Akude tark laadimine

(19-11-2020, 00:06 AM)PlyVal64 Kirjutas:  
(18-11-2020, 22:00 PM)Jahimees Kirjutas:  Mind on aga kõige enam seganud see, et kui akus pole piisavalt pinget, siis ta laadima ei hakka ja peab riiulist suure (lolli) Telwini välja tarima ning pinget jõuga sisse suruma.
Täiesti nõus. Praegu tegelen kahe 90Ah elustamisega, üks äkki võtab eluvaimu sisse ka CTEKiga. Homme oskan öelda.
Nagu sii korduvalt soovitatud: paralleelselt mingi tarbija külge ühendada, mul 12V/55w esilaterna pirn ja ongi tark laadija (ctek 5A) lolliks tehtud. Natuke ampreid sisse surutud, läheb edasi ilma pirnita. Surnud aku puhul ei toimi.


Vasta

Biltemast ostetud 4A ja toimetab nii nagu vaja juba aastaid. Päris madalat pinget ylesse ei korja, aga elus aku pealt olen step up konverteriga törts kõrgema pinge peale lasnud kuniks laadima hakkab.

Päris häda korral on mul veel käivitusabi. Kasutada eriti pole saanud, sest kui vaja siis teda kaasas pole. Aga inglise keeles Jumps-starter ja mõned sajad hetkelist peaks välja andma.

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta

Mul se Deca suutis ühe vana akuga imet teha. 2004a aku. Audit enam -17 käima ei vedanud ja sai maha tõstetud. Suvel läks russi peale. Siis hakkas tembutama. Vajus 2 kuuga tühjaks. Alati kui koju tulin viskasin laadija peale. Ükskord unustasingi ta sinna. Kui pikendusjuhet hakkasin otsima siis leidsin. Oli mingi paar nädalat aku otsas rippunud. 
Peale seda aku enam tühjaks ei vaju. 4 kuud seisis ja vedas veel russi käimari käima. Mai kuus saab akul 17 aastat täis.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(19-11-2020, 00:59 AM)hulgus Kirjutas:  
(19-11-2020, 00:06 AM)PlyVal64 Kirjutas:  
(18-11-2020, 22:00 PM)Jahimees Kirjutas:  Mind on aga kõige enam seganud see, et kui akus pole piisavalt pinget, siis ta laadima ei hakka ja peab riiulist suure (lolli) Telwini välja tarima ning pinget jõuga sisse suruma.
Täiesti nõus. Praegu tegelen kahe 90Ah elustamisega, üks äkki võtab eluvaimu sisse ka CTEKiga. Homme oskan öelda.
Nagu sii korduvalt soovitatud: paralleelselt mingi tarbija külge ühendada, mul 12V/55w esilaterna pirn ja ongi tark laadija (ctek 5A) lolliks tehtud. Natuke ampreid sisse surutud, läheb edasi ilma pirnita. Surnud aku puhul ei toimi.
Hüva nõu alati abiks! Panin LED töötule koormuseks vahele ja tõesti lõpetas tark CTEK inisemise ning hakkas laadima! 
Vaatab, kuidas teisega saab, see ei võtnud eile laadijale ühte kollast ka ette. Proovin läbi teise aku ja krokodillide? Siis Zafiralt jäänud universaal äkki toore jõuga elustab suure ära?
Vasta

Hiljuti päästsin ühe 100Ah autoaku (agm) mis pikemat aega ei toiminud. Multimeetriga mõõtes näitas 3v, erilist usku ei olnud aga sai c-tek 5.0 Polar taha ühendatud ja järgmine päev roheline põles. Vedeles mõned nädalad põka peal ja ohhsaa imet vedas põksi käima nagu niuhti Big Grin


Oleks antud isendil ka mingisugune start/boost funktsioon siis oleks kuradi hea.
Vasta

(19-11-2020, 23:21 PM)Xtreme Kirjutas:  Hiljuti päästsin ühe 100A autoaku (agm) mis pikemat aega ei toiminud. Multimeetriga mõõtes näitas 3A, erilist usku ei olnud...
100A on pigem mingi alamõõduline väiksema mootorratta või võrri aku, auto akud ikka  sinna 500-1200A käivitusvooluga.
Lisaks ei saa hästi aru, et kuidas seda 3A mõõdeti? Käivitusvoolu jaoks tuleks ampermeeter panna akukaabli vahele ning ei kujuta sellist multimeetrit eriti ette, mis aku kaableid ja selliseid voolusid kannatab. Kõige tavalisemal multimeetril on max. mõõtepiirkond 10A.

Tavalise multimeetri enda peenikeste juhtmetega kõlab 3A loogiliselt, aga starteri käitamisest selliste traadikestega ei saa juttugi olla kuna see vajalik 500-1200A või isegi 100A ei ole võimalik nii peenest juhtmest läbi ajada. Samas kui starterit ei käita, siis jälle pole voolu (Ampreid) mida mõõta.
Samas 3A näidu võib kätte saada küll süüde sees tänu auto enda elektrisüsteemi tarbijatele, aga selline väikene vool ei anna mitte kui mingit infot aku eluvaimu kohta.
Vasta

(20-11-2020, 13:19 PM)mossepower Kirjutas:  
(19-11-2020, 23:21 PM)Xtreme Kirjutas:  Hiljuti päästsin ühe 100A autoaku (agm) mis pikemat aega ei toiminud. Multimeetriga mõõtes näitas 3A, erilist usku ei olnud...
100A on pigem mingi alamõõduline väiksema mootorratta või võrri aku, auto akud ikka  sinna 500-1200A käivitusvooluga.
Lisaks ei saa hästi aru, et kuidas seda 3A mõõdeti? Käivitusvoolu jaoks tuleks ampermeeter panna akukaabli vahele ning ei kujuta sellist multimeetrit eriti ette, mis aku kaableid ja selliseid voolusid kannatab. Kõige tavalisemal multimeetril on max. mõõtepiirkond 10A.

Tavalise multimeetri enda peenikeste juhtmetega kõlab 3A loogiliselt, aga starteri käitamisest selliste traadikestega ei saa juttugi olla kuna see vajalik 500-1200A või isegi 100A ei ole võimalik nii peenest juhtmest läbi ajada. Samas kui starterit ei käita, siis jälle pole voolu (Ampreid) mida mõõta.
Samas 3A näidu võib kätte saada küll süüde sees tänu auto enda elektrisüsteemi tarbijatele, aga selline väikene vool ei anna mitte kui mingit infot aku eluvaimu kohta.
Ma arvan,et siin osadel härradel on Ah ja A sama tähendusega.
Vasta

nagu eelpool öeldud, siis asendage sada amprit saja ampertunniga ja lisaks kolm amprit kolme voldiga ning kohe muutub jutt arusaadavaks.
muidu aga on väike märkus igati asjakohane. tehnikafoorum ikkagi.
Vasta

Igastahes läksid kaks tuliuut akut uuesti prügihunnikusse sest üks ei võtnud grammi ka sisse, õigemini ei hakanud CTEK isegi midagi laadimislaadset näitama koos lambiga koormates; teine laadis ja laadis koos lambiga ja siis paari tunni pärast läks ikkagi punaseks. Midagi sisse läks aga olematult. Kahjuks on kinnised akud ja mingit destvee lisamist ega plaatide visuaalset kontrolli teha ei saa. Akud ei ole külma saanud (väidetavalt) vaid lihtsalt 9 aastaga keldris tossuks läinud. Ideid??? Tark laadija igastahes ära ei elustanud ja üht ei hakanud isegi desulfaatima.
Vasta

(17-11-2020, 20:49 PM)pat1 Kirjutas:  Kas AGM akut kasutav auto laeb akut kuidagi teisiti kui tava akuga auto? Kui ei, siis miks laadijatel on AGM funktsioon ja mida see annab?
Just tegelesin. Autol originaalist AGM hakkas väsima ja kaalusin tavalise vastu vahetamist.
Varta kaupmees ütles, et AGM laadimispinge on 14,4V ja klassikalisel loksuva lüüdiga akul 14,2V. (See pole absoluutne ja sõltub veidi aku temperatuurist, aga ca 0,2V vahet laadimispinges jääb ikka.)
Ütles veel, et mõned panevad küll AGM asemele tavalise aku, aga kodeerivad auto laadimispinge ringi.
Ma panin ikkagi AGMi, hinnavahe polnud piisavalt suur. Lisaks on väike AGM aku suurega paralleelis (v.a. käivituse ajal) ja jäi vana, kuna tavaliselt pidi kestma ca 2 suurt akut ära.
Vanas akus oli 65st Ah-st 39 järel ja läheb desulfaatijaga katsetamiseks, seejärel kummipaadi elektrimootorile.
Vasta

Idee on ainult selline, et tarvis laadijat mis kahe ampri juures vähemalt 16,2 volti välja annab. Impulssidena.
Siis algab õige desulfaatimine. "Tark" laadija seda ei tee.
Vasta

(20-11-2020, 16:38 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Ideid???
   
Vasta

Kas tagaplaanil akul lösutav trükkplaat on desulfaatimismoodul? Ise tehtud või kaubanduslik?

Kuidas see saab töötada, kui aku klemmidele lükatakse toiteplokist ühtlane volt peale?
Vasta

(20-11-2020, 17:42 PM)v6sa Kirjutas:  Kas tagaplaanil akul lösutav trükkplaat on desulfaatimismoodul? Ise tehtud või kaubanduslik?

Kuidas see saab töötada, kui aku klemmidele lükatakse toiteplokist ühtlane volt peale?
On jah desulfaatimismoodul, Hiinast pärit, kuskil siin teemas hulk lehti tagasi oli kellegi viide.
Tühjendab mingi pulsiga, vast kõrva järgi mingi 5 kHz pininat kostab, pole viitsinud ossiga vaadata. Kulutas vist 35 mA keskväärtusena. Tegelikult ma ei tea, kas ta võtab oma voolu akust või toiteplokist. Mingi päev panen selle mõõtmiseks mingi pisikese šundi akule vahele ja kütan ossi soojaks, see veel nõukaaegne ja kineskoobiga...
Toiteploki pingepiiriku panin 14,2V ja voolupiiriku 0,25 A nii et ca 0,2 ampriga tiksub laadida ja on veel voolupiirajas. Nii peaks selle jääkmahtuvuse korral ca 9 ööpäevaga täis saama, siis mõõdan, kas on mahtuvus paranenud. Mooduli juhendis oli vist, et võiks vast kuu aega peal tiksuda.
Vasta

(20-11-2020, 16:38 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Ideid???
akud too prügikastist tagasi ja vii sinna hoopis oma paljukiidetud tark laadija.
järgmiseks vaata kuskilt võimalikult loll laadija ja ärata oma akud ellu.
Vasta

(20-11-2020, 19:13 PM)diesel Kirjutas:  
(20-11-2020, 16:38 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Ideid???
akud too prügikastist tagasi ja vii sinna hoopis oma paljukiidetud tark laadija.
järgmiseks vaata kuskilt võimalikult loll laadija ja ärata oma akud ellu.
Juba tehtud, õigemini veel ei viinud akusid kuurist minema!  Cool Garaaži kõige kaugemast nurgast igasuguse kogunenud stuffi alt koukisin välja äiapapa kunagise eelajaloolise laadija-laadse toote, millega sai korraga mitut asja teha. Näiteks elektrilist habemeajamismasinat käitada. Miks aga see featuur, kui seinast tuleb ju seesama 220V??? Arusaamatu... Kes teab, mis masin see üldse on? 
Europistik külge ja seda tsipa elustunud akut laadima. Kui enne suutis töölambil paar tulekest õrnalt hõõguma panna ,siis müüd lajatab nagu enen trakatsi peal! Seega töötab. Homme vaatab, mis on juhtunud. Kuna laadija tagumine alumiiniumist silt on oksüdeerunud, siis mida see välja annab, on tundmatu suurus. Suvaline voltmeeter näitas igastahes 14 voldi taha, korralik mõõtepill on maale jäänud.

Edit: hing ei andndu rahu, kunagi ma ju kunagi mäletasin selle riista nime Big Grin Liivapaber ja ilmuski nimi Вариом! Päris kallis 25 rubla ja 40+ aastat vana. Otsing andis, et see on nõukogude inverter! Üht pidi laeb akut elik 220-12 ja teistpidi saad matkal Härrasmehena habet ajada ehk 12-220V! Äial oli küll selleks Gazoonis üleskeeratav pardel Wink Tootja: Eesti NSV Pöögelmanni nimeline tehas, Tallinn Pärnu mnt 142! 
[Pilt: JujKBc-25X-cbE3JW4ep1seIMHnmwvHppAeB7PfB...authuser=0]
Vasta

(20-11-2020, 19:41 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ...Garaaži kõige kaugemast nurgast igasuguse kogunenud stuffi alt koukisin välja äiapapa kunagise eelajaloolise laadija-laadse toote, millega sai korraga mitut asja teha. Näiteks elektrilist habemeajamismasinat käitada. Miks aga see featuur, kui seinast tuleb ju seesama 220V??? Arusaamatu... Kes teab, mis masin see üldse on? 
Variom. Akulaadija ja inverter (12 V DC --> 220 V AC) ühises kestas ja ühise trafoga. Juhuks, kui seina ei ole.
Korraga saab sellega ainult üht asja teha.
Vasta

(20-11-2020, 18:05 PM)margus61 Kirjutas:  ...
Tühjendab mingi pulsiga, vast kõrva järgi mingi 5 kHz pininat kostab, pole viitsinud ossiga vaadata. Kulutas vist 35 mA keskväärtusena. Tegelikult ma ei tea, kas ta võtab oma voolu akust või toiteplokist. Mingi päev panen selle mõõtmiseks mingi pisikese šundi akule vahele ja kütan ossi soojaks, see veel nõukaaegne ja kineskoobiga...
Toiteploki pingepiiriku panin 14,2V ja voolupiiriku 0,25 A nii et ca 0,2 ampriga tiksub laadida ja on veel voolupiirajas. Nii peaks selle jääkmahtuvuse korral ca 9 ööpäevaga täis saama, siis mõõdan, kas on mahtuvus paranenud. Mooduli juhendis oli vist, et võiks vast kuu aega peal tiksuda.

Palun lahkesti tulemusi jagada, rahva huvi on suur.

Praeguse ühendusskeemi järgi näen, et toiteplokk ja desulfaator on paralleelis ja säärasel juhul peaks toiteploki antav alalispinge (ja sellest tingitud püsiv vool) siluma kõik mikroskeemi tekitatud pulsid. Aga kui asi reaalsuses ikkagi töötab (akud paranevad), siis ilmselt midagi huvitavat seal korda saadetakse.

Olen kokku puutunud säärase plokiga, mis tuli ühendada otse laetud aku klemmidele ja mis siis aku kalla nokitses. Kasutusjuhendis oli öeldud, et laadida enne ja pärast, töötluse ajal mitte laadida (ei lubatud ka töötaval masinal kasutada). Aga ma ei taibanud toona tähele panna, mis plokk ja kelle tehtud.
Vasta

(20-11-2020, 18:05 PM)margus61 Kirjutas:  
(20-11-2020, 17:42 PM)v6sa Kirjutas:  Kas tagaplaanil akul lösutav trükkplaat on desulfaatimismoodul? Ise tehtud või kaubanduslik?

Kuidas see saab töötada, kui aku klemmidele lükatakse toiteplokist ühtlane volt peale?
On jah desulfaatimismoodul, Hiinast pärit, kuskil siin teemas hulk lehti tagasi oli kellegi viide.
Tühjendab mingi pulsiga, vast kõrva järgi mingi 5 kHz pininat kostab, pole viitsinud ossiga vaadata. Kulutas vist 35 mA keskväärtusena. Tegelikult ma ei tea, kas ta võtab oma voolu akust või toiteplokist. Mingi päev panen selle mõõtmiseks mingi pisikese šundi akule vahele ja kütan ossi soojaks, see veel nõukaaegne ja kineskoobiga...
Toiteploki pingepiiriku panin 14,2V ja voolupiiriku 0,25 A nii et ca 0,2 ampriga tiksub laadida ja on veel voolupiirajas. Nii peaks selle jääkmahtuvuse korral ca 9 ööpäevaga täis saama, siis mõõdan, kas on mahtuvus paranenud. Mooduli juhendis oli vist, et võiks vast kuu aega peal tiksuda.

Soetasin ka sellised, esialgu vahet ei näinud. Sportlik tegutsemiserõõm ikkagi jäi.

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta

Huvitav kas see desulhvateerimine ka peaaegu koolend veoka  akudele miskit abi annaks? Harva käivitatav, kohapeal tiksuv masin ja pikk seismine+ 0,2A voolukadu on nelja aastaga viinud akud sellise piirini, kus öö läbi laetud aku suudab paari pöörde jagu mootorit keerata ja ehk isegi õnnestub käivitada. Paar korda on akusid reanimeeritud: starteriga akud tühjaks ( ~10V) ja pikk laadimine , aga effekt on ajutine mõne päeva-käivituse jagu kestab. Ennetavalt mainin ära, et auto laadimine 28+V on ok, massilüliti vahel ja alla 10min reeglina ei käi.


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne