sapaka mootori päritolu
#1

Leidsin just pildid Fiat 500 ühest mootorivariandist koos käimariga. Üllatavalt sarnane sapaka omale.
       
Vasta
#2

Võrdluseks zaz-965 käimar

   
Vasta
#3

Mingite kuulujuttude põhjal oli sapaka mootori idee õhkjahutusega bokser aka VW põrnikas. Aga et muhu keresse ei mahtunud selline asi ära, siis muudeti silindrite nurk 90 kraadiseks.
Vasta
#4

Teiste kuulujuttude kohaselt olevat tulevane MeMZ-965 välja valitud NAMI väljatöötatud (praegune Государственный научный центр Российской Федерации Федеральное государственное унитарное предприятие «Центра́льный нау́чно-иссле́довательский автомоби́льный и автомото́рный институ́т „НАМИ“) NAMI-G nimeline kone mis olla inspireeritud tundmatust BMW mootorist ning mis mõeldud dessantsõidukil ees kasutamiseks. Ühe valikuvariandina osalenud ka NAMI nägemus Põrnika mootorist.
Vasta
#5

Tervist !

 Kahjuks pean kaasfoorumlase  vootele manustatud pildi kuulutama jamaks , ehk

1. maanteemuhu ehk zaz 965 sidur oli trossajamiga
2. Maanteemuhu käigukastil polnud tagurpidikäigu tulede lülitit .

 Pilt sobib pigem ZAZ 966 käigukasti illustreerima ja sedagi 40 hj variandi puhul .
Vasta
#6

(14-01-2020, 19:01 PM)edvard Kirjutas:  Tervist !

 Kahjuks pean kaasfoorumlase  vootele manustatud pildi kuulutama jamaks , ehk

1. maanteemuhu ehk zaz 965 sidur oli trossajamiga
2. Maanteemuhu käigukastil polnud tagurpidikäigu tulede lülitit .

 Pilt sobib pigem ZAZ 966 käigukasti illustreerima ja sedagi 40 hj variandi puhul .
Pildil tõenäoliselt 70`ndate teise poole 968(A) või 80`ndate 968M baasil invaliidi (30 hj mootoriga) sapaka alt  pärinev käigukast.
40 hj mootori kast on juba niivõrd erinev, et seda ei ole võimalik segamini ajada 30 hj mootori kastiga.
Vasta
#7

Aga mis siin imestada. Esimene sapakas tehti ju Fiat 600 järgi. Mitte küll üks ühele aga need kaks autot on ikka väga sarnased küll. Viide ka wikis: https://en.wikipedia.org/wiki/ZAZ_Zaporozhets
Vasta
#8

Eelmainitud Fiat 500 V2 mootor on sama sarnane muhu mootorile kui "Siga ja Kägu". Samuti võiks võrrelda sinna juurde Dodge Viperi V10 mootorit.

Täna on juba väga haruldane MeMZ965A (või ekspordiks toodetud MeMZ965AE) mootor, enamusel on peal mootorivahetustega läinud MeMZ966 mootorid. Tavainimesele on need 1:1-le aga tegelikkuses on erinevusi väga palju.

23hj MeMZ 965 mootorit komplektset tean ainult ühte. Töötavat neist ei ole aga ühtegi Eesti pinnal.
Vasta
#9

Kas keegi oskab kommenteerida sellist kuuldust, et see mootor on algupäraselt lennundusega seotud (lääne)tehnikalt pärit? Kuna ise kuulsin juttu 25-30 aastat tagasi, siis detaile enam ei mäleta.

Do'nt panic
Vasta
#10

(15-01-2020, 12:07 PM)giordanobruno Kirjutas:  Kas keegi oskab kommenteerida sellist kuuldust, et see mootor on algupäraselt lennundusega seotud (lääne)tehnikalt pärit? Kuna ise kuulsin juttu 25-30 aastat tagasi, siis detaile enam ei mäleta.
Seeriatootmisesse läinud mootori jaoks saadi inspiratsiooni pigem ikka VW põrnika mootorist, täpsemalt saab mootori väljatöötamise kohta lugeda wikipediast.
Vasta
#11

(15-01-2020, 12:07 PM)giordanobruno Kirjutas:  Kas keegi oskab kommenteerida sellist kuuldust, et see mootor on algupäraselt lennundusega seotud...

Sapika mootorid avasid lennukiangaaride uksi Wink

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta
#12

(15-01-2020, 12:24 PM)mossepower Kirjutas:  Seeriatootmisesse läinud mootori jaoks saadi inspiratsiooni pigem ikka VW põrnika mootorist,.

Näita nüüd teistele ka sealt viidatud artiklist kus on see koht kus Põrnika mootor oli MeMZ-965 eeskujuks Big Grin
Vasta
#13

(13-01-2020, 15:37 PM)vootele Kirjutas:  Leidsin just pildid Fiat 500 ühest mootorivariandist koos käimariga. Üllatavalt sarnane sapaka omale...
Kuskohast sihuke mootor 500 sisse sai? Mina olen kogu oma teadliku elu arvanud, et seal oli R2.
Vasta
#14

(15-01-2020, 14:15 PM)cesium Kirjutas:  
(15-01-2020, 12:24 PM)mossepower Kirjutas:  Seeriatootmisesse läinud mootori jaoks saadi inspiratsiooni pigem ikka VW põrnika mootorist,.
Näita nüüd teistele ka sealt viidatud artiklist kus on see koht kus Põrnika mootor oli MeMZ-965 eeskujuks  Big Grin
Aga palun:
As a result, a search for another engine was begun, and the success of the VW Type 1's boxer led to a preference for an air-cooled engine, which NAMI (the National Automobile Institute) had on the drawing board.
Vasta
#15

Aga palun:
As a result, a search for another engine was begun, and the success of the VW Type 1's boxer led to a preference for an air-cooled engine, which NAMI (the National Automobile Institute) had on the drawing board.
[/quote]

Jutt on ikka sellest, et VW bokseri edu pani otsustama õhkjahutuse kasuks, muud ühist siin küll ei mainita.
Vasta
#16

(15-01-2020, 16:17 PM)mossepower Kirjutas:  Aga palun:

Ära nüüd pooleli jäta, räägi sllest ka kuidas kohe järgmine lause pajatab lugejale Minavtoprom-ist kes eelistas siiski 23hj pärasse kinnitet NAMI-G varianti, mille boonuseeliseks oli unitaarsus LuAZ-967-ga.
Vasta
#17

(15-01-2020, 16:36 PM)cesium Kirjutas:  
(15-01-2020, 16:17 PM)mossepower Kirjutas:  Aga palun:
As a result, a search for another engine was begun, and the success of the VW Type 1's boxer led to a preference for an air-cooled engine, which NAMI (the National Automobile Institute) had on the drawing board.

Ära nüüd pooleli jäta, räägi sllest ka kuidas kohe järgmine lause pajatab lugejale Minavtoprom-ist kes eelistas siiski 23hj pärasse kinnitet NAMI-G varianti, mille boonuseeliseks oli unitaarsus LuAZ-967-ga.
Jah ja ka see oli täpselt samamoodi õhkjahtusega mootor nagu ka VW Type 1 oma.
Samas ZAZ 965 aluseks võetud Fiat 600 omas vesijahutusega mootorit, aga inspiratsiooni kasutada hoopis õhkjahutusega mootorit saadi VW-ilt nagu ka ksf. stennadi juba eraldi puust ja punaseks tehtuna välja tõi.

Või on sul informatsiooni, et antud NAMI-G või tema eeskuju oli siis kuidagi see lennundusega seotud (lääne)tehnikalt pärit mootor?
Viimane oleks küll uus ja väga põnev info.
Vasta
#18

Eelnevalt tsiteetirud Wkipedia lause ju ütleb, et VW edu suunas NAMI edasi arendama õhkjahutusega mootorit, mis oli juba arenduses.
Vasta
#19

Just, õhkjahutuse valik üldiselt võis olla tingitud Põrnika mootori edust (seda pole ma kusagil mujal näinud mainitavat), aga MeMZ-965 eeskuju või inspiratsioon see polnud, nagu sa ülevalpool väitsid.
Lihtsalt, et nagu vähendada seda, et keegi hakkaks pärast jälle (mälust või foorumist meelde jäänud "faktidel") väitma, et tegu Põrnika mootori koopiaga millel oli kõik ära muudetud vms- et noh, teeks selle selgemaks siis ükskord nii palju kui võimali.

Denisovetsi lehel (milles üldiselt pole pidanud pettuma) väidetakse, et see NAMI-G on mingisuguse BMW eeskujul tehtud.
Ise arvan, et omaduste poolest pigem mootorrattal kui lennunduses kasutatu.
Veel räägitakse, et lõppvoorus olid bmw, põrnika ja 2cv eeskujudel mootorid.

E: lingid
http://denisovets.ru/azlk/azlkpages/m444.html
http://denisovets.ru/zaz/zazpages/zaz965.html
Vasta
#20

(15-01-2020, 17:22 PM)cesium Kirjutas:  Just, õhkjahutuse valik üldiselt võis olla tingitud Põrnika mootori edust (seda pole ma kusagil mujal näinud mainitavat), aga MeMZ-965 eeskuju või inspiratsioon see polnud, nagu sa ülevalpool väitsid.
Lihtsalt, et nagu vähendada seda, et keegi hakkaks pärast jälle (mälust või foorumist meelde jäänud "faktidel") väitma, et tegu Põrnika mootori koopiaga millel oli kõik ära muudetud vms- et noh, teeks selle selgemaks siis ükskord nii palju kui võimali.

Denisovetsi lehel (milles üldiselt pole pidanud pettuma) väidetakse, et see NAMI-G on mingisuguse BMW eeskujul tehtud.
Ise arvan, et omaduste poolest pigem mootorrattal kui lennunduses kasutatu.
Veel räägitakse, et lõppvoorus olid bmw, põrnika ja 2cv eeskujudel mootorid.

E: lingid
http://denisovets.ru/azlk/azlkpages/m444.html
http://denisovets.ru/zaz/zazpages/zaz965.html
Vabandan, eeldasin et käesoleva foorumi kasutajad on autondusega vähemalt sellisel tasemel kursis, et on VW põrnika ja sapaka mootorit vähemalt pildi pealtki näinud ja seetõttu on loomulik, et koopiast ei saa siinkohal kuidagi juttugi olla.

Kuigi ma endateada pole seda kordagi väitnud, siis igaks juhuks kordan ka üle, et tegu pole kohe kindlasti koopiaga.

Edasine ksf. Cesiumi jutt on väga põnev, aga natuke segane. Millise BMW mootori eeskujul memz 965 siis tehtud on? Ja huvitav kuidas see põrnika sarnane mootor sinna mängu tuli kui varema väite alusel paar lauset ülalpool ei võinud insenerid sellest inspiratsioonigi võtta?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne