Mõistusevastased manöövrid liikluses

(06-12-2019, 14:37 PM)v126 Kirjutas:  Kaua see 52 tonni jääb 80 km/h äkkpidurdades seisma, kui tee on märg või isegi pisut libe? 

Kui pidurid täiesti korras siis võib saada kiiremini pidama kui sõiduauto.

Ma vabandan, kui see info siin ebaõige on, ei viitsi päris tõsiseid uurimusi otsida, seega esimesed suvalised andmed:

https://www.stephanpeskin.com/NY-Truck-A...ck-Safely/
"The distance it takes to stop once the brakes are put on. At 55 MPH on dry pavement with good brakes, it can take a heavy vehicle about 390 feet to stop"
See on ilma reaktsiooniajata siis.

https://www.thesilverlining.com/safety-r...g-distance
"At 55 mph, on a dry road with good brakes, your vehicle will skid approximately 170 feet more before stopping. "
Ka ilma reaktsiooniajata.


Suvalised USA lehed, aga vast annavad aimu umbes vahest. Vajadusel võib need paremate andmetega ümber lükata, ma valisin esimesed tulemused google-st. Aga 52 tonni vs 1600kg peab vahe sees olema, ükskõik mis UFO pidurid seal all on.
Vasta

Liikuvat pilti, usa "18 wheeler" vs sõiduauto
https://youtu.be/FqAlEJWYY64
EDIT: uus vs vana
https://youtu.be/Vo6C3HEpfsQ
ja trummel vs ketas
https://youtu.be/TE6gu_BykyU
Vasta

(06-12-2019, 16:43 PM)ivo86 Kirjutas:  ...
Aga 52 tonni vs 1600kg peab vahe sees olema, ükskõik mis UFO pidurid seal all on.

Ei pea.

Hõõrdetegur rehvide all võib olla krusa kasuks. Lisaks vihmamärjal teel on kerge sõiduauto rehvidel alati halvem haardumine kui raske krusa all.

Aga kõik see ei õigusta kuidagi kummagi poole teadlikkus $itakeeramist.
Vasta

sõitke nii, et kedagi teist ei sega.
ja arvestage, et kõik kaasliiklejad on idioodid.
Vasta

Aga ongi idioodi, igaüks omamoodi... ise kaasaarvatud kindlasti kellegi teise meelest...  Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(06-12-2019, 16:34 PM)ivo86 Kirjutas:  
(06-12-2019, 13:55 PM)v6sa Kirjutas:  
(06-12-2019, 13:41 PM)ivo86 Kirjutas:  Ma pigem sõidaks ka rekka ees, kui taga - klaas on kogu aeg paska täis ja igas kohas, kus on vaja kiirust maha võtta, kiirendab see kaks aastat seal. 
...


Sa ometi ei õigusta praegu sõiduautoga heades sügisestes tingimustes (eile oli kerge vihm nõrga tuulega - suht hea ilm sõitmiseks) teadlikult alla lubatud kiiruse vahepeal paarikümne autoni kasvanud kolonni vedamist ebaühtlase kiirusega?

Pikivahe hoidmine on tagasõitja ülesanne. Kui krusamehele on 70 alas 75 palju, siis on see risk tema kanda.

Aaa.. ei. Ma selle all pidasin siin silmas seda olukorda, mida üleval kirjeldati, et sõiduauto pressib igal juhul kiirendusrajalt veoauto ette. Ma pressika ka - veoauto taga sõita on kehv. Sama kehv on ka selle aeglase töllerdaja taga sõita.

Aga kuidas veoka 90km/h aeglasem on kui sõiduauto 90km/h?
Kiirusepiirangust rääkides- veokad sõidavad  üldiselt kiirusevahemikus 85-89 km/h, 97 on juba ilmselgelt näpitud.Mis puutub äkkpidurdusse, siis seda on vähemalt minu kogemuse põhjal võimalik üsna edukalt vältida pideva analüüsiga, mida parasjagu teha. 
Poolakatest ja muudest karvajalgadest ma ei hakka muidugi rääkima- Pärnus näiteks on hea näide, kus Ehitajate teel, kus on lubatud 70km/h, hakkab PL, LT jms veokate võiduajamine fooride taga pihta, kuid vabasse vette jõudes on 80 ja kogu muusika. Vot selliseid veokamehi mina ka ei seedi.
52 tonni- Eestis on see veel erilubadega, ilma selleta on lubatud täismass 40-44 tonni vastavalt telgede arvule, Rootsis- Soomes on kuni 104 tonni ekipaažid.
Sõiduauto ja veoauto ohtlikkuse vahe- ma nüüd ei teagi, kuidas öelda- kui paljud sõiduautojuhid sõidavad võibolla 10km päevas, paljud ninapidi nutikas ja veokamees keskmiselt 500km iga päev- kes kogemuste põhjal ohutum on? Ja milline on õnnetuse põhjustanud veoautode ning sõiduautode arvu suhe? Minu tagasihoidlik arvamus on see, et see number on sõiduautode pool väga tugevalt suurem.
Kiirustades töö tegemine- ei vaidle vastu, et rabistada ei saa, kuid ma leian, et ma mõne idioodist sõiduautojuhi pärast vastu oma tahtmist 20km 70-ga teel munema peaks.
Samas on veokal töö- ja puhkeajareeglid, mis vahel võibolla sunnivad ka kiirustama, et kusagile parkima jõuda.

Ja see ettetrügimine- ma ütlen siis umbisikikuliselt nii, et kui tahad mööda või ees sõita, sõida mööda või ees, aga ära töllerda jalus! Mul läheb ka esiklaas pasaseks.
Ma pidasingi silmas neid krdi uimerdisi, kes ei saa aru, kes või kus nad on.
Lisaks veel see, et just arvestades seda kilometraaži vahet, ei tea sõiduauto puhul kunagi, millisest luuavarrest ja millal see pauk tulla võib ning mida aeg edasi, seda hullem liikluspilt on.
Sorry, aga ma lihtsalt ei saanud vaiki olla- keegi teenib ka selle tööga leiba lauale, kuid mõne meelest on veokad ühed ilged tüütused, kuid äkki on neid siiski vaja ka?
Ja äkki on see töö mõnele lausa meeldib?
Eestil on ses suhtes veel arenguruumi kõvasti, et näiteks Skandinaavias ei arvata veoautojuhtidest kaugeltki mitte nii halvasti kui siin.
Lisaks kiputakse palju ka üldistama.
Vasta

(06-12-2019, 17:53 PM)diesel Kirjutas:  sõitke nii, et kedagi teist ei sega.
ja arvestage, et kõik kaasliiklejad on idioodid.

(06-12-2019, 18:35 PM)mlsluik Kirjutas:  Aga ongi idioodi, igaüks omamoodi... ise kaasaarvatud kindlasti kellegi teise meelest...  Big Grin

Ärkasin mina keset ööd üles , mõtlesin ,et nats nalja kah .Aga ei ,ikka rekkamehed oma "õigustega".Alles ju tõestati ,et pidurdusmaa peaegu sarnane. Kiirustest rääkimata. Krt.olen kogu oma teadliku autoelu kasutanud 4x4 aparaate.,Tirinud nii "rekkamehi" kui ka muidumehi igast pasast välja.Aparaadid kah olnud nn.konkurentsivõimelised oma ajastu kohta .Ei ole mulle veel keegi jalgu jäänud  ,mina ehk ka mitte. Kas kogu see mula ikka lihtsalt paugutamise pärast ei käi.
Vasta

Ma reastun alati veoka ette, vajadusel kasvatan kiiruse 130ni, aga krusameest pidurdama ei sunni. See pole sünnis.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

No vot, nii ongi õige, oleks vaid kõik sellise suhtumisega!  Cool
Vasta

Koht: Tartu, ringtee tn-Võru mnt mahasõit-Tõrvandi. Aeg: Eile, hommikupoolik...
Osalejad: Mina ja tundmatuks jääda sooviv noorem meesterahvas (uhi)uue MB äktrosega, laastukorv kukil.

Lendasin madalalt ringteel, omas reas ja foorid kõik rohelised, kiirus ikka 60 ja võib olla veel. Ja siis ta tuli, vasakus reas, vilgutab tulesid ja istub "hammastega pe---s kinni". Nii viisakas ma ka ei ole, et paarsada meetrit enne ridade lahknemist valesse ritta jalust ära tõmbaks. Mahasõidu "šikaanis" istus selja taga ja mingil hetkel demonstratiivselt üritas möödasõitu, suund sees. Minu kiirus oli juba selline, et kurvis hakkasid asjad liikuma ja roolist tuli kinni hoida. Sirgele jõudes sain kuidagi moodi jalust ära, vedasin 95 (GPS kiirus, seier ~100) välja ja.... loetud meetrid hiljem surus Vennike mööda kui s----st kassist. paar km edasi Lennujaama teeotsas oli MB täpp horisondil. Tonnkilomeeter maksab.
Hea võimalus oleks olnud juhiga kohtuda ja pikemalt vestelda, kui oleks kas või gaasi lahti lasknud...

ps. ei ole midagi veokijuhtide vastu, oma miljonid said sõidetud.


Vasta

(07-12-2019, 01:58 AM)Aare R. Kirjutas:  ...Poolakatest ja muudest karvajalgadest ma ei hakka muidugi rääkima- ...kui paljud sõiduautojuhid sõidavad võibolla 10km päevas, paljud ninapidi nutikas ... et ma mõne idioodist sõiduautojuhi pärast vastu oma tahtmist 20km 70-ga teel munema peaks. ... Mul läheb ka esiklaas pasaseks....Ma pidasingi silmas neid krdi uimerdisi, kes ei saa aru, kes või kus nad on. ...Sorry, aga ma lihtsalt ei saanud vaiki olla- keegi teenib ka selle tööga leiba lauale...

Lisaks kiputakse palju ka üldistama.

Toon on sul teiste suhtes üleolev, mis pole ilus. Ka rekkamehed on ninapidi nutikas. Rekkal läheb esiklaas pasaseks suhteliselt vähem, kuna asub kõrgel ja sõidukal pole niipalju rattaid all. Sinu arust sõidavad sõidukijuhid niisama, teie segamiseks, ringi. Ka nendest paljud teevad tööd.

Saan sellest aru, et rekkamehed teevad tööd, aga eeskirjad on kirjutatud kõigile. Ei saa nii olla, et keegi võib omatahtsi neid eirata. Olen ise seda tööd teinud ja saan aru, millal on vaja veokameest aidata. Tihti aga ülbitsetakse niisama. On ka minul see patt peal. "Maanteehuntideks" kutsuti meid. Hää, et niigit läts.

Ma ka natuke üldistasin nüüd, nagu sinagi.

hp
Vasta

Ok, 85-89 reaalsest kiirusest saan veokite puhul aru kuna kiirusepiiraja määrab selle ära, aga need on küll täis-jobud kes suurel maanteel rahulikult 80-ga või vahel isegi alla selle sõidavad, eesmärgiks ilmselt kütust säästa.
Vasta

(07-12-2019, 03:06 AM)Marko Kirjutas:  Ma reastun alati veoka ette, vajadusel kasvatan kiiruse 130ni, aga krusameest pidurdama ei sunni. See pole sünnis.

Tubli oled! Siin foorumis on kõik asjaga kursis ja loodan, et mujal ka leidub mõistlikke sõitjaid.

Kuidas teha need mõtted ja arutlused üldkättesaadavaks? Inimene, kes autodest ei huvitu, teab ainult autokoolis õpitut, kui sedagi. Liiklusviisakusest ja kommetest pole tal aimugi.
"Rooli võimud" ja muud TV saated ei kajasta mitte neid teemasid, sest keegi ei maksa selle eest eetriaega kinni. Makstakse ikka uue auto tutvustamise või klaasipesu vedeliku reklaami eest.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(07-12-2019, 12:25 PM)veix__ Kirjutas:  Ok, 85-89 reaalsest kiirusest saan veokite puhul aru kuna kiirusepiiraja määrab selle ära, aga need on küll täis-jobud kes suurel maanteel rahulikult 80-ga või vahel isegi alla selle sõidavad, eesmärgiks ilmselt kütust säästa.

Eriti paistavad sellise tegevusega silma Läti ja Leedu numbritega Maxima haagisega veokad, mis reeglina üle 70 ei sõida.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(07-12-2019, 12:22 PM)motamees Kirjutas:  
(07-12-2019, 01:58 AM)Aare R. Kirjutas:  ...Poolakatest ja muudest karvajalgadest ma ei hakka muidugi rääkima- ...kui paljud sõiduautojuhid sõidavad võibolla 10km päevas, paljud ninapidi nutikas ... et ma mõne idioodist sõiduautojuhi pärast vastu oma tahtmist 20km 70-ga teel munema peaks. ... Mul läheb ka esiklaas pasaseks....Ma pidasingi silmas neid krdi uimerdisi, kes ei saa aru, kes või kus nad on. ...Sorry, aga ma lihtsalt ei saanud vaiki olla- keegi teenib ka selle tööga leiba lauale...

Lisaks kiputakse palju ka üldistama.

Toon on sul teiste suhtes üleolev, mis pole ilus. Ka rekkamehed on ninapidi nutikas. Rekkal läheb esiklaas pasaseks suhteliselt vähem, kuna asub kõrgel ja sõidukal pole niipalju rattaid all. Sinu arust sõidavad sõidukijuhid niisama, teie segamiseks, ringi. Ka nendest paljud teevad tööd.

Saan sellest aru, et rekkamehed teevad tööd, aga eeskirjad on kirjutatud kõigile. Ei saa nii olla, et keegi võib omatahtsi neid eirata. Olen ise seda tööd teinud ja saan aru, millal on vaja veokameest aidata. Tihti aga ülbitsetakse niisama. On ka minul see patt peal. "Maanteehuntideks" kutsuti meid. Hää, et niigit läts.

Ma ka natuke üldistasin nüüd, nagu sinagi.

Ei, ära valesti aru saa, see, et ma teen tööd, mis mulle meeldib- mööda metsi ringi kolada- ei  tähenda seda, et ma kedagi halvemaks pean, just inimesena. Mina ise kedagi tahtlikult ei sega ning eeldan seda ka teistelt.
Poolakate jms rahvusest juhtide suhtes võib mu jutt küll kõlada üleolevana, kuid elu on näidanud seda, et nad lihtsalt ON igal pool jalus, seda nüüd paar aastat siin sõitnuna kui ka varem aastaid Skandinaavias sõitnuna ning ega nende "suurepärane" keeleoskus ka just positiivset muljet ei tekita Big Grin
Nutika suhtes on sul õigus, isegi näinud neid nutisõltlasi ka veokaroolis ning see nutihaigus ei ole vähemalt moo meelest enam normaalne ei roolis ega väljaspool seda. Ja ma päris eilane pole, et ma arvaks, et sõidukad tühja uhavad Smile 
Kogu oma jutu tahaks ma tegelikult kokku võtta ühe lausega- inimesed peaks sõitma ise ja laskma teistel sõita.
Igasugu reaalsed manöövrid on juba omaette teema.
PS. Mina end rekkameheks ei pea, ma eelistan selle napaka laensõna asemel kasutada sõna veokamees või isegi enda kohta metsakoll Big Grin

Aga veixi jutu peale nende 80-ga sõitjate kohta- usutavasti sõidavad paljud väljastpoolt Eestit tulnud seetõttu, et nad on mujal harjunud 80-ga sõitma, sest enamus Euroopa riikides on haagisega lubatud kiirus 80. Aga vot ei tea ka täpselt, mis nad mõtlevad.
Kuid üks asi on veel, mis on hakanud Eestis vist rohkem levima- kui ongi nii, et mõni sõidab ees 70-75km/h ja tahaks mööda minna- ei saa, sest siis vajutatakse 90 peale ning kui selja taha uuesti reastud, on taas 70-75. Vot see on juba tõsiselt nõme, lisaks on see tegelikult ju teatavasti ka liiklusseadusega keelatud. Aga mitte midagi pole teha. Siis ongi nii, et oled SUNNITUD selle kolonniülema taktikepi järgi sõitma ning siis kirutaksegi neid veokaid, et krdi tropid, uimaVAD siin ees, kuigi uimaja on see esimene, vahet ei olegi, kas sõidukas või veokas.
Vasta

Sellel 80km/h kulgemisel on hoopis  sügavam tagamaa kui me esmapilgul arvame. Liiguvad aeglaselt just need kes meil siin transpordi hindu alla löövad ja turgu enda käes hoida üritavad. Paljudel sellistel firmadel on piiraja lausa 80 peale pandud või on palk otseses seoses kiirusest kuna 80 on kõige ökom liikumiskiirus. Juhivad seda paraadi muidugi lätlaste Kreiss ja leedukate Girteka, Maxima ja muu pahn tagant järgi. Hinnad on nii madalad, et ei jätku enamkulude katteks muidu pappi kui tuleb kütus kinni keerata.
Teine lahe seltskond on need kes on kütuse maha müünud ja on samuti sunnitud koonerdama kiirusega. Nii nad siis siin kiirust dikteerivad.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Ma just igapäevaselt oma fl6-ga ei sõida, aga olen jäänud 70km/h juurde. 85 on piiraja ja siis võtab oluliselt rohkem kütust, mootor ka pöörete lõpus. 5 käiku on ja 5ndaga 70km on 1900rpm, 85 vist oli 2500rpm juba. Kes mööda oskab sõita see sõidab, alati tõmman vähe ääre poole ka kui suurem veokas järgi jõuab. Ei ole tähele pannud et kuskile kolonn taha tekiks.
Vasta

(07-12-2019, 15:27 PM)Daff Kirjutas:  ... kuna 80 on kõige ökom liikumiskiirus...

Ja mis on halba ökonoomitamises. Tuleb välja, et kirute siin maailmapäästjaid.

hp
Vasta

(07-12-2019, 15:37 PM)Kult Kirjutas:  Ma just igapäevaselt oma fl6-ga ei sõida, aga olen jäänud 70km/h juurde. 85 on piiraja ja siis võtab oluliselt rohkem kütust, mootor ka pöörete lõpus. 5 käiku on ja 5ndaga 70km on 1900rpm, 85 vist oli 2500rpm juba. Kes mööda oskab sõita see sõidab, alati tõmman vähe ääre poole ka kui suurem veokas järgi jõuab. Ei ole tähele pannud et kuskile kolonn taha tekiks.

sellepärast ei teki sinu järele kolonni,kuna sõidad 70-ga.mida suurem on kiiruste vahe,seda lihtsam on mööda sõita
Vasta

Nonii, kes siin see tropp on siis neist?

1)Sõiduauto juht, kes kes segab rekkameest, sest sõidab 80ga 90ne alas ja põletab kahte lehte udutulesid, aga lähitulesid ei põleta, sest hoiab raha kokku
2)Sõiduauto juht, kes alati reastub rekkameeste ette aga paugutab 130ga, sest kui sa alati ise teistest mööda sõidad, siis sa ei jää kellelegi ette.
3)Rekkajuht, kes laseb maanteel 90ga ja 70ne alas kiirust maha ei võta, sest tal on võluubadest pidurid ja talle meeldib oma tööd teha.
4)Rekkamees, kelle rekka maksimum kiirus mäest alla on 85 ja üldse 70ga on parem trassi peale lasta, sest kütet läheb vähem ja kui peegleid pole, pole kolonni ka.

Mis see konsensus tuleb siis?

PS. Ma ise sõidan mootorrattaga, seega ma ei julge üldse sõna võtta enam. Liiklusseadus on lollidele, tuleb kõikidel lasta hoopis liigelda nagu nad tahavad.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: maaks, 37 külali(st)ne