Isetehtud matkaauto, "vanlife" ja kogemusi Eestis? Matkakas!

Ma vaataks ka pigem experdi/jumpy/scudo/proace suurust bussi, ei näe nagu erilist eelist neil väiksematel. Kõrguse ja pikkuse poolest mahuvad nt. laevas sõiduauto klassi.
95kW rebis hästi, 130 on veel toredam, aga neid viimaseid ei leia vist plangu kaubiku peal, pigem juba istmete-polstritega asjadel.
Vasta

(02-11-2020, 17:35 PM)Jansa Kirjutas:  Ma vaataks ka pigem experdi/jumpy/scudo/proace suurust bussi, ei näe nagu erilist eelist neil väiksematel. Kõrguse ja pikkuse poolest mahuvad nt. laevas sõiduauto klassi.
95kW rebis hästi, 130 on veel toredam, aga neid viimaseid ei leia vist plangu kaubiku peal, pigem juba istmete-polstritega asjadel.
Mis veel on oluline - kõrgus! Kui tahta Euroopas sõita ,siis on soojades maades  sõiduautode parklate sissesõidul raudne I-talast piirang 1,9 meetrit (sry, udune) Big Grin Too on näiteks St.Mandrieris, väga mõnus paik... Kõrgust peab ka jälgima, kui pisikämperit teha. 

Neid häid mootoreid on ka tühjade kaubikute peal aga need tuleb kas ise tuua või paari Eesti maaletooja asju vaadata. KS Auto jms, ma vaatan, panustavad ka mootorite toomisele  Cool Aga tuleb üllatuda ja kiita sellist eestlast, kes omale korraliku 150 kW Vito Silberist uuena ostis Wink  140 kW Sprinter igastahes pole liiga jõuline ühtigi, kui on maksimumini koormatud ja pisut peale ka! Seda haagist, kus peal üleliia kivi-ehitsuprahti ja autos endas ka lubatu piires jama, poleks lahjem katel Tallinna Prügila otsa vedanud! Aga jah, mootoriga kaubik maksab ka raha...
Vasta

(02-11-2020, 17:35 PM)Jansa Kirjutas:  Ma vaataks ka pigem experdi/jumpy/scudo/proace suurust bussi, ei näe nagu erilist eelist neil väiksematel. Kõrguse ja pikkuse poolest mahuvad nt. laevas sõiduauto klassi.
95kW rebis hästi, 130 on veel toredam, aga neid viimaseid ei leia vist plangu kaubiku peal, pigem juba istmete-polstritega asjadel.
nii on,oman experti ja selles on vajadusel voodi ja kevadel sai nädalapäevad objektil elatud lihtsalt kaubiku kuudis.muidu tore kena,aga väljas oli jahe ja niiskus kondenseerus kuudis lakke ja hakkab tilkuma ja tekki ja magamiskoti tilgub niiskeks.olen 195 pikk ja voodi oli meeter lai ja mahtus kenasti ära,mul kuudi küljeukse kõrvall kohe sahtliboks ja boksi ja juhipoolse seina vahel piisav tudumise ruum.
Vasta

miks kohe Ikarusi bussi ei soovitata ?  Big Grin

üksi matkates saab ka sõiduautosse teha hubase pesa.
kunagi rändas meie maal vist üks saksa härra suzuki vitarasse ehitatud koduga sai seda vaadatud ja räägitud juttu
kõik ju oleneb inimese elu ehk reisi/matka stiilist ja soovidest ja plaanidest.

autode tehnilisest küljest ei oska eelistada caddyt doblo ees või vastupidi aga doblo kere on matkaka mõttes nagu parem - kandilisem
eriti kui on kõrgendatud katusega ja selle viimase külgedel ka väikesed aknad - nähtud euroopas küll ja veel. 
jah kõrge doblo aga läheb kõrguses üle 2m

võta see mis omale rohkem meeldib remontida osatakse mõlemat.
Vasta

(29-07-2019, 02:22 AM)Thea Kirjutas:  
(27-07-2019, 17:08 PM)svenson Kirjutas:  ... Kui teema autorit huvitab, võin tal selle projekti ka mõne kuuga ära teostada...
... järgmiseks suveks ehk saab korda, kes teab...
Kellelgi aimu, mis ka sellest teemaalgataja tulise arutelu objektiks olnud projektist saanud? Järgmine suvi ammu otsas.
Vasta

(23-07-2019, 09:07 AM)MeelisV Kirjutas:  112MEK, wv1zzz7hz5h003027

vaatasin auto nr. järgi, et jah 18..19.03 sellel aastal on olnud omaniku vahetus ja sinna on asi ka lõppenud
ülevaatus kehtis kuni aprill 2019 ja uuendatud ei ole
märkustes on punaselt kirjas: puudub kehtiv ülevaatus ja liikluskindlustuse leping

teema ise:
esimesed 10lk. seda teemat oli arutelu ja küsimused mis jäi suuresti nagu vastusteta
siis tuli teemaks äkki vw t4/t5  ning edasi jaurati 50/50 selle üle kas volks on auto või ei ole
ja siis kuskil 17 lehel oli auto olemas ja 19 lk sai teema otsa

selle kolme reaga sai kokkuvõte tehtud Toungue
Vasta

Vaatasin, et uut omanikuvahetust pole olnud ja pool nädalat pärast kolme rea kokkuvõtet polnud veel lootust kaotatud. Ehk 2019 suve seisis õue peal ja ei saa välistada, et midagi on viimase aastaga toimetatud. Ajutist arvelt kustutamist ka pole s.t. kas on kindlustust võetud või ripub sundkindlustuse kirves.
Vasta

kevadel seisis endiselt maja taga ja liigutet polnud seda vist meetritki.
Vasta

Lkf.ee järgi on sõidukil 112MEK viimane kindlustus lõppenud 30. augustil ning seega pole sundkindlustuse ohtu kuni 30.08.2021.

See näitaks, et midagi on autoga suvel ikka tehtud. Teine variant, sundkindlustuse vältimiseks kindlustuse tegemine ei oleks mõistlik kuna selle asemel saab tasuta endale sobivaks ajaks ajutiselt arvelt kustutada.

Samas kuna koroona pitsitab kraane paljudel inimestel erinevatel viisidel, siis oleks vajadusel ka projekti seismapanek paremate aegadeni täiesti loogiline teguviis.
Vasta

(02-11-2020, 20:51 PM)MeelisV Kirjutas:  kõik ju oleneb inimese elu ehk reisi/matka stiilist ja soovidest ja plaanidest.

autode tehnilisest küljest ei oska eelistada caddyt doblo ees või vastupidi aga doblo kere on matkaka mõttes nagu parem - kandilisem eriti kui on kõrgendatud katusega ja selle viimase külgedel ka väikesed aknad - nähtud euroopas küll ja veel. 
jah kõrge doblo aga läheb kõrguses üle 2m

võta see mis omale rohkem meeldib remontida osatakse mõlemat.
Klassikaline algne Doblo meeldis hirmsasti oma disainilt aga neil ponud juba eos mootoreid! Sestap ta ei maksa ka midagi! See on ju pika ülevaatusega pill!!!
Lisaks kandejõud 480 kilo plusss tagaiste, kui see välja visata. Kujutad ette sellise koromatud pilliga sõita 3000 kilti Gibraltarisse??? Doblo on ehitatud muuseas just täpselt nende soojamaa-parkimisplatside 1,9 kõrguste jaoks, 1,81 on koos õhuvahega. Aga kui väikekämper on selline, millega kaugeimad kohad sõites on suure surmaga Nida liivad ja Jyväskylasse Soome rallile, siis kannatab sellise kastikesega tuiata küll. Kui Doblo tuli, sisi oli korra meil täitsa tõsine plaan selline istmetega kuut osta ja sai siis neid igatepidi sõidetud ja testitud. No ei sõitnud! Sama mootor, mis sobib Panda 4X4le hästi ei sobi suurele kuudile! 1,3 JTD oli vaat et veel viletsam kui bensukas. 

Caddy puhul peab ka tegema vahet vanal Polo-põhjasel ja uuemal. Mul oli ametiautoks Inca, sama mis Caddy. Õudsamat kuuti ei ole maailma loodud!!! Täpselt sama halb on teine samalaadne derivaat, algne Corsa-põhine Combo B! Ka see oli mul töömasinaks BaltMotorsis. Puhtalt linnaautod, lühikeste käikudega, ebamugavad, jõuetud jne. Uuem Caddy on teine teema aga see astmaatiline SDi ju ei jõu isegi tühja Polo sees autot liigutada! Kuidas uuem Combo C koormatuna sõidab, peaks oskama põhjalikumalt rääkida ksf! MargusK70, kel oli pikalt selline pidevas täiskoormas ametipill. Sama häda vana Kangoo'ga - ei ole seal jõudu. Kui, siis vanast on ainus 1,6 bensukas, milelga pole lõputu piin kulgeda... Alles uuema 81kW TDI'ga tuli hea sõitmine. 1,2turbo-bensukaka, see on vähemalt lõbus. 
See ongi PSA grupi keskmise kaubikusuuruse pillide võlu - seal on ka mootoreid! Expert-klass pole palju suurem uuemast kädikombo-klassist, probleem on 5 senti liisakõrgust, mis vajaks madaldussarja ja maanteerehve. 1,95 on palju. 

Sõiduautolikust alusest on veel Praktik ehk Roomster. Sõitnud ainult selle olematu 51kW bensukaga ja see ol ika õudne, äkki too 63kW sõidab? 66kW diislit Eestist ei leia või maksab see venekeels. Või Connect aga ka see läheb kohe üle kõrguse, nagu see kus natukenegi on mootorit. Madalat ja võimast on võimatu leida. Ja nii jõuamegi ringiga hoopis teiste autode juurde:
Zafira, Sharan, Galaxy jms pisibussindus, kus on MOOTORID kohe olemas!  Lisaks leiab sealt kordi suurema võimalusena püsika, kondi-kliima, automaadi jms mõnud, mis võiks kämperil olla. Ehk ma TEGELIKULT hoiaks nendest läbihooratud jõuetutest peldik-kaubikutest eemale ja ostaks toorikuks normaalse auto! See ongi kõige totram ,et HEAD autod maksavad vähem, kui need jäledused. Mis varustuseta jõuetu peldiku saab kaubikuna selle raha eest???

Edit: Rootsis Scudo peale tehtud kämper täitsa näha: väiksemasse väga midagi mahukski...
Vasta

(03-11-2020, 14:48 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ... aga see astmaatiline SDi ...
... nagu see kus natukenegi on mootorit...
nende kahe puhul võin isikliku kogemusega väita, et su jutt on paras pläma.
"astmaatikuga" üle neljasaja tkm sõidetud. liikus ja liigub senimaani lõbusalt. tugevas ülekaalus käruga
püsib ka probleemivabalt üldises liiklusrütmis.
ja "natukenegi mootorit" õnnetus oli mul ka üle aasta ristiks kaelas. vot see natuke seal mootoris ei
jaksa kohalt minna, ega mööda sõita. kärust ma ei räägigi.
Vasta

(03-11-2020, 19:45 PM)diesel Kirjutas:  
(03-11-2020, 14:48 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ... aga see astmaatiline SDi ...
... nagu see kus natukenegi on mootorit...
nende kahe puhul võin isikliku kogemusega väita, et su jutt on paras pläma.
"astmaatikuga" üle neljasaja tkm sõidetud. liikus ja liigub senimaani lõbusalt. tugevas ülekaalus käruga
püsib ka probleemivabalt üldises liiklusrütmis.
ja "natukenegi mootorit" õnnetus oli mul ka üle aasta ristiks kaelas. vot see natuke seal mootoris ei
jaksa kohalt minna, ega mööda sõita. kärust ma ei räägigi.
Ära pane tähele, teoorias oleme kõik tugevad. Reaalselt on sedasama algselt teemasse toodud vana doblot ka 1,6 pajaga, aga mõistagi sm kunstiteadlane viitab 1,2-le.
Samuti 1,3 diisel nemo millele viidati, ei ole reaalselt hädade tipp teps mitte. Mõlemaga saab arukalt talitades päris palju ära vedada, nii täislastis kanuukäru kui ka kahetonnise liivakoormaga kaheteljelise. Viimasega mõistagi maanteele ja maanteekiirusteni ei roninud, seda mitte mootori vaid pidurite peale mõeldes.
Vasta

(03-11-2020, 19:55 PM)Telc Kirjutas:  
(03-11-2020, 19:45 PM)diesel Kirjutas:  
(03-11-2020, 14:48 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ... aga see astmaatiline SDi ...
... nagu see kus natukenegi on mootorit...
nende kahe puhul võin isikliku kogemusega väita, et su jutt on paras pläma.
"astmaatikuga" üle neljasaja tkm sõidetud. liikus ja liigub senimaani lõbusalt. tugevas ülekaalus käruga
püsib ka probleemivabalt üldises liiklusrütmis.
ja "natukenegi mootorit" õnnetus oli mul ka üle aasta ristiks kaelas. vot see natuke seal mootoris ei
jaksa kohalt minna, ega mööda sõita. kärust ma ei räägigi.
Ära pane tähele, teoorias oleme kõik tugevad. Reaalselt on sedasama algselt teemasse toodud vana doblot ka 1,6 pajaga, aga mõistagi sm kunstiteadlane viitab 1,2-le.
Samuti 1,3 diisel nemo millele viidati, ei ole reaalselt hädade tipp teps mitte. Mõlemaga saab arukalt talitades päris palju ära vedada, nii täislastis kanuukäru kui ka kahetonnise liivakoormaga kaheteljelise. Viimasega mõistagi maanteele ja maanteekiirusteni ei roninud, seda mitte mootori vaid pidurite peale mõeldes.
Ojaa, ma saan ka heietada PIKALT OMATUD 44kW ja 805 kg + inimesed kaalunud Saxo vägitegudest tohutute raskuste veol ja seda 14 aasta jooksul! See ei tähenda, et see mootor oleks olnud jõuline! Kusjuures kõikse kohutavam - sedasama katelt pandi ja Berliksile/Partnerile ka  Cool Esimeste käikudega njuutoneid kordistades saab tohutu veojõu aga VÕIMSUST juurde ei tule ehk dünaamikat ei ole ega tule! 

Ma ei ole kunagi aru saanud, milleks ja kellele neid kuute nende mootoritega tehakse??? Need ongi enamuses mõeldud linnas sõiduks sest eks see nii Euroopas ole ka. Poes proovisõitu tehes on kuut tühi ja KERGE! Muidugi suudab seesama olematu mootorike seda värvita (loe: valge) kuuti liigutada. Kuid reaalkasutuses on see seest raske vineeriga üle löödud ja püütakse kasutada zahaari asemel kallurina... 
Tänaseks on jõutud õnneks arusaamisele, et päris saasta enam toota ei tasu, isegi ei lubata. Selle õnnetu CO2-pärast on mingeid imekatlaid veel olemas aga üldjoontes sajandivahetuse ikaldust ei ole. Jah, Berlinksil/Partneril on sitanikastus 56kW olemas ja see peab küll peast põrunu olema, kes selle ostab. Selline "firmaomanik" võiks omale otsaette tätoka teha - "debiilik" - nagu see poolearuline omale "Oru Kodu" lasi teha. Renneksist saab 81kW odavamalt... Aga valikus on ka 96kW, mis on suisa lõbus. 
Uuel Doblol ka 1,6 77kW, mis on juba piisav linnalähis sõiduks. Teistel on ka siiani VEEL mõtetud 55 kw olemas, milleks ja kellele, ma aru ei saa. 

Miks ma tõin teadlikult mahtuniversaalid sisse??? Sest need on põhimõtteliselt samad riistapuud, mis ongi tehasest tulles koormatud olekus. Nende tühimass on seal, kus kuutidel täismass!  Ja nendega on ette nähtud ka maantesõit, need ei ole mõelduid linnalähiks või üldse lillepoeautoks! Ja kohe on ka MOOTORID mootoriruumis! Sest ilma selleta ei saa. Omniva võib omale neid jõuetuid logusid osta ja lubada sest need tõesti ei pea kiiresti sõitma. Eks selliseid autoparke on veel, mis esiemst kolme käiku kasutavad. Aga kui jutt käib matkaauto toorikust, siis see vaid ja ainult maanteid mõõdabki, tuleb kõik need jõuetud peldikud ära unustada. 
edit: siin automehed koos ja enamus on elus korra kindlasti Sharani-laadsega sõitnud, teoorias diisliga. KUJUTAME omale nüüd ette selle auto 55kW SDi katla ja tomatkastiga Big Grin Ja nüüd tuleb kõigile meelde üks selline VAGi õnnetus, mida ka enamus on pidanud kasutama - T4 50kW Transporter! Meil Autolehes oli selline ja mind tuli sundida sinna roolitaha istuma, mida ma peaagu alati suutsin vältida. Õnneks oli võtta ja rooli kupatada "poisike" Alwaro, kes siis koormatud peldikuga Tartusse näitusele tuli ja vandus igavest vaenu volksu suhtes, mida Ta vist on siiani pidanud. Üle 70 sai sisse pikal langusel... 

Lihtne näide: uus Berlinks/Partner kõige sitema katlaga ja küljeukseta kaalub tühjalt 1300 kilo, täismass 1970kg. Mul oli Saxo täismass 1310 kg! Et see 12kW'd aitab kuidagi kaasa? Ei aita, sest Saxol oli 30kg/kW ja nendel õnnetustel 35 kg/kW! Jah, momenti on rohkem ja see pisut päästab veojõus madalatel kiirustel aga mitte maanteel! Ainuüksi tohutult suurema õhutakistuse peale kulub enamus võimsusest ära ja pigem on 110 alas kuudiga see suhe 50kg/kW! Puhas füüsika.
Vasta

ainult kw ei määra midagi.

seal on ju ka muid tegureid
Vasta

Tahaks tõesti näha naist keda valdaks kirjeldamatu inspiratsioonipuhang, kui pirukakuut treppi aetakse, kõik see vahmiil üles rivistatakse  ja tehakse ettepanek sellega Gibraltarisse sõita?!  Ilmselt Pärnust kaugemale ei jõuta...   Big Grin

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

vahel olen ply-ga nõus. vahel mitte. aga kuidas suhtuda kui laus jampsi postitatakse?

no igatahes, seesama 51kw "astmaatik" on minul järgmisel pirukaostul esmane eelistus.
Vasta

(04-11-2020, 12:20 PM)Walter Kirjutas:  Tahaks tõesti näha naist keda valdaks kirjeldamatu inspiratsioonipuhang, kui pirukakuut treppi aetakse, kõik see vahmiil üles rivistatakse  ja tehakse ettepanek sellega Gibraltarisse sõita?!  Ilmselt Pärnust kaugemale ei jõuta...   Big Grin


miks naine ja vahmiil ?
miks mitte üksik vaba hing ?

miks üldse kaugele piiri taha ? äkki kalamees teeb nädalavahetuse tarvis järve ääres käimiseks.

seni kuni ei tule sealt (uus registreeruja ja üks postitus) midagi muud infot on ju ka raske midagi juurde lisada - oma elustiili teisele ei ole viisakas peale suruda.
ma olen näinud igasuguseid "matkakaid" ja matkajaid nii, et mull pole midagi imestada 

väike 2 ukseline Polo või Corsa 4 inimest ja varustus sees, reisimine üle piiri või mitme piiri - euroopas (oli) see tavapärane.
samas suuruses auto kui eelmine ja lisaks telkhaagis perekond tihti koos koeraga  - tavaline
sõiduautod koos katusetelkidega - tavaline
igas mõõdus kaubikud igas margis ja mudelis, ei mingit ümberehitust - madrats põrandal ja kottide/kastidega varustus sees - kõigi jaoks "normaalne" ehk keegi ei näita näpuga
isegi kaubiku ninaga kastikaid on matkamiseks nähtud, suurem kast varustusega auto kastis kaasas ja kas telgiga seal samas kastis või telk auto kõrval 

jne. jne.

meil on siin kuidagi selline tava, et matkaauto on uus maksimaalselt 3....5 a. vana, koos kõikide tulede viledega "suur valge külmkapp" ja kui su auto 100000 ei maksnud siis polegi nagu õige matkaja.
jah on ka vanemaid aga need hoiavad kuidagi eraldi või tundub nii ainult 
iseenesest viimane matkaautode kokkutulek sügisel oli isegi pilt kirjum kui ma arvasin sams jah uus suur ja valge domineeris ikka Smile
Vasta

(03-11-2020, 19:45 PM)diesel Kirjutas:  
(03-11-2020, 14:48 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ... aga see astmaatiline SDi ...
... nagu see kus natukenegi on mootorit...
nende kahe puhul võin isikliku kogemusega väita, et su jutt on paras pläma.
"astmaatikuga" üle neljasaja tkm sõidetud. liikus ja liigub senimaani lõbusalt. tugevas ülekaalus käruga
püsib ka probleemivabalt üldises liiklusrütmis.
ja "natukenegi mootorit" õnnetus oli mul ka üle aasta ristiks kaelas. vot see natuke seal mootoris ei
jaksa kohalt minna, ega mööda sõita. kärust ma ei räägigi.

nõus selle kohalt, et see "natuke mootorit" ford on üks paras ikaldus küll - tõesti ei liigu kuidagi.
Vasta

Pisikesest pirukast teeb pigem kalamees või surfar ratastega telgi, millega üksi-kahekesi nädalavahetusel mereäärde sõita ja ööbida. Selle jaoks sobib kõige soodsam kättesaadav lahendus väga hästi sõltumata mootori võimsusest. Mägedesse ja kiirteele minekuks võiks juba jõudu olla küll. Kunagi sai 7kesi Palermos käidud vist 66kW Traficuga, püsika sai vist 180 peale panna, siis saja paarikümnega jõudis minna. Samas kui Läti-Leedu ära kannatada, läheb edasi igale poole neljarealine ja on aega rekkadest mööda venida küll.

E: Peaasi et käiakse maailmat vaatamas, pole oluline millega, aeglasema autoga ongi rohkem aega ringi vaadata Big Grin Sellepärast et kellegi arvates auto liiga lahja on ei maksa reisile küll minemata jätta. Osad hullud käivad mere peal üldse ilma mootorita Big Grin
Vasta

jah nagu olen öelnud on inimesed erinevad, nende elustiil on erinev, huvid on erinevad jne.

ühed lähevad hall metallik diisel kiirteel seier põhjas ja teevad nädalaga euroopa ringreisi läbi 10 riigi 
õhtuks linna, hotelli, jalutuskäik pubisse ja tuttu ning hommikul jälle tuld.
teised lähevad vaatamisväärsusest vaatamisväärsuseni ja saavad 3 nädalaga lõuna poolasse või kesk saksaaad alles 

mõni sõidab sooja mere äärde ja pargib ennast kämpingusse ära ja ei lahku sealt kahe nädala jooksul rohkem kui lähimasse linna ekskursioonile ja siis kah ratta või bussiga
teised sõidavad linnast linna ja kämpingust kämpingusse olles kohal päeva kaks maks.

jne.

kannatab see 40...50...60 kw sõita küll sellega peab arvestama ja see peab sobima sinule - mõnele sobib mõnele mitte ega ta siis kohe s....t ei ole.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 11 külali(st)ne