Postitused: 745
Teemad: 44
Liitus: Sep 2003
Maine:
5
esimesel pildil on vana naistekas,vist 50\'ndatest ja RIGA nime kandev?
Postitused: 670
Teemad: 33
Liitus: Mar 2004
Maine:
1
Naistekas ei ole kindlasti Riga. Keskjooksu kausi järgi vaadates... sellist nelja vôtmeauguga kaussi olen peale selle naisteka näinud ainult \"Pofaboril,\" millega praegu ise tööl käin.
Monoliitse vändapaariga meestekas on rootslane, aga mitte Husqvarna. Selline viisnurkse ornamendiga ketiratas oli Vikingil.
Kolmas raam näikse sakslane olevat, ôlinippel ja keskjooksu kausi kiilutoru vihjavad 30-date Dürkoppile.
Postitused: 771
Teemad: 566
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
Meesteratas on 1930te keskpaiga või teise poole rootslane (vt tagaratta ketipingutajad ja keskjooks), arvatavasti Monark või (väiksema tõenäosusega) Viking (mõlemil sarnased ketirattad). Lihtsalt Viking sattus 1930tel siiamaile enamikus sõjaväerattana (see ta kindlalt ei ole), Monarki tuli palju tsiviilrattana tollal.
Naisteratas arvat. 1920te või 1930te alguse sakslane (võib olla ka inglane, kuid see on keskjooksul laagrie tõttu vähetõenäoline) - tollele ajastule tüüpiline raami kuju reedab selle. Vanuse (arvat. enne 1933) reedab raamitorude kinnitus sisemuhvidega. Firmat et tea, neid oli (eriti väikesi) mustmiljon. Dürkopp ei teinud sellise geomeetriaga raame (mul 3 tk olemas).
Kas on säilinud muid jubinaid ja äkki saaks teada raaminumbrid (reeglina tollal sadula all)?
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Postitused: 670
Teemad: 33
Liitus: Mar 2004
Maine:
1
Vaidlen vastu.
Mul seisab täpselt samasugune Dürkoppi raam garaazis, isegi kahvlisamba torusôlmed olid sellel sinised. Kui oleks pilt neist sôlmedest, siis saaks 100%selgeks, kas on sama raam. Aga mul olis keskjooks (60hammast), kahvel ja lenks küljes.
Ja mida teha selliste muinasraamidega?
Mina tegin omale ja naisele stiilsed retrorattad. \"Pofabor\" sai \"Gauja\" punnvôrri kahvli, trummelpidurid ja SHIMANO SIS käigustiku, Kitsad alumiiniumveljed. Seejuures püüdsin taastada ratta originaalvärvilahendust. Porilaudu polnud, aga asemele said RVR-i omad ja need sai raami stiiliga värvitud. Sadul on uuena ostetud ja margiks on Wittkop, Bielefeld. Selliseid sadulaid müüdi Pirita rattapoes, aga enam neid ei toodavat. Muidu tore sadul, pingutatava nahaga ja puha, ainult et tsingitud karkassiga. Oleks vôinud kroom olla.
Naistekas oli \"Lippert\", sellest oli alles vaid raam. Seegi sai trosspidurid, 5 käiku, Husqvarna porilauad. Ilusad kannid ta küljes on tuttuus inglise stiilis lenks ja Viljandist 165 krooniga ostetud sadul \"Lepper Primus\". Vanaaegne sadul küll, ent jällegi tsingitud. Peaks need ükskord laiali kiskuma ja kroomida laskma.
Postitused: 670
Teemad: 33
Liitus: Mar 2004
Maine:
1
Togisin googlisse \"Lepper Primus\" ja sain teada, et sellised asjad on täiesti saadaval erinevates netipoodides ja maksavad ligi 80eurot.
Postitused: 670
Teemad: 33
Liitus: Mar 2004
Maine:
1
Eks see vanaaegsele raamile käikude panemine on tôsine ettevôtmine küll. Näiteks ei leia naljalt sobivaid pidurisupporteid. (Lippertil sai originaal porilaua kinnitus tagahargi vahelt maha lôigatud ja uus pandud, madalamale, et vene pidurisupporti klotsid veljeni ulatuksid), Omaette teema on peale tagaratta koostamist raami ôigeks painutamine. Kui paned ühe käigu ja vene rummud, siis ette muretse küll mingi 56-60hambaga ketiratas. Pressida küll tuleb, aga hoog saab hea! Mina soovitan selle rootsi raami peale midagi teha, sellel juba hea hammakas küljes!
Postitused: 2,640
Teemad: 111
Liitus: Apr 2004
Maine:
7
07-07-2004, 19:38 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-07-2004, 19:48 PM ja muutjaks oli
Martti.)
See rattakott mis sul on, kas see on originaal või on poest ostetud retro? Mul on olemas selline originaal, ainult alumine serv on õmblusest lahti.
Postitused: 670
Teemad: 33
Liitus: Mar 2004
Maine:
1
Ma ei teagi, mis ajast see rattakott on. Originaal oli läbi mädanenud ja teist moodi. Selle koti ostsin Balti jaama turu parmottidelt 25krooniga - said siis kôvasti odekolonni libistada. Imelik kott on küll, ei teagi, mis ajast. Vasklukk vihjab sôjaeelsele ajastule, aga sôjaeelsed kotid olid loomanahast. See aga mingist permatiinist. Imelik.
Muide tagapiduri support ja pidurilink on ennesôjaaegsed, inglise firmalt Phillips.