Mõistusevastased manöövrid liikluses

Kas meie hulgas on ka Darwini auhinna kandidaate?[Pilt: f19bc76s-1920.jpg]

Nominatsiooni põhjus on parema puusa kandis olev lisaseade.

Samas on hea, et osa inimesi on valinud teadlikult ka kerges LÕs hukkumise. Teadliku valiku korral ilmselt tagab ohuima liiklemisviisiWink

Mul on paar tuttavat, kes sama "trikki" kasutavad, pannes rihma selja tagant-tagumiku alt läbi. Pidada häirima... Ühe matsime peale linnakiirusel toimunud kokkupõrget osalise ülekattega. Surma põhjuseks olid sisemised vigastused. Jah, padi avanes, nagu pidigi tegema. Teisest autost astuti omal jalal välja, kuigi see oli vanem...
Vasta

Veel 15a tagasi kasutasid õppesõidu instruktorid ja taksojuhid palju seda sama selja tagant vöö panekut. Sest neil oli ju lubatud ilma sõita... 
Tänaseid kombeid ei tea, kuna ei kasuta kummagi teenuseid eriti.  Toungue
Vasta

valgetes kaubikutes ka tavaline
Vasta

Prantsusmaal oli tanklates lausa müüa selline plastikust turvavöö ots mida sai auto rahustamiseks auku lükata. 7 tugrikut maksis. Kirjad olid küll peal, et siseterritooriumil kasutamiseks aga.......

Aquila captas non muscas.
Vasta

(30-03-2020, 13:29 PM)Daff Kirjutas:  Prantsusmaal oli tanklates lausa müüa selline plastikust turvavöö ots mida sai auto rahustamiseks auku lükata. 7 tugrikut maksis. Kirjad olid küll peal, et siseterritooriumil kasutamiseks aga.......
Hiljuti vahetasin wolkari kaubiku istmeid .Seal oli andur rullis ,mitte " pistikus"  Big Grin Big Grin.
Vasta

Kuna jalakäijad on ka liikluse osa, siis peaks see ka siia sobima. Täna nimelt, tulen mina haavapaberikoormaga, jõudsin ühte asulasse ja üks noor ema lapsevankriga, koer kõrval, ise ninapidi nuhvlis, arvas, et tal ei kannata 1 sekundit oodata ning tal on hädasti vaja suht minu nina eest üle tee minna. Nii nina eest, et ma pidin korraks ikka pidurituled põlema panema. Kurat, mis sellistel viga on, kuhu kiire?! Kusjuures ülekäigurada selles asulas pole.
Vasta

(30-03-2020, 14:48 PM)Aare R. Kirjutas:  ... jõudsin ühte asulasse ja üks noor ema lapsevankriga, koer kõrval, ise ninapidi nuhvlis, arvas, et tal ei kannata 1 sekundit oodata ning tal on hädasti vaja suht minu nina eest üle tee minna. Nii nina eest, et ma pidin korraks ikka pidurituled põlema panema. Kurat, mis sellistel viga on, kuhu kiire?!

Kabelisse. Ning meie vildak liiklusjärelvalve pimejalutust ka soosib. Kuigi autojuhid pole siin grammigi paremad: nii mõnegi sõidujoonelt hälbiva vastutuleva sõiduki roolis pole kedagi kohal. Vaid lõtv orgaaniline kaapelauahoidik Sad vasakul esiistmel
Vasta

(30-03-2020, 11:53 AM)olli Kirjutas:  Veel 15a tagasi kasutasid õppesõidu instruktorid ja taksojuhid palju seda sama selja tagant vöö panekut. Sest neil oli ju lubatud ilma sõita... 
Tänaseid kombeid ei tea, kuna ei kasuta kummagi teenuseid eriti.  Toungue
Ennevanasti tehti ka nii, et turvavöö tõmmati enne istmele istumist üle istme ja kinnitati, siis istuti, ja üle õla käiva rihmaosa sai siis kergesti peale tõmmata.
Maha samuti. Üle kõhu käiv osa jäi siis selja taha. Politsei pettis kenasti ära...
Vasta

(30-03-2020, 15:20 PM)Peeter2 Kirjutas:  Ennevanasti tehti ka nii, et turvavöö tõmmati enne istmele istumist üle istme ja kinnitati, siis istuti, ja üle õla käiva rihmaosa sai siis kergesti peale tõmmata.
Maha samuti. Üle kõhu käiv osa jäi siis selja taha. Politsei pettis kenasti ära...

