Vanasõidukite suursõit 2020 - Registreerimine
#1

SEOSES ERIOLUKORRAGA JÄÄB VANASÕIDUKITE SUURSÕIT AASTAL 2020 PLANEERITUD VIISIL TOIMUMATA.

SELLE ASEMEL TOIMUB SÕIT VIRTUAALSELT 20. JUUNIL 2020.

KOGU VAJALIK INFORMATSIOON ALGSETE PLAANIDE, MUUTUNUD PLAANIDE NING TULEVIKUPLAANIDE KOHTA ON ALLPOOL.


Vanasõidukite Suursõit kutsub iga viie aasta järel vanatehnikasõpru oma taastatud ja säilinud sõiduvahenditega sõitma jaanitulede valgel Eestile tiiru peale. Üha suurenev vanatehnikakogukond ootab enam kui 200 masinat osa võtma meie liikuvast vanatehnikanäitusest. Oodata on seni mittenähtud liikureid iga-aastaselt vananevas vanatehnikaperes ja vanu väärikaid kulgejaid, kes on veerenud meie ühistel üritustel juba isade ja vanaisade kindla käe all. Vanade aegade tehnika jutustab nii restaureerijatele, sõitjatele kui ka publikule põlvkondi ühendavat tehnikakultuurilugu. Inimesed roolis ja inimesed suursõidu teepervel saavad elustada oma mälestused ja jutustada kokku meie ühise - tehnikaga seotud loo.

 

Aastast 2000 iga viie aasta tagant toimunud suursõit on jõudnud aastasse 2020 ja keerab ette uute lugude leheküljed järgmisel marsruudil: 

19. juuni 2020 (reede) kogunevad kaugemalt pärit vanatehnikahuvilised Paides, kus laagripaigaks on Paide Vallimägi (ajakeskus Wittenstein). Oodata on külalisi vähemalt Soomest ja Lätist. 

20. juuni 2020 (laupäev) toimub suursõidu avamine ja näitus Paides linnas, start antakse kell 11.00. Osavõtjad liiguvad Järva-Jaani, Rakvere ja Põhja-Eesti ranniku kaudu Narva. Ööbimine NarvaJõesuus. 

21. juuni 2020 (pühapäev) liigutakse lõuna suunas. Sillamäe, Jõhvi, Mustvee, Alatskivi, Sibulatee ja Tartu kaudu jõutakse õhtuks Elvasse. Ööbimine Elva kooli hoovil. 

22. juuni 2020 (esmaspäev) võetakse suund veel rohkem lõuna poole ning Otepää, Võru ja Haanja kaudu minnakse üle piiri Lätimaale. Lõunapaus on Aluksnes ning tagasiteel jõutakse suursõitjatele tuttava Ape kaudu ööbima Valga linna. 

23. juuni 2020 (teisipäev) sõidetakse taas põhja suunas. Tõrva, Mustla, Viljandi, Suure-Jaani ja Võhma kaudu jõutakse pealeõunal pidulikuks lõpetamiseks Põltsamaale, kus linnuse hoovis saab vapratele kaasteelistele lehvitada või jääda kohapeale jaanipeole. 



Põhisõit toimub ühtekokku 4 päeval ning igal osalejal on Eestimaa südamest võimalik soovi korral jaanilaupäeva õhtuks koju jõuda. Päevane läbisõit on ca 200 km, kogu sõidu kilometraaz on veidi üle 800 km. Ootame kõiki julgelt osa saama endiste aegade tehnikasaavutustest nii osaleja kui pealtvaatajana, kuulama algupärast mootorimüdinat ja nuusutama vanaisade sinisevingulisi unistusi kaugetest maadest! Esindatud on sõidukid eelmise sajandi algkümnenditest kuni 80-ndateni. Osa võtavad autod, mootorrattad, bussid ja veoautod. Näitused on tasuta. 



OSALEJA MEELESPEA 

1. Sõidukid osalevad avalikus teeliikluses ning peavad vastama õigusaktides ettenähtud nõuetele (registreeritud, kehtiv ülevaatus ja kindlustus). Osalemiskriteeriumiks on vanus vähemalt 35 aastat, esteetiline ja originaalilähedane välimus, mis ei paneks piinlikku olukorda teisi osavõtjaid ja pealtvaatajaid. 

2. Toimub eelregistreerimine, mille käigus on korraldajatel õigus otsustada sõiduki sobivuse üle. 

3. Läti Vabariigis on vajalik igal inimesel ID-kaart või pass, sõidukil peab kaasas olema registreerimistunnistus ja soovitav on liikluskindlustuse roheline kaart. 

4. Hoia heakorda, korista enda järelt ning juhi ka teiste tähelepanu sellele, et Eestimaa risustamine ei ole lubatud. Võtke kaasa enda korduvkasutatavad nõud. Koristajaid palgatud ei ole. 

5. Hoia silm peal enda tehnikal ning ole tähelepanelik ka teiste sõidukite suhtes. Kahjuks on palju inimesi, kes ei oska või ei taha mõista vanatehnika eripärasid. Turvamehed oleme ise. 

6. Toitlustamine ja ööbimine ei ole osavõtutasu sees - kõikjal on võimalik telkimine, oma magamisvarustusega saab piiratud arvul ööbida ka siseruumides. Tasub juba varakult broneerida majutus, kui ei ole soovi telkida. Ühist toitlustamist ei ole, va lõunasöögiks pakutav supikatel. Õhtuks ja hommikuks on kokkulepped kohalike toitlustajatega.

 

PEALTVAATAJA MEELESPEA 

1.Vanatehnika on tihti vanem kui seda uudistav rahvahulk. Temasse tuleb suhtuda nagu oma kallisse pereliikmesse. 

2.Vanatehnika taastaja on panustanud oma sõidukisse sadu või tuhandeid tunde. Austa tema tööd ja pühendumist. 

3.Sõidukisse istumiseks, selle katsumiseks või peale ronimiseks küsi luba. Ära tõsta lapsi ise autosse. Ära ava ise uksi ega liiguta nuppe või linke. Vanad asjad võivad olla haprad. 



Registreerimise ja osavõtutasu maksmise tähtaeg on 31.05.2020. Registreerimiseks tuleb täita registreerimisvorm, mis avaldatakse forum.automoto.ee lehel (ürituste alamteemas). Osalejate nimed ning sõiduki üldandmed koos pildiga avaldatakse forum.automoto.ee lehel. Osavõtutasu tuleb tasuda pärast registreerimise kinnituse saamist Eesti Vanatehnika Klubide Liidu arveldusarvele nr EE132200221061429917 (Swedbank). Osavõtutasu on 25 eurot sõidukilt (sh juht), 10 eurot kaasreisija, 5 eurot üldhariduskoolides õppivad lapsed. Lasteaialapsed tasuta. 



Eesti Vanatehnika Klubide Liidu liikmed on Classic Riders AMC (Narva), Eesti Klassikaliste BMW´de Klubi, Eesti Vanamootorrattaklubi Unic-Moto, Eesti Vanatehnika Klubi, Klubi Unic, Pärnumaa Vanatehnika Klubi, Tartu Uunik Auto, Vanatehnikaklubi „Retrom“, Vanatehnika Klubi "Levatek", Vanamootorrattaklubi Wana-Kolga Tsiklitall ja Võru Vanatehnikaklubi Vänt. EVKL eesmärgiks on põhikirja järgi ühiselt esindada vanatehnika klubide huvisid suhtlemisel valitsusasutuste, kohalike omavalitsuste ja teiste riigivõimu- ja valitsemisorganite, samuti avalikõiguslike, eraõiguslike juriidiliste isikute, füüsiliste isikutega ning teiste koostööpartneritega. Kokku on lepitud tegevuse põhisuunad, milleks on: 

1. vanatehnika klubide vahelise koostöö edendamine, sh vanatehnikaürituste toimumise aegade kooskõlastamine; 

2. ühiste seisukohtade esindamine vanatehnikaga seonduva õigusloome kujundamisel; 

3. suhtlemine rahvusvaheliste vanatehnikaorganisatsioonidega; 

4. vanasõidukite tunnustamise alase tegevuse korraldamine ja selle alase arvestuse pidamine; 

5. muude vanatehnikaalaste tegevuste arendamine, millised kinnitab EVKL-i üldkoosolek. 



Vanasõidukite Suursõidu kontaktisik on Tõnu Piibur +3725116265, tonu.piibur@mail.ee. 

Registreerimise ja osavõtutasuga seotud küsimustele vastab Tiit Talts +3725213692, tiit.talts@gmail.com

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#2

Vanasõidukite suursõidule registreerimine avatakse 01.03.2020, tähtaeg registreerimiseks ja osavõtu tasumiseks on 31.05.2020. 

Täna tasub aga mõelda sellele, et osavõtjad peavad oma majutuse ise lahendama. On juba signaale, et suvisel tippajal võib olla raske sobiliku ööbimiskoha leidmisega. Telkimisplats ja lihtsamad pesemsivõimalused on siiski kõigile garanteeritud, kuid linade vahel magada soovijad peaksid ööbimise varakult broneerima. 

19.-20.06.2020 - Paide (kui just ei ole plaanis tulla laupäeva hommikul otse kohale)
20.-21.06.2020 - Narva-Jõesuu
21.-22.06.2020 - Elva
22.-23.06.2020 - Valga
23.-24.06.2020 - Põltsamaa (kui ei ole plaanis jaanilaupäeva õhtuks koju sõita)
Vasta
#3

Vanasõidukite Suursõidule saab registreeruda 01.03.2020 kuni 31.05.2020. Sama tähtaeg on ka osavõtutasu maksmiseks. Pärast registreerimist saadab Tiit Talts mõne päeva jooksul täpsema informatsiooni koos tasumise juhistega. Lõplik registreerimine sõidule toimub pärast osavõtutasu tasumist. 

Iga osavõtja märgib juba registreerimisvormil ka teekonna, millel ta osaleda soovib. Suursõidust võib osa võtta jupikaupa. Osavõtutasu sellest ei muutu, kuna ka osaliselt sõidu kaasa tegevad vanatehnikaharrastajad saavad sama paketi materjale. Traditsioonilise Vanasõidukite Suursõidu metallmärgi saavad lunastada vaid need osavõtjad, kes läbivad kogu etteantud teekonna alustades Paides ja lõpetades Põltsamaal.

Registreerimisvormil on vajalik muuhulgas märkida osavõtjate arv - eraldi lahtris kõik täiskasvanud osavõtjad (sealhulgas sõiduki juht), eraldi lahtris 7-18-aastased lapsed ja eraldi lahtris alla 7-aastased lapsed. See on vajalik arvestuse pidamiseks inimeste arvu üle ning osavõtutasu arvutamiseks. 

Iga registreerunud sõiduki kohta tuleb üles laadida ka foto. Kuna koostatakse ka osavõtjate nimekiri koos sõidukite piltidega, siis on mõistlik leida oma sõidukist kõige ilusam pilt. Jõudumööda hakkame osavõtvate sõidukite pilte ka automoto foorumis avaldama.
Vasta
#4

Vanasõidukite Suursõidu populaarsus on kasvanud. On oht, et kõik soovijad ei mahu sõidule lihtsalt korralduslikel põhjustel. Kui osavõtvate sõidukite arv ületab 200 piiri, siis on keeruline mahutada sõidukeid näituseplatsidele. Mõistlik on registreeruda võimalikult varakult ning valida oma sõidukipargist võimalikult haruldane, võimalikult vana ning parimas originaalsuses ja tehnilises seisukorras sõiduk. Vanasõidukite Suursõidu eesmärgiks on lisaks osavõtjate toredale ajaveetmisele tutvustada Eestimaa inimestele võimalikult laia spektrit vanu ja heas korras sõidukeid. Sõidetakse headel teedel (ainult kõvakattega teed), suhteliselt aeglase kiirusega (keskmised kiirused ei ületa ühelgi ülesõidul 50 km/h), ülesõidud on lühikesed ning peatused piisavalt pikad, et ka aeglased sõidukid jõuaksid kõikjale. 

Kui osavõtjate arv ületab kriitilise piiri, siis tuleb kahjuks mingis osas teha korraktuure. Valiku tegemisel lähtutakse paljudest asjaoludest, kuid kindlasti on eelistatud (nimekiri ei ole tähtsuse järjekorras) - liikmesus vanatehnikaklubis, registreerimise aeg, sõiduki vanus, sõiduki originaalsus ning esteetiline väljanägemine, sama tüüpi sõidukite arv osavõtjate seas. 

Registreerimistoimikonna esimees hakkab eelregistreerunutele saatma esmaseid teateid täpsema infoga. Kui registreerimisvormi täitmisest (ja alates tänasest) nädala jooksul ei ole meilile tulnud teavitust, siis võib küsida otse üle tiit.talts@gmail.com.
Vasta
#5

Eesti Vabariigis kehtestatud eriolukorra tõttu jääb traditsiooniline iga 5 aasta järel korraldatav Vanasõidukite Suursõit aastal 2020 planeeritud viisil toimumata. Kuna jaanipäev on vaid üks kord aastas, siis ei saa suursõitu ka edasi lükata muule ajale. Täname kõiki koostööpartnereid ning loodame peatsele kohtumisele. Kuna vanatehnikaharrastajad on teinud selleks suursündmuseks ettevalmistusi aastaid ning traditsioone tuleb hoida, siis toimub Vanasõidukite Suursõit 2020 seekord üksnes virtuaalselt. 

Vanatehnika Virtuaalne Suursõit 2020 toimub järgmiste reeglite järgi: 
1. Sõit toimub 20.06.2020 algusega kell 10.00. 
2. Sõidu alguspunkt on osaleva vanatehnika hoiukoht või töökoda ning lõpp-punkt sealsamas. 
3. Jätkub registreerimine Vanasõidukite Suursõidule vastavalt varasemalt väljakuulutatule. 
4. Registreerimise ja osavõtutasu laekumise tähtaeg 31.05.2020. 
5. Osavõtutasu registreerunud sõiduki kohta 10 eurot. 
6. Kõik tähtajaks registreerunud ja tasunud osavõtjad saavad posti teel järgmised meened – sõidu märk ning osavõtjate piltide ja nimedega brozüür. Osavõtutasu katab sõidu märgi, brozüüri valmistamise ning materjalide osavõtjatele postiga saatmise kulud. 
7. 20.06.2020 jagavad osalejad oma sõidu pilte ja videosid virtuaalselt – facebookis ja instagramis. 

Vanatehnika ei ole kadunud ning kestab üle raskete aegade. Vanatehnikasõbrad hoiavad kokku ka rasketel aegadel ning on teineteisele toeks ja abiks. Eesti Vanatehnika Klubide Liidu liikmed on Classic Riders AMC (Narva), Eesti Klassikaliste BMW´de Klubi, Eesti Vanamootorrattaklubi Unic-Moto, Eesti Vanatehnika Klubi, Klubi Unic, Pärnumaa Vanatehnika Klubi, Tartu Uunik Auto, Vanatehnikaklubi „Retrom“, Vanatehnika Klubi "Levatek", Vanamootorrattaklubi Wana-Kolga Tsiklitall ja Võru Vanatehnikaklubi Vänt. Vanasõidukite Suursõidu kontaktisik on Tõnu Piibur +3725116265, tonu.piibur@mail.ee. Registreerimine ja osavõtutasu Tiit Talts +3725213692, tiit.talts@gmail.com 

Infot leiab forum.automoto.ee, näoraamatust ja instagramist #vanasoidukite_suursoit.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#6

Tere mehed.
Virtuaalne sõit no tore,tore.Miks ei võiks 2020aasta Suursõit toimuda aastal 2021,üheksa aastat vahet võib traditsioonile saada hukatuslikuks.ROK´ile ei olnud probleemiks lükata mängud edasi,sportlased on selle nimel aastaid harjutanud ja patt oleks ju võtta neilt võimalus võistelda OMkulla pärast.
Sama ka meiega.Kui me praegu anname alla ja korraldame virtuaalset sõitu,siis üheksa aasta pärast on korraldajad valiku ees,kas teeme nii nagu vanad peerud tegid või oleme ägedad ja teeme virtuaalselt.Pole vaja eriti pingutada ka.
Minu ettepanek siis,teeme sõidu aasta pärast.
Katsuge olla.
Jaan Tsiklitallist.

Katsuge olla...
Vasta
#7

(06-05-2020, 10:08 AM)ian Kirjutas:  Tere mehed.
Virtuaalne sõit no tore,tore.Miks ei võiks 2020aasta Suursõit toimuda aastal 2021,üheksa aastat vahet võib traditsioonile saada hukatuslikuks.ROK´ile ei olnud probleemiks lükata mängud edasi,sportlased on selle nimel aastaid harjutanud ja patt oleks ju võtta neilt võimalus võistelda OMkulla pärast.
Sama ka meiega.Kui me praegu anname alla ja korraldame virtuaalset sõitu,siis üheksa aasta pärast on korraldajad valiku ees,kas teeme nii nagu vanad peerud tegid või oleme ägedad ja teeme virtuaalselt.Pole vaja eriti pingutada ka.
Minu ettepanek siis,teeme sõidu aasta pärast.
Katsuge olla.
Jaan Tsiklitallist.

Vabandust, mis 9 aastat? 

Kui sel aastal tuleb virtuaalne sõit, siis eelneva ja järgneva "füüsilise" sõidu vahe tuleb ju 10 aastat, vastavalt 2015 ja 2025.  


Reaalse sõidu lükkamine aastasse 2021. on pisut problemaatiline vast ka seetõttu, et kalender ei ole tuleval aastal üldse nii vanatehnikasõbralik kui tänavu, Võidupüha ja Jaanipäev jäävad täpselt keset töönädalat.
Vasta
#8

Vanasõidukite Suursõit on meie kõigi vanatehnikakokkutulek. Ise koos teeme, ise sõidame. Korraldustoimkond on kahetasandiline. Suurem grupp on veidi hajuva koosseisuga, kuid sinna kuulub ca 30-40 vanatehnikahuvilist üle kogu Eesti. Ühistel koosolekutel arutatakse marsruuti ja ajakava ning jagatakse kohapealseid ülesandeid. Väiksem tuumik koosneb EVKL juhatuse liikmetest ja veel kahest unetust aktivistist. See väiksem tuumik püüab hoida kogu üritust koos ja tagada selle, et kõik koostisosad laabuksid. 

Meie väike vanatehnikakogukond on veidi lõhenenud. Suurem osa meist arvab, et kuigi 2020. aastal Vanasõidukite Suursõidu ärajätmine on õige otsus, siis tuleb see väärikas ja traditsioonidega sõit esimesel võimalusel ikkagi korraldada. Väiksem opositsiooniline tiib aga leiab, et Vanasõidukite Suursõit on sedavõrd oluline traditsioon, et kui seda ei saa pikalt planeeritud traditsioonilisel ajal korraldada, siis tulebki oodata järgmist viie aasta möödumist. Vahepeal saab aga korraldada kõiki klubisid haaravaid muid sõite - nagu oli näiteks Balti Keti sõit aastal 2019. 

Aastal 2000 leppisid vanatehnikaklubid kokku, et ühiseid asju tehakse konsensuslikult ning seda joont püütud hoida siiani. Selleks tuleb ühised asjad läbi rääkida, leida ühisosa ning leida lahendused vastuseisule. See võtab aega ja veenmist, kuid tulemus on seda väärt. Olen näinud vanatehnikaharrastajate kisklemisi varasemalt Eestis ning siiani näiteks Lätis ja Leedus. Selles valguses julgen olla uhke, et muidu eestlaslik ärapanemine on vanatehnika vallas oluliselt väiksem ning suudame ühiselt suuri asju vedada. 

Mina isiklikult toetan Vanasõidukite Suursõidu korraldamist 2021. aasta jaanipäeva paiku. Nädalapäevad määrab kalender ning see ei saa olla takistuseks võimalikult sobiva perioodi leidmiseks. Poleks me seegi kord sõitu ära jätnud, kui jaanipäev oleks olnud ebasobival nädalapäeval. 

Avaldage arvamust, veenge opositsionääre, olge aktiivsed oma abi pakkumisel ning saamegi üheskoos midagi jälle tehtud. Loodetavasti aastal 2021, aga kindlasti aastal 2025.

Sel aastal aga ei ole meil kahjuks valikut ning seetõttu kutsun kõiki aktiivselt osalema virtuaalsel sõidul, et näidata solidaarsust ja ühtsust. Kõik senised registreerunud loetakse registreerunuks virtuaalsele sõidule ning enammakstud osavõtutasu tagastatakse. Registreerimisel palun siiski silmas pidada seda, et tegemist on näitusega ning kuigi registreeritud sõidukid ei pea osalema avalikus teeliikluses, siis tavapärased näituste põhimõtted kehtivad ka siin ning registreerimistoimkond võib teatud korrektuure teha.

   
Vasta
#9

Tere!

Indreku mõttekäik, et sel aastal virtuaalne ja järgmisel (erandkorras) siis päriselt, kõlab igati mõistlikult.
Selge, et hetkel paremat lahendust kui virtuaalsus, lihtsalt pole. 
Et aga vahe liig pikaks ei veniks, on igati mõttekas 2021 see ring ikka ära teha. Eks sellega muidugi omajagu jändamist ole, kuid ettevõtmine on seda väärt.
Igal juhul kuulub Indreku ettepanekule paljude Unic-Motolaste, kellega oleme vestelnud, toetus.

Terv.Avo
+3725050598

Terv. Avo
50 50 598
Vasta
#10

Tere mehed.
Tsiklitall toetab samuti Indreku ettepanekut korraldada 2020 aasta Suursõit aastal 2021.
Katsuge olla.
Jaan Tsiklitallist.

Katsuge olla...
Vasta
#11

Mõistlik oleks suursõit edasi lükata jah, nagu olümpiamängudki - loodetavasti on aasta pärast olemas nii koroonaviiruse ravim kui ka vaktsiin ning olukord palju rahulikum.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#12

Poliitikute kõige magusam seis on see kui tekib diskussioon. Diskussioon vanatehnikarindel on osa minu vereringest ja ma elan sellest, paisun järgest suuremaks ja lõpuks plahvatan, nagu verd täis imenud koroonapunn.

Mina mõtlesin selle praeguse plaani peale ikka päris pikalt ja alguses olin üldse seda meelt, et sõidame nii ehk naa ja meid see koroona ei koti. Kui me näitustele rahvast ei kutsuks, siis poleks ju nagu hullu ja kõik oleks seaduslik. Paraku soovib meie tegemisi kajastada ajakirjandus ja ajakirjandus loob muljet. Mulje meist oleks üsna hüplik, iga hinna eest ja vastuvoolu ujudes peame oma tegemisi tegema. Tunduks nagu start-up noortel jääks turg maha magamata, no ei jää.

Variant 1: kas lükata edasi järgmisesse aastasse või aastasse 2025. Kas meil on koolist möödas vähe või palju aastaid, siis koolide lõpetamine mõjutab jaanipäeva nädala tegemisi väga suures osas. Sel aastal ei ole siiani selge, kuidas ja mis kuupäeval on koolid vabad, aga see ei ole ka selge järgmisel aastal, ehk haridusminister rääkis kahest aastast, mille lõpetamise tingimused ja sellest tulenevalt ka aeg on erinevad seninähtust. Mõned ööbimised on meil koolidega seotud, aga peamiselt on meie publik ja osalejad seotud koolidega lapsevanematena. Lisaks omavalitsused oma pidudega on seotud koolidega, mis omakorda on seotud kultuurimajadega jne. Seda sõitu ei ole mõtet lükata kaks aastat edasi ja seda üritust ei ole mõtet lükata augustisse, sest ka seal on kultuuriministeeriumi plaan suurüritused ära jätta, mingi vabaõhu koefitsent on veel arutamata, aga ikkagi oleks see üks rabelemine koos teiste üritustega, kes tahavad ka osalejaid saada. Sestap on jaanipäeva nädal alati problemaatiline, mil ei tasu korraldada üritusi, mis peaksid kasumit tooma, küll aga tasub siis just teha selliseid üritusi nagu Vanasõidukite Suursõit, mis moodustub väga paljudest osalejatest ja nende igaühe pisikestest panustest. Ehk tuleb, nagu tuleb ja selline sõit õnnestub jaanipäeval alati.

Meie harrastusega kaasneb alati väärtuste loomine. Kui me lükkaks Suursõidu aasta edasi, siis me ei tekitaks kangelaslikku hingepiina ja ürituse ärajäämisest tingitud ahastavat tunnet. Vanatehnika harrastamisega kaasneb üldjuhul see sama ahastus, et kõike ei ole alles, mis vanasti täiesti tavaline oli. Ja sellevõrra rohkem me väärtustame seda, mis meile kätte on jäänud. Suursõit on alati olnud seotud Gregoriuse kalendriga, kus me tähistasime Sajandisõiduga aastat 2000 ja hilisemaid aastaid suursõitudega iga viie aasta järel. See kalendri pühitsemine on tegelikult meie vanatehnikale ajalise väärtuse loomine, ehk me rõhutame seda, et aastad loovad meie harrastusele väärtust. Lisaks majanduslikule, ehk turuväärtusele ja emotsionaalsele väärtusele tekitab väärtust juurde ka aeg, mida me mõõdame kella ja kalendriga. Kui me turuväärtuse üle võime veel kaubelda, siis ajaga me kaubelda ei saa. Emotsionaalse väärtuse üle võiks ju vaielda, et kas Pätsi Packard on väärtuslikum kui Meri Mersu, aga see vaidlus jääb ikkagi ainult vaidluseks ja aeg teeb omad korrektiivid. Mul on paar head näidet veel aja mõjust vanatehnikale, aga neist võiks pikemalt Vanades Velgedes kirjutada.

Et see ilmajäetuse tunne ei oleks liiga suur ja Heino Jaanus ikkagi oma kummide pumpamisel mingit perspektiivi näeks, siis tasuks sellevõrra suuremalt tegeleda klubide korraldatavate ürituste suurejoonelisuse tõstmisega järgnevatel aastatel. Kui meile sel aastal öeldakse, et publikuga üritused pole oodatud, siis osalejad saavad ju ikka üritust väärtustada oma kohalolekuga. Põhjuseid pidutseda leiab alati. Selgus, et meil tuleb järgmisel aastal Uunikute talveralli 20 juubel, Mäksa autojuhtide päeva ehk kogu Eesti vanatehnikaliikumise 55 juubel. Kõikide nende ürituste mastaapsuse peale võiks suuremalt mõelda. Sõita kohale pikemat ringipidi, alustada ürituselt kuu aega kestvat igapäevast vanatehnikakasutamist, kutsuda külalisi lähemalt ja kaugemalt, valida osalejaid, osaleda väärilise publikuna ja mida iganes veel keegi suudab välja mõelda. Meie vanatehnikaliikumine ei peaks olema igasuvised väikesed klubilised etteasted ja iga viie aasta tagant toimuv suursõit, vaid igasuvised suursugused klubilised üritused ja iga viie aasta tagant toimuv "mania grandiosa", ehk üldrahvalik vanatehnikalaulupidu. Mida suurem see on, seda suurem on hinges kaotusvalu seoses ära jäämisega. Umbes nagu armastusega, et lahkuminek oleks ikka valus, mitte et sitta kah, teeme järgmisel suvel.

Variant 2: teha seni planeeritud sõit ikkagi aastal 2021, sest vanatehnika sõidab välja nii ehk naa nagu isetekkelisel laulupeorongkäigul suure vihmaga, olenemata sellest, et korralduskomitee selle ära keelas.

Kokkuvõttes tundub mulle kõige mõistlikum meie küpsenud plaan: jätkata registreerumist COVID-19 templiga märgi nimel, teha 20.juunil iseseisev kodune sõit ja selle ülekannet või pildimaterjali jagada FB-s ja instas, või ka siin samas ning võtta eelseisev talv erinevate variantide ja aastate ning kuupäevade demokraatlikuks aruteluks.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#13

Tere ka minu poolt! (kuigi, mis see minu tere ka maksab  Sad ). Mõte on hea! Pakuksin välja, et see Suursõit võikski edaspidi olla ainult virtuaalkujul! Põhjendan : saaksid osaleda ka vanajalgratturid (loetakse ju ka neid mõnede liberaalsemate vanatehnikapoliitikute poolest "vanatehnika tegelasteks/subjektideks"), kuigi mina tean , et nad tegelikult seda ei ole. Saaksid osaleda ilma registreerimidokumentideta, ilma kindlustusteta, ilma ülevaatusteta vanasõidukid.
Lisaks väljendan veel headmeelt, et 1985-ndal aastal Togliatti nimelises autotehases VAZ veedetud päevad ei ole läinud tühja, mitmed (oletatavalt) minu kaasabil ilmavalgust näinud VAZ 21063-d on sööstmas sõidule. Kahjuks ise seal FB-s ja Instagrammis ei osale, seega ei kujuta päris täpselt ette, millega asi päädib. Samas ilmselt kõik (veel vanemad) vanatehnikahuvilised on ilmselt nende asjadega kursis!
Olge terved või saage terveks!  Toungue
Vasta
#14

Kõrvalteemadesse on hakatud lisama ka eelregistreerunud osalejaid. Praeguse seisuga on seal kirjas enne eriolukorra kehtestamist registreerunud ligi 100 osalejat. Nemad on automaatselt loetud eelregistreerunuks ka virtuaalsele sõidule. Kes seda ei soovi, siis palun teada anda ning kõrvaldame ebaõiged andmed. 

Kõigile varem registreerunutele ja tasunutele peaks olema tänaseks tagastatud ka enammakstud summa. 

Vanasõidukite Virtuaalse Suursõidu osavõtutasu on 10 eurot, mis tuleb tasuda hiljemalt 31.05.2020. Selleks ajaks registreerunud pannakse kaante vahele. Osavõtutasu sisaldabki osavõtjate raamatut, sõidu märki ning postikulusid, et toimetada need materjalid kohale. 

Jõudumööda hakkan lisama ka hiljem registreerunuid. 

Sügisel võtame jälle aktiivsemad inimesed kokku ja otsustame ära, kas planeerime ärajäänud sõidu ikkagi 2021. aasta jaanipäevaks.
Vasta
#15

Tekkis mõte, et kui sõit ise on virtuaalne, siis kas sõidukid ikka peavad olema reaalsed või võiks ka sõidukid olla virtuaalsed? Kui juba läks virtuaalseks, siis ikka täiega. Kass saaks eevabrauni Horch´iga mõned tiirud Berliinis teha, ka mina sõidaks hea meelega U-Boot U-3523-ga. Pärast siis muljetaks, kes, kas ja kuidas. See oleks tegelikult väga hea plaan, kulusid oleks vähe, saaks ette võtta pikemaid reise unistuste maale, tüütu restaureerimine jääks ära, sobiva bensiini otsingud jääks ära, organiseerimine oleks minimaalne ja mis peamine - saaksime oma vanatehnika huvidele palju laiema kandepinna. Kui Kass´i mõtted juba mõne õllega lähevad lappama, siis tänapäeva noortel on palju kangemaid drooge kasutusel. Usun, et trippide kirjeldused oleksid värvikad ja igav ei hakkaks.
Vasta
#16

Mõte õige! Aga, Sander, teinekord pane oma head mõtted otse mulle kasti, no sinna liiva omasse, seal käib tegelik elu ja asjalik mõttetegevus.
Mina omalt poolt arendaksin virtuaalsõidu ideed veelgi edasi - ka sõitjad, osavõtjad võiksid olla virtuaalkujud/tegelased. Mina isiklikult olen ammu unistanud Magda Goebbelsi kujul naisterahva Opeli jalgrattaga siirduda noorusmaale, Ida-Preisi linnakesse Tilsiti ning muretult vänderdada sealsetel kitsastel munakivisillutisega kaetud alleedel, väike saunaõlu kõhus kaasaloksumas. Ah ja, sellest ma päris hästi aru ei saanud - mis mõtted need kassil lappama lähevad?  Sad
Vasta
#17

Vanasõidukite Suursõidu ärajätmine ning järgmise toimumine on tekitanud palju küsimusi ja ning erinevaid arvamusi. 

Suursõit on vanatehnika laulupidu - liikuv vanatehnikamuuseum sõidab läbi linnade ja külade, inimesed teede ääres ja näituseplatsidel kogunevad meid vaatama. Kohalikud omavalitsused panevad õla alla ning korraldavad näituseplatsid, supikatlad ja õhtused jaanituled. 

Ükskõik kui julged me ka ise ei ole, siis meie koostööpartnerid on avalikud jaanituled ja muud pühadeaegsed organiseeritud koosviibimised ära jätnud. Suursõit on suur üritus, see ei ole oma seltskonna lustisõit, mida vaid enese lõbustamiseks tehakse. 

Ärajätmine ei olnud lihtne otsus, kuid kärbitud kujul või vastuvoolu ujudes ei oleks see enam suursõit. 

Virtuaalne sõit toimub päris autode, mootorrataste, jalgrataste ja muu liikuva tehnikaga. Oma unistusi arvutiekraanilt võime igaüks vaadata, kuid vanatehnikaharrastajad panevad masinad ikka käima. Seetõttu palun provokatsioonidele mitte alluda, kutsun üles siiski osalema ka ärajäänud suursõidul päris masinatega, kuid oma kodudes. 

Vanasõidukite Virtuaalse Suursõidu registreerimine on avatud kuni 31.05.2020 ja samaks ajaks tuleb tasuda ka osavõtumaks. Leige suhtumine võib olla signaaliks selle kohta, kas on mõtet uuesti pingutada. Teisalt on see suurepärane võimalus eksponeerida ajaloo tarbeks tehnikat, millega pikale sõidule ei raatsiks minna. Käesoleva aasta sõidu nimekiri pannakse kaante vahele ning oleks meile heaks reklaamiks tulevaste sõitude korraldamisel ja meie tehnika tutvustamisel. 

Kutsun üles end registreerima virtuaalsele suursõidule. Lähipäevil saab valmis ka ajakirja "Vanad Veljed" järjekordne number, mis sisaldab seekord ülevaadet juhilubade ajaloost, kuid veelgi olulisemana Eesti vanatehnikaklubide ülevaatlikku tutvustust. Loomulikult ka muud põnevat ja harivat. Ajakirja hind on 10 eurot ning see on võimalik tellida endale koos suursõidu materjaliga. Lihtsalt makse EVKL arvele ning teade Tiit Taltsile. 

Registreerimise ja osavõtutasu õigeaegne tasumine garanteerib pääsemise osavõtjate raamatusse.
Vasta
#18

Registreerimislink aeg-ajalt ei tööta. 

Kui see nii on, siis varuge kannatust ja proovige uuesti. Alternatiivina võib saata andmed otse Tiit Taltsile - tiit.talts@gmail.com . Kirja sisuks peaks olema osaleja nimi, postiaadress materjalide saatmiseks, sõiduki mark-mudel-valmistamisaasta, telefon, elektronposti aadress ning pilt osalevast sõidukist.
Vasta
#19

Alanud on viimane päev registreerumaks Vansõidukite Virtuaalsele Suursõidule.

30.05.2020 hommikuse seisuga eelregistreerunud on nüüd kantud kõrvalteemadesse. Kuna on ilmnenud, et lisaks mittetöötamisele on mõned registreerunud jäänud uitama interneti avarustesse, siis vaadake üle ning kui oma nime ja pilti ei ole näha, siis registreeruge uuesti või saatke andmed Tiit Taltsile. 

Sõidu märkide ning osavõtjate raamatu tegemiseks on vaja 01.06.2020 nimekirjale joon alla tõmmata. 

Ühtlasi soovitan kõigil vaadata enda ning oma sõprade sõidukite pilte ning mõelda, kas sai ikka parim pilt saadetud. Kui on väga väike, koleda taustaga või ainult osaliselt sõidukit näitav pilt, siis võiks Tiidule saata parema pildi.
Vasta
#20

Kui noored järgmine kord rajala lubatakse Rolleyes

Eino
GTM Rossa
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne