13-01-2020, 15:37 PM
Leidsin just pildid Fiat 500 ühest mootorivariandist koos käimariga. Üllatavalt sarnane sapaka omale.
(14-01-2020, 19:01 PM)edvard Kirjutas: Tervist !Pildil tõenäoliselt 70`ndate teise poole 968(A) või 80`ndate 968M baasil invaliidi (30 hj mootoriga) sapaka alt pärinev käigukast.
Kahjuks pean kaasfoorumlase vootele manustatud pildi kuulutama jamaks , ehk
1. maanteemuhu ehk zaz 965 sidur oli trossajamiga
2. Maanteemuhu käigukastil polnud tagurpidikäigu tulede lülitit .
Pilt sobib pigem ZAZ 966 käigukasti illustreerima ja sedagi 40 hj variandi puhul .
(15-01-2020, 12:07 PM)giordanobruno Kirjutas: Kas keegi oskab kommenteerida sellist kuuldust, et see mootor on algupäraselt lennundusega seotud (lääne)tehnikalt pärit? Kuna ise kuulsin juttu 25-30 aastat tagasi, siis detaile enam ei mäleta.Seeriatootmisesse läinud mootori jaoks saadi inspiratsiooni pigem ikka VW põrnika mootorist, täpsemalt saab mootori väljatöötamise kohta lugeda wikipediast.
(15-01-2020, 12:07 PM)giordanobruno Kirjutas: Kas keegi oskab kommenteerida sellist kuuldust, et see mootor on algupäraselt lennundusega seotud...
(15-01-2020, 14:15 PM)cesium Kirjutas:Aga palun:(15-01-2020, 12:24 PM)mossepower Kirjutas: Seeriatootmisesse läinud mootori jaoks saadi inspiratsiooni pigem ikka VW põrnika mootorist,.Näita nüüd teistele ka sealt viidatud artiklist kus on see koht kus Põrnika mootor oli MeMZ-965 eeskujuks
(15-01-2020, 16:36 PM)cesium Kirjutas:Jah ja ka see oli täpselt samamoodi õhkjahtusega mootor nagu ka VW Type 1 oma.(15-01-2020, 16:17 PM)mossepower Kirjutas: Aga palun:
As a result, a search for another engine was begun, and the success of the VW Type 1's boxer led to a preference for an air-cooled engine, which NAMI (the National Automobile Institute) had on the drawing board.
Ära nüüd pooleli jäta, räägi sllest ka kuidas kohe järgmine lause pajatab lugejale Minavtoprom-ist kes eelistas siiski 23hj pärasse kinnitet NAMI-G varianti, mille boonuseeliseks oli unitaarsus LuAZ-967-ga.
(15-01-2020, 17:22 PM)cesium Kirjutas: Just, õhkjahutuse valik üldiselt võis olla tingitud Põrnika mootori edust (seda pole ma kusagil mujal näinud mainitavat), aga MeMZ-965 eeskuju või inspiratsioon see polnud, nagu sa ülevalpool väitsid.Vabandan, eeldasin et käesoleva foorumi kasutajad on autondusega vähemalt sellisel tasemel kursis, et on VW põrnika ja sapaka mootorit vähemalt pildi pealtki näinud ja seetõttu on loomulik, et koopiast ei saa siinkohal kuidagi juttugi olla.
Lihtsalt, et nagu vähendada seda, et keegi hakkaks pärast jälle (mälust või foorumist meelde jäänud "faktidel") väitma, et tegu Põrnika mootori koopiaga millel oli kõik ära muudetud vms- et noh, teeks selle selgemaks siis ükskord nii palju kui võimali.
Denisovetsi lehel (milles üldiselt pole pidanud pettuma) väidetakse, et see NAMI-G on mingisuguse BMW eeskujul tehtud.
Ise arvan, et omaduste poolest pigem mootorrattal kui lennunduses kasutatu.
Veel räägitakse, et lõppvoorus olid bmw, põrnika ja 2cv eeskujudel mootorid.
E: lingid
http://denisovets.ru/azlk/azlkpages/m444.html
http://denisovets.ru/zaz/zazpages/zaz965.html