Jep. Auto turvaseadmete blokeeringu petab ka kenasti ära. Kui muidu võiks veel kergemat sorti ninakõksu korral pääseda murtud nina või väljalöödud hambaga, siis avanev turvapadi lööb lendutõusnu lihtsalt maha. Sel on põhjus, miks tõmmatakse avarii korral turvavööst lõtkud välja pürotehnikaga...
Vasta

(30-03-2020, 15:53 PM)v6sa Kirjutas:  
(30-03-2020, 15:20 PM)Peeter2 Kirjutas:  Ennevanasti tehti ka nii, et turvavöö tõmmati enne istmele istumist üle istme ja kinnitati, siis istuti, ja üle õla käiva rihmaosa sai siis kergesti peale tõmmata.
Maha samuti. Üle kõhu käiv osa jäi siis selja taha. Politsei pettis kenasti ära...

Jep. Auto turvaseadmete blokeeringu petab ka kenasti ära. Kui muidu võiks veel kergemat sorti ninakõksu korral pääseda murtud nina või väljalöödud hambaga, siis avanev turvapadi lööb lendutõusnu lihtsalt maha. Sel on põhjus, miks tõmmatakse avarii korral turvavööst lõtkud välja pürotehnikaga...
Peale selle: mis pagana mõte on selle turvavööga nii põhjalikult vahekorda astuda? Lihtsam oleks juba normaalselt peale panna...
Vasta

Lühisõitudel on see rihmaga manipuleerimine laiskuse teema aga pikemate otste korral on vahel "praktiline" vajadus, kui nii võib väljenduda. 
Turvavööl ja turvavööl  on automarkide lõikes suur vahe. Kui teha pikem trett siin mõni masin veab su nii istmesse kinni, et hakkab pikapeale lausa piinama. Samas teine hoiab rihma normaalse.
Näiteks Audiga paned 6 tundi jutti häda midagi samas kui MB Vito kaubabussi variant veab su 2 tunniga istmesse kinni nagu vintsiga. 
Volvo veokas hoiab rihma normaalse aga DAF samamoodi poob su üles paari tunniga.
Siis pannakse tagasijooksu piiraja rihmale mis teeb umbes sama välja kui ilma rihmata kulgemine.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Vist oli see Tayota Avensis mille tagaistmele korra sattusin. Iga teekonaruse ja raputusega tõmbas turvarihma järjest pingumale kuni lõpuks hing kinni. Kui tegin lahti et uuesti panna ei liikunud kuhugi poole. Pidasime auto kinni tegime tiiru ümber auto ja kui sisse istusime algas kõik uuesti. Edasi sõites sai siis käega turvarihmaga parajat distantsi hoitud. Krt seda teab kas oli pingutusrullil mingi kala sees või pidigi nii olema?
Vasta

(30-03-2020, 16:53 PM)Meelis2 Kirjutas:  Vist oli see Tayota Avensis mille tagaistmele korra sattusin. Iga teekonaruse ja raputusega tõmbas turvarihma järjest pingumale kuni lõpuks hing kinni. Kui tegin lahti et uuesti panna ei liikunud kuhugi poole. Pidasime auto kinni tegime tiiru ümber auto ja kui sisse istusime algas kõik uuesti. Edasi sõites sai siis käega turvarihmaga parajat distantsi hoitud. Krt seda teab kas oli pingutusrullil mingi kala sees või pidigi nii olema?

See on lapsetooli fikseerimise "asend" turvavööl. Mõte ongi see, et tõmbad nii pingule kui võimalik ja siis jääb lapsetool ikka korralikult kinni sinna turvavöö alla. Peaks normaalseks tagasi minema siis kui korra rihm täitsa sisse ajada. Ja uuesti "aktiveerida" saab nii et tõmbad rihma lõpuni väja. Ehk tõesti kui mõni suurema kerega härra juhtub olema, siis peabki enda kinnitamiseks rihma lõpuni välja tõmbama ja läheb kogemata sinna asendisse see rihm. Mõnel autol need rihmad taga väga pikad just pole ka..
Vasta

(30-03-2020, 19:49 PM)olli Kirjutas:  See on lapsetooli fikseerimise "asend" turvavööl.
.... Ehk tõesti kui mõni suurema kerega härra juhtub olema, siis peabki enda kinnitamiseks rihma lõpuni välja tõmbama ja läheb kogemata sinna asendisse see rihm. Mõnel autol need rihmad taga väga pikad just pole ka..
huvitav teadmine, ise nagu kõikse paksem ei ole, ainlt tsutt peale saja aga rihma tõmban ikka tavaliselt täiega välja, et oleks hea vaba teda sinna külje alla toppida, seda küll juhikohal, tagaistmest väga ei tea. Samas tean mehi, kellele juhikohal rihm kas ei lähe ümber või läheb ainult "kõht sisse tõmmatud" asendis, eriti lühemate meeste puhul, kui peab jalgade pikkuse tõttu üsna eesmises tooliasendis istuma.
Vasta

Pakun Võsa illustratsioonile ühe veel lisaks, mille nimeks väljamaakeeles on "seatbelt buckle extender":
[Pilt: 4909673fdb1fee97ff47042b69dad62e]
Sarnase asjaga tegin tutvust esimest korda Saksamaal taksoga sõites, kui see oli kaardilugeja istme lukku pandud. Kui ma selle turvavöö kinnitamiseks jalust ära võtsin ning turvavöö kinnitasin, siis oli kange soov loodust reostada ja selle jupstükiga aknast välja lutsu visata, kuid piirdusin selle paigutamisega esiistmete vahel olevasse topsihoidjasse. Ka juhiistmel selle vidina vaimustunud kasutajast taksojuhi arusaamatu pilgu peale ütlesin talle, et "This is piece of shit" koos selgitusega, miks ma seda nii enesekindlalt väidan. Selle peale sain loomulikult vastuseks, et "Zis ist high quality"... Kuna nii mulle kui kolleegidele oli antud teema igapäevatöö, siis sai iinamaalt pooleteise euriku eest üks paar omale ka tellitud ning need katsesse pandud täpselt selliselt, nagu need autos kasutamiseks on mõeldud. Kui alt üles tulla, siis oli koostuks aas turvavöölinti, kõikidele nõuetele vastav lukk, siis see käkerdis, selle sees kõikidele nõuetele vastav turvavöö keel ning lõpetuseks teine aas turvavöölinti. Lint on siis vajalik selleks, et oleks mõnus tõmbekatset teha. Tulemus oli see, et minust pisut kõvema rammuga poiss tõmbas ühe neist puruks nii, et alumine aas oli jala all ning ülemisest tõstis. Teine sai tõmbepinki pandud ning kuna tegemist oli hüdraulilise masinaga, mitte digitaalsega, siis mõõteseadmeks oli ainult mehaaniline rõhukell (suurim saavutatav tõmbetugevus u. 3t). Enne, kui pildil olev vidin puruks läks, jõudis osuti korra võbeleda, tõmbetugevuseks võiks öelda vist midagi 50 ning 100 jõukilogrammi vahele. Võrdluseks: seadusandlik nõue on jämedalt 1,7t.

Kui turvavöösid pisut teise pilguga vaadata, siis näeb üldse maailmas huvitavaid asju. Nt Türgis olen korduvalt näinud paari aasta vanuses ehk sisuliselt tehaseuues Mersu bussis karastamata, st tõmbetugevusele mittevastavat turvavöö keelt. Ju siis mingi kohalik sepp õmbleb neid seal oma garaažis...
Vasta

Mersul kuluvad need lihtsalt nii kiiresti et keegi ei jaksa neid nii tihti vahetada. 3.5 aasta jooksul olen mina kaks korda töökojal uue lasknud panna. 50-60 korda päevas panen peale maha. Ehk siis kui 30 alast väljas olen.
Vasta

oppaaa, midagi uut. ma pole varem kuulnudki, et turvavööde luku juures miskit kuluda võib. rihma servad saab küll narmendama mõnekümne aastaga, aga lukud küll senimaani igavesed olnud.
Vasta

Kullerteenistused on ka viimaste aastate leidus. Need vennad tõesti käivad sisse-välja sellise sagedusega, et ka uskehinged on ilmselt mittegarantiiline kulumaterjal... Pole selle peale mõelnudki.

Kinnitamata turvavööst saan aru - kes otsib surma, kes on niisama moodsalt rebel, aga iga tänapäevase autoga  trikitaja peab teadma, et kui tuvavöö lukk on kinni, saavad auto padjad avaneda. Ning isegi väikesel kiirusel tekkinud kõksu korral on avaneva padja kiirus nii suur, et inimene läheb sellega kohtudes katki. Ning kui keegi arvab tõsimeeli, et hoiab end jõuga istmes, sisi arvake uuesti. Tasub proovida Maanteeameti liiklusohutusbande avariisimulaatorit, kus avarii kiirus on vaid 27 km/h. Ma arvasin ka, et hoian end kinni... Halligi, maas olin enne, kui kolakas kõrvade vahele jõudis.

Turvavöö pikendamine on teema küll, aga peamsselt lastega peredes. Vanematel autodel ei ulatu vöö üle turvahälli. Tegime meiegi auto turvavöödest pikenduse. Proovisin huvi pärast peale kasutamise lõppu (lapsed kasvasid välja), kui palju säärane eluohtlik ja illegaalne asi koormust kannatab. Saskaga puruks ei saanud, russiga sain lõpuks puruks rapsatud. Kuival kruusateel võttis aeglaselt tõmmates enne rattad ringi (veojõud umbes 1,4 t). Aga kui kuuendaga hooga tõmbasin, siis tõmbas rämeda robakaga sõlme juurest läbi: täpselt nii, nagu pidigi.

Sihtststarbeliselt meil seda vaja ei läinudki. Õnneks.
Vasta

(30-03-2020, 22:11 PM)v6sa Kirjutas:  Kullerteenistused on ka viimaste aastate leidus. Need vennad tõesti käivad sisse-välja sellise sagedusega, et ka uskehinged on ilmselt mittegarantiiline kulumaterjal... Pole selle peale mõelnudki.
...
No neid töid ja tegemisi on mustmiljoon, kus peamine ongi sisse-välja käimine. Oma hobi tähendab ka jahil jäljeluurel, et sõidad päevas 10 000 hektaril 100 km maha ja suurema osa teest iga 100-200 m järel autost välja jälgi üle vaatama ja tagasi, ei jõua küll kogu aeg rihmaga võimelda. Kiirus ka kiirematel lõikudel üle 40 ei tõuse ja teist sõidukit näed kord-kaks, needki enamasti metsatraktorid.
Vasta

Jajah, ega avarii ju hüüab kaugelt tulles. Rolleyes 

Samas muret ei ole, kui turvavöö on peale tõmbamata - siis on pehmenduseks nina ja hambad. Murekoht on see, kui meeldetuletus tehakse "pikendusega" vaikseks ja auto arvab selle peale  turvapadjad kõksu toimumisel lahti lüüa. See tapab ära.

Samas - meil on vaba maa ja teadlik enesetapp on üks inimõigusi. Cool Jah, paha riik küll takistab seda liiklusjärelvalve käigus, aga neid näeb ikka väga harva peatrassilt kõrval.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: _rein_, hobiautod, trtr, vwt2, 1 peidetud kasutaja(t), 18 külali(st)ne