Mõistusevastased manöövrid liikluses

Eks sellega on nii, et kui 70-ga sõitja taha jõuab sõiduauto, ei ole probleemi, kuid kui järgi jõuab täiskoormaga veoauto ja seda ka veidikene käänulisel ja/või piiratud nähtavusega teel, ei ole möödasaamine eriti tõenäoline, kui selle rooli just kamikadze pole sattunud, kes kolme rida hakkab tekitama. Ja siis tuleb teine, kolmas, neljas jne ning kui kolonnis on juba ma ei tea, kümmekond autot, pole mööda punnitamisel enam pointi ka tegelt- saad ühekaupa neist kümnest mööda ja siis tuleb ette T-kujuline ristmik uue peateega ja hakkab uuesti pihta. Ma ei tea, miks, võibolla seepärast, et ma olen viimasel ajal suht palju sõitnud Viljandimaa- Imavere vahel ning seal on suur osa teest selline, kus lihtsalt ei ole võimalik veoautoga 75 km/h sõitvast autost mööda sõita. Isegi tühja veokaga mitte, sest need vähesed sirged, mis seal teel on, ei ole piisavalt pikad ehk ohutud. Pärnu- Tallinn- suht sama teema, seal lisandub veel liiklusvool, samamoodi Tallinn- Tartu. Tegelikult võiks siia listi panna enam- vähem kõik teed Big Grin
Samas on rõõm tõdeda, et vähemalt sügistalvisel perioodil on viisakaid sõiduautojuhte rohkem, kes paremat suunda näitavad, samuti on juba väga palju neid, kes parema suuna näitamise peale tänavad Cool
Ehk siis vähemalt pealinnast väljaspool on viisakust üha rohkem, mille üle mul on siiralt hea meel- väike asi, kuid abiks ikkaSmile

Ivole- ma näitan alati suunda ka tsiklimehele, kes tagant tuleb ning peeglid on mul ka täitsa olemas, seega ära üldse muretse Big Grin
Ise eelistan sõita 90 alas 90-ga, loomulikult vastaval ilmaoludele, mitte 70-ga pimedas vihmase ilmaga kahte udukat põletava sõiduka taga- see on veel eriti rõve variant. 70 alas ikka 70 ja ega see 50 märk ka niisama pole kusagile pandud Smile
Ma arvan, et see 130 näide oli mõeldud selles kontekstis, et kiiresti mööda ja siis kiirus lubatud piiresse tagasi. See on ju avalik saladus, et ohutu möödasõit on kiire möödasõit, seda tahtis ju kadunud Lepikson ka läbi suruda, et kuni 20km/h kiiruseületamine möödasõidul võiks lubatud olla.

PS. Loodetavasti minu sõnavõttudest keegi valesti aru ei saa, sest tean seda isegi, et üldist liikluspilti see nagunii ei muuda- kes tahab normaalselt liigelda, see suudab seda ka ilma selleta, et keegi meelde peaks tuletama, kuidas see käib. Nagu öeldud, siis peamine põhimõte on see, et sõida ise ja lase teistel sõita.
Muusika käima, käigud õigeks ja tossutama, igatahes!

Mis puutub sinu viimasesse lausesse, Ivo- sellega meenub üks video kuskilt India liiklusest, mis mind alati itsitama ajab- hull sipelgapesa ristmikul, kus on koos jalakäijad, rikšad, bussid, jalgratturid, veoautod ja sõiduautod, kes liikusid täiesti kaootiliselt suvalistes suundades ning kõik toimis Big Grin
https://www.youtube.com/watch?v=7aSkJCUDAes
Vasta

(07-12-2019, 15:58 PM)motamees Kirjutas:  
(07-12-2019, 15:27 PM)Daff Kirjutas:  ... kuna 80 on kõige ökom liikumiskiirus...

Ja mis on halba ökonoomitamises. Tuleb välja, et kirute siin maailmapäästjaid.

Ökonoomitamine on ise enesest tore asi aga kui seda tehakse olukorras kus sellega takistatakse teiste juhtide liikumist siis see pole enam ökonoomitamine vaid sabotaaž.  Eestis pole see nii arusaadav aga siinpool kus veoka möödasõidu keelud on 30-50 või isegi rohkem kilti pikad siis üks selline tropp keerab ikka totaalse s..a kokku teepeal. Asi on läinud niikaugele, et pollarid panevad ka keelualas kohati silma kinni kui teed kähkuka ära möödasõidul.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Viljandi ja Imavere vahel on ju sirgeid vabasid lõike päris palju. Vähemalt võrreldes Tallinn-Imaverega. 
Vbl on probleem selles, et rekkad on "maha keeratud". Ja seda on tehtud väga lollakal moel. Ehk siis meetodil 88km/h ja kõik. Justkui "nohh, nii igaks juhuks, et üle ei läheks".
Mulle tegelikult meeldis hullupööra Austraalia liiklus. Vähemalt sel osal maast, mida oma tagumiku all tunda sain. Seal oli maanteekiirus sada km/h. Täpselt sajaga sõitsid kõik, kaasaarvatud veokad. Ei mingit üheksakümmend viite ega -kaheksat. Polnud keegi kellelgi jalus ega midagi... Hää rahulik oli. Muidugi, leidus üksikuid "saja viie mehi" kah, aga need olid tõesti-tõesti üksikud ja paistsid oma kärsitu käitumisega tavafoonis selgelt silma. Neil lasti minna mõttega - ju siis on neil kiire takus.
Vasta

Liiklusseadus peaks olema selline üldine kõigile ühtmoodi mõistetav seaduste kogum.
 Kirjutamata seadused ja nn. head liiklemistavad ei pruugi seda olla. Lihtne asi- näitan parema suunaga tagastange küljes rippujale möödumisvõimalust, aga ta kas ei saa sellest aru või ei usalda mind.  Kuigi ma sõidan lubatu piiril, võiks ta siis ju mööda minna, aga ei...
Teine minu arust just eriti räigelt väikelinnale omane käitumine on foori all.
 Muidu ontlik telefoni näppiv pereema või turule sõitev liikluses justkui kõike nägema pidanud pensionär enne foori pidurdab, vaatab ja veendub... ei teagi milles, sest talle paistab mitusada meetrit roheline, mis ei vilgu, ei virvenda, ei värise...
 Tegevus päädib sellega, et penskar või feisspuugiemme lipsab kenasti veel vilkuvaga üle, mina jään sinna järgmist rohelist ootama. Muidu saanuks veel nii mina kui mu`st järgmine kenasti üle.
 Mis rekkameestesse e. "maanteede kuningatesse" puutub, siis on seal ka igasugust rahavast. Kunagi ehk võis eeldada, et see kontingent mõistis liiklust paremini ja oskas sõita paremini, praegu ma selles alati nii kindel küll ei oleks. Sama bussijuhtide osas. Kunagine eliitkaader on paljuski vahetunud pensionil kolhoosi autojuhtidega Smile
Vasta

(07-12-2019, 17:24 PM)ivo86 Kirjutas:  Nonii, kes siin see tropp on siis neist?

1)Sõiduauto juht, kes kes segab rekkameest, sest sõidab 80ga 90ne alas ja põletab kahte lehte udutulesid, aga lähitulesid ei põleta, sest hoiab raha kokku
2)Sõiduauto juht, kes alati reastub rekkameeste ette aga paugutab 130ga, sest kui sa alati ise teistest mööda sõidad, siis sa ei jää kellelegi ette.
3)Rekkajuht, kes laseb maanteel 90ga ja 70ne alas kiirust maha ei võta, sest tal on võluubadest pidurid ja talle meeldib oma tööd teha.
4)Rekkamees, kelle rekka maksimum kiirus mäest alla on 85 ja üldse 70ga on parem trassi peale lasta, sest kütet läheb vähem ja kui peegleid pole, pole kolonni ka.

Mis see konsensus tuleb siis?

PS. Ma ise sõidan mootorrattaga, seega ma ei julge üldse sõna võtta enam. Liiklusseadus on lollidele, tuleb kõikidel lasta hoopis liigelda nagu nad tahavad.

1, 3 ja 4 on tropid. Pikast masinast möödasõidul keskmisest veidi võimsama sõiduautoga läheb kiirus kergelt 130 kanti ja pean seda OK-ks. Pole nii võimsa autoga veel sõitnud, millel möödasõiduks gaasi päris põhja ei vajutaks, aga samas pole 200 (+) kW autoga sõitnud ka. Rolleyes
Vasta

Janka, täpselt see ongi, mis sa ütlesid, et piiraja on see kurja juur. Tahaks mööda minna, aga ei saa, sest saad 89-ni ja kõik. Seetõttu on möödasõit korralik planeerimine ikka tegelt ning vahel polegi mõtet üldse planeerida, sest selle kiiruse jaoks ei ole sirge piisavalt pikk. 
Vandil on ka õigus, et veokaroolis on tänapäeval üsna kirju seltskond, mis paraku tõesti vananeb, sest kahekümneste jaoks ei ole see "lahe" amet. Mõningaid erandeid siiski on, kuid vähe.
Samas arvan seda, et nagu kõikide elukutsete puhul ei tohiks ka seda tööd teha vastu tahtmist, sest ka see viib kvaliteedi alla.

Sõiduautoga möödasõidu puhul aga ei kujuta ma hästi ette, et ma peaks 90 alas 85-ga sõitvast veokast mööda sõitma 93km/h kiirusega, vahtides ühe silmaga spidokat, teise silmaga teeäärseid põõsaid ning kolmanda silmaga vastutulevaid autosid. Mööda, kiirus parajaks ja kedagi segamata edasi.
Vasta

Usas söites mönevörra üllatas sealsete rekkajuhtide kultuur, nimelt kui meil siinpool lompi on kombeks enamasti peeglisse vaadata, enne kui hakata mööduma sinust 300m/tunnis aeglasemast veokast, siis seal oli see täiesti savi. Kui oli reas viis veokat ja viimane hakkas neist möödasöitu tegema, siis möödus ta südamerahus köigist neist, laskmata vahepeal kedagi mööda. Alguses ajas närvi, mingi aja möödudes harjus juba ära
Kiirused neil seal on veidi suuremad kui siin, piirang allamäge veeremiseks oli enamasti 55mph(midagi 90kmh taolist), aga pigem oli nende keskmine liikumiskiirus kuhugi 65mph kanti ja leidus ka kiiremaid. Ei saanudki aru, kas piiraja on seal kasutusel vöi ei.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

USAs kohustuslikku piirajat pole. Suvel algatati küll menetlus 65 mph (umbes 105 km/h) piirajate kohustuslikuks muutmiseks, aga see pole veel kuhugi jõudnud.

https://www.congress.gov/bill/116th-cong...-bill/2033
Vasta

(05-12-2019, 20:29 PM)edvard Kirjutas:  Tere.

 Nii , lepime siis sellega - kes suurem ja tugevam = sellel on õigus ?
 
 Mida vittu siis on ARK s juhtimisõiguse saamiseks vaja sooritada teooria eksam ? Piisaks sel juhul ainult sõidueksamist , KRAZ tuleb vastu  keerame sapikuga kraavi , jalamehed - need käigu üldse piki põlluservi , emad väikeste lastega titevankrit lükates - kaevaku tunnel , kui üle tee tahavad minna ? Tyrri , haige Eesti , nahh ja mida rohkem lõuna poole , seda haigem .

 Edvard .
Üritasin sulle ära seletada, et samal tee ehitusel veokaga ukerdanud ja miks seal sellised jamad tekivad. Ei vähemat, jutt nagu hane selga vesi. Eelnevat teksti lugedes hakkan vaikselt kahtlustama ehk härr Edvard on üks sellistest tegelastest kes kolmekümne alas kaheksakümnega lendavad ja siis terve maailm süüdi kui mõni kallur ette jääb.
"Tyrri, haige Eesti ." Tekib küsimus mis vahid siin haigel maal,piirid valla, lase jalga. Leiad ehk roosamanna nurga kus pole kallurid jalus ja elu lill.
Vasta

Ma siis kallan veel õli tulle. Ilmselt paljud teist ei ole teadlikud sellest, et mõni veokas ei sõida 80-ga (olgu, ka 82-ga) selle pärast, et ökotada, vaid selle pärast, et rohkem pole paberite järgi lubatud. Jah, aitan ikka võimalusel suunaga mööda, teise krusa korral võtan püsika maha siis, kui too on kõrvalrajale ümber reastunud jms, aga kui ikka keset kurvilist osa järgi jõuad, siis pole mõtet end seal roolis roheliseks vihastama hakata Smile
Vasta

Tervist .

 Edvard ei"lenda" 30 alas kaheksakümnega , Edvard jälgib täpselt suurimat lubatud sõidukiirust ja seda igal pool .
Kuna mul puudub pädevus teede ehituse alal ja samuti pole ma koolitatud teedeehituse transporti / logistikat korraldama siis sellel teemal sõna ei võta , kui ainult niipalju et  võin kirjeldada , mida minu poolt mainitud teelõigul olen tähele pannud  : liikluse peatamiseks kallurite teelepääsemise ja koorma mahakallamise ajal kasutatakse liikluse reguleerijat või lausa mitut  sellist isikut , tundub et toimib , aga see on töökorralduse teema .

 Liiklust korraldatakse liikluskorraldusvahenditega : reguleerija märguanded , foorid , liiklusmärgid , teekattemärgised , lisaks on kehtestatud eestis parempoolne liiklus .

 Nüüd siis liikluskultuurist Tallinnas , Paldiski mnt  Meremeeste haigla juures asuva fooriga reguleeritud jalakäijate teeületuskoha näitel :

 valgusfoori kollane ( keelav tuli )  enamus sõidukeid ei peatu ega vähenda kiirust , pigem pannakse kiirust juurde .
 valgusfoori punane ( keelav tuli ) enamus sõidukeid peatub , aga iga fooritsükli ajal mõni sõiduk alustab ülekäiguraja ületamist  foori keelava punase tulega .
 Sama on ka teistel fooriga reguleeritavatel ülekäiguradadel .

Lubatud suurim sõidukiirus , sellest kinnipidamine on enamasti täitsa tundmatu asi ( mõni virve või eedu jälgib piirkiirust ) . Liiklusmärk "STOP" , kõige olulisem märk ,enamasti ilmselt arvestatakse , pidev valge joon ( teekattemärgis ) nõudeid täidetakse valikuliselt , sama teekattele maha märgitud / värvitud eraldussaartega . Reguleerija märguanded on vist kõige kuulekamalt täidetav nõue liikluses .

 Kas möödasõit aeglasemalt liikuvast sõidukist on ikka kohustuslik , kui on , siis palun konkreetne viide vastava seaduse vastavale punktile .

Edvard .
Vasta

(07-12-2019, 17:50 PM)Janka Kirjutas:  Vbl on probleem selles, et rekkad on "maha keeratud". Ja seda on tehtud väga lollakal moel. Ehk siis meetodil 88km/h ja kõik. Justkui "nohh, nii igaks juhuks, et üle ei läheks".
Mina sõidan igapäevaselt sellist treilerit, millel on sadulal 89km/h sisse keeratud ja kõik. Ka mäest alla pidurdab, et jumala eest üle ei läheks. Lisaks on mul hiilgaslik treiler ja metsaväljaveo traktor lintidega peal, no ega ma ei lähe sellega kellestki mööda väga lihtsasti. 

Lisaks on mul CE load alles kuu aega käes. Seega tuleb arvestada, et mitte kõik juhid liikluses pole aastatepikkuse kogemusega ja mina küll ei taha pimedas ja vihmaga, kus ma niigi ei tunne täiesti mugavalt ennast sellise autorongi roolis, hakata veel lisaks möödasõite sooritama. Üritan siis vähemalt taganttulijatele näidata, et tõmmaku mööda, kui on sobiv hetk.
Vasta

Reedel oli liikluses olukord, mis vähe sõnatuks võttis. Tegu siis õppesõidu autoga, mis umbes 1sekund suunda põletas ja siis käis ümberreastumine minu ette nii, et olen rõõmus, et numbrimärk stangele külge jäi. No saan ju aru, et kogenematu roolis jne, ei signaalitanud ega vilgutanud tulesi ning näidanud rahvusvahelisi käemärke. Sõidan siis rahulikult sabas ja kiirendab õppekas korralikult. Piirang muidu 70 km/h ja kiirendas umbes 80´ni ja siis tõmmati end kahe rea vahele ja selline mõnus äkkpidurdus umbes 30´le km/h. Peale seda viskas mul küll näitajad punasesse ja julgesin signaali kasutada. Sõitsin siis õppesõiduauto järel poe parklasse ( mitte sihilikult, see läks lihtsalt ees samasse kohta) ja nii kui olime ära keeranud, siis tuli õppekast selline idapoolset dialekti emakeelena kõnelev umbes 30a mees, kes suutis kõigutada minu arusaamist liiklusseadusesse. Esiteks sain teada, et ümberreastujal on eesõigus manöövri sooritamiseks. Teiseks,  vahetus kiirusepiirang 70-50´le ja siis on täiesti normaalne niimoodi pidurdada. Ma polevat hoidnud korraliku pikivahet (pikivahe on vene keeles bljät ja kätega teed sellist kokku-lahku liigutust), niipalju ma õppisin ka vene keelt sellest asjast. Pidavat kõiksugu asju liikluses ette tulema ja bljät peab korras olema, näiteks võib laps teele joosta jne. Küsisin, et kas siis jooksis ja sellest see äkkpidurdus ja kahe sõidurea vahele tõmbamine, kuid rõhuti jälle bljädile. Kuna meil olid niivõrd erinevad arusaamised antud olukorrast, siis polnud mõtet kauem jahuda antud teemal ja läksime laiali. Päris kole küll kui autokoolides juba sellist asja õpetatakse ja selliseid produkte väljutatakse. Pole ime kui uute subaarikute põlvkond peale kasvab.
Ps. Tervitused Sky autokoolile!
Vasta

Minule meeldivad sellised uroo.did kes hõljuvad linnas 25kmh ning kui sa tast mööda sõidad siis istuvad sul perses.ja mõned isegi sõidavad sulle järgi ja kukuvad sõimama ,et mis kihutad siin jne jne

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

(07-12-2019, 17:02 PM)sturmbannführer Kirjutas:  
(07-12-2019, 15:37 PM)Kult Kirjutas:  Ma just igapäevaselt oma fl6-ga ei sõida, aga olen jäänud 70km/h juurde. 85 on piiraja ja siis võtab oluliselt rohkem kütust, mootor ka pöörete lõpus. 5 käiku on ja 5ndaga 70km on 1900rpm, 85 vist oli 2500rpm juba. Kes mööda oskab sõita see sõidab, alati tõmman vähe ääre poole ka kui suurem veokas järgi jõuab. Ei ole tähele pannud et kuskile kolonn taha tekiks.

sellepärast ei teki sinu järele kolonni,kuna sõidad 70-ga.mida suurem on kiiruste vahe,seda lihtsam on mööda sõita

Täpselt!

Alla 80 tiksuvad ökonoomitajad on vaid hetkeline takistus. Aga vedrutajad 70-95-70 ( ja arvake ise, kas see 95 on möödasõiduvõimaluse kohal sirgel või ohutu möödumise võimaluseta kohal).

Sõidan ka ise vahel krusaga, millel järel täislastis O2 ja see rong ei ole just kiirendusauto. Aga mul ei tule mõttesegi hakata sirgel tühjal teel juurde pressima või vasakule hoidma, et takistada möödasõitu. Kui kiirust jagub, anna minna. Aga ära, kurat, jää ette töllama!

Siinkohal tervisi eile õhtul nelja-viie vahel Koluverest Tallinna poole sõitnud vedurijuhile sõiduautos (tagatulede järgi ilmselt eelmine Octavia) - Turbassejõudes oli Su taga 30! autot kolonnis. Kui Sa ei julge sõita, siis ära tõsta kiirust tühjal teel, vaid lase teised mööda.
Vasta

edvard
§ 7.  Fooritulede tähendus
Tuled tähendavad järgmist:

 1) roheline lubab liikuda;

Keegi ei käse jalakäijal rohelise tule süttides sõiduteele astuda.
Vasta

Polnud küll manööver aga eile õhtul Pärnu poole sõites jõudsin järgi miskile uuemale toyotale, enne Libatset kurvi peal on 90 alas 2 kaamerat, seal ta pendeldas 70-80 vahel,  siis just enne Libatse 70 alasse jõudmist pani hoogu juurde ja nagu ma arvasingi tegi seal kaamera sähvatuse ära. Ju tegeleti kõrvaliste tegevustega või ei saada lihtsalt aru kus ollakse ja mida peaks nüüd tegema. Seal juba pöörasin ära aga sai vähemalt veidi naerda.
Vasta

mina sõidan tavaliselt kaamerate alas mööda.hea turvaline ,sest kiiruste vahe on 20 kmh,või veel rohkem Wink
Vasta

(09-12-2019, 15:27 PM)sturmbannführer Kirjutas:  mina sõidan tavaliselt

Ükski põhjaeestis käik pole korda läinud kui ei õnnestu kiiruskaamera ees kellestki möödasõitu teha
Vasta

midagi uut liikluskorralduses Big Grin

https://www.facebook.com/aivo.liiv.5/vid...610683272/
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 30 külali(st)ne