08-04-2020, 21:50 PM
5w-50 korraliku tootja õli paneks mina.
IZ-56 61a,IZ-ju2k 71a,Dnepr MT-9 74a
(08-04-2020, 21:41 PM)olli Kirjutas: Aga eks tuleb vahetus ette võtta. Ma tegelikult pole veel vaadanudki, kas punn on all.
(06-08-2019, 17:55 PM)Kuusiku_ Ets Kirjutas:Kui palju lammutada vaja on, et nukkvôll kätte saada?Pole kunagi neid lammutanud?Endal sama problerm 12, 5 b&s mootoril, varuks üks kokkujooksnud 14,5 mootor.Ehk saab sealt võtta .(20-05-2019, 18:26 PM)Kuusiku_ Ets Kirjutas: Mõistus on täitsa otsa saanud.
Olemas 2 Briggsi kone. 12.5HP ja 14.5 HP.
Mõlemal sama probleem – starter ei keera survetaktist üle. Mõlemal olen klappe reguleerinud. Ei aita.
14.5HP peal sai proovitud ka täiesti tutikat starterit korraliku laetud autoaku otsas, krokodillidega otse starteri peale. Sama jama. Natuke keerab ja tõmbab hinge kinni. Ehk siis starteri ja aku probleemid välistaks. Kui küünal välja võtta, ketrab kah ilusti. Dekompressiooni süsteemi töötamise eeldused on ka olemas, teeb klapile kerge jõnksu vajalikus kohas.
12.5HP mootori võtsin lahti. Karteri kaane eemaldades kõik ilus ja omal kohal, dekompressiooni sisteema ka toimib nuka küljes. Plokikaane alt ka midagi koledat ei leidnud. Silindri seinad ilusad. Klappide kolvipoolsed pinnad ilusad. Klappide „seljad“ mõnevõrra kõrbenud õlise ollusega, kuid mitte midagi ulme koledat. Klapid ja tõukurvardad tunduvad täitsa sirged.
Ajaloost niipalju, et 12.5HP mootor oli mul murunaatori peal, mille kasutatult ostsin. Juba ostes ja koju tuues väljendus mõnikord harva viga, et ei jõudnud nagu samamoodi üle keerata. Aga samal ajal õrnalt käega hoorattast kaasa aidates õnnestus iga kord. Ja seda sinnamaani, kui sõitis hooaja lõpus kuuri. 14.5HP mootor on ostetud „siga kotis“ mõni aeg tagasi. Väidetavalt pidi eelnevalt normaalselt toimima.
On kellelgi mingeid ideid, kus see jama ennast peidab?
Tuli nüüd meelde, et jäin lahenduse võlgu.
Masin ammu korras. Lahenes nii, et kuna kõik muu paistis ilus ja toimiv, uurisin ikkagi seda nuka küljes olevat dekompresiooni tilulilu. Ja tundus kuidagi natuke liiga lõtkuv olema. Võtsin selle niidukipoodi kaasa, kus ka kogenum pilk arvas, et asi kindlasti selles. Läks loosi uus nukkvõll, mootor kokku tagasi ja läks "ilusasti" tööle (jutumärkides, kuna oma lollusest oli näpp mootori hoidmise ja suretamise käigus sattunud hooratta ventikalabaga liigsesse kontakti).
(25-04-2020, 22:08 PM)Härg Kirjutas: Kas keegi kasutab või teab midagi kosta Toro nullpöörderaadiusega niiduki kohta. Huvitab just rooliga mudel. Tean, et on kangidega versioonist pea tuhat kallim. Maksab ca 5000 euri 127 cm niidukorpusega. Minu mõte oleks masinat kasutada ka "väiketraktorina", muidugi mõistuse piires, mitte metsaveol.. Kuna tänu hüdromootoritele on kogu aeg mõlema ratta vedu (erinevalt murutraktorist) siis käruga liiva, mulda jms. vedada peaks olema OK, lisaks V2 mootor. Niidevat pinda on 1 ha ja ajakulu murutrktoriga 5 - 6 tundi. Just kiiruste erinevus ongi mõtteid kiiremate masinate poole viinud.Oman paar aastat küll kangidega mudelit. Väiketraktorina on miinus see, et esiots on kerge ja koormaga käru tõstab selle üles. ajaline võit niitmisel vs. tava murutraktor on meeletu. Aga võid helistada kui sügavam huvi. ei viitsi tippida.
(28-04-2020, 20:12 PM)Xtreme Kirjutas: Mul üks jonsered murutraktor koos hydro-gear kastiga. Teeb päris jubedat häält ja kui väiksemgi kõrgem/mägi tuleb siis ei taha kohe üldse edasi liikuda.Kui juba lihvimine ja paksem õli ei aidanud siis... Kuldses Börsis keegi Rakvere kandist müütas Meerika maalt toodud kaste.
Eelmine omanik ütles ,et korra oli käinud kellegi juures remondis ja midagi nad sealt 'maha lihvisid'. Õli on piisav kogus sees.
Oskab keegi midagi tarka öelda? Või ei ole mõtet jännata.
(28-04-2020, 20:17 PM)pat1 Kirjutas:(28-04-2020, 20:12 PM)Xtreme Kirjutas: Mul üks jonsered murutraktor koos hydro-gear kastiga. Teeb päris jubedat häält ja kui väiksemgi kõrgem/mägi tuleb siis ei taha kohe üldse edasi liikuda.Kui juba lihvimine ja paksem õli ei aidanud siis... Kuldses Börsis keegi Rakvere kandist müütas Meerika maalt toodud kaste.
Eelmine omanik ütles ,et korra oli käinud kellegi juures remondis ja midagi nad sealt 'maha lihvisid'. Õli on piisav kogus sees.
Oskab keegi midagi tarka öelda? Või ei ole mõtet jännata.
(30-04-2020, 14:57 PM)olli Kirjutas: Minu väike retrospektiiv Husqvarna hüdro kasti õlivahetusele. All on tal Torq Tuff k46 kast. Väidetavalt üsna levinud. Tootja kodukalt leiab isegi service manualid jms materjalid üles. Samuti netis palju inffi ja videoid saada mulle arusaadavas keeles tänu sellele et tegu US ja A maal väga levinud sillaga. Tooteleht algab jutuga, et õli on kastis eluaegne... aga kui edasi lugeda, siis järgmises lõigus on kirjas, et soovituslik vahetada õli esimene kord 50 tt pealt ja hiljem 200 tt tagant. Mu Husqvarna on kolm suve niitnud ja 60 tt ees. Samuti olud rasked, mägine. Eks sealt tuli lõplik otsus, et tuleb õli ära vahetada ja enam edasi ei lükka. Kasti alt võtmine ja tagasipanek oodatust lihtsam. Mõned poldid, mõned hoovad ja üks juhe. Ning kogu lugu. Mõlema protseduuri jaoks 30min maksimaalselt ilma igasuguste ettevalmistusteta. Peal on tal täitsa suur õli täiteava. Selle all kohe magnet. Selle augu kaudu saab ilusti vana õli välja kallata. Nii näeb ka juhend ette. Eks 200 tt pärast võib kaaluda ka põhja alt võtmist, et seal olevat teist magnetit ning filtrit puhastada. Igatahes õli oli sees mõõdukalt must. Sisaldas päris palju metallipuru laadset ollust. Kui oleks olnud võimalik seda õli enne kontrollida, siis puhtalt välimuse järgi oleks kindlasti vahetuse ette võtnud. Õli sisse kallamine on lihtne, väga hästi on aru saada kui palju panna. Mul 2 liitrist tuli täpselt välja. Natuke ajasin akutrelliga käigukasti ringi ja lülitasin edasi-tagasi käiku, et õhk välja saada ning õige kogus õli sisse läheks. Kast alla tagasi ning kõik paistab toimivat. Kokku tööaeg umbes 2 tundi. Seega kellel õli vahetamata, siis soovitan kindlasti ette võtta. Kokkuvõttes lihtsam kui esialgu kartsin ja silda pooleks võtta pole vaja.Mis õli sinna panid?