Akude tark laadimine

Mõni nädal tagasi sattusin viisakama väljanägemisega kirjutise peale, kus väideti, et märksa edukamalt saab desulfaatida akusid sellise pingegraafikuga, kus tavalisele laadimispingele lastakse aeg-ajalt pisut äkilisemat vurtsu vahele, konkreetsemalt oli jutt 24 voldist. "Aeg-ajalt" tähendab antud kontekstis siis paarisaja kilohertsist kuni megahertsist sagedust duty cycle'iga u. 5-10%. Kahjuks seda kirjatükki praegu enam ei leidnud, proovin pärast veel kaevata. On keegi mingi sarnase asjaga katsetanud? Või kas keegi oleks suuteline mingi skeemiga lagedale tulema, mis võimaldaks päramisest otsast sellist pingekarakteristikut väljutama?

Olgu öeldud, et arvestades nii skeemist endast kui ka akust tekkivat soojuse hulka ning akust eralduvat vesinikku ei ole tegemist "koolieksperimendiga" - valesti võib päris mitu asja minna Wink
Vasta

(18-12-2020, 21:20 PM)donn Kirjutas:  Akukasti raam, tagaporikad ja bensupaak (detailid lõigatud + kokku punktitud) said seekord valmis tehtud; õõnsate pooltelgedega ikka hapu seis:
Sa pole vist ühtegi akut õhku VEEL lasknud? Nendega kannatab ettevaatlikum kõvasti olla...
Vasta

Selleks et akust pauku välja võluda tuleb seda enne kõvasti laadida või muul moel motiveerida, mitteaktiivse aku ääres tee või lõket...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Ei pea kõvasti motiveerima. Sõltub suuresti juhuslike tingimuste kokkulangemisest ning käibki pauk ära. Eriti sädemetega otseselt aku läheduses ülbitsedas.
Üks härra keevitas meil metsamasina akukasti kaane hingesid. Aku oli kastis ja kaas õnneks suletud. Lõi kaane kenasti kummi küll  Big Grin 
Ju siis oli sinna kaane alla ka natukene vesinikku kogunenud, mis selle aja sees, mil masin seisma jäeti, kõik vajalikud pistikud lahti ühendati ja keevitusmasin kohale veeti, akukasti ümbrusest lahkuda ei suvatsenud.
Vasta

Isegi kui käia alla on aku ja lihtsalt seisab ja sädemed lendavad akuni, on teinud suuri tegusid, ikke pilpad lausa järgi. Ega, veneajal akude ruum ilmaasjata plahvatusohutu paigaldisega olnud.
Vasta

Üks tuttav sai oma bussikesest lahti. Keevitas põhja ja pani aku plekitahvli peale raskuseks- ja ei olnuki rohkem vaja, hea et ise teisel pool oli.
Ja sõbral suvatses lihtsal üks garaasinurgas seisev aku pauku teha, lihtsalt relakasädeme peale.
Vasta

(21-12-2020, 11:05 AM)Janka Kirjutas:  Ei pea kõvasti motiveerima. Sõltub suuresti juhuslike tingimuste kokkulangemisest ning käibki pauk ära.
...
natukene vesinikku kogunenud, mis selle aja sees, mil masin seisma jäeti, kõik vajalikud pistikud lahti ühendati ja keevitusmasin kohale veeti, akukasti ümbrusest lahkuda ei suvatsenud.

Nii on: aku töötamisel (nii laadimisel kui koormamisel) veidi vesinikku emiteerib. Aga see tegevus lõpeb tundidega ära, paaripäevase seismisega võiks akus olev gaas muutuda kaunikesti ohutuks. Valdav osa jutte "rahulikult seisev aku ründas selja tagant ootamatult" siiski täpsustamisel osutuvad juhtumisteks, kus akut oli samal päeval tarwitatud. Isiklikud meeldejäävad akutpurustavad heliefektid on kõik nõudnud tõsist panustamist (laadimine, lahtine tuli, sihtimine). Samas - isand Juhus suudab kõilk neid samuti luua ja seetõttu on väga kasulik silmnäole mitte kaitseinglit õrritada Cool

Pealegi - miks me arvame, et isand Donn üldse mõõduvõtmisel elusat akut pruugib? Äkki on tal sääraste4ks töödeks hoopis liivaga täidetud mulaaž?
Vasta

Kui keegi seisvast akust vesinikku (ja hapnikku) toota oskab, siis foorumis jutustamise asemel tasuks see kiirelt ära patenteerida - oleks kõigile kasulik leiutis Wink
...ja kui see igiliikur on leiutatud, väärib kindlasti ka täiesti oma teemat: muidu ei jääb donni projekt omas teemas tahaplaanile.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(21-12-2020, 15:45 PM)13piisab Kirjutas:  Kui keegi seisvast akust vesinikku (ja hapnikku) toota oskab, siis foorumis jutustamise asemel tasuks see kiirelt ära patenteerida - oleks kõigile kasulik leiutis Wink
...ja kui see igiliikur on leiutatud, väärib kindlasti ka täiesti oma teemat: muidu ei jääb donni projekt omas teemas tahaplaanile.
Asi pole tootmises. Aku täissaamisel edasine laadimine lahutab h2o molekulid h ja o aatomiteks. Tänapäevastel kinnistel akudel ma ei tea aga vene ajal tegi mul aku paugu ja paiskas näkku hapet. Luugirauaga puhastsin akuklemmi ja sealt säde. Kinnisilmi leidsin kraanikausini tee õnneks ja sain pesta nägu ja silmi. Aku viskas purgi pealt kaane ära. Keemitunnis tehti sedasi paukgaasi.

Ka paar nädalat nurgas seisnud akust võib pauk tulla. Piisab kui ümbritseva temperatuuri tõusu mõjul aku soojeneb ja eraldab minimaalse koguse ventilatsiooniavade kaudu ja säde leiab tee sinna ventilatsiooniava juurde.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

On see tänapäevane aku igatpidi kinnine aga ~~kokodilli ~~vooluall ühendamisel alati ei tarvitse igakord hästi minna.  Lööb akul plaatidest saati minema ja pöidlaküüne võtab ühes...
Vasta

(21-12-2020, 23:28 PM)pen.skar Kirjutas:   aga ~~kokodilli ~~vooluall ühendamisel

Viimane, neljas kontakt tehakse juba aastakümneid akust võimalikult kaugel, abiks oleva auto mootoriploki külge näiteks. Seda infot on isegi vist riiklikul tasemel pähe tambitud oinastele aastakümneid, tulemus niruvõitu. Ei pea Sind silmas.
Tegelikult ütles 13 juba ammu, et vales kohas on klähvimine. Ehk tõstab akude laadimisse mingist hetkest alates?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(21-12-2020, 22:44 PM)aavu Kirjutas:  
(21-12-2020, 15:45 PM)13piisab Kirjutas:  Kui keegi seisvast akust vesinikku (ja hapnikku) toota oskab, siis foorumis jutustamise asemel tasuks see kiirelt ära patenteerida - oleks kõigile kasulik leiutis Wink
...ja kui see igiliikur on leiutatud, väärib kindlasti ka täiesti oma teemat: muidu ei jääb donni projekt omas teemas tahaplaanile.
Asi pole tootmises. Aku täissaamisel edasine laadimine lahutab h2o molekulid h ja o aatomiteks. Tänapäevastel kinnistel akudel ma ei tea aga vene ajal tegi mul aku paugu ja paiskas näkku hapet. Luugirauaga puhastsin akuklemmi ja sealt säde. Kinnisilmi leidsin kraanikausini tee õnneks ja sain pesta nägu ja silmi. Aku viskas purgi pealt kaane ära. Keemitunnis tehti sedasi paukgaasi.

Ka paar nädalat nurgas seisnud akust võib pauk tulla. Piisab kui ümbritseva temperatuuri tõusu mõjul aku soojeneb ja eraldab minimaalse koguse ventilatsiooniavade kaudu ja säde leiab tee sinna ventilatsiooniava juurde.
Ülelaadimisel toimub vee elektrolüüs, mille käigus H20 molekulid lahuatakse H2 ja O2 molekulideks. Aatomeid saaks piltlikult vast päikese sees, tuumamareaktsioonides ja ka nt. plasmas.
Küll aga on see täiesti õige, et sisuliselt ei pea aku õhu ruum pilgeni H2 ja O2 täis olema, et pauk käiks. Piisab ka üsnagi väikesest suhtelisest H2 kogusest kuna viimane on kõige kergem gaas, mis meil üldse olemas on, ning see sõidab otse üles aku "lae" alla ning hakkab ventilatsiooni ja korkide kaudu välja immitsema. Seetõttu on aku ülemisele sisepinnale kogunev ja väljaimmitsev H2 ka välisele sädemele väga soodsas kohas.
Vasta

Akude targa laadimise juures tuleks tegeleda ka akude targa renoveerimisega. Isikukaitse vahendid on nõrkadele ,vaadates kui vilunult ta seda teeb ja kui vana mees on siis tinaaurud ja paljakäsi happe sees solistamine ei tee mitte midagi.

https://www.youtube.com/watch?v=l665eovBlEk
Vasta

Eks tal on järeltulijad juba olemas ja konkurents on seal ka ülikõwa. Kui hakkad peenutsema, lööb naabermaja Ahmed hinnaga üle.

Aga põhjusmõtteliselt nii see töö käib tõesti, kui tahta surnud asjast elulooma saada.
Vasta

Sellist õppevideot oleks olnud vaja näidata kui ma käisin 7. klassis. Tegin vanast mosse akust enda IŽ-56 "uue" aku. Kõige hullemad olid  + plaadid. Ei tahtnud kuidagi tina külge võtta. Jootsin ja vandusin aga valmis sain. 
Siin oli palju nippe mis tol korral oleks marjaks ära kulunud.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Esivanem, kellel autoelektriga poole sajandi pikkune kogemus (ja sellest suur hulk aastaid ka akude remondile pühendet), vaatas ja kinnitas, et nii see käis.

Koduse KEK-i varustaja ajas välja partii tutikaid plastkestas (ilma pigita) vene veokaakusid, millel oli purgid jäänud tehases omavahel ühendamata. Praak seega. Need käisid ükshaaval operatsioonilaualt läbi ja turgutati elule.

Nn. pigiaku lahtivõtmist sai lapsepõlves aga korduvalt pealt vaadatud ja sellega saaks tänagi hakkama.

Üks masin, mis sellest ajast siiani kasutust leiab, on aga süsielektroodiga keevitus, mille sarnane ka videost läbi käib. Selle abil elustab taat siiani akusid, mille pluss või miinusklemmid on osava kasutaja poolt ära sulatatud. Vastavad vormid on ka riiulis hädaolukordadeks valmis. Alles nädalajagu tagasi käis õnnetu metsaveoki omanik, kellel oli valida tutika xxx eurot maksva uue aku või siis vana klemmide taastamise vahel. Kümmekond minutit hiljem lahkus väga rahulolevana.

Aga sama kultuuriruumi akuremonte kajastavaid videoklippe on veel.








A

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Soovitage tarka laadijat mis sobiks vähemalt 154ah aku laadimiseks. Selline et jätad külge ja ei pea muretsema et üle laeb vms, kui ka täkk küljes siis ainult kasuks.  
Selline on olemas, aga võiks üks veel olla
Vasta

On tekkinud üks elektri virnastaja millel akud kuival ja tühjad. Prooviks ellu äratada, kas on mingeid juhiseid.
Tegus siis 2v x 12 akupakkidega, kokku 24v ja äkki oli 240ah.
Kui asja ei saa siis lähevad  12v akud peale, aga proovimine on peaaegu tasuta ju.
Vasta

Korgid maha, täida testveega ning laadima.
Vasta

(16-01-2021, 20:13 PM)tõnn Kirjutas:  Korgid maha, täida testveega ning laadima.

Kui pole külili olnud, siis täita tõesti destveega. Kui on tühjaks voolanud, on vaja akuvedelikku. Ning vanadele akudele võib vähe kangem lüüt mõned kuud juurde anda. Tõsi, plaatide degradeerumise hinnaga...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne