Chrysler Sunbeam 1975
#1

Mul sunbeam 75 on..aasta otsa on teine seisnud, nüüd on plaan hakata vaikselt sõidukorda seadma...Mootor ja kere on ainsad, mis enamvähem mingit kriitikat kannatavad, sillad on täiesti otsas, nii et kaalusin isegi kogu käiguosa väljavahetamistmäletan, et kunagi, kui auto veel sõitis , sai mingeid asju asendada, kardaaniristid sobisid üks- ühele VAZ omad, samuti esimesed piduriklotsid (tõsi küll, neid tuli natuke kitsamaks käiata), rooliotsad läksid mingi vana škoda omad alla.
Aga seisma jäi ta seetõttu, et ühe poole šarniir oma pesast väljus..ja tagadiffer undas mäletamist mööda kohutavalt.
Kui kellelgi on mingeid häid soovitusi Sunbeami kohta, oleks ääretult tänulik!
Muide, see masin on valmistatud küll inglismaal, kuid samat autot võib leida ka Talbot Avengeri nime all!
Vasta
#2

No nii. Hulk aega on möda läinud, panen siia paar rida oma Sunbeamist.Paar nädalat tagasi sai toodud mustamäelt üks sarnane isend varuosadeks.Tegu oli 76 aasta autoga, samuti kahe uksega variant.. Eelmise omaniku jutu järgi oli viis aastat seal seisnud.Kere pole just kõige paremas korras, kuid näiteks mõlemad uksed on veel päris head , samuti pagasniku luuk ja tagatuled. Mootori kohta ei oska midagi öelda, paistab sama, kui minu 1,3 ainult karburaator on vähe teisem Roolilatt läheb kohe käiku, samuti mõlemad esiamordid, esialgsel hinnangul saab veel nendega mõnda aega sõita.Ainult esiosa näeb jube välja, kogu nina on mingi musta värviga üle määritud ja 06 tuled ning 07 iluvõre on külge aretatud, ahjaa, muideks sisepolstrid on suht korralikud, säilinud ion ka tagaiste, esiistmed on vahetatud.Mul enda omal on istmed ja polstrid suht korralikud. Järgmise nädala algul peaksin uued sharniirid kätte saama, siis panen esisilla kokku ja proovin sõita.Mootor läks käima, ja hääl on päris ilus veel.Aga kohe on ka esimene mure tekinud.Nimelt esiklaas.Minu omal pole seda vist kordagi vahetatud nii, et oluliselt läbi ei paista, 76. aasta omal on klaas ise suht vähe kriimustatud, aga ühes kohas on päris sügav täke sees, vist on kivi saanud. Jube ettevaatlik peab olema, et see pragunema ei hakka. Ja alumisest servast on vist natuke niiskust klaasi vahele roninud, see küll ei sega, kuid inetu on. Velgedest niipalju, et sellel 76 aasta omal olid ford fiesta veljed all, pole küll aukude vahet mõõtnud, kuid paistab, et see mure on nüüd ka kadunud. Kui saan, panen pildid ülesSmile Kui kellelgi on veel mingit inffi Chrysler Sunbeami (Avengeri)
kohta, oleksin väga tänulik!
Vasta
#3

Tervitus kõigile! Hulk aega on mööda läinud ja üht-teist juhtunud.Esisilla lahtivõtmine läks suht sujuvalt, kuid koostamisega tekkisid esimesed probleemid. Nimelt selgus, et roolilati teo hammasratast toetavad mõlemad laagrid on lagunenud aatomiteks, seega sain hoobilt kaks võrdselt katkist mehhanismi. Siiski75 ja 76 aasta lati otsad on veidi erinevad: aasta uuemal on varda otsas olevad kuulliigendid tunduvalt toekama ehitusega, kuid latil endal on 3 hammast vähem, kui vanal, huvitav, miks tekkis vajadus rooli käiku vähendada..? Sain uued laagrid, pealt tuli veidi maha treida, kuid kokkusobitamisega on tegemist, laagrite kõrgus on erinev vanast ja kusagile tuleb mingid seibid vahele panna...
Esimestel pidurisadulatel on mansetid ja tolmukatted uued, kolvid paraku ei ole enam kõige paremad. Kui lekkima hakkab, eks siis lasen uued kolvid sisse treida., tagasilla kohapealt on asi veel hämar, tean, et mansette saab, koguni kahte mõõtu.
Käyttöohje räägib kahest karpast S.U karburaator ja Strömberg.
S.U. on peal, kuid sellel on ujuki nõelklapp ning segusiibri puksid ära kulunud, praegu läheb külge Saabi karpaga sarnane Strõmberg. Välisel vaatlusel on vahe vaid kinnitusflantsis.
Nüüd andke nõu, mida teha! Mul on varuks mittesõitev Opel Rekord 1,8 (automaat). Selle mootor on sama suur, nagu Sunbeami oma, miks mitte Sunbeamile vahele aretada?
Kuna auto peaks olema ka igapäevasõiduks kasutatav annaks see mootor parema jõuvaru ja juppide osas pole samuti probleeme, Opeli osad suht odavad ju.. Automaatkast muidugi... oleks mingi suur ameeriklane, siis veel, aga sellisele sobib tavaline manuaalkast vast pareminigi...Sunbeami mootor muidu tavaline 8- klapiline, nukkvõll asub kusagil küljepeal sarnaselt mosse 408 mootoriga, kuid erinevalt mossest veab nukkvõlli kett.
Muidu igati ontlik 1,3-ne ainult oma võimsuse juures liiga janune.
Tehas annab linnas11..12 l minu mäletamist mööda.
Smile huviga ootan kommentaare või soovitusi Smile
Vasta
#4

huvitava faktina jäi silma see, et S.U. karburaator talle istub. sama tüüpi karburaatorid on ka kõigil sama ajastu austinitel peal, seega ka minu austinil (äkki üldse inglismaa ja ameerika masinatel?). ja austin muutus ka januseks kui nõelklapi isereguleerumismehhanism kinni jäi ning segu muutus liiga rikkaks (see vaakumiga liikuv kolb siis lakkas töötamast) nüüd panin teise kolvi ja 5 aastat uuema nõela ja kulu sissetöötamata mootoril (ka 1.3 @60 hj) ca 9-11 l /100km @ 80km/h. ok, see umbes öeldid, a igatahes tihem nõel vähendab ka kulu. iseasi muidugi kui tehas 11 annab :S mul endal on kaks sellist karburaatorit olemas, üx küljes, teine algosadena. igatahes remondikomplekte saab praegu vist tartus salome autost (HQ kataloog ja austin-roveri alt: veermikudetailid seal austinitele olemas, vist oli ka karbule - omme kontrollin) või kui sealt mitte, siis www.minitron.fi veel 2 aastat tagasi müüs selliseid asju, nüüd pole vaadanud. a ma arvan, et las esialgu see rekordi automaat ootab, kuni pole selgunud, mis originaalmootorist saab. pmst ma võin sulle küttekulude võrdlemiseks korras S.U karburaatorit laenata Smile
originaalmootorit soovitan ses suhtes, et originaaliga on põnevam... oma praktika mudugi näitab, et mingeid kapremonte pole mõtet teha, enne kui muu osa korras pole ... aga üldiselt kui originaalmootor suuri kulusid ei nõua tööle ennistamiseks, siis mina hoiaksin veel seda peal.
aga sunbeamist endast ma suurt ei tea, seepärast jään nüüd vait ja õpin edasi eksamiks...

u.
/ei öelnud midagi tarka/

Facebook @accelerista
Instagram @accelerista
www.accelerista.com
Vasta
#5

Pole selle peale tulnudki, et võiks Austini või Roveri alt otsida, sest Sunbeam ise on läbinisti inglane. Toodeti teda Chrysleri tehases inglismaal (Chrysler UK) Kui hakata varuosi otsima, siis on mõtet otsida nime Talbot Avenger Netis olen kohanud ka Sunbeam Avengeri ja Hillman Avengeri , ilmselt on auto algne päritolu Sunbeami tehaselt, kes on tootnud 60-ndatel sportliku joonega mudelit Sunbeam Tiger ning 80-ndatel juba Talboti tehases toodetud Sunbeam Lotus`t .
(mul endal on selle sõiduki ajalugu suht segane, siin paar head linki !
http://www.asoc.co.uk
http://www.colin99.co.uk/avenger.html
Vasta
#6

Ajaloo kohta leiab ka siit.
http://homepage.ntlworld.com/keith.adams/rootes/

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#7

Sain eile õhtul roolisüsteemi kokku , rattad on all ja üritasin käivitada, kuid Strombergi karpaga on mingi jama. Kas on seal võimalik kontrollida ujuki taset... samuti ei leidnud ma kuidagi kohta, kust annab segu reguleerida (ainuke mõistlik lahendus tundus olevat tooreklapi trossi pikkuse abil. Minu enda vanal S.U karpal on kõik asjad suht kulunud. kolb loksub oma pesas ja segusiibri otsapuksid on samuti läbi. Korra käis mõte, et teeks mingi 90 kraadi vahetüki ja topiks lada karpa peale..
Kas peale vanade saabide ja volvode veel kusagil horisontaale lõõriga karpad peal on? igal juhul lükkub proovisõit edasi, kuni miskit targemaks saan
Vasta
#8

uurisin Sunbeami kasutusjuhendit, mis räägib sellest, kuidas raguleerida S.U karburaatorit.Jutt selge ja lihtne. Strombergi karpa puhul on vaid tühikäigupöörete reguleerimise koht. Segu reguleerimine kästakse teha teeninduses. Huvitav, kas co- mõõtja oli 70-ndatel juba nii levinud...
Siiski meenub mulle, et kusagil peaks olema Autodata raamat karburaatorite kohta...
Vasta
#9

mart000 Kirjutas:ainuke mõistlik lahendus tundus olevat tooreklapi trossi pikkuse abil.
väga-väga kahtlane! Ehk on kruvi(d) mingi plekitükikese alla peidetud - et rumalad inglased ei saaks kruttidaSmile
sel juhul otsi \"pimedat\" süvendit (või siis mitut)

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#10

No nii. Paistab, et asi hakkab selginema. Autodata annab karburaatorteks SU HS4C või Stromberg 150/175 CD3
Kahjuks pole kummagi kohta juhendeid, küll aga Volvo Strombergi 175 CD2SE juhendid. Niipalju on abi, et vähemalt tead, kuskohast midagi saab reguleerida. Muidugi on siin kasutatud mingeid spets abivahendeid, aga eks midagi annab välja mõelda..Niipalju veel, et kui auto kasutusjuhend käsib karburaatoris hoida sama õli, mis mootoris, siis Autodata järgi käib Strombergi karburaatoris ATF õli
Nii et uuele katseleSmile
Vasta
#11

Jätkan Sunbeami monoloogi.
nukrusega pean tunnistama, et Strombergi karpast asja ei saanud. Eelmine omanik oli ilmselt seda nõukogude meetodit kasutades parandanud ning kolvi liikumine oli tugevalt häiritud, asi lihtsalt oli kuvaldameetriga pihta saanud. korpus pon küll terve, kud sisepinnal on tugev mõlk. .. Nujah, meenub, et kui doonorit ära toomas käisin, rääkis vana omanik mulle õhinaga, kuidas ta auto tagaosa ringi tahab ehitada ja sinna tahab ziguljovskie faarõ pastaavit... pole ime..
Aga veel strombergist. Tegelikult ei tasu tõesti segu koostist kodus reguleerida, kui ei ole CO- mõõtjat käepärast . Doseernõela pesa üles-alla liigutamiseks on spets tõmmitsed, igatahes vägevalt välja mõeldud.(üks käib õlimõõtevarda asemele, teine ujukituumi põhja alt, selleks ka vastav kork)
tegin oma SU karpa puhtaks ja kruvisin peale tagasi. Tühikäiguga on veel probleeme, aga siin tuleks ilmselt alustada sellest, et panna paika nii süütemoment kui ka küünlad üle vaadata.
Aga esimesed 30 meetrit on sõites läbitud...Toungue
Kahjuks elan ise linnas, auto on pirita kandis, seega ei jõua iga päev toimetama, kuigi tahaks..
Vasta
#12

Paistab, et tuleb vägisi mõne muu karburaatori peale hakata mõtlema. Terve pühapäev läks selle peale. et üritada asjast asja saada, aga tulutult. Väike kahtluseuss jäi närima, et kas süütega asjad korras, aga sai needki üle vaadatud. Ilmselt on vana SU lihtsalt oma aja ära elanud, sest ta lihtsalt ei allu mitte mingile reguleerimisele. Nii uunikum see auto kah ei ole, et seal kõik 100% originaal peaks olema. Lada karburaator toidab ilusti 1,3 mootori ära. Ainult seal on lõõrid vertikaalselt, mul kollektor hontaalselt.. Sinna peaks siis mingi vahetüki välja mõtlema....
Vasta
#13

2103 karburaator on nüüd küljes esimene proovikäivitamine igatahes lootustandev Smile 2 lõõri on ikka 2 lõõri ja päris teravalt läheb pöördesse! see teeb meele rõõmsaks. Kuna aga originaalkarburaatori seguklapp avanes vastupidi suunas, kui lada karburaatoril, peab gaasihoovastiku ilmselt asendama trossiga, tundub kõige lihtsam lahendus.Õhufiltriga peb kah miskit välja mõtlema, sest karburaatori ja kapoti vahele jääb napilt 25 mm vahe, aga rohkem madalamaks ei saa.
Lubati digifotokat laenata, lähen teen pildid ka juurde, muidu na kuiv juttSmile
Vasta
#14

Nii: Pildid on siin!! www.pilt.ee/mart000
Vasta
#15

Lahedad tagatuled Smile
Vasta
#16

pppp Kirjutas:Lahedad tagatuled Smile

Smile räägitakse, et mõnedel autodel on nägu (N: Kurva näoga Mersud ja tigeda näoga Mitsud) aga esimest korda näen autot mis on üdini nii muhe, et isegi p***e vastu naeratab sõbralikult Smile




(sry pidin välja ütlema Rolleyes)
Vasta
#17

kes oleks seda arvanud, et Escorti pidurisilindrid tagasillale 100% sobivad Smile Ei peagi soomest tellima, 500 eeku tükkBig Grin
Vasta
#18

Mul tekkis seoses piduritega üks küsimus, kas keegi on sarnase asjaga kokku puutunud...? Nimelt on tagasillas(trummelpidurid) piduriklotside vahel hark, mis peab klotside vabakäiku reguleerima vastavalt kulumisele. Hargi ühel pool on keermestatud varras, mille peal on saehamba kujulise pinnaga mutter. Käsipiduri mehhanism liigutab hooba, mille ots liigub üle reguleermutri hammaste. Kuna aga kogu mehhanism oli minuni jõudes juba laiali, ei suutnud ma välja mõelda, kas reguleerimine toimub käsipiduri peale tõmbamise või vabastamise ajal, kuna üls harkidest on vasak, teine aga parempoolse keermega , on neid võimalik ka vabalt valesti paigaldada. Paistab olevat nii, et kui kulumine on väike, jõuab käsipiduri hoob klotsid enne vastu trumlit suruda ning saba ei pruugi üldse mutrini ulatuda...Paistab, et vist nii on ikka loogiline, et sa ee asi toimiks... Aga igasugune inff oleks abiks ikkaSmile
Vasta
#19

Stromberg 175 CD2 jaoks remont komplektid täitsa olemas. Omal ka vaja osta, kuna volvol on nõelad läbi (2 karpaga).
Vasta
#20

Nüüd oleks abi vaja.
Tõdemus 1 , nimelt hakkab algupärane mootor minuga vaikselt hüvasti jätma, lisaks tänu tehnilistele probleemidele pole rahuldavat lahendus õhupuhastile, kuna kapoti ning karburaatori vahe maksimalselt 40mm
Tõdemus 2, Opel Rekordi 1,8 mootor ei sobi, ma ei hakka teda automaatkasti jaoks ümber tegema
Mäletamist mööda on Fordil selline käigukast, kuhu kang otse sisse käib. (mõtlen ikka va tagaveolist)
Kas kellelgi on 1.8 või 2.0 sissepritsega mootorit ripakil koos 5 k kastiga? võiks kontakteeruda igatahes Smile

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne