Küsimused T-40 kohta

Tere jälle.

Tekkis üks olukord täna tööd tehes t-40 am'iga. Üks hetk peale seismajäämist (traktori liikumine, mitte mootori seismajätmine) ja siis edasiliikumist läks tagumise rataste differ automaatselt peale. Aru sain alles sellest siis kui keeramise ajal hakkas 1 pool kakkuma maapinda üles. Muidu käib tal tagumine dif lukku manuaalselt pedaaliga istme lähedal, aga seda pedaali ma ei näppinud antud hetkel ja see oli koguaeg üleval.

Diffi sain lahti kui lükkasin pedaali alla ja hakkasin liikuma, mispeale tuli plõksuga pedaal ise üles ja dif oli lukust lahti.

Niimoodi tegi 3 korda mul täna juba, Kontrollisin käigukasti õli, sipa madal oli umbes 1l läks peale.
Vasta

Uuriksin ,et  kui tihti  foorumikaaslased t-40 mootoris õli vahetavad ja mis õli kasutavad.  Plaanis on õlivahetus. 250 tundi on ära kerinud ja uuriksin kogemusi vene õlide kohta välistemperaturil -10 kuni +30. Mootor on korras ja seest puhas  hetkel on säästu poolsünt 10w 40 aga see on kallim. Samas viimasel ajal kasutan traktorit 2-3 päeva aastas.   Sellest tulenevalt peaks õli olema võimalikult pikaealisem. Mis see optimaalne valik võiks olla?
Vasta

(14-06-2019, 07:35 AM)Laurimetall Kirjutas:  ..

Mootor on korras ja seest puhas  hetkel on säästu poolsünt 10w 40 aga see on kallim. Samas viimasel ajal kasutan traktorit 2-3 päeva aastas.   Sellest tulenevalt peaks õli olema võimalikult pikaealisem. Mis see optimaalne valik võiks olla?

Kui tahta mootorit kaua ja probleemideta tarbida, siis harju keskmine poolsünt 10W-30 on päris hea valik sellesse kiviaegsesse patta. Kui peab olema odav, siis OMV mineraalid on täitsa õlilaadsed, aga talvel on need muidugi mesi, mis väga ei ole nõus voolama. Odavaim sodi on muidugi parem, kui mitte midagi, aga peab seda siis ise ja teadlikult mootorisse valama? Nii suur see karterimaht ju ka ei ole.

Sinu valik.
Vasta

ma viskasin ka oma kamza õli välja, lääne õliga käib palju lobedamalt.
Mis sisse sai, ei mäleta. Mingi rasketehnika mineraal vist, või oli poolsünt....
Vasta

(14-06-2019, 21:36 PM)pannkook Kirjutas:  ma viskasin ka oma kamza õli välja, lääne õliga käib palju lobedamalt.

Milles see väljendub?

Aquila captas non muscas.
Vasta

Ma ostaks 10w40 poolsündi kui saaks 11L 35eur. Praktikas on  odavam poolsünt 5L ca 19 eur. Kui ostma minna siis peab 3 kanistrit võtma, mis teeb ca 57 eur. Keegi ilma õlisoojenduseta oskab ütelda, mis see kamazi õli teeb -10 kraadiga.  Venelastel on veel zigulli õli mingi 8v märgisega. Zigull peaks talvel käima minema.
Vasta

(14-06-2019, 22:35 PM)Laurimetall Kirjutas:  Ma ostaks 10w40 poolsündi kui saaks 11L 35eur. Praktikas on  odavam poolsünt 5L ca 19 eur. Kui ostma minna siis peab 3 kanistrit võtma, mis teeb ca 57 eur. Keegi ilma õlisoojenduseta oskab ütelda, mis see kamazi õli teeb -10 kraadiga.  Venelastel on veel zigulli õli mingi 8v märgisega. Zigull peaks talvel käima minema.

Mark oli äkki M10GI ? vist Kamazi õlil?
Kuna VAZ-2018-le polnud head õli saada kasutasin seda paar-kolm aastat, hooldusvälp nagu vene tehnikal ikka kord kuus ehk 3000-5000 km. 150000 pealt oli surveaste praktilislet tehase oma, ühel silindril oli mälu järgi veidi vähem aga ka OK. 08 käivitus küll iga ilmaga.
Vasta

Kärab 10w40 mineraal vägagi hästi sinna traktori mootorisse. Ei need sündid ega poolsündid anna suurt essugi juurde, ei käivituskergust, ei konele aastaid. Jällegi, pole õlekõrt vaja pooleks ajama hakata tühja tähjaga.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(14-06-2019, 22:02 PM)Daff Kirjutas:  
(14-06-2019, 21:36 PM)pannkook Kirjutas:  ma viskasin ka oma kamza õli välja, lääne õliga käib palju lobedamalt.

Milles see väljendub?
Käima läheb talvel paremini. Hääl on ka nagu ühtlasem, kui käib. Rolleyes
Vasta

(15-06-2019, 07:08 AM)pannkook Kirjutas:  
(14-06-2019, 22:02 PM)Daff Kirjutas:  
(14-06-2019, 21:36 PM)pannkook Kirjutas:  ma viskasin ka oma kamza õli välja, lääne õliga käib palju lobedamalt.

Milles see väljendub?
Käima läheb talvel paremini. Hääl on ka nagu ühtlasem, kui käib. Rolleyes
nii on,mul kah nüüd parem pada lääne mineraaliga põkal peal ja hääl hea samuti käivitus.talvel pole muidugi käivitanud,aga viskan õliklanku sügavkülma siis kohe näha mis toimub -18 juures.kui ikka kapi mootor juba siis kapitalist sisse,sest enda kallim väärib parimat.
Vasta

(14-06-2019, 22:35 PM)Laurimetall Kirjutas:  Ma ostaks 10w40 poolsündi kui saaks 11L 35eur. Praktikas on  odavam poolsünt 5L ca 19 eur. Kui ostma minna siis peab 3 kanistrit võtma, mis teeb ca 57 eur. Keegi ilma õlisoojenduseta oskab ütelda, mis see kamazi õli teeb -10 kraadiga.
...

Aga pane pudeliga sügavkülma  ja proovi mahajahtunult valada. Vat seda teebki.

Plusskraadidel on hea küll.

Miinuskraadidel on selgelt parem, kui ilma õlita töötamine.
Vasta

Õli ostsin ikka kamaz. Uurisin ja pidi  mootorit kerima -10 kraadiga kyll.  Mul nii vähe aastas tööd, et saab pst sama raha eest 2x vahetada. Sama õli läheb hüdrosse kah. Pole vaja mitut kanistrit erinevaid õlisid. Õli vahetusega selline teema, et mootori ksp poolse padja juurest tilgub nats õli töötamise ajal. Mõtlesin ka karteri tihendi vahetada. Kas sealt kompressori tagant on veel kuskilt õlil lekkida näiteks mootori esimese osa kaane vahelt?
Vasta

(15-06-2019, 09:35 AM)muska71 Kirjutas:  
(14-06-2019, 22:02 PM)Daff Kirjutas:  
(14-06-2019, 21:36 PM)pannkook Kirjutas:  ma viskasin ka oma kamza õli välja, lääne õliga käib palju lobedamalt.

Milles see väljendub?
Käima läheb talvel paremini. Hääl on ka nagu ühtlasem, kui käib. Rolleyes

No see, et motor ühtlsemalt käib on rohkem pettekujutelm. Pigem töötab vaiksemalt. Inimene usub ikka seda mida loodab aga nende vanade mootoritega on see, et kui trehvab viskoossem õli sisse siis see ei lase kulunud sõlmede vahelt nii kähku jalga ja mootorist kaovad lõtkudest tingitud kolinad. Hea õliga, maakeeles paksu õliga saab mootori vaiksemaks küll. See jätabki pildi, et motor töötab paremini. Samas paremini või vaiksemini  on antud kontekstis vist isegi võrreldav sõnaga ühtlasem.
Vene ajal sai mitu Žigulli nii maha müüdud, et müügiks läks sisse mingi lennunduses kasutatav körram. Avioõliks kutsuti. Oli nii külmalt kui kuumalt suht ühesugune paks mass ja sellega žigulli motor töötas nagu sahin.  
Samas on nende paksude õlidega mootori sisetakistus suurem.  
Näide vene ajast. Mosse 412 AS 8 ehk autooliga ajas spidoka sentimeetri jagu üle 160 aga kui panid sisse diisel õli, mis oli ka laialt kasutuses bensiinimootorites tollel ajal, siis hea kui 160 kätte said.
Praegu paljud sõiduauto esindused pakuvad uutele autodele 0W algusega õlisid. Põhhirõhk ongi sisetakistusel, et kütusekulu oleks see mis reklaambrožüür lubab. Paned juba 5W/10W sisse ja kütusekulu tõuseb. Peale 150 tuhhi on mootor omadega õhtal. Vesi on ikka vesi.
Sama kehtib laias laastus ka traktori diiselmootori ,nii uue lääne kui vana vene oma kohta.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(18-06-2019, 15:01 PM)Daff Kirjutas:  .... Hea õliga, maakeeles paksu õliga saab mootori vaiksemaks küll. See jätabki pildi, et motor töötab paremini. Samas paremini või vaiksemini  on antud kontekstis vist isegi võrreldav sõnaga ühtlasem.
Vene ajal sai mitu Žigulli nii maha müüdud, et müügiks läks sisse mingi lennunduses kasutatav körram. Avioõliks kutsuti. Oli nii külmalt kui kuumalt suht ühesugune paks mass ja sellega žigulli motor töötas nagu sahin. ...
MS-20 oli asja nimi, lennuväljal töötades oli oma autodel suvel alati see sees, hõre mootor oli tihe ja müügiks läks ka alati sisse. Määrimisomadused nii head, et ka bensiiniga ei saanud käsi kuidagi õlist puhtaks. Pesemisomadused seevastu nullilähedased. Lennukite mootoreid tuli hakata puhuritega eelsoojendama alates +5 kraadist, muidu ei jõudnud ringi ajada.
Tsitaat:Масло авиационное МС-20 (ГОСТ 21743-76) — авиационное масло селективной очистки. Изготавливается из беспарафиновых и парафиновых нефтей с низким содержанием серы. Обладает высокой вязкостью, отличной адгезией, хорошими смазывающими свойствами и температурой вспышки не ниже 265°C.

Область применения:
Авиационное масло МС-20 применяют в поршневых двигателях самолетов; в составе масло-смесей с маслами МС-8П, МС-8 (в различных соотношениях) в смазочных системах турбовинтовых двигателей; в осевых шарнирах втулок винтов вертолетов; для смазывания мотокомпрессоров газоперекачивающих агрегатов, а также в качестве базового компонента для некоторых моторных масел и смазок.   
Vasta

(14-06-2019, 22:35 PM)Laurimetall Kirjutas:  Ma ostaks 10w40 poolsündi kui saaks 11L 35eur.

Piisab 30.-st ja jääb liiter veel järgi peale ka valada.
Õlilekke leidmiseks puhasta brakecleaneriga mootorikülg puhtaks ja siis näha. Ennustada pole mõtet.
         
Vasta

Seal see padi segab ja karteri külge pole näha,et leket otsida. Muidu ülejäänud karteri äär ei leki. Nafta ka nagu ei tundu olema. Veel on küsimus hüdrotoru kohta. Pumbast läheb toru jagaja poole ja painde koht umbes eelsoojendus küünla juuures hakkas lekkima. Tuli välja,et pikki toru mõra. Jootsin vasega kinni aga varsti jälle hakkas lekkima. Lasin teha uue lääne toru 18x2 mm aga hakkasin uurima, et kõik torud on jäigalt ,et kas ei peaks seal modifitseeeima ja kuskile vooliku panema vibratsiooni kompenseerimiseks.
Vasta

Kus kohast leida seda dosaatori külge käivat võlli? Leidsin ainult kiilu ja otsamutriga versioonid.
Vasta

Keevitasin võlliotsale peale ja treisin õigeks (laagrikorpusega koos). Siin pildil on asi ilusti näha https://www.upload.ee/gallery/17381/T40_...id=8561059
Vasta

Tervist.
Sai eile vähe palke metsast välja sikutatud ja vähe rapsitud/sidurit põletatud. Ükshetk hakkas mingi pull käikudega.
Vaba peal on mingisugune käik sees, tundub, et 4's ja kui mingi käik sisse panna siis poob kinni ja ei liigu kuhugi. 
Selle väikse kangiga edasi, vaba, tagasi toimib ilusti ja sidur lahutab ideaalselt.
On kellegil ideid mis viga võib olla?
Vasta

Rapsisid kangiotsa kulissist läbi nii, et käik jäi sisse.  Tavaline noorte ja vihaste, kuid teadmiste- ja tunnetuseta sofrite puhul Big Grin Siin ei ole midagi häbeneda, olen isegi seda teinud. Korduvalt. Aga sellest enamus vanatehnikataltsutajaid kasvab välja.

Kang maha, heebliga liugurid paika ja ettevaatlikult edasi.

Edasijõudnud panevad lihtsalt kangi õigesse vahesse tagasi...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne