Akude tark laadimine

4. Enne proovi peab pinge plema 12,3V vähemalt.
Käivitumise vältimiseks ühenda lahti süüde või küte.
-klemm aku miinusele.
B kontakt aku +-le.
Jälgi pinge langemist starteri töö ajal.
9,6 – 10,5V- starter korras. Alla 9,6V rikkega.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Tsitaat:esimene tabel on mõõtmiseks täis laetud  akuga (vähemalt 24 h laetud) ja teine tabel selle jaoks kui aku on spetsiaalselt laadimata, lihtsalt tavakasutamise tingimustes auto peal olnud, kuid enne testimist on pinge vähemalt 12,3 V ja mõõta 5 sek?
Ja generaatori testimine käib nii, et töötava mootoriga ühendada hark akuga ja vaadata pinget, mis peaks jääma vahemikku 13,6...14,5 V?
Ja siis on veel starteri testimise võimalus, et ühendada hark akuga ja samal ajal anda starterit, pinge peaks jääma vahemikku 9,6...10,5 V?
Vähemalt 24 tundi rahunenud aku, see tähendab ei käivita, ei lae, ei tarbi jne.

5-ks sekundiks suruda klemm H + vastu (100A vool) ja lõppnäit lugeda, pärast h lahtiühenamist peab pinge uuesti tõusma.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Kui peaks olema 24 h nö. rahunenud, siis praegu võibolla veel vara proovida, kuigi arvata on, et ega see tulemust paremaks ei tee, pigem kehvemaks: sai laetud u. 18 h ja tark laadija oli laadimise välja lülitanud, koormushargiga 5 sek mõõtes oli näit 10,5 V. Peale seda akult testriga mõõtes 12,6 V. Arvata on, et see aku on suhteliselt ***. Alla 2 aasta vana aku ja mulle tundub, et 1 kapitaalselt tühjaks saamine tegi sellele liiga ja seetõttu tühjenes nüüd ka teistkordselt. Ei tundunud normaalne, et kui panin 100% täis laetud aku autole peale ja siis 2...2,5 nädala pärast oli 7,x volti sees ainult, varasema kogemuse põhjal peaks korraliku aku korral siis isegi südatalvel veel starteriga käima saama (tegu vanema autoga, millel tarbimine on väike). Praegu veel päriselt ei välistaks ka mingit ebaharilikku tarbimist auto poolt, kui aku uuesti peale saab, siis saab kontrollida.


Ja see teine tabel on kui mõõta auto peal nö. igapäevase kasutamise käigus?
Vasta

Sain vist niipalju õigesti aru, et esimene tabel on mõeldud lihtsalt testriga aku pinge mõõtmiseks kui aku on täiesti täis laetud (ja peale seda 24 h seisnud) ja teine tabel siis koormushargiga. Mõõtsin oma kasutuses olevad 2 akut ära peale laadimist, mõlemal sain näidu 10,5 ehk siis peaks olema OK. Mõlemad on u. 2 a vanad.
Vasta

(28-12-2019, 12:13 PM)virks Kirjutas:  Ctek toite režiimis on 13,8V 
See ei tohiks küll korras akut keema lasta kuskilt otsast.

Kui nädalavahetuseks järgi jätta, siis kees esmaspäeva õhtul küll. Ning seegi aku oli kellegi teise autolt "kasutuskõlbmatuna" maha võetud ehk korras ilmselgelt enam ei olnud ka enne keetmist. Peale keetmist oli päris surnud. Kuna oli kandekäepidemeta mudel, siis mind selle elustamine ka ei huvitanud.
Vasta

(30-12-2019, 16:30 PM)v6sa Kirjutas:  
(28-12-2019, 12:13 PM)virks Kirjutas:  Ctek toite režiimis on 13,8V 
See ei tohiks küll korras akut keema lasta kuskilt otsast.

Kui nädalavahetuseks järgi jätta, siis kees esmaspäeva õhtul küll. Ning seegi aku oli kellegi teise autolt "kasutuskõlbmatuna" maha võetud ehk korras ilmselgelt enam ei olnud ka enne keetmist. Peale keetmist oli päris surnud. Kuna oli kandekäepidemeta mudel, siis mind selle elustamine ka ei huvitanud.
 Siis pidi mõni purk lühises olema ja alles jäänud purgid keedeti tühjaks. Muidu ei tohiks akude pärast kolmes vahetuses mõni tõstuk või misiganes esmaspäevast reedeni töötada. Kuna siis ei saa aku puhkust ja keeb tühjaks Smile

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

(30-12-2019, 23:29 PM)Tegelane5 Kirjutas:   Siis pidi mõni purk lühises olema ja alles jäänud purgid keedeti tühjaks. Muidu ei tohiks akude pärast kolmes vahetuses mõni tõstuk või misiganes esmaspäevast reedeni töötada. Kuna siis ei saa aku puhkust ja keeb tühjaks Smile

Märkus õige, kuid Sa saad ju ise ka aru, et auto poolsurnud käivitusaku ei ole sama asi, mille pealt akutõstukid päevade kaupa töötavad. Sarnane küll, aga mitte identne.

Ning oi, kuidas peetis akudega tõstukid elu huvitaks teha oskavad...

Ja targa laadimimisega pole sel äpardusel midagi tegemist, lihtne ja labane loll hooletus selle aku tappis.
Vasta

Kuna mul vahetult enne auto peale panemist 100% täis laetud aku läks u 2,5 nädalaga täiesti  tühjaks, siis mõõtsin ära auto tarbimise puhkerežiimis (signa peal). Näit kõikus 0,03...0,04 A vahel, seega nagu ei ole ülemäära suur ja justkui ei tohiks 60 Ah akut 2,5 nädalaga päris tühjaks imeda. On kunagi varasemalt ka nii seisnud ja pole probleemi olnud. Ilmselt siis aku mahtuvus ei ole päris see mis olema peaks.
Vasta

0,04A x 25h = 1Ah päevas x 20 päevaga = aku mahtuvus 20Ah. Kas nii?

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Suurusjärgus jah, aga mitte päris nii, jätkuvalt ka alanud uuel aastal on ööpäevas siiski 24 h. Big Grin Eks reaalselt peab isetühjenemist ka juurde arvestama, mis toimub isegi  siis kui tarbida 0 Ah. Selle normide piires olevat suurust ei oska öelda.
Vasta

Tere õhtut foorumikasutajad. 
Maadlen juba tükk aega probleemiga mis seotud 6V 180Ah gel akude mahutestimisega. Nimelt mul olemas 12V seadistatav nn discharger mis annab üsna täpsed vastused akude kohta mis 12V. Valem lihtne-aku tehase Ah jagan viiega ning saadud numbri panen testrisse mahalaadimisvooluks ja Cut-off on 10,8V pealt. 

Küsimus nüüd selles, et kuidas ma need parameetrid ümber teisendan 6V akude jaoks. Seadmel mis akusi kasutab on reeglina 4 sellist akut ning paari kaupa testimisel ei ole mõtet. Olemasolev tester 6V piiridesse seadistada ei saa ning tõenäoliselt on testmiseks vaja midagi kokku klopsida. Äkki kellelgi on ideid? Pigem küsimus ikka 6V akude puhul see, et mis vooluga peaks maha laadima 180Ah akut ning mitme voldi pealt peaks test lõppema.

Ette tänades
Vasta

(28-01-2020, 00:47 AM)Provoker23 Kirjutas:  ...Valem lihtne-aku tehase Ah jagan viiega ning saadud numbri panen testrisse mahalaadimisvooluks ja Cut-off on 10,8V pealt. 

Küsimus nüüd selles, et kuidas ma need parameetrid ümber teisendan 6V akude jaoks. Seadmel mis akusi kasutab on reeglina 4 sellist akut ning paari kaupa testimisel ei ole mõtet. Olemasolev tester 6V piiridesse seadistada ei saa ning tõenäoliselt on testmiseks vaja midagi kokku klopsida. Äkki kellelgi on ideid? Pigem küsimus ikka 6V akude puhul see, et mis vooluga peaks maha laadima 180Ah akut ning mitme voldi pealt peaks test lõppema.

Ette tänades
Tühjakslaadimise "kiirus" jääb 6V pliiaku puhul täpselt samaks kui 12V pliiaku pinge väärtused kahega jagada:
[Pilt: np-discharge-characteristic.jpg]
Teoorias siis võiks käituda täpselt samamoodi kui 12V aku puhul, ainult et kõik pinge väärtused tuleks pooleks jagada 6V jaoks.

Joonise päritolu: https://doi.org/10.1155/2014/271087

EDIT: Ah väärtuste viiega jagamise mahalaadimisvool peaks vastama kõverale 0.2CA, et siis antud graafiku järgi peaks 12 V aku tühjenemiseks 10.8 V (või siis 6 V aku vastavalt kuni 5.4 V ) peale kuluma kuni 4 h.
Vasta

2 küsimust targa laadimise kohta targematele.
1. Millises režiimis peaks laadima EFB akut Ctek laadijaga, eesti keeles on  kirjutet "AGM režiim, mis aitab maksimeerida Start-Stop AGM ja EFB akude eluiga " ja inglises "AGM option is perfect for maximising performance and life of most Stop-Start batteries" ehk tõlge pole päris üks ühene. Aga teisest küljest on ju EFB start-stop aku? (https://www.ctek.com/uk/products/car/mxs-5-0-uk)
2. Eelnev küsimus tekkis, kuna laadija läks testetapis errorisse, mis peaks tähendama, et toimub liig kiire tühjenemine ja aku tuleks minema visata (...can not keep charge and may need to be replaced.) Samas käivitamisel mingeid anomaaliad pole täheldanud, laadisin ikka tavaaku režiimis. Kas AGM režiim muudaks midagi? 3,5 aastase ja lubatud palju suurema tsüklite arvuga tehaseaku kohta ikka nigel värk, eriti kui arvestada et start-stop on kogu selle aja jooksul kasutusel olnud ca 10-15 korda, kuna linnasõitu on väga vähe ja kui meeles on siis lülitan selle välja. Või ei suuda laadija korrektselt testida. Igasuga vanad juustud, mil mahutavust pole ollagi teevad kogu laadimisprotsessi edukalt läbi, tühjenemist ei tuvastata. Vanadel headel aegadel on tehaseaku ikka 7-12 aastat kestnud.
Vasta

Tehase akud kestavad tõesti. Ma kahtlustan, et laadija ei ole oma ülessannete kõrgusel mida on tootja välja reklaaminud.
Vasta

Ma jälle kahtlustan, et antud aku on lihtsalt suremasWink Tehasele on puhas kahjum toota eset, mida kohustusliku vastutusaja järel saaks edasi kasutada.

EFB aku on tavaline vedela elektrolüüdiga pliiaku, mille plaatide konstruktsiooni on veidi muudetud, et kannataks kauem lühiajalisi sutsakaid sisse-välja pumbata.
https://batteryworld.varta-automotive.co...-do-i-need

Mistõttu mina laadiks tavaseades.

Alati jääb võimalus, et konkreetne laadija on peet - ka CTEKil esineb praaki. Aga siis peaks see väljenduma ka muude akude puhul.

Kas laadimisnäpitsate alune pind oli ikka kenasti puhas? Mul on paar korda esinenud erroreid, kui näpitsate alla jääb liigne kultuurkiht.
Vasta

(15-06-2020, 09:11 AM)v6sa Kirjutas:  Ma jälle kahtlustan, et antud aku on lihtsalt suremasWink Tehasele on puhas kahjum toota eset, mida kohustusliku vastutusaja järel saaks edasi kasutada....
Kas laadimisnäpitsate alune pind oli ikka kenasti puhas? Mul on paar korda esinenud erroreid, kui näpitsate alla jääb liigne kultuurkiht.
seda nüüd küll aga kui konkreetne akutüüp on ette nähtud nö karmimate olude jaoks ja ta pole neid tunda saanud siis on kummaline, et tehaseaku ää kooleb, seda enam, et peaks olema auto soetamisega ühevanune, kuna ostujärjekord oli ca pool aastat (pole laoauto peal seisnud teadmata aeg).
Aku on automobiili pääl ja katete all paistavad klemmide välispinnad ok, seega peaks näpitsad saama normaalse ühenduse. Aga äkki see autoelektroonika ise petab laadija tühjenemiskatsel ära? Samas ei usu, nii odaval autol ei tohiks igasugu peentehnoloogiat olla.
Vasta

Kas akut laeti otse klemmidele? Audil vähemalt nii ei tohi teha, laadimiseks on lisaklemmid. Vool peab käima läbi mingi elektroonika, kes siis kalkuleerib ja otsustab palju aku vast võtab.
Vasta

(15-06-2020, 11:35 AM)pat1 Kirjutas:  Kas akut laeti otse klemmidele? Audil vähemalt nii ei tohi teha, laadimiseks on lisaklemmid. Vool peab käima läbi mingi elektroonika, kes siis kalkuleerib ja otsustab palju aku vast võtab.
Vastavalt juhendile, pluss akule ja miinus auto keresse. Ise mõtlen, et kas sel daakialasel tohib aku lahti ühendada, siis saaks laadida ilma lisafaktoriteta.
Vasta

(15-06-2020, 11:43 AM)honkomees Kirjutas:  
(15-06-2020, 11:35 AM)pat1 Kirjutas:  Kas akut laeti otse klemmidele? Audil vähemalt nii ei tohi teha, laadimiseks on lisaklemmid. Vool peab käima läbi mingi elektroonika, kes siis kalkuleerib ja otsustab palju aku vast võtab.
Vastavalt juhendile, pluss akule ja miinus auto keresse. Ise mõtlen, et kas sel daakialasel tohib aku lahti ühendada, siis saaks laadida ilma lisafaktoriteta.Kui raadio kood teada siis pole mu arust miskit takistust.
Vasta

(15-06-2020, 11:43 AM)honkomees Kirjutas:  
(15-06-2020, 11:35 AM)pat1 Kirjutas:  Kas akut laeti otse klemmidele? Audil vähemalt nii ei tohi teha, laadimiseks on lisaklemmid. Vool peab käima läbi mingi elektroonika, kes siis kalkuleerib ja otsustab palju aku vast võtab.
Vastavalt juhendile, pluss akule ja miinus auto keresse. Ise mõtlen, et kas sel daakialasel tohib aku lahti ühendada, siis saaks laadida ilma lisafaktoriteta.

Kui lisatoidet kõrvale ei pane, pead tõenäoliselt erinevaid seadeid taastama. Võtmed võiks ka väljas olla, mitte süütelukus. Et kui voolu taastamisel tekib mingi kamm kesklukuga... Ma tean, et see on paranoia ilming, aga elu on õpetanud hoiatama.

Eraldi laadimine on väga soovitav, kuna aku klemmi ja kaablikinga vahele oskab ka mõningatel eksemplaridel tekkida kultuurkiht, mis voolu liikumist mitte ei soodusta. Lisaks on laadija miinuse keresseühendamisel kogu kahtlane aku ja kere vaheline miinuskaabel asjasse segatud.

Too Audi lisalaadimise nõue ainult üle laadimispostide on huvitav. Kas selle põhjuse (peale selle, et turundus nägi selle udupeene featüüri ette) kohta on miskit sisulisemat lugemist ka kusagil?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 10 külali(st)ne