Haagise valik

(03-12-2019, 14:51 PM)aces Kirjutas:  Minul kaldub vist valik ikka respo poole. Sai täna veel paari tuttavaga konsulteeritud.
Lisaks pole Tiki väga sõbralik lõunaeestlase suhtes: kui tahad, tule otsi Paldiskist ära Cool  

Vastus on ju olemas: lõunaeestlane ostab ikka Respo. Aga mida soovitan kohe kindlasti "kokkuhoitava" rahaga teha: 40cm portekõrgendused 198€ ja vähemalt tent 155€! Kui on vähegi rohkem maateesõitu, on kütusekulus uskumatu vahe. Ja paha pole ka vintsipukk 150€! 
Ma saan täpselt sellist haagist kasutada ja kõik vidinad on "kasutusel".  Lisaks võisk olla mingi 42€ tööriistakast koormarihmadele, vintsivändale jms. Lisaks veel varuratta püstise kinnitusklambri vintsipukile 21€ ja ratas ise ka 54€. Sõbra haagisega ongi see häda kogu aeg, et rihmad ja varuratas "vedelevad" haagises ja muudkui tõsta neid ja mõtle, väht on üldse enamasti "kodus" ehk leiuta võtit.  
Lisaks siis tagaluugi tugevdus ja gaasivedru, et kolaki ei kukuks alla ATVga peale sõites ja kalkulaator annab hinnaks 1641€. Jõhker küll aga hea asi ka! Nurgatoed pole ka paha aga neid saab alati hiljem lisada. Samas üks võiks olla - ise tundnud puudust, kui toon puid, haagis on üksi maja taga ja tahaks peale astuda. Kongil üks oli ja kogu aeg sai kasutatud. 
Kui osta niigi raha ajatamisega aka mingi liisinguga, siis tasub kola kohe külge panna.
Vasta

Milleks kerghaagisele portekõrgendused? Massid lähevad niigi lõhki.

Vintsipukid jms. mudru tiislil takistab pika mandi vedu, mida siin kangesti teha soovitakse.
Vasta

(03-12-2019, 17:12 PM)v6sa Kirjutas:  Milleks kerghaagisele portekõrgendused? Massid lähevad niigi lõhki.

Vintsipukid jms. mudru tiislil takistab pika mandi vedu, mida siin kangesti teha soovitakse.

Isoveri või ka heinapallide puhul kulub ära küll .Egas kõik telleseid vea. Wink
Vasta

Kindlasti tuleks lisada kogu saadaolev lisavarustus, veel võiks hankida mingi kraanalaadse toote, mis tõstab vähemalt 500 kg korraga. Sedasi jääks kasuliku koorma jaoks vähem kilosid alles, omal ka kergem, saab rutem koorma maha ja peale Cool

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

(03-12-2019, 17:23 PM)linnuke Kirjutas:  
(03-12-2019, 17:12 PM)v6sa Kirjutas:  Milleks kerghaagisele portekõrgendused? Massid lähevad niigi lõhki.

Vintsipukid jms. mudru tiislil takistab pika mandi vedu, mida siin kangesti teha soovitakse.

Isoveri või ka heinapallide puhul kulub ära küll .Egas kõik telleseid vea. Wink

no ma vean ka kõike mis ette jääb ja sai ka paati veetud,aga vintsipukist küll puudust ei tunne.veoka koormarihmad teevad sama töö ja siiani nii hakkama saanud.heinarulli kandib kahekesi lups peale,aga tagumine porte on jah korralik tuuletakistus.
Vasta

(03-12-2019, 15:59 PM)linnuke Kirjutas:  Pigem ikka sellepärast ,et standard puit ja metallmaterjal(eriti) 6 m .pikkused. ehk jääb paremini parlanksu. Wink

no selle jaoks ka ju rohi olemas,pikk materjal peale ja lisamass liiva-segukotid ette diisli peale ja 50-100kg peaks asja jonksu ajama.
Vasta

Mu hoolikalt komplekteeritud haagisel said lisavarustusse lukustatava rattaga tugijalg, tugevdatud ported nii ette kui taha ja kallutusamort. Ported annavad väga palju juurde kasvõi koorma kinnitamisel. Saab ikka reaalselt asju vastu portet kinni tõmmata ilma et porte kohe lössi vajuks. Kallutusamort oleks võinud olemata olla. ATVga peale sõites käib koos amordiga no enamvähem täpselt samasugune kolakas nagu ilma, nii et ise sellisest laadimisest loobusin ja ostsin odava otsa pealesõiduteed. Kogust ülejäänud tilu-lilust pole kunagi puudust tundnud. Tagavararatast pole isegi ühelgi autol viimased 10 aastat kasutanud, teepealt äratulemiseks on märksa lihtsamad lahendused tänapäeval olemas.
Vasta

Võsa pÕrutas:
v6sa Kirjutas:  Milleks kerghaagisele portekõrgendused? Massid lähevad niigi lõhki.

Vintsipukid jms. mudru tiislil takistab pika mandi vedu, mida siin kangesti teha soovitakse.

haagis ju selleks ongi ,et vedada seda , mida hetkel vaja  ,aga mitte "seda ,mida siin kangesti teha soovitakse "
ST .mida vaja.
Vasta

Selle amordi võtsin ma ära, kuna üksi oli võimatu tühja käru alla suruda. Las kukub kolksuga, see mingi 20-30 senti vaid.
Võis muidugi olla, et mina olen liiga kidur või amort liiga musklis.
Varuratas jm külgeriputatav- tiislil paiknedes võtavad nad pool rõõmu kohe ära, nagu Võsa ütles, laudu enam ei vea. Muidu saad ikka 5-meetrised kenasti peale.
Ratta võiks ju küljele panna, aga siis on kohe ka tunki vaja ja ilmselt võtit ka, vaevalt need auto omadega kokku lähevad (mul ei lähe nt).
Seega olen käega löönud ja kütan niisama.
Vasta

(03-12-2019, 17:12 PM)v6sa Kirjutas:  Milleks kerghaagisele portekõrgendused? Massid lähevad niigi lõhki.

Vintsipukid jms. mudru tiislil takistab pika mandi vedu, mida siin kangesti teha soovitakse.

Se kõik on eemaldatav KAHE mutrivõtmega! Portekõrgendused: ma julgen väita, et minu viimasest 20 käruveo korrast on 19 korda kõrgendused olnud vajalikud! See on sisi murutraktori vedu korduvalt (mahub tendi alla!), kuivade küttepuude peale loopimine ja vedu, kordi lehekottide ja niisama lehtede/okaste vedu, tulikuiva lammutusmaterjali vedu jne, jne, kõik käib tendi alla! Ma isegi ei mäleta, millal mulle oleks "piisanud" madala portega kitsast ja ülikergest katteta haagisest? Ma olen äkki imelik, kindlasti olen, aga ka rendist olen ma võtnud VAID "kinniseid" kuute ehk kaanega asju! Ported, raamid ja tent võtab ära 30 kilo kandevõimet, seevastu hoiab ära sita lendamsie, küttekulult vaat et 10% jne. Lisaks on tent, nagu eespool Jansa mainis, samasugune veekindel hoiukoha katus aga ei maksa suurt midagi plastkaanega võrreldes. Ja seda on vajadusel imelihtne maha jätta, kui on oht et kaal läheb lõhki! Kõike seda lisa on lihtne eemaldada, ainult küljeported on Respol tummisemalt kinni aga kaaluvad mittemidagi! Tagaluugi tugevdamine filmivineeriga on raskem, kui õhuke plekk! 
Mis Sa arvad, kas ma pole sellega pikka materjali siis vedanud, Sõbrast rääkimata Big Grin   Tikil käivad küljekõrgendused ka imelihtsalt maha, veetud on kõike! Ahjah, see Finn'i toomine Võrtsu äärest oligi äkki viimane kord, kus tent tuli kasti ära panna... Ehk ma räägin-kirjutan tegelikust elust haagisega. Lisaks killustikule, mullale, kruusale jne on sellega ära toodud ka 6 sellist 120-sendist raket jne! Ahjah, need olid ka tendi all "peidus", et liimitsale liigselt mitte silma jääda  Toungue Tegelikult ülekaalu ei olnud aga lihtsalt ebaterve huvi pole kunagi abiks. Tent on Tegija!
Vasta

(03-12-2019, 17:23 PM)linnuke Kirjutas:  
(03-12-2019, 17:12 PM)v6sa Kirjutas:  Milleks kerghaagisele portekõrgendused? Massid lähevad niigi lõhki.

Vintsipukid jms. mudru tiislil takistab pika mandi vedu, mida siin kangesti teha soovitakse.

Isoveri või ka heinapallide puhul kulub ära küll .Egas kõik telleseid vea. Wink

Ja mõlemad on ülegabariitne kaup, mida portekõrgendustesse kuidagi ei mahuta kinnitamata. Ma saan aru, kui oleks räägitud õhukuiva halupuude koormasseloopiumisest ladumise asemel, vat seal on tõesti kõrgendustest suti abi, kuna muidu kitsa ja madala portega haagis saab liiga kõrge kuhja peale. On ka kogemust...

Portekõrgendused koos ristlatiga (hädavajalik 40 cm puhul), varuratas ja vintsipukk on jälle pea sada kilo eluskaalu juures. Ehk sama palju kandevõimet kaotatud.

Palun mitte valesti aru saada: loomulikult on kõrgendused ja tent ja plastkaas kasulikud teatud olukordades. Aga veel rohkem on olukordasid, kus need on kasutud, tüliks või suisa üleliigsed. Sestap poel ka minul ei tööriistakasti, ei varurattakandurit (tõsi, varurattale on koht tiisli all), ei vintsipukki. Et võimalikult vähe peaks rehkendama ja arvestama.

Samas on ikka edev küll, kui keegi v6sa kärutab pelga kaunaga, aga vat mul seisab kõrgenduste ja tendiga ning valuveljel varurattaga asi õuel. Sedagi aspekti ei tohi haagise valikul jätta arvestamataToungue
Vasta

Natuke asjalikuma poole pealt ka. Ostsin 10 aastat tagasi, ainsaks nõudeks seadsin, et ehitusplaadid mahuks peale, seega pikkus-laius, ülejäänu polnud tähtis, ehk kõikse odavam antud mõõtude juures. Ainsad asjad, mis vahetatud: esimesed ääretuled, pistik 2X, haakeseade. Viimane seepärast, et oli vaja teisele isendile, mis omadest valdustest ei välju, sarnast seadet ja panin uuema tänavaleegaalsele isendile. Lisaks on muretsetud kaks koormakinnitus aasa ja tugiratas, viimane alles siis, kui vanus ja tervis ei taha enam täislastis kärust üle olla. Kümne aastaga on natuke kõveraks läinud tagumine alumine serv, seda ka tänu traktorile ja tagumine luuk õige pisut. Samas on luuk talunud natuke väärkohtlemist ka, nimelt murupõkaga on teda ületatud. Põhi on ka kulunud, ei näe enam ilus välja, samas ülevaatusel kõlbas küll. Vahetamist vajaksid veel amordid, rattarummud on kinnised ja pole veel jõudnud nendes määrde olemasolu kontrollimisele.
J-kujulised talad on isegi paremad, kui kinnine karp, viimane ei pruugi sees pool omada kaitsekatet. Asi kannab Tiki nimetust.

Aga edu ja fantaasiat raha kulutamisel.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

Päris huvitav arutelu ja palju huvitavaid mõtteid. Ma otsustasin siiski nii öelda täis panga peale minna ja Respo keevisraami võtta. Saatsin info edasi, eks näis mis lõpphinnaks kujuneb  Toungue  Lisadena võtan MNT regamise ja amordi, kuigi siin te sellel väga pointi ei näe. Selle teema sees on paar tegelast igatahes rahul amordiga, eks näis. Ülejäänud mulle vajalik on juba komplektis (tugiratas, tugevdatud luuk). Tagavara rattal ei näe ka vajadust, pole mul ka seda enamustel autodel. Igapäevasõidukil on selle koha peal gaasi paak Smile
Esialgu kaant või tenti ei võta, saan selle iga kell juurde osta. Katsetan ära, kui hullu s*taga ATV transpordil kokku saab Big Grin Kõige pikemad otsad on ilmselt talvel Peipsile kalale ja  selliste ilmadega on tee pigem lumine kui sopane ja soolane. Sel talvel probleemi pole, pole talve ega jääd  Big Grin

Kusjuures kõrgenduste ja tendi kombo pole ka paha mõte. ATV sinna alla ei mahu, aga muuks otstarbeks tundub parem kui kaas. Või kolmas variant kõrge tent.
Vasta

Mul 40cm porte+40cm oõrgendus ja tent. Pasase ilmaga hea mööblit vedada. Diivanid ja igasugused kummutid mahuvad enamasti alla ja kui kohe ei viitsi manti tuppa vadada, siis hea neid seal tendi all hoiustada. Kuiva halupuud kannatab tõesti servani pilduda, siis ca 1.5ruumi laotuna peal ja paras selline 650-700kg koorem. Märja puuga tunduvalt rohkem
Vasta

Kõik õige, mul oli korraks ka piduritega haagis mõttes, aga jäin kahtlema. Ma ei kasuta teda nii palju. 
 Mis lubadesse puutub, siis ma võtan vist juba kolmandat aastat hoogu, et CE ära teha. Asi on lihtsalt ettevõtmises. 
 Sinu pilte ma siin teemas nägin, tugev Passat ?
Kallutuse koha pealt on amort mugavam.
Vasta

Piduritega haagisel 10 aasta peale läheb ikka paar trossi vahetust vähemalt, veopea leevendusamordi ja kaitsekummi vahetus, aegajalt pidurite regull jne. Ülevaatus iga aasta. Rehvivahetus kah kaks korda aastas kui tahta talvel normaalselt sõita. Kerghaagis on selles osas murevabam. Aga kui ikka vaja alusetäis kive vms korraga ära tuua siis ikka mõnus küll kui saab ise hakkama. Nii et mõtlemiskoht kindlasti vastavalt vajadustele. Endal peres mõlemad olemas. Aga kerghaagis pole viimased aasta aega vist kordagi sõitnud. Pärast seda kui ise igapäevaselt bussiga (VW transposter) sõitma hakkasin.
Vasta

(03-12-2019, 22:08 PM)olli Kirjutas:  Piduritega haagisel 10 aasta peale läheb ikka paar trossi vahetust vähemalt, veopea leevendusamordi ja kaitsekummi vahetus, aegajalt pidurite regull jne. Ülevaatus iga aasta. Rehvivahetus kah kaks korda aastas kui tahta talvel normaalselt sõita. Kerghaagis on selles osas murevabam. Aga kui ikka vaja alusetäis kive vms korraga ära tuua siis ikka mõnus küll kui saab ise hakkama. Nii et mõtlemiskoht kindlasti vastavalt vajadustele. Endal peres mõlemad olemas. Aga kerghaagis pole viimased aasta aega vist kordagi sõitnud. Pärast seda kui ise igapäevaselt bussiga (VW transposter) sõitma hakkasin.

Ma just müüsin ka oma VW Caravelle maha ja mõte oligi, et haagist odavam üleval pidada. Ja mahub muidugi rohkem peale ka.
Vasta

(03-12-2019, 21:55 PM)aces Kirjutas:  Kõik õige, mul oli korraks ka piduritega haagis mõttes, aga jäin kahtlema. Ma ei kasuta teda nii palju. 
 Mis lubadesse puutub, siis ma võtan vist juba kolmandat aastat hoogu, et CE ära teha. Asi on lihtsalt ettevõtmises. 
 Sinu pilte ma siin teemas nägin, tugev Passat ?
Kallutuse koha pealt on amort mugavam.
piduritega ja ilma siis suurematel kärudel kuni 1500 kg alusraam ja karkass peaks olema sama, erinevus ainult sildades ja piduripeas.
Kuid suurema koormaga ja sõidukaga piduritega kindlam sõita. Ise ostsin kalli furgooni https://www.respo.ee/et/haagised/furgoon...l147-korge
seda just ATVle mõeldes taga luuk allalastav. Enamus ehitusmaterjalid mahuvad sisse jne. Ilmastiku kindlus ennekõike, kuid eks eelarve igaühel erinev.
Otsusta ise ja pane asi lukku.
Vasta

(03-12-2019, 22:19 PM)meli666 Kirjutas:  
(03-12-2019, 21:55 PM)aces Kirjutas:  Kõik õige, mul oli korraks ka piduritega haagis mõttes, aga jäin kahtlema. Ma ei kasuta teda nii palju. 
 Mis lubadesse puutub, siis ma võtan vist juba kolmandat aastat hoogu, et CE ära teha. Asi on lihtsalt ettevõtmises. 
 Sinu pilte ma siin teemas nägin, tugev Passat ?

Kasutustihedus nagu eriti minu arust asjasse ei puutu. Jah praegu, lähema aasta jooksul on ette näha ehk ATV vedamist. Mis aga näiteks 10 aasta jooksul kõike ette tulla võib...
Palju siis linnamaasturi täismass on, ehk pääseks kood 96-ga?

Minu linnaka täismass on 2505kg
Vasta

Ilatseks ka natuke haagiseteemal lisaks - mõnel juhul on pidruniga haagise vajadus tingitud sellest, et vedav asi ise ei kaalu mittemoonigi. Tellisin ka mingiaeg omale maailma kõigenunnuma välimusega (ja ühtlasi ka seeriaautudest pea parima läbivusega) junntüki, paraku sellel lood haagisemassidega sellised, et pidruniteta on lubatud 350 kilu ja pidrunitega 1300. Elik polegi mingeid alternatiive pidrunitele, kui just eluaeg pole unistanud õhuvedamisest Smile   Endal plaanis ehitada üks tiba parema kliirensiga camper-haagis a eks sellest siis mitte enne, kui ükskord maailmalõpuks tehasest autugi võibolla kättetuuakse.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne