sisse mahutatavate aukude integreeritud pindala ei oleks suurem, kui välise augu pindala projektsioon samale tasandile, võttes arvesse EK määrusi ja muid kehtivaid õigusakte.

(28-11-2019, 10:27 AM)v6sa Kirjutas:  ... Aga loomulikult, katalüsaator jõudumööda taandab ka ... haatseed veeks ja lämmastikuks...

Hommikune vingumistuju paneb küsima: WTF?

Kas kast-haagisega TÜVle minekul peavad otsaported küljes olema?
Laenasin sõbralt suurt haagist ja lubasin ka TÜVlt läbi hüpata. Portesid aga ei taibanud kaasa võtta ja nüüd tekkis kahtlus, et nendeta on "sõiduk mittekomplektne" Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"

Haagisel portede kaasasolek ei tohiks küll kuidagi kohustuslik olla. Kas on seadusesäte, mis keelab kastihaagist platvormhaagisena kasutada? Üleüldse võib minu teada haagisega originaalmõõtude piires nii üht-teist korda saata. Ülestõstetavad käiguteed tegin mina näiteks oma kunagisele autoveo haagisest kopaveo haagiseks ümberehitatule ja keegi ei inisend TÜV- punktis. Sel oli küll passis "sihtotstarbeline", vbl see aitas ka. Ma ei teagi tegelt, mis tavakastihaagisel seal passis kirjutet on.

(30-11-2019, 17:36 PM)vant Kirjutas:  Haagisel portede kaasasolek ei tohiks küll kuidagi kohustuslik olla. Kas on seadusesäte, mis keelab kastihaagist platvormhaagisena kasutada? Üleüldse võib minu teada haagisega originaalmõõtude piires nii üht-teist korda saata. Ülestõstetavad käiguteed tegin mina näiteks oma kunagisele autoveo haagisest kopaveo haagiseks ümberehitatule ja keegi ei inisend TÜV- punktis. Sel oli küll passis "sihtotstarbeline", vbl see aitas ka. Ma ei teagi tegelt, mis tavakastihaagisel seal passis kirjutet on.

sõiduk peab liikluses osalema sellisena nagu ta tehasest väljus,täpselt sellisena peab ta ka ülevaatusel olema ja portede puudumine on alus keppimiseks.oma ihu ülevaataja ütles ka,et peavad oolema kaasas,küljes mitte.kuna tagumine porte suht kena tuuletakistus siis küljes mul ainult siis kui otsene vajadus,muidu kodus.

(30-11-2019, 17:58 PM)muska71 Kirjutas:  
(30-11-2019, 17:36 PM)vant Kirjutas:  Haagisel portede kaasasolek ei tohiks küll kuidagi kohustuslik olla. Kas on seadusesäte, mis keelab kastihaagist platvormhaagisena kasutada? Üleüldse võib minu teada haagisega originaalmõõtude piires nii üht-teist korda saata. Ülestõstetavad käiguteed tegin mina näiteks oma kunagisele autoveo haagisest kopaveo haagiseks ümberehitatule ja keegi ei inisend TÜV- punktis. Sel oli küll passis "sihtotstarbeline", vbl see aitas ka. Ma ei teagi tegelt, mis tavakastihaagisel seal passis kirjutet on.

sõiduk peab liikluses osalema sellisena nagu ta tehasest väljus,täpselt sellisena peab ta ka ülevaatusel olema ja portede puudumine on alus keppimiseks.oma ihu ülevaataja ütles ka,et peavad oolema kaasas,küljes mitte.kuna tagumine porte suht kena tuuletakistus siis küljes mul ainult siis kui otsene vajadus,muidu kodus.

Ja kes tuleb väitma, et olid tehasest otsa ported ettenähtud?

Sealt edasi läheme sellega, et portede puudumisel, näiteks puitmaterjali veol, saab tee peal korduva väänata? Tulge ikka maa peale, kulla kaimud.

Väidetavalt peavad ülevaatusel kõik toolid ka paigas olema?

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki

(30-11-2019, 18:21 PM)vant Kirjutas:  Sealt edasi läheme sellega, et portede puudumisel, näiteks puitmaterjali veol, saab tee peal korduva väänata? Tulge ikka maa peale, kulla kaimud.

no seda vast ei juhtu,aga ülevaatusel ülevaataja ju tahab näha,et porte ikka korras ja terve ka on.

see ju haagisel näha kas on hinge kohad olemas või mitte,hingesi pole järelikult pole ka portet kuhugi kinnitada ja tehasehaagetel ülevaataja võtab netist pildi milline olema peab,isetehtuga selles osas lihtsam.

mind on haakega ilma luukideta kinni peetud ja jälitati kilomeetri jagu ja sinikuubesi huvitas kinnitamata koorem milleks oli pool alust telliseid tehase alusel ja kilegi ümber,ported ei huvitanud ja sain noomida õnneks.

loogiline,et kui bussis 5 kohta passis kirjas siis peab ka 5 taburetti olema toas.mullu kontrolliti isegi kõigi turvavööde toimimist ja tekkis jama kuna taga istmel ei teadnud kus on turvavöö pannal,ei teadnud kuna pole kasutanud autot 5 inimesega.kaamerad peal ja haltuurade aeg on läbi.ka roolinupp kästi maha kruvida kuna kaameras näha ja see kõik kodustatud ülevaataja juures.

(30-11-2019, 19:15 PM)Laurts Kirjutas:  Väidetavalt peavad ülevaatusel kõik toolid ka paigas olema?

Toolid peavad, et saaks reisijate turvalisuses veenduda ( istmete koos püsivus, turvavööd )

(30-11-2019, 19:25 PM)Inri Kirjutas:  
(30-11-2019, 19:15 PM)Laurts Kirjutas:  Väidetavalt peavad ülevaatusel kõik toolid ka paigas olema?

Toolid peavad, et saaks reisijate turvalisuses veenduda ( istmete koos püsivus, turvavööd )

Tegelikult küll aga kas seda ka kontrollitakse ,selles kahtlen.Mul tööauto seitsmekohaline aga tagumine istmerida ülevaatusel käies alati väljas olnud ja pole keegi kunagi huvi tundnud.

(30-11-2019, 21:49 PM)Kivipurustaja Kirjutas:  
(30-11-2019, 19:25 PM)Inri Kirjutas:  
(30-11-2019, 19:15 PM)Laurts Kirjutas:  Väidetavalt peavad ülevaatusel kõik toolid ka paigas olema?

Toolid peavad, et saaks reisijate turvalisuses veenduda ( istmete koos püsivus, turvavööd )

Tegelikult küll aga kas seda ka kontrollitakse ,selles kahtlen.Mul tööauto seitsmekohaline aga tagumine istmerida ülevaatusel käies alati väljas olnud ja pole keegi kunagi huvi tundnud.

Mul tekkis õuele üks konnasööjate lux-limousine espace millel eelmise tüv-i pikas pattude loetelus muuseas ka märge:
   

Tagumise rea 3 pinki väljas.

ps. vaatlesin reedel (kuu lõpp!) kuidas sinivalge seisis TÜV punkti teeotsas ja korjas kõrvale 3 autot millised kõik ülevaatuselt tulid. Poest ilma tuledeta ja mõni vähe kiiremini liikuja tähelepanu ei pälvinud. Juhuslik valik?, korduva saanud?


See puuduvate istmete eest korduva saamine on ikka jaburus, ma saaks aru, kui on ise juurde ehitatud, teadmata kvaliteediga kinnitused jne aga puudu, mul vanasti nt Niva oli ka kahekohaline, hea suur jahiauto pakiruum, koer mahtus sisse ja lihavannid jne.

(01-12-2019, 09:31 AM)honkomees Kirjutas:  See puuduvate istmete eest korduva saamine on ikka jaburus, ma saaks aru, kui on ise juurde ehitatud, teadmata kvaliteediga kinnitused jne aga puudu, mul vanasti nt Niva oli ka kahekohaline, hea suur jahiauto pakiruum, koer mahtus sisse ja lihavannid jne.

OK, ülevaatusest saan aru, mul üks teine mahtuniversaal, mille passis 7 kohta. Tegelikult 6 ja 7.-da jaoks pole kinnitusi, vöösid ega muud. Aga kuna mnt lrb. ajas tuimalt oma liini: tüübikinnitus jms, siis ei hakanud vaidlema.

Espace nimekiri oli muidugi muljet avaldav. punaseid ridu peale
märgitud hulgi: tulekustuti taatluseta, tagumine udutuli ei põle, numbrimärgil 1/2 ei põle, rooliots märgitud. Sellise ohtlike puudustega auto eemaldamine liiklusest oli ainuõige otsus. Mine poodi ja osta uus...


Einoh, see rooliots on kökimöki, mittetöötav udutuli on kindlasti põhjuseks Big Grin
Aga tõesti- kui istmeid oleks rohkem kui lubatud, saaks veel aru, aga et vähem kui tehasest ette nähtud on oluline viga, see on küll arusaamatu. Tundub, et ongi nii, et ülevaataja lihtsalt paneb oma suva järgi linnukesi.

(30-11-2019, 21:49 PM)Kivipurustaja Kirjutas:  
(30-11-2019, 19:25 PM)Inri Kirjutas:  
(30-11-2019, 19:15 PM)Laurts Kirjutas:  Väidetavalt peavad ülevaatusel kõik toolid ka paigas olema?

Toolid peavad, et saaks reisijate turvalisuses veenduda ( istmete koos püsivus, turvavööd )

Tegelikult küll aga kas seda ka kontrollitakse ,selles kahtlen.Mul tööauto seitsmekohaline aga tagumine istmerida ülevaatusel käies alati väljas olnud ja pole keegi kunagi huvi tundnud.

Juba mitu asstat tõstan om istmeid edasitagasi.  Kui on 9 kohta siis need ka kõik peavad sees olema. Turvavööd ja ka peatoed peavad kõigil üheksal olema. Mul veel selline asi, et juhi kõrval 2 kohta, a mul 1.  Kuna töö buss siis sõidangi kahe istmega, väljaarvatud see 1 päev aastas kui tõstan kõik istmed sisse, kaasa arvatud juhi kõrvale 2 kohalise.   Ja see on kõige tähtsam, mingid rooliotsad jne. ei koti kedagi.  A, tulekustuti pean ka enne markeriga ära uuendama.
Mul naise aotol taga trummelpidurid ja seisupiduri erinevus oli liiga suur, midagi 60 ja 90 %   kuna seda ühte 90-ne peale ei õnnestunud saada keerasin teise 60-ne peale ja ok.   Ja kõige ohtlikum viga oli lisa pidurituli taga aknal, kolmest pirnist 1 oli läbi.  Õiget pirni pold kohe võtta ja võtsin ühe veel välja et sümmeetriline oleks.  Seda, et 1 tugilaager läbi ei näind keegi.
Mõtetu koht ühesõnaga. Mina oma pead nendega ei vaeva, elan oma elu edasi.

Istmejutu jätkuks... Lähiringis Transporter Kombi, mille kirjade järgi 8 kohta. Ei ole ülevaatusel vähemate istmete pärast virisetud. Ja kui nii võtta, siis võib ju igal suvalisel ajahetkel urjadnikuhärra kinni pidada ja puuduvate istmete pärast kordusülevaatusele saata.

Siit ka vastupidine küsimus. UAZ 469B, kirjade järgi 5 kohta. Ometi võib 99% tõenäosusega väita, et tehasest tulnud 7-kohalisena. Miks siis ühel juhul peavad kõik tehases külge pandud istmed sees olema ja teisel juhul ei pea või isegi ei tohi?

Ja veel: kas UAZil peavad turvavööd olema? Tendi tugikaare küljes ja põrandas isegi on mingid keermestatud avad, mis nagu viitaks, et peab. Aga samas: kas tehases ikka pandi rihmad külge?
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne