(Seda postitust muudeti viimati: 19-10-2020, 02:07 AM ja muutjaks oli denzu.)
Pakun teile äraarvamiseks ühe foto. Vihjeid esialgu ei anna. Kui siit täitsa õige või enamvähem õige vastuse saan, kus (maakonna täpsusega sobib) ja mis ajal (+- 5 aastat sobib) see foto tehtud, panen veel portsu seotud temaatilisi fotosid, mis võiksid siinsele rahvale huvi pakkuda.
Pakun rohkem!
Kandilised porikad vihjavad alates 1945 ja riikliku numbrimärgi puudumine tööle vaid kinnisel territooriumil. Pakun et peale 1963, kui NL keelati mehhaaniliste piduritega autod tänavaliikluses.
(19-10-2020, 10:31 AM)honkomees Kirjutas: Pakun rohkem!
Kandilised porikad vihjavad alates 1945 ja riikliku numbrimärgi puudumine tööle vaid kinnisel territooriumil. Pakun et peale 1963, kui NL keelati mehhaaniliste piduritega autod tänavaliikluses.
Toetan. Inimeste riietuse järgi võib selles kandis olla küll.
Pakuks, et 70-te lõpp või 80 algus ja masinad on juba taastatud eksponaadid.Vasakul Selli Tarmo punnis katusega AAA ja paremal äkki kadunud Jõhvik Elmo MM.
(Seda postitust muudeti viimati: 19-10-2020, 17:48 PM ja muutjaks oli denzu.)
Selle teema kõige esimene viktoriiniks lisatud foto oli natukene manipuleeritud, st eemaldatud tekst, mis viitaks konkreetsele sündmusele, kus ja millal foto tehtud. Aga tegu oli 1985. a vanatehnikasõprade puhkepäevadega ja selle raames toimunud väljanäitusega "Mobiil 100" Kuressaare linnas ETKVL koondis Auto hoovil. Alljärgnevalt ports minu tehtud pilte sellelt ürituselt.
(Seda postitust muudeti viimati: 25-10-2020, 21:38 PM ja muutjaks oli 13piisab.)
denzu Kirjutas:Selle teema kõige esimene viktoriiniks lisatud foto oli natukene manipuleeritud, st eemaldatud tekst, mis viitaks konkreetsele sündmusele, kus ja millal foto tehtud. Aga tegu oli 1985. a vanatehnikasõprade puhkepäevadega ja selle raames toimunud väljanäitusega "Mobiil 100" Kuressaare linnas ETKVL koondis Auto hoovil. Alljärgnevalt ports minu tehtud pilte sellelt ürituselt.
Ühel pildil paistab nagu pissiks kaabuga onu vastu silikaatseina ja kaks poissi vaatavad kohkunud nägudega seda pealt.
Tegelikult oli just selle koha peal seina sees veevõtukoht. Kaks jämedat toru olid pandud viltu läbi seina, nende kraanid olid aga ruumis sees ja kraane sai liigutada jämedast traadist tehtud konksu abil. Nii ei külmunud kraanid ka suure külmaga kinni. Hommikuti käisid Kuressaare majandi autojuhid nende torude juurest sooja vett toomas, et autode jahutussüsteemid täita ja tööpostile sõita. Küllap kaabuga onu uurib parajasti seda süsteemi.
Aga hull lugu on see, et esiplaanil oleval onul on paar pudelit õlut näppus ja seda pilti ei tohiks küll alaealistele näidata.
(19-10-2020, 10:31 AM)honkomees Kirjutas: Pakun et peale 1963, kui NL keelati mehhaaniliste piduritega autod tänavaliikluses.
Ohoh, seda ma veel ei teadnudki, et sellest aastast alates meh. piduritega enam sõita ei lubatud. Teisalt, see seletab vägagi hästi, miks nt. 1950-ndate aastate fotodel veel GAZ-MM-e näha võib, aga kuuekümnendatel näikse need järsku puhta kadunud olevat. Keegi ei viitsinud niigi vanu autosid enam ümber ehitama hakata ja nii need, mis veel alles olid, maha kantigi. Valdav osa läks utiili, mõni ehk mingiks tehasesiseseks transpordiks, mõnedest meisterdati aiatraktoreid ja hüdrauliliste piduritega masinatest tean mina ühtainust - sedasama legendaarset EPA õppesõiduautot, mis täies ilus praegugi alles on. Tagasild olla Fordi oma, esisild vist GAZ-51. Teiseks seletab see seda, miks restaureerijad näevad kurja vaeva kasvõi nt. GAZ M-1 või 67 originaalsete piduridetailide leidmisega (ja miks pea kõik säilinud-taastatud autod on mitteoriginaalsete hüdropiduritega). Mis 1963. aastaks veel alles olid (selleks ajaks juba vist kõik erakätes) ja millega veel sõita taheti, ehitati lihtsalt ümber.
(Seda postitust muudeti viimati: 29-12-2021, 15:08 PM ja muutjaks oli v6sa.)
Tänan silmaringi avardavate piltide eest. Mina naudin neid väga!
Seitsmendal pildil, tsikli eksponeerimiseks kasutatava piimakäru juures jäi silma, et lisaks tavapärasele käepidemele läheb pildist vasakule välja veel üks toru. Kas seda võidi kasutada käru veovõimelisemale tsiklile järgihaakimiseks ühes/ilma koormaga? On meie hulgas veel mõni, kes säärast asja näinud on oma silmaga?
(29-12-2021, 11:35 AM)v6sa Kirjutas: Seitsmendal pildil, tsikli eksponeerimiseks kasutatava piimakäru juures jäi silma, et lisaks tavapärasele käepidemele läheb pildist vasakule välja veel üks toru. Kas seda võidi kasutada käru veovõimelisemale tsiklile järgihaakimiseks ühes/ilma koormaga? On meie hulgas veel mõni, kes säärast asja näinud on oma silmaga?
Umbes samasuguseid kärusid, küll teistsuguse koormaga, veeti massiliselt jalgratastel haakes. Antud üritusele, antud koormaga ta küll ilmselt jalgratta haakes ei saabunud.
Paaril autol on näha 1976. aasta klubi Unic Rakvere kokkutuleku märk. See oli esimene suurem Unicu kokkutulek, mis toimus 11.09.1976 ning Valeri Kirsi memuaarid ekohaslet oli seal 54 autot ja 23 mootorratast, sh 17 autot ja 3 mootorratast Lätist. Huvitaval kombel on pildistaja keskendunud ainult Läti numbritega autodele.
Eestiga seotud autona leiab sealt ühe eag-s "Erskin-Fordiks" tituleeritud NIA - Ford T veermikul olev Erskine kere. See on see punane auto, millest leiab eag galeriist ka tõenäoliselt samal sõidul tehtud foto, kus Valeri Kirss rooli taga http://eag.vanatehnika.ee/a-am/Erskine-F...vere76.jpg. Ka ühel ksf! denzu pildil on V. Kirss näha tuletõrje Chevrolet taga seismas. Teisi inimesi kahjuks ei suuda tuvastada.
Olid ajad, kui vanasõiduki kokkutulekuid oli vähe ning inimeste huvi suur. Ei unustatud siis ära, et midagi toimub, planeeriti mitu kuud ette osalema-vaatama minekut ning mitteosalemisel ei saanud reaalajas vaadata tegelikke osalejaid.
Aga nüüd on uued ajad ning vanatehnika ikka au sees. Vali ainult viis kuidas ja kellega seda harrastada.