UUE KASTIKA OTSING

Lihtsalt rändom küsimusena...
Kas kont on sees? uuema poolsetel msinatel on jube raske aknaid puhtaks saada ilma konditsioneeri abita. Pole õrna aimugi kuidas antud masinal selle sisse välja lülitamine käib kuid kui on võimalik ka miinuskraadidega pane taha ja sa imestad kuidas vendi esimesel kiirusel on kõik puhas ja põrand kuivab silmnähtavalt.
Vasta

(12-02-2021, 21:50 PM)pvr Kirjutas:  ...
Kas kont on sees? uuema poolsetel msinatel on jube raske aknaid puhtaks saada ilma konditsioneeri abita. Pole õrna aimugi kuidas antud masinal selle sisse välja lülitamine käib kuid kui on võimalik ka miinuskraadidega pane taha ja sa imestad kuidas vendi esimesel kiirusel on kõik puhas ja põrand kuivab silmnähtavalt.
ikka kont sees, olen kõigil oma masinatel viimased vähemalt 15 a hoidnud kondi aastaringselt sees, varasemad on küll olnud ilma kliimaautomaadita.
Vasta

kuidagi,midagi te kasutate valesti,et aknad udused on.mina kasutan konti ainult siis,kui on suvel palav.
Vasta

Nendel uutel autodel tundub olevatki selline kiiks, et automaatasendis normaalse või jahedamapoolse ilmaga kliima hangub lihtsalt ära.ventikas vajub esimesse asendisse. Suvel kuumaga töötavad ideaalselt aga jahedaga pead lükkama manuaalasendisse. Vahet pole veokas või sõidukas.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(12-02-2021, 22:05 PM)Daff Kirjutas:  Nendel uutel autodel tundub olevatki selline kiiks, et automaatasendis normaalse või jahedamapoolse ilmaga kliima hangub lihtsalt ära.ventikas vajub esimesse asendisse. Suvel kuumaga töötavad ideaalselt aga jahedaga pead lükkama manuaalasendisse. Vahet pole veokas või sõidukas.
Sel apastraadil ka manuaalasendis vendi pöörded kõiguvad, enamasti on siis sellised kõvasti undavad pöörded ja vahel jääb mõneks hetkeks üsna vaikseks kõrva järgi, samas pulgad tablool on ikka seatud asendis. Noh praeguste -15 -20 ilmadega teeb seda. See manuaalselt keeratavate nuppudega kliima on ikka üle prahi, kahjuks sellist pakuti väga kehvas komplektis.
Vasta

Mul on siin Toyota Corolla, 2019.aasta mudel. Ja vihmase ilmaga ei saa kuidagi esiklaasi seest kuivaks. Kui kont sees ja ventikas põhjas, siis enam-vähem kannatab sõita, aga ventika müra on jube. Eelmisel mudelil sellist jama ei olnud. Käisin hoolduses ja kurtsin seda muret. Öeldi et salongi õhufilter on umbes, liigsest suitsetamisest. Mina küll ei suitseta ja teadaolevalt keegi teine selle autoga ei sõida. Filter vahetati ära aga probleem ei kadunud kuhugi.
Vasta

Hea võimalus tehnikat kiruda.  Kas selline käitumine pole ehk seotud kokkuhoiuga. 

Mul viimane suur auto DAF pillub peale käivitamist kliimat kogu aeg nulli väites, et nii saavutatakse kokkuhoid. 

Väiksel automaatasendis kliimaga on auto rahul aga kui paaned manuaali hakkab meelde tuletama, et mugavustarbijatele kulutatakse nii palju kütust tunnis.

Kliima auto poolt väidetuna võtab 1/2 liitrit tunnis kui täiega töötab. No ja siis peegli-, rooli-, klaasi- ja istmesoojendused panevad veel liitri juurde.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(12-02-2021, 22:47 PM)Daff Kirjutas:   pillub peale käivitamist kliimat kogu aeg nulli väites, et nii saavutatakse kokkuhoid. 

Väiksel automaatasendis kliimaga on auto rahul aga kui paaned manuaali hakkab meelde tuletama, et mugavustarbijatele kulutatakse nii palju kütust tunnis.

Kui massin sinuga juba räägib, siis küsi, mitu jääkaru ja pingviini hukkus, selleks, et tema saaks sündida!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Ka palju vanematel masinatel pole muud rohtu kui lükata sisse nupp, mis mõeldud külmalt esiklaasi puhtaks saamiseks. Nii keerab kliima kütte/vendi põhja ja kogu õhuvoolu esiklaasile ja esimeste kügmiste akende nurkadele (et peeglite nähtavusala puhtaks teha).
Targematel pillidel on veel nii, et päris külmalt puhub vaiksema õhuvooga ja mootori soojenedes keerab siis ise vendi põhja.
Vasta

(14-02-2021, 01:48 AM)ak75 Kirjutas:  .... pole muud rohtu kui lükata sisse nupp, mis mõeldud külmalt esiklaasi puhtaks saamiseks. Nii keerab kliima kütte/vendi põhja ja kogu õhuvoolu esiklaasile ja esimeste kügmiste akende nurkadele (et peeglite nähtavusala puhtaks teha). ...
isegi selle nupuga jääb juhipoolne esiakna serv nii 10-14 cm ulatuses uduseks ja küljeaknad, neist on ka vaja välja vaadata, mul koduteelt väljasõit riigiteele on nö stop-märgiga, paremast küljeaknast peab küünitama vaatama, tuleb aken korraks alla lasta, et läbi näha. Väga külma ilmaga on klaasid kinni, siis ei õnnestu.
Osadel autodel oli valik, et panid puhuma esiklaasile ja näkku, sealjuures sulgesid keskmised õhuavad, nii et puhus ainult küljeklaasidele suunatult ja esiklaasile, vat siis sai nähtavuse korda.
Vasta

Loen ja tekib äratundmine, et ma pole ainus kelle meelest on auto salongi õhutamine täiesti vales suunas arenenud.
Eriti valusalt annab tunda, kui sõita mõne vanema BMW mudeliga, kus kõik toimib nagu muinasjutus.
On 3 liugurit, millest saab suunata klaasile, õhurestidele ja jalgadele ning temperatuuri reguleerimise nupp ja ventilaatori kiirus.
Kõik toimib ideaalselt, igaüks leiab omale sobiva ja pole ka asju mis katki läheks ning ise mõtleks.
Niisama suudab 2,5 liitrine diisel ka -20 käivituda ja salongi 15 minutiga soojaks teha, võttes kütust 8 toopi sajale.
Fiati pirukas aga ei käivitu -20, kui käivitub sooja ei saa ja kütust kulub lõpuks ehk pool toopi vähem...
Lisaks väga segane soojenduse juhtimine, kus kui tahad jalgu soojendada läheb klaas uduseks ja keha peale ei puhu.
[Pilt: ad56ae61-4cdf-4268-b559-1718d9581e8a_10771706.jpg]
Ja seda nüüd sellega võrrelda...
[Pilt: efa01c5c-b57c-4ea9-b2b3-7811d09e5ffb.jpg]
Vasta

Selle mootori alt otsast vedamisega on mul üks tähelepanek .Mingil oli  ajaperioodil vaja liigelda teejupil kus oli hästi terav lamav politseinik.  Sellele lähenedes oli sees teine käik ,enne seda pidi hoo täitsa maha võtma ja kõik autod milles oli tehasest tangitud tilk hakkasid vedama teise käiguga aga mitte ükski auto mille oli sees juba meil tangitud küte ei ei vedanud seda välja vaid surid välja. Ja teine asi oli veel kui sõita sai tehase käigusoovituse järgi siis soojal mootoril oli linnakiirusel soovitatud käiguga sõites tuntav vibra salongis meil tangitud kütusega aga tehase tilgaga seda vibra ei esinenud. Ja võrdlused on tehtud uute või esimese 5000km sõitnud autodega .Mida tehas sisse valab?
Enamus inimesi kes uue auto saavad ei tee selliseid tähelepanekuid sest esimene mure on ju paak täis panna, et mitte tee peale jääda ,mul oli mure, et selle tilgaga oma sõit tehtud saaks
Vasta

Pole küll lõplik lahendus, aga mul on transitil selline abivahend juhuks kui aken veel udune, ulatab kõrvalistuja aknani küll.
[Pilt: FI232_S_1_web.jpg]
Vasta

Üks asi on veel miks klaasid udused on.  Salong on niiske. Lühikesed otsad ja salong ei jõua ära kuivada. Ööseks soojapuhur salongi ja vesi välja aurutada ning klaasid hakkavad kohe läbi paistma.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Sellise külmaga on ülilihtne niiskust välja saada. Puhurit pole vaja toast autosse vedada. Piisab kui aegajalt õhtul 15 min enne kodu soe põhja keerata ning kodus pärast mootori seiskamist 5 minutiks kõik uksed pärani jätta. Aitab väga hästi nt selle vastu kui hommikuti kipuvad aknad seest poolt jääs olema.
Vasta

(14-02-2021, 13:24 PM)olli Kirjutas:  Sellise külmaga on ülilihtne niiskust välja saada. ... Piisab kui aegajalt õhtul 15 min enne kodu soe põhja keerata ning kodus pärast mootori seiskamist 5 minutiks kõik uksed pärani jätta. Aitab väga hästi nt selle vastu kui hommikuti kipuvad aknad seest poolt jääs olema.
Aknad seest poolt jääs ei ole ja see udu tekib esiklaasile/juhipoolsele küljeklaasile pärast soojenemist, kui klaasid on üles sulanud ja kestab kogu sõidu, ca 100 km, pikemaid otsi pole teinud.
Vasta

mis probleemid.
miks üldse on udune ?
enne autosse istumist jalgu puhtaks ei trambi ja tassite iga istumisega peotäie lund sisse ?
reaalselt kliima töötab või ei tööta ?

sisse lülitatud ja töötava kliimaga on mind õnnistatud siis automudelitega mis saavad uduga küll hakkama
meenutan nt Mittsubishi Grandise kasutust siis reaalselt oli mul puhumise suund "auto" puhumise kiirus "auto" ja näppisin vaid paar korda aastas temperatuuri paar kraadi siia sinna. sõitsin esimesega mingi 7 aastat vist ja nüüd teine on kah 3 aastat olnud
lisan siia ford transit buss või transit connect pirukas või mitsubishi outlander või iveco daily kõik erinevad masinad aga no ei ole udu probleemiks.

äkki siiski kliima ei tööta ? või noh kui ikka vesi põrandal loksub siis ei pruugi ka kliimast abi olla
Vasta

(14-02-2021, 14:34 PM)MeelisV Kirjutas:  mis probleemid.
miks üldse on udune ?
enne autosse istumist jalgu puhtaks ei trambi ja tassite iga istumisega peotäie lund sisse ?
reaalselt kliima töötab või ei tööta ?

... reaalselt oli mul puhumise suund "auto" puhumise kiirus "auto" ja näppisin vaid paar korda aastas temperatuuri paar kraadi siia sinna. ... kõik erinevad masinad aga no ei ole udu probleemiks.

äkki siiski kliima ei tööta ? või noh kui ikka vesi põrandal loksub siis ei pruugi ka kliimast abi olla
Mis tähendab kliima reaalselt töötab või kuidas seda kontrollida?
Praegu on seis selline: hommikul -20  juures panen auto käima, minutit kümme tuksub õues klaasisulatuse režiimis ja mingi augu sulatab välise jää sisse ning saab sõitma hakata, veel kümnekonna minutiga läheb auto enam-vähem soojaks ja esiklaas kuivaks, edasi sõites kui vesi saavutab normaaltemperatuuri, hakkab puhuma kuuma õhku ja kui panna kliima auto peale, siis tõmbab pöörded alla ja suunab kogu sooja jalgadele ning klaas läheb higiseks. Pannes käsitsi nt 18 kraadi ja puhuma keskmiste pööretega modes esiklaas+jalad, siis ikka jääb esiklaasi vasak serv ja juhipoolne küljeklaas uduseks. Täispööretel saab klaasi kuivaks aga liiga palavaks läheb ja undamine käib ka närvidele.
Auto režiimis ei suuda hommikul klaasi üles sulatada, kuna ka siis hoiab pöörded madalal ja ei suuna algul kogu