Postitused: 205
Teemad: 57
Liitus: Feb 2009
Maine:
1
Lihtsalt huvi pärast uurin kas ja kui palju siinse foorumi rahva hulgas on selliseid entusiaste kes fännavad/omavad lääne nn noorklassikuid. Selle all mõtlen ca 1960-1984 väljalskeaastaga originaalis või ajastutruude lisadega tsikleid. Ise oman 76, 77 a Honda GL1000 ja 81a GL1100. Nn unistuste ratas on Honda CB 750 k1-k3 millede hinnad on ulmelised.
Postitused: 95
Teemad: 9
Liitus: Jan 2012
Maine:
1
Bemari airhead on harrastamist väärt, nende hinnad on kümne aastaga vähemalt 3 või 5 korda tõusnud. Igatahes respekt. Ükspäev just mõtlesin kas peaks ühe oilheadi igaksjuhuks seisma ostma, need saavad ju ka kunagi otsa.
Postitused: 95
Teemad: 9
Liitus: Jan 2012
Maine:
1
Teema algus on muidugi tõsine offtopic, rohkem idast kui need riisipüssid ei saa vist ükski mootorratas pärit olla.
Postitused: 3,254
Teemad: 18
Liitus: Apr 2012
Maine:
27
Kui uskuda kerakujulise maa teooriat ja minna muudkui lääne poole, siis ükskord tuleb riisipüsside maa vastu ... Ma ka seda meelt et geograafiaga lääne vs ida masinat ei määra. Poola on ida ja Jaapan on lääne riista tootja
Postitused: 6,907
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
Sorry OT, aga kas keegi suudab Cafe raceri maakeelde panna? Googlet oskan kasutada, head vastust ei saanud. Minu jaoks on see Jawa 638.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 1,282
Teemad: 48
Liitus: Sep 2007
Maine:
12
Kohvi kihutaja
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Postitused: 1,282
Teemad: 48
Liitus: Sep 2007
Maine:
12
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Postitused: 441
Teemad: 45
Liitus: Jan 2004
Maine:
5
Ise hakkasin japsi uusklassikutega tegelema 2000-ndate alguses, kui tõin Soomest kolm 73a Suzuki T500.
Kusjuures, mu Soome sõbra sugulased, 2 venda, olid noorukitena ostnud neist kaks korraga samast Suzuki esindusest nii, et tsiklite raaminumbrite vahe oli ainult 8 ühikut. Sinnani olin paadunud vana Jawa fänn (2-silindrit/2 takti) (olid vanaisal ja isal), aga ajapikku tekkis soov leida midagi sarnast, ent võimsamat. T500 tundus sobiv. Kuna küll küllale liiga ei tee, siis tõin 2006 Soomest veel kaks T500 (72a ja 73a mudelid).
Salamisi meeldis siiski Kawasaki H1 500. Varateismelisena tuhnisin vanades Tehnika & tootmise ajakirjades ja 70-ndate alguses ilmus seal H1 kohta napisõnaline teade koos tsikli visandiga (polnud isegi fotot). Aga tehnilised andmed olid imetlusväärsed, 500 cm3, 3 silindrit, 60 hj ja 200 km/h. Vanaisa kolmepoolene vana Jawa, mis oli põhimõtteliselt mulle lubatud - kui suuremaks saan - tundus oma 18 hj-ga Kawasaki kõrval lihtsalt armetu. Hilisemas elus tekkisid kontaktid USAs, kelle kaudu sai algul eelkõige T500 juppe hangitud - USA oli japside põhiturg. Sest nagu sommidele kombeks, olid tsiklid suure läbisõiduga ja kehvasti remonditud. USAs leidus seevastu hea säilivusega, olematu läbisõiduga jms täielikke pärleid. 2008 sebisin siis mainitud 69a H1, edasi Yamaha TX750, lõpuks 68a T500.
Tollal tundus, et peaks olema ka midagi 4-taktilist, kasvõi pikemateks sõitudeks. T500 on küll töökindel kilomeetriõgija, aga lõpeks tossav ja vibreeriv 2-taktiline.
750 cm3 pidasin sõiduomaduse poolest minimaalseks kubatuuriks. Et UK, Itaalia ja Saksa tsiklid ei paelunud, jäid lõpuks valikusse CB750 ja TX750. Tõsi, viimase töökindluse kohta räägiti netis õudukaid. Esimese karakteristikat kahtlustasin olema aga liiga tänapäevase. Lähema selguse andsid Soome tuttavate juures tehtud proovisõidud - CB750-l puudus minu jaoks iseloom. Ilus, aga igav. Et TX750 müüdi kommiraha eest, võtsin korraga 2 tükki, mõlemal läbisõit 5000 miili kanti. Ju mootorid ikka töökindlaks saab, Yamaha oli selleks isegi vastavad järelpaigalduskomplektid leiutanud. Tõsi, hangitud komplektid müüsin hiljem jälle maha kui enda arust kasutud. Nagu meditsiinis, tegeleda tuleb haiguse põhjuste, mitte tagajärgedega.
Postitused: 205
Teemad: 57
Liitus: Feb 2009
Maine:
1
Kas H1 siiamaani alles? See ju ka üks tõsine pärl. On vist 3 silkuga?