UUE KASTIKA OTSING

(25-10-2020, 20:54 PM)v6sa Kirjutas:  Järjest enam autosid tuleb puhtalt drive by wire juhtimissüsteemiga. Ka kastikaid... Veoskeem ei oma tähtsust: meil on majas 4-vedune parketimaastur aastast 2013, millel vaid piduriajam võimaldab millegi mehhaanilist (tegelikult hüdraulilist) mõjutamist. Eeldusel, et auto pidurisüsteemis olevad aktuaatorid seda mõjutust ära ei nulli. Kõik muud asjad käivad läbi elektri. Mis on kuratlikult mugav pruukida, tuleb tunnistada.

Tõsi, hetkel teemas kaalumisel olevatel manuaalidel on veel kang ja trossid/vardad.
Pidasin pigem silmas  ,et kas libedal teel "kõik rattad vabad "on ikka ohutuim variant.
Minul viimased ehk 35 a.kasutusel olnud ainult 4x4 aparaadid.Kogenud küll vanu kui ka uusi süsteeme .
Vasta

(25-10-2020, 20:14 PM)honkomees Kirjutas:  Kliimaautomaat mulle kohe kuidagi ei meeldi ... vihmasensor kah, kukub okstelt mingi piisk ja kukuvad kojamehed kuival klaasil vehkima ja klaasi kribima, vahel ei saa arugi, mis põhjusel tööle lähevad.

isegi sihuke iseenesest kasulik vidin nagu rehvirõhuandur võib tekitada probleemi, kui see on auto ajuga  ühendet. Nimelt panin varuratta alla ja läks kohe 2 tuld põlema, rehvirõhu oma ja ohtliku rikke tuli elik jäta kohe seisma, hää küll, paar päeva või umbes nii sain sõita, siis läks avariirežiimi Sad .  No võiks ju olla vaid hoiatus, rehvirõhutuli. Isuzul seda sisteemi pole, on mu enda paigaldet 15€ hiinlaste eraldi karbike armatuuris, näitab rõhud umbes-täpselt ja kukub kisama kui piiridest väljub. Aju ei komposteeri. Muidugi ka varurattal peaks andur olema, siis püsiks see ka täis ja oleks midagi teepeal alla panna, mitte nii nagu tavaliselt on, et varuratas on aga tühi.
P.S. ja OT - mul on pisike hiina traktor ja sellel pole ühtegi andurit ega näidikut, ei õlirõhu ega veetemperatuuri, kütus läheb isevooluga KSP ja 13 tööaasta ning ei mingeid muresid. Pole lisasid, pole muresid.


Ega härral vist väga palju kogemusi nimetatud lisadega varustatud autodega pole? 

Näitseks vihmasensori kartust ma ei mõista. Pole mina veel kohanud autot, millel kojamehed iseenesest sisse lülituks, ikka tuleb kang vastavasse asendisse (AUTO) lülitada.
Samas tatise ilmaga (mida meie laiuskraadidel jätkub pea poolteks päevadeks) ülimalt meeldiv lisa. Tavalise intervallisüsteemiga on tihtilugu seda kangiga vehkimist arutult palju ja üsna sageli kipuvad luuad käima just siis kui klaas üsna kuiv. Aga kui näiteks vastutulija või eessõitja või möödasõitja juhtub ootamatult klaasi täis p**andama, siis reageerib andur ikka kiiremini kui kangi otsiv käsi.

Rehvirõhuanduritega autodega on mul kokkupuuteid vähem, aga mitmed neist üsna probleemsed. Küll kaob side auto ja anduri vahelt või on andurid liiga kallid, et nad ka talveratastesse lisada vms. Ja paljudel autodel viivad nad tõesti kogu elu avariirežiimi kui veateade on pidev.


Liiga palju isejuhtivaid autosid ma ei poolda, aga paljud juhiabid on üsna toredad nähtused. Ma võtaks asja nii, et juht peab olema kapten laevas, aga kui on võimalik vähemtähtsaid ülesandeid abidele anda, siis tasub seda ka teha. Siis  jääb endal rohkem tähelepanu kõige tähtsamatele protsessidele.
Vasta

(25-10-2020, 23:20 PM)zazik Kirjutas:  Ega härral vist väga palju kogemusi nimetatud lisadega varustatud autodega pole? 

Näitseks vihmasensori kartust ma ei mõista. Pole mina veel kohanud autot, millel kojamehed iseenesest sisse lülituks, ikka tuleb kang vastavasse asendisse (AUTO) lülitada. ...
ega väga palju pole jah, omal kõik uuena soetatud autod olnud odavama otsa omad, ilma lisadeta. Lisadest juures enam-vähem need mida EU tootjalt nõuab.
Lisadega on tööandja autod. Ja ühel neist on küll nii, et kui naised on kõik lülitid "Auto" asendisse pannud ja sõitma asud ,siis juhtuvad tihti kojamehed vehkima ka siis, kui silm ei suuda mingit põhjust tuvastada .... Kõiki nuppe ja seadistusi pole ma selgeks saanud, pole vaja olnud. Teist, automaatkastiga autot ma väldin igal võimalusel, lühemad töösõidud teen sel juhul kui käsikastiga auto pole vaba oma auto ja kuludega. Tolle auto hingeelust ja lisadest värkidest-särkidest tean veel vähem, pilt paistab veel kirjum olevat.
Vasta

Paneb ainult ohkama. Siin inimesed näevad vaeva ja pakuvad heast tahtest omi arvamusi ja soovitusi, aga kui sa kõike kardad, nii uusi kui vanu, siis ei saa ju aidata.
Olen ka natuke sõitnud nendel teedel, millel igapäevaselt liikled ja ainult naudiksin automaati, arvesta, et iga paari aasta järel lisandub pulgakastile üks käik juurde, sa ei saagi siis muule keskenduda, kui ainult vahetamisele.
Kliimaseade on kindlasti vastik, kui tahad autos suitsetada ja hoiad akna pidevalt lahti. Muudel juhtudel hoiab temperatuuri ühtlase ja mõnusa, eriti hea on suvel kahetsooniline.
Muid lisasid katsu ka vältida, sest aastatega muutub reaktsioon aina kiiremaks. ABS-i võiks ka maha monteerida, sest ilma saab ju kiiremini rattad loha. Meie kandis nii tigedaid sokkusid ei ole, kes autole järele jooksevad, pigem ikka ette kipuvad hüppama ja siis on küll kaugust hindavast hädapidurdusest kasu, sest reageerib kindlasti enne juhti, sama ka igasuguste tõukuritega linnavahel. 
Püksid võib proovimata osta, need suht odavad, auto jaoks tuleb aega leida. Usu või ära usu ka poole tunni jooksul saab mingisuguse persetunnetuse kätte, eriti, kui samal päeval saad mitut erinevat proovida.
Vihmasensorist juba eespool kirjutati. Uutel on kõigil tulede automaatika ka, mõnega ilma tuledeta sõita ei saagi.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

Ei tasu neid lisasid siiski mitte karta. Mitsul oli paras pusimine, et püsikat peale saada üldse, kuidagi üldse audidel ja toyotsidel maru nipitamine, ennem peab manuaali lugema või tark sõber kõrval kui saab peale selle. Fordi püsikas on ainuke mis käib une pealt Big Grin
Ise olen 2012a  mitsuL200ga liikunud ja istumise poolest ei ütleks, et see nii hull nüüd on. Täitsa sõidetav on üks vanem mees ütles, et tema selg kannatas ainult selle sama mitsuga sõitmist, kõigi teiste kastiga autodes olid selja hädad.
Vasta

(26-10-2020, 00:03 AM)metsakohin Kirjutas:  Paneb ainult ohkama. Siin inimesed näevad vaeva ja pakuvad heast tahtest omi arvamusi ja soovitusi, aga kui sa kõike kardad, nii uusi kui vanu, siis ei saa ju aidata. ...
Kliimaseade on kindlasti vastik, kui tahad autos suitsetada ja hoiad akna pidevalt lahti. Muudel juhtudel hoiab temperatuuri ühtlase ja mõnusa, eriti hea on suvel kahetsooniline.
... 
Meie kandis nii tigedaid sokkusid ei ole, kes autole järele jooksevad, pigem ikka ette kipuvad hüppama ja siis on küll kaugust hindavast hädapidurdusest kasu, sest reageerib kindlasti enne juhti, sama ka igasuguste tõukuritega linnavahel. ....
Uutel on kõigil tulede automaatika ka, mõnega ilma tuledeta sõita ei saagi.
Suitsumees ei ole, aga kliimaautomaat ei hakka seadistatud kraadi puhul algul kohe täiega kütma külma autot, manuaali sead täie peale ja saad auto kiiresti soojaks ning siis keerad maha. Automaadi nupukeste näppimine on vastik ja aeganõudev tegevus ning sõidu ajal lihtsalt ohtlik tähelepanu kõrvale juhtimine, pöördnupust käib ühe liigutusega servast serva. Lisaks on kogemus kliiimaautomaadiga, mis oli praktiliselt kogu garantiiaja rikkis, st käis pidevalt remondis ja jätkus seda remonditut mõneks päevaks ehk auto kasutamine oli tugevalt häiritud pideva remondi tõttu või tuli sõita ilma kütteta ... . 
Ise pidurdamine tundub meie kurvilistel teedel üsna häiriv, tihti on teel/tee kohal ka vajunud puuoksad millest tuleb kas üle või alt läbi sõita. Mis selle hädapidurduse lühendi nimi on ja kas see on väljalülitatav? Aga tagaporitiiba lennanud kits oli aasta tagasi Võru ringteel enne viadukti pärast Umbsaare teeotsa, seda juba ei pidurda ja samuti 5-10 m pealt ei pidurda ükski abiline autot seisma ...
Automaatsed päevatuled vist on jah kõigil, aga ega see rohkemat ei tähenda, et päevatuli läheb põlema kui süüde sisse panna, sõltumata kas poolpimedas või udus. Enamasti on meie kliimas ikka vaja panna ka taga tuled põlema, et sind näha oleks, see käib odavamatel autodel käsitsi ...
Krt, keegi ei seleta neid mulle tundmatuid lühendeid ära ... saaks vaadata, mida mitsul on ja mida ei ole.
Vasta

Uut autot ostes väga pääsu pole enam elektroonilistest lisadest. Mõni on kindlasti asjaks, mõni küsitav ja mõni tülikas lisavidin. Aeglusti kang põrandal ja ainsaks elektrooniliseks sõiduabiliseks ABS- sellist uut nelivedust kastikat enam vist pole. Viimase ostsin 8 a. tagasi ära Smile
Vasta

Küllap see on margiti erinev, aga mu kogemusel ei hakka kliima puhuma siis kui mootor veel alla null kraadi. See on just hea, kuna tänu sellele läheb mootor rutem soojaks ja siis hakkab ka puhuma. Ikka mugav asi on küll, põhimõtteliselt saab pool aastat läbi nii et kordagi midagi seadistama ei pea. Manuaalse kliima puhul ikka iga sõidu alguses temp ja puhur põhja ning 10min pärast uuesti vähemaks, väga tülikas. Ja pooltel kordadel ununeb sõitu alustades see üldse ära ja imestad miks tuba soojaks ei lähe. Suvisel ajal jahutamise osas on ta isegi veel parem, ei ole ohtu ennast ära külmetada nii lihtsalt. Küll aga pole temast pooltki kasu kui juht "tark" üritab olla ja ise venti kiirust reguleerida tahab.
Kui tahta ajutiselt kõvemini puhumist, siis on see tuuleklaasi nupp, mis puhub seni kuni tuba soe ja siis läheb tavareziimile tagasi, jälle palju mugavam kui ise nuppe kruttida.
Vasta

mina näpin kliimat 2 korda aastas.enne suve krutin 22 peale ja enne talve 18 peale. automaadiga on masin ökonoomsem.ma ei kujutaks ette,kui peaksin üheksat käiku pidevalt lappama
Vasta

Tsitaat:Lisaks on kogemus kliiimaautomaadiga, mis oli praktiliselt kogu garantiiaja rikkis, st käis pidevalt remondis ja jätkus seda remonditut mõneks päevaks ehk auto kasutamine oli tugevalt häiritud pideva remondi tõttu või tuli sõita ilma kütteta ... . 


keegi meist teab autot millel jooksis garantii ajal kotti käigukast, mõnda teist millel mootor 
kindlati on olnud autosid s.t. erinevaid marke ja mudeleid millel on aju otsa saanud, pihustid ja pumbad ikaldunud. 
mõnel on termostaat jäänud avatuks mõnel kettad kõveraks läinud. kindlasti on mõnel autol sillas midagi pooleks läinud
karterist hakanud õli lekkima, tulede pirnid ebaloomulikult tihti läbi põlema, ......jne. miljon muud viga

öelda et ühel autol oli kunagi kliima automaat vigane ja seetõttu seda välistada kogu eluks - no ma ei tea.

üks mees väänas jala välja kui voodist tõusis - kas jääme kõik nüüd voodisse ?


Tsitaat: kliimaautomaat ei hakka seadistatud kraadi puhul algul kohe täiega kütma külma autot, manuaali sead täie peale ja saad auto kiiresti soojaks ning siis keerad maha.


kliimaautomaatik nagu nimigi ütleb on automaatne mis tähendab kalkuleeritud reguleerimist.
see asi võtab vastavalt temperatuuridele (olenevalt autost): õues, autos, vees, sissepuhutavas õhus välja selle maksimumi mis sealt tuleb.
arutult põhja keeratud ventilaator puhub ju enne toa külmemaks mida kliimaautomaatik ei tee.

minul nt. isiklikult keerab hüppeliigese tuksi kui alguses külm jala peale puhub. kliimaautomaatik ootab ene et vesi soojaks läheb ja alles siis hakkab puhuma.

vihmasensor sama lugu - selle saab ju välja keerata ja sisse keerata nagu sa teed intervalli või pideva töö puhul AGA kui onsisse keeratud siis reguleerib ise vastavalt kas ees sõitva auto või vastu sõitva auto paisatud pilve järgi oma tööd samuti ei saja meil alati ühtlaselt mõnikord sajab piisavalt vähe et aeglane intervall on ikka liiga tihe vms. miks mõelda ise nii labast asja nagu kojamehe töö kui seda teeks "kolmas silm"

ja kokkuvõtteks võtke mõne auto või auto kandidaadi kasutusjuhend ja lugege korra läbi paljude lisade töö ja mõte ning nende kasulikus saab palju selgemaks kui vaid omast peast mõeldes ja arvates et "noorus on hukas"
Vasta

Naisele töölkäimise autot valides olid tema nõuded sellised:
kliima, püsikiirus hoidik, neli ust ja siis värv. 
Ülejäänu jäi rahakoti ja valitud mudeli standardvarustuse piiresse.

Ütlen veelkord, et mida käänulisem ja ristmike rohkem tee, seda enam naudid automaati. Sidurit otsid vast paar-kolm korda, mugavustega harjub ruttu. Enamasti saad ka käike käsitsi valida. Kui kardad, et ei lase hullu tempoga kurvitada, siis see on välistatud, enamasti saab valida erinevaid režiime, pealegi gaasile ja pidurile reageerivad sõltumata valitud režiimist.
Kui tulede automaatika ei meeldi, siis saad ju lülitist päris tuled peale keerata Smile see on sama nagu kojameestega, kojamehed väsivad ka seistes ära, ei näe mõtet kokkuhoiuks.
Ainus, mis mind häirib on see kuramuse start/stop süsteem mootorile, tekitab kohaltvõtuga väikese viivituse. Paraku ei olnud see valikus, tuli leppida ja nüüd on muutunud väljalülitamine sama harjumuspäraseks, nagu rihma kinnitamine.
Kui sa veel näed, et peale kangide vähendamise on asutud ka nuppe vähendama, no ma ei tea, siis on vist jalgratas parim valik. Mitmete nuppude asemel tuleb uuematel ekraani libistada.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

Täpsustan - kojameeste automaatika tähendab nendel autodel, kus mina nendega kokku olen puutunud, tavapärase intervallrežiimi puudumist. Mis on omakorda mõnus ja mugav, eeldusel, et sinu ja automaatika arusaam langevad kokku. 2012 aasta Renault puhul sai tundlikkust kangi pealt reguleerida, värskematel on see osa kokkuhoiu mõttes ära jäetud. On üks tore ja väga levinud automark, mille arusaam kojameeste tööst ei lange minu omaga kuidagi kokku ja mõjub üsna häirivalt - esinduse sõnul on aga kõik väga korras. Tõe huvides märgin, et VAG-ilisel töötab see 99% ajast rahuldavalt ja ma ei virise. 1% ajast pean käsijuhtima.
Vasta

Huvitav, et mina olen kokku puutunud vaid nende kliimaautomaatidega, mis temperatuuri saavutamiseks võtavad kohe kõik, mida võtta annab. Ehk kütavad täiega (kui ikka on, millest kütta, enne ei panda ventikat täie pasaga tööle, kui mootorist sooja ikka tulema hakkab) kuniks temp käes ja jahutavad üsna äkiliselt (kui kliimakompressor on jõudnud gaasi kokku suruda). Ehk arutult ei ähita-puhita.

See on muidui õige, et kui loodetakse vaid oma taiplikkusele ja auto kasutusjuhendist ei tehta funktsioone selgeks, on uute autode kasutamine PITA. Olen ise korduvalt selle reha otsas tallundu ja vaevalt ma sellest ka tulevikus pääsen. Ehk enne minigi funktsiooni kirumist tasub uurida, kuidas seda pruukida.

Ka meie maja autodel (kolmel on kliimaaautomaat) seda eriti näpita. Vahel vihmase ilmaga paned klaasile puhuma, et kiiremini klaariks saada, vahel läbikülmununa tõstad temperatuuri mõne pügala võrra. Aga üldiselt on aastaringselt 21 ja seda näppida pole vajadust. Sama ka tööautodel, kuigi näiteks Rifteris pean panema 23 peale, et oleks mõnus ja 308 puhul kipub juba 20 olema palju. Reaalne kõigub mõlemas 21 kandis...

Aga see nüüd teemaalgatajat tegelikultpalju ei aita... Sad
Vasta

OT ajendatuna  eelmisest postitusest.  Kliimaautomaatidega masinaid olnud omajagu.  Minu jaoks eranditult kõigil üks viga. Kui õues on mõõdukas temperatuur ja automaat on salongis kraadid paika ajanud siis hangub ventilaator pikapeale ära.  Selliste ilmadega nagu praegu hoian kliima manuaali peal. Siis vent puhub ja salongis kogu aeg värske õhk. 
See miinus ei anna tunda ennast tunni poole jooksul aga kui paned 3-4 tundi jutti siis annab tunda. Võibolla mul endal ka kiiks juures aga õhu kvaliteedi suhtes olen tundlik. 
Suvel kui ikka õues lausa palav siis ilma automaadita ei kujutaks enam elu ette. Mugavustega harjub kähku. Katsu sa pärast samm tagasi astuda.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Kliimaautomaatidest siis veel ... diiselmasinad hakkavad päris sooja puhuma alles ca 5-10 km läbimise järel. Ka kliima tuleb algul panna manuaali ja ainult klaasile puhuma täie vaardiga (et saaks talvel üldse sõitma hakata, ka plokisoojenduse puhul, tühikäigul ju diisel jahtub veel rohkem maha), mis on vähemalt minule üsna ebamugav näppimine ja siis kui kuuma õhku tulema hakkab seada ümber auto peale. Manuaalse kütte seadistamine nagu üldse kõik pöördlülitite või veel parem kangidega juhtimine (eriti maastikul või treppis teel) on palju kiirem ja mugavam kui sõidu ajal neid klahvikesi või ekraani litsuda. Olen nendega sõitnud tööautodes üksjagu aga nende mugavusest võrreldes manuaalse seadmega pole aru saanud, ju on minu kiiks.
Vasta

(26-10-2020, 14:10 PM)v6sa Kirjutas:  ...
See on muidui õige, et kui loodetakse vaid oma taiplikkusele ja auto kasutusjuhendist ei tehta funktsioone selgeks, on uute autode kasutamine PITA. Olen ise korduvalt selle reha otsas tallundu ja vaevalt ma sellest ka tulevikus pääsen. Ehk enne minigi funktsiooni kirumist tasub uurida, kuidas seda pruukida. ...
Eks oma auto puhul jah saab enam-vähem selgeks, samas nagu mu viimase auto puhul selgus, et 4 aastaga ei olnud ma täheldanud teatud lisa (nõlvaltstardiabi) olemasolu, mida ka välja lülitada ei saa, ausalt öelda ma ei tea, kas sellest ka manuaalis midagi kirjas on, kuna neid pakse raamatuid ju keegi rida-relt läbi studeerida ei suuda.
Töö juures on tihti nii, et Maanteeameti haldusosakond eraldab meie osakonnale sõiduks mingi auto või väikebussi, mida näed enne sõitu esimest korda ja kus on tema kasutusjuhend ning kuidas toimivad igasugu nupukesed on teadmata. Tegelikult peaks iga auto olema kasutatav ilma juhendit lugemata nagu puulõhkumiskirves.
Vasta

Ära näpi kliimaautomaadi temperatuuri, see ei muuda midagi. Sealt ei tule rohkem, kui võtta on enne, kui tuba soojaks saab. Või külmaks, suisel aal.

Aknale lükkab enamus kliimaautomaate ühe nupuvajutusega, mida seal enam klõpsida? Kaapelauad on iseasi, nendega on talvel külmaga üks peavalu. Ning kliima juhtimine on üks funktsioone, mida sunnitakse ekraaninuppudele.Sad

Manuaalse kütteseadme (ka neid on mitmes erinevas "tarkuseastmes") puhul ei tea võõra auto puhul kunagi, mida ja kui palju tuleb näppida, et soovitud tulemus saada.

Riigi autokasutuse optimeerimine on PITA, tean ise. Aga meile tulnud (ka rendikates) autodes on alati kasutusjuhend olemas olnud. Ilmselt on ka teie omades. Läbi lugeda pole vajagi, piisab kiirjuhendist, et otsast minema saada.

Selles mõttes on teema muidugi olulien, et kui oma raha eest autot osta, siis peaks auto kasutusloogika olema ikka vastuvõetav.
Vasta

Ei oöe seal miskit keerulist. Osta ford, ühe vajutusega esiklaasisulatus+kliima maks esiklaasil ja teise vajutusega taastad endise olukorrankus hoiab rahulikult seatud tempi. Ma ei usu, et teistelgi keerulisem see on Rolleyes see on küll nüüd asjatu hirm
Elmari üles leidmine raadiost on suurem töö kui pole mf rooli(multifunktsionaalset rooli) minu vanakesel on see ka küljes, täitsa töötab. Kõik lisad saab timmitud pm  ilma pilku teelt pööramata
Vasta

(26-10-2020, 23:15 PM)maisalup Kirjutas:  ...
Elmari üles leidmine raadiost on suurem töö kui pole mf rooli(multifunktsionaalset rooli)...
Milleks, raadio on alati sisse lülitatud, Vikerraadio lainel aastaringselt viimased 40 aastat, mujalt kostab mõtestatud jutu asemel vaid muusikaks nimetet müra ...
Vasta

Nagu klassikud ütlevad, siis Elmari kuulamiseks ei pea raadiot sissegilülitama. Isegi raadio omamine pole nõutav Big Grin

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne