Postitused: 1,265
Teemad: 76
Liitus: Apr 2009
Maine:
37
16-09-2020, 22:41 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-09-2020, 22:43 PM ja muutjaks oli
meli666.)
Sattus ette üks T-25A, millele tehtud sidurivahetus. Natuke üle aasta ja 17 töötunni järel seis selline. Survelaager kinni jooksnud ja käpad ka läinud.
Remondimees väidab, et siduriketta kulumisel käpa ja survelaagri vahe ära kadunud ja pidevast laagri kaasajooksmisest see kinni jäänud. Iseenesest see väide pole ju vale, et ketta kulumisel liigub käpp laagrile lähemale.
Siiski nagu inimese kraesse kogu asi keerata, et pole vahepeal survelaagri ja käppade vahet kontrollinud...
Olen ise ka mõned korrad põkatsi sidureid vahetanud oma masinatel ja pole veel ühelgi pidanud vahepeal käppasid siduriketta kulumise tõttu survelaagrist kaugemale reguleerima.
Ühesõnaga, keegi peab ju süüdi olema, aga kas just see, kes väidetavalt vahepeal pole seda kaugust kontrollinud. Mis arvate?
Ise arvan, et kas algusest peale on vale reguleerimise tõttu kaasa jooksnud laager või on see lihtsalt praak. Paraku see ei ole aga remondimehe jaoks soodne olukord ja kes see siis lõpuks uuesti tegemise maksab.
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
No see ju jalaga tunda kui vahe ära kaob või kui üldse vahet pole. Mina annaks sellele traktoristile ennem punase kaarti kui remondimehele.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 6,888
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
16-09-2020, 23:00 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-09-2020, 23:03 PM ja muutjaks oli
Marko.)
17 töötunni pärast on remondimehe jutt puhas pask. Muidugi on esmane natuke kiirem kulumine, aga see juhtum siia kindlasti ei sobi.
Daffi jutt ka väga õige.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 567
Teemad: 8
Liitus: Nov 2004
Maine:
4
See laager oleks ju nagunii enneaegselt laiali lennanud, korv oli ka vileuus plekist hiinakas?
Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Postitused: 10,737
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
129
Eks see süü siin ilmselt pooleks läheb.
Ühtepidi EI TOHI vene tehnikat endale hankida need, kel pole oskusi või tahtmist õppida maisnat kuulama ja tunnetama ning vajadusel kiiresti praavitada.
Teiselt poolt peaks üks endast lugupidav remondimees tänase varuosakvaliteedituse tingimustes esiteks olema ülikriitiline selle osas, mida kuhugi külge keerab. Kas kliendile ikak loeti sõnad peale, et praeguse aja osadel tuleb peale paigaldamist hoida silma peal.
Alati saab muidugi palju nalja, kui mõni polt jääb kontreerimata või splinditakse mingi suvalise alutraadijupiga...
Samas, aasta hiljem on see ikka selgelt sõna sõna vastu, kuna lahutuskäpad hävitanud survelaagri jama oleks pidanud olema selgelt juhitroonile kuulda ja roolist tunda. Miks sõideti seni, kuni asi on peet?
Postitused: 3,173
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Kahtlemata on praaklaagrite saamise võimalus olemas ja kui neid saab T-40 siis miks mitte T-25 jaoks?
40 laagrite viga on vale mõõduga separaator, mis ei lase kuule veereda selleks mõeldud süvendis vaid selle serva peal ja kuna puutepind väike ning koormus suur tekib kuumus, mis määrde sulatab.
Järgmiseks keevituvad kuulid separaatori külge ja kinni ta ongi.
Teine tüüp on liiga paksu separaatoriga, kus hõõrdumine toimub separaatori peal ning need riknevad alla 15 minuti.
Seega alati on kaval lasta uut laagrit treipingis ringi käia 15 min talle mõistlikku survet avaldades ja kui ei toimu kuumenemist võib selle julgelt installeerida.
Survelaagri tööpõhimõtet vaadata, siis selle 17 tunniga poleks tohtinud sellega midagi juhtuda kui seal määre sees oli.
Ei saanud ta ju väga kõvasti ka peal joosta sest siis oleks sidur ka libisenud ning tööst poleks midagi välja tulnud.
Muidugi omaette fenomen on käpad lõpuni lasta sest kinnine laager teeb päris uhket kisa.
Postitused: 1,265
Teemad: 76
Liitus: Apr 2009
Maine:
37
Eks ta 50/50 teema ole. Samas inimene on põkatsiga ennemalt toimetanud uuest peale aastakümneid. 17 tunniga ei tohiks ikka siduriketas nüüd nii palju ka sisse kuluda, et see 3mm survelaagri ja käpa vahe ära kaob.
Tegu on kõige uuema 25-ga, millel pikad käpad ja väike survelaager. Eks küll pikk käpp ketta kulumisega ka jõudsamalt survelaagrile lähemale liigub.
Minu jaoks on lihtsalt see müstika, et remondimees lendas peale sellega, et käpa vahet ei kontrollitud ja kaugemale survelaagrist ei keeratud.
Ma olen ka mõned korrad sidurit 25-el teinud. Järgi mõeldes, siis alati on aja jooksul tulnud ikka lähemale reguleerida käppadele survelaagrit.
Käpad läinud eelnevalt öeldu all mõtlesin seda, et otsad on veits sissesöönud ja sinakad. Mitte ei ole nullis. Jah kriiskavat häält kuuldi ja eks ka veits sellega prooviti, et mis häda. Ennem kui luuk maha võeti ja kinnijäänud survelaager tuvastati.
Huvi pärast proovisin oma mõlema põkaga. Kui ikka survelaager korras, määrdega. Siis siduripedaali õrnalt sõrmega vajutades sidurikoja luuk küljes ikka häälemuutust suurt ei tähelda. Eks on ka muidugi treenitumaid mehi...
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
Ma vahetasin paar aaastat tagasi ketast. Esiteks olid kettal õigemini kattel meeletud krassid püsti. Hõõrusin vana käiakivi tükiga esiteks need maha ja kui käima sain siis peale polnud hiljem vaja regullida. Vahe jäi isegi väiksemaks.
S....t on see katte materjal. Pehme. Annab järgi. Lui nüüd võtta krasside ja "loomuliku" kulumise summa siis pikkade käppadega võib ligi tõmmata küll laagri.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 453
Teemad: 16
Liitus: Jan 2008
Maine:
0
Ma arvan ,et vigane või praak survelaager,sest kui laager oleks korras siis käpad poleks nii kiirelt ära kulunud. Laager ise peaks vabalt selle 17h välja kannatama. Oli juhus, et Võrust sain aastaid tagasi survelaagri, millel separaator oli pmst u profiilis alt aukudega plekk. Kuulid olid selles profiilis ja eraldamiseks oli profiili kahe kuuli vahelt natuke kokku pressitud. Selline laager hästi määrituna kestis 1päev ja kui kinni jäi sõi kohe käpad ära.
Postitused: 4,680
Teemad: 70
Liitus: Aug 2009
Maine:
22
põka üllatas täna.sidur all siis ükski käikk ei sisse ega välja ka revers sama seis.hakkad sidurit lahti laskma siis enne kui pedaal ules jõuab saab käigud sisse välja,aga sidur all kangid ei liigu.milles asi võiks olla?
Postitused: 10,737
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
129
Blokeeringuvõllide hoob paigast.
Või ragistab hammasratastest?
Postitused: 10,737
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
129
Trepi vahelt paistab kenasti kätte, aga muterdada on lihtsam ilmselt ilma põrandata.
Ma ei kujuta ette tehnilist võimalust, et sidur suudaks säärase efekti korraldada.
Postitused: 453
Teemad: 16
Liitus: Jan 2008
Maine:
0
Äkki logiseski natuke lahti ja ega fiksaatoril pole vahepealset asendit.
Postitused: 567
Teemad: 8
Liitus: Nov 2004
Maine:
4
Seisva mootoriga saab ju proovida mis hetkel siduri allavajutamisel käigulülituse blokeering maha tuleb, raamatus oli kuidagi nii sõnastatud et käikude lülitamine peab olema võimalik vaid täielikult allavajutatud siduri korral vms
Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki