Tuunime haagist või ehitame täitsa ise.

Kuidas ma oma haagist tuunisin, pajatasin pisut teises teemas.

Tsitaat "Haagise valik" teemast:

Ikkagit tundsin puudust esiratta hoidjast. Üks tsiklitest on alati esirattaga vasta esiluuki. Rohkem mind häiris aga hoopis see, et rehvi muster jäi ääre taha alati kinni, kui välja tahtsin tsiklit vötta.
Otsustasin probleemi lahendada, tegin vineerist sisu sisse ning selle külge sain kinnitada ratta suunajad:

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Haagiste teema on minu jaoks suht võõras hetkel aga, toome näite et mul on kodus Zubrjonok. Kui raami ja asju hakata pikemaks veidi keevitama, siis maanteeameti silmis läheks see isetehtud käru alla ja maanteeamet ise otsustab kas ehitus vastab nõuetele/saab arvele? Sama asi ka välisilme muutmisega, kui asendada kandilised tagaservad näiteks kastimosse tagumiste nurkadega, et seda peaks ka kuidagi vormistama? Või on põhiline et numbrid klapiks ja mõõdud oleks õiged?
Vasta

Mina tegin zubriku veotiisli 60cm pikemaks - näitasin mnt teeninduses ette ning passivahetus uute mõõtudeg ning asi ants. Kui korralikult tehtud ning kerenumbrid on, siis ei tohiks probleemi olla.

Ats
Vasta

see käib täiesti kohaliku arki suva järgi- kui nad arvavad et on ümberehitus, registreerivad ümberehituse 25 EUR eest ja saad uute mõõtudega passi, kui arvavad et liiga palju on ümber ehitatud ja isetehtud, teevad pildid ja saadavad tehnoosakonda. Kui sealt tuleb otsus et on isetehtud, maksab tüübikinnitus ja registreerimine 300 EUR+ 100 metroserdis kaalumine. ümberehituse kasuks räägib ilmselt originaal c-profiilist raami mingil määral säilimine ja tiisli nurgas oleva raaminumbri säilimine. Mul jäid ainult rummud originaalid ja läks ise ehitatu alla Big Grin
Vasta

(30-04-2020, 07:38 AM)Mart Laanelepp Kirjutas:  ... Kui sealt tuleb otsus et on isetehtud, maksab tüübikinnitus ja registreerimine 300 EUR+ 100 metroserdis kaalumine. ...
= 1/2 uue tehasekäru hinnast kui leppida odavama otsa käruga.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

Seda küll aga kui tahta pirukamosse kastiga käru siis seda poest ei saa  Rolleyes Tehnikahobi ongi kallis. Sellise lihtsa ümberehituse et subriku raam pikemaks ja kast vahetada mosse kasti vastu saab ilmselt ümberehitusena arvle. Kindlam enne ehitama hakkamist maanteeameti poole pöörduda.
Vasta

Võimalik et tuleb teha kahes kolmes etapis. 
Esimesena pikendada tiisel ja teha ümber ehitus vormistamine. 
Ja hiljem nt. Kasti vahetus. 

Korraga võib olla liiga palju.
Vasta

Haagis

Palju mul haagis km-treid järel veetud on ei teagit, kuid löpuks originaalis allolnud ühe jooksu rehve sain kulumismärgini otsa, hakkasid juba äärest pragusid näitama, haagis ise aastast 2014.
Kevadel rattaid vahetades aga panin tähele, et parempoolen rattalaager teeb häält, örnalt ka vasakpoolne.
2 kuud hiljem kumas juba salongi sisse, aeg vahetada, kuid miks nii kiiresti laagrid läbi ???

Leian, et Respo on "tuuletunneli" testi ikkagit tegemata jätnud haagistel, tundub olema projekteerimise inseneri viga...

   

   

   

   

   

   


Rummus on kaherealine kuul-laager (ühine välisvöru), mölemal rattal välimine laager kena, kuid sisemine tuksis. Aga mitte niisama, on läinud sodi täis väliskeskkonnast, sest rummu sisemine simmer täiesti kulunud ja pindki roostes juba:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Miks siis nii juhtunud ... oot, ennem kui rummu ära vötsin, pidin töesti pesema seda rummutagust sillaosa päris korralikult, kuna see paksult kuivand soppa ja sodi täis oli. Ja sild ise nelikant kenasti tsingitud kuid ümar edasikeevitus juba kergelt roostetab.
Vasakust pardast tegin ennem pildid, kui pesema hakkasin:

   

   

   

   

   


Tundub, et söites lendab sodi miskipärast just sinna kohta ja pressib simmerile peale kuniks see enam ei tihenda, siis sealt edasi juba laagri tolmukate ja ongit köik. Kas sodi tuleb keeristest vöi auto ratta alt ... kus see tuuletunnel nüüd oligit.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Egas midagit, rumm puhtaks ja ahju, 180 C 30 min.

   

   


Seniks kuni metall ahjus soojenes, tegin simmeri pinna uuesti puhtaks völlil:

   


30 min hiljem vöis laagri rummu sisse lasta: video

Kuniks rumm jahtus, eemaldasin haagisel ühe poldi, mis ostupäevast saati mind häiris. Lehtvedrude tsentreerimispolt ulatub nii välja, et läbilöögi puks käib selle vastu. Olgugi, et olen haagisele kord 1T kaupa peale pannud, ei ole vedrud pöhja löönud, kuid eemaldasin poldi ikkagit:

   

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Testiks panin paremale uue simmeri nagu ta oli, vasemale aga teistpidi (vedru osa määret täis),



   


Ja nüüd teema pealkirjale vastav Tuunimise osa:
... kuid mölemale poole aga ehitasin alumiiniumist kaitsepleki ette, et sodi enam sinna rummu simmeri peale ei lendaks. Käisin päris kaua mööda majapidamist ringi ja otsisin miskit plastikust sellise kujuga sinna ette, no mitte ei leia, kus need vanad "Mehukatti" pudelid nüüd on ... seetöttu Al plekist (plaadist) tegin.


Eks ma eeldan seda köike seni, praktika näitab, kas asi öigustab end.

Esimene plekk sai nati liiga paksust alumiiniumist:

   

   

   

   

   

   


Parempoolse tegin hoopis peenemast, painuta vöi käevahel

   

   


Peaks GoPro sinna köhualla filmima panema, siis saaks ehk asjast märjal teel ülevaate.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Simmereid paigaldatakse tihtipeale nii et ilusam pool väljas oleks ilma mõtlemata kuhupoole tihend töötama peaks.
Vasta

(30-04-2020, 12:33 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Simmereid paigaldatakse tihtipeale nii et ilusam pool väljas oleks ilma mõtlemata kuhupoole tihend töötama peaks.

Kui ilus pool väljas, siis ei ole simmeri vedru keskkonna käes, vedru kerge rooste minema ju. Samas ei panda simmeri süvendit tihtipeale määret täis.
Krossikatel on paljud simmerid (tagaamordi liigend, rattad) aga teistpidi, survepind väljaspool, et vesi sisse ei saaks.
Haagisel oli keeruline panna simmerit tagurpidi, no ei saanud seda völli kaela, aitasin millega sain, kui simmer juba rummu sees oli.
Vasemale aga ajasin simmeri ennem völlile (pidi kövasti aitama, ikka väga tihkelt läks), siis panin rummu ning alles siis toksisin simmeri rummu sisse.
Eks praktika näitab, kuidas vastu nüüd peavad, kas öigustas tagurpidi panek vöi mitte.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

(30-04-2020, 13:27 PM)overspeed Kirjutas:  
(30-04-2020, 12:33 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Simmereid paigaldatakse tihtipeale nii et ilusam pool väljas oleks ilma mõtlemata kuhupoole tihend töötama peaks.

Kui ilus pool väljas, siis ei ole simmeri vedru keskkonna käes, vedru kerge rooste minema ju.

Kui eridi hardkooriks minna siis on teoreetiliselt olemas simmeritele roostevabad vedrud. Sellel lingil küll väga piiratud valikus.
Vasta

Mispõhjusel tagurpidi simmer teistmoodi toimima peaks?
Vasta

(30-04-2020, 19:06 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  
(30-04-2020, 13:27 PM)overspeed Kirjutas:  
(30-04-2020, 12:33 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Simmereid paigaldatakse tihtipeale nii et ilusam pool väljas oleks ilma mõtlemata kuhupoole tihend töötama peaks.

Kui ilus pool väljas, siis ei ole simmeri vedru keskkonna käes, vedru kerge rooste minema ju.

Kui eridi hardkooriks minna siis on teoreetiliselt olemas simmeritele roostevabad vedrud. Sellel lingil küll väga piiratud valikus.

Ma siiski loodan et plekid kaitsevad piisavalt, aga see (pakutu) oleks järgmine aste.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

(30-04-2020, 21:42 PM)mellpoiss Kirjutas:  Mispõhjusel tagurpidi simmer teistmoodi toimima peaks?

Ei toimigi, simmeril on lihtsalt oluline kummalt poolt surve (misiganes see siis oleks) peale surub. Laagri poolt nagu survet ei tule, väljastpoolt aga kipub küll tulema.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Kas siis kõik autotootjad on lollid, või lausa pahatahtlikud, et simmeri valesti rummu sisse pistavad, ikka inetu küljega laagri poole?
Keegi võiks neile selgitada kuidas asjad käivad.
Vasta

(30-04-2020, 12:06 PM)overspeed Kirjutas:  Testiks panin paremale uue simmeri nagu ta oli, vasemale aga teistpidi (vedru osa määret täis),

(30-04-2020, 22:36 PM)mellpoiss Kirjutas:  Kas siis kõik autotootjad on lollid, või lausa pahatahtlikud, et simmeri valesti rummu sisse pistavad, ikka inetu küljega laagri poole?
Keegi võiks neile selgitada kuidas asjad käivad.

Röhk sönal Testiks.
Aga siin teemas räägime hoopis haagistest ! Ma sügavalt kahtlen, et Respo tuuletunnelis käis vaatamas, kuidas sinna simmeri peale keskkond vedelikke pritsib. autod aga on selle köik läbi testinud.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

roostevaba vedru enamasti ei aita, kuna paha teeb tolm, mis sööb lihtsalt simmeri tihenduspinnal ära.
kui tahta muud lahendust võib prooviks panna silindri pühkija sinna (tolm endiselt probleem), mis mõõdu järgi tellida( üks dong feng traktor mis uuena ostetud, tehases üks lai simmer, kuna ise töötasin hüdraulika alal mõned aastad siis tellisin mõõdu järgi kaks kitsast simmerit ning silindri varre pühkija, kahjuks tulemust ei oska veel öelda kuna originaal lahendus kestis 7a, uus olnud küljes 1,5a Big Grin 

Hüdromootoritel näiteks lisaks nn vedrutihendile ka väike 2mm paks ning lai pühkija moodi tihend, ning niipalju kui neid lammutanud siis seni on asi olnud lekkevaba kuni see tihend on toiminud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne