02-01-2021, 14:57 PM
Mis tüüpi lisavalgusti võiks olla parem, kas 2 halogeeni(xenoni), 2 led laternat, 1 suur ledbar? Välimuse poolest eelistaks ise 2 lisatuld aga milline variant võiks kõige efektiivsem olla?
(01-01-2021, 23:52 PM)CORRADOg60 Kirjutas:Kui ükskord tuledeni jõuan,on plaan panna selline lüliti,et niikaua näppu lülitil hoian tuled põlevad.Sellega tahaks "korrale" kutsuda sõitjaid kes sõidavad pooltuled koos udutuledega.(01-01-2021, 23:18 PM)v6sa Kirjutas: Eelmisele asjalikule postitusele jätkuks vihakõnet: pange see kuradi leediheitja siis kinni ka! Niigi on pooled vastutulevad autod, nagu piirivalve helgiheitjad, aga kui see veel tudiseb, siis on ekstra vastik.
Mida kõrgemal see meie liikluses kasutu junn on, seda kaugemale näitab. Mida madalamale see topitakse, seda vähem on sisuliselt kasu (aga kaugemale paistab rumalus).
Ma seda valgustit nüüd kuradi leegiheitjaks ega kasutuks junniks päris ei tituleeriks.
Mõistlikul kasutamisel sobival ajal ja sobivas kohas on väga abiks. Aga see lisalüliti peaks olema minu arust kohustuslik ja kasutajal ka pisut enam taipu.
Linna lähedal, tihedas liikluses ja suurte teeviitade läheduses ei ole sellega tõesti eriti midagi teha.
Samas kui mul näiteks pimedal ajal töölt koju sõites tuleb teinekord kõrvalisematel teedel 80km peale vastu ca 7 autot...
Enda tööautol on suht jõhker 180w lisatuli ees ja valgust ka 500+ meetri peal nii et vähe pole. Ja kui ma nüüd mõtlen, kas ja millal on mulle keegi vilgutanud, siis võin kätt südamele pannes ütelda et viimase mõne tuhande kilomeetri jooksul on mulle vilgutatud ühe korra. Poola veoauto. Ja ma isegi ei kasutanud bari tol hetkel. Samas ise olen olnud sunnitud mitu korda vilgutama vastutulijatele kes ka 150 meetri peal ei ole taibanud kaugeid maha võtta.
Väljamaal(eriti põhjamaades) need tuled väga levinud ja pole kuulnud et sellest suuremat poleemikat oleks tekkinud.
Kõik taandub kasutaja aju tööle. Kui nina nuhvlis ja pea laiali siis... Mõistlikul kasutamisel on kasutegur täiesti arvestatav, lolli peaga sisuliselt ohtlik relv.
Ja veel. Mingi koolkond arvab et see tuli peab olema tee suhtes täisnurga all sirgelt ettepoole või siis kerge kaldega tee poole. Minu arvates on see vale. Enda kõigil masinatel on need kergelt ülesse suunatud. Jah, puuladvad on D-Maxxiga ka valged aga seda eredat laiku millest sittagi kasu pole on nina all märksa vähem.
Samuti on see lüliti juba silmade olukorraga harjumiseks vajalik. Kui kõik kauged korraga maha võtta saabub tõesti "pimedus". Kui kõigepealt lisad maha ja siis õigel hetkel põhitulede kauged lähituledele lülitada on üleminek silmale märksa sõbralikum.
Nüüd on muidugi koht küsida kas eesti keskmine autojuht viitsib mingi lisalülitiga jahmerdada...
(02-01-2021, 15:36 PM)vant Kirjutas: Korrale kutsumine on liikluses selline natuke halb tendents ühest küljest. Üks põletab udukaid või päevatulesid koos pooltuledega, teine vilgutab karistuseks LEDbari, kolmas võtab omakorda kurika, neljas Glocki. Teisest küljest ei jää vahel lihtsalt midagi muud üle.
(02-01-2021, 23:29 PM)mlsluik Kirjutas: ... lazerid ... on muidugi tippklass, tavaseades ca 900meetrit, competition mode 1.3km... Öösel üsna viisakas sõita ja enamjaolt öösel sõidangi...
(02-01-2021, 23:54 PM)mlsluik Kirjutas: Kes tahab pistku kasvõi peerg omale iluvõre vahele ja sõitu selle valguses kui nii meeldima...Hästi öeldud.Mulle meeldib ka kui ei pea autos kissitama ja arvama kes sulle ette võib hüpata,nagu toas panete tule põlema,et valge ajalehte oleks lugeda,samuti tahan ka pimedas näha mis auto ees toimub.![]()
![]()
Igasugused foorumid on endiselt ägedad, lükka ainult puid alla ja vaata kuidas lõke põleb ja katlad keevad...
(03-01-2021, 10:37 AM)maisalup Kirjutas: Lisatulena ma valiksin Hella kaugtuled- näitavad kaugemale kui ledbarid, häirivad vähem vastutulijate silma.
Mu auto uued Hella originaal tuled ka näitavad kaugemale kui ledbarid. Led tekitab tunde nagu valgust oleks rohkem ja ninaesine on hästi valge, aga minu originaaltuli näitab kollasest valgusest hoolimatta silmale nähtavas ulatuses kaugemale. Olen paljude tuttavate autides viimasel ajal sõitnud kus vägevad ledbarid peal- no ei näita need ikka nii kaugele nagu väidetakse.
Küll aga näitavad seekeri led tuled mis juba maksavad ka korralikku hinda ja näitavad uued autode led tuled, aga mitte need kuni 2 sotti maksvad sitanikerdised mis kõlbavad ainult karistamiseks...
(03-01-2021, 10:37 AM)maisalup Kirjutas:Siis pole sa korralikku LEDbar-i näinud. Juba üks väike 4 led-iga Lazer näitab igast tulest palju kaugemale aga teeäärde samas ei näita ja sellepärast peabki olema veel lisaks üks odav hiinakas töötuli mis näitab lähedale ja laialt.
Lisatulena ma valiksin Hella kaugtuled- näitavad kaugemale kui ledbarid, häirivad vähem vastutulijate silma.
Mu auto uued Hella originaal tuled ka näitavad kaugemale kui ledbarid. Led tekitab tunde nagu valgust oleks rohkem ja ninaesine on hästi valge, aga minu originaaltuli näitab kollasest valgusest hoolimatta silmale nähtavas ulatuses kaugemale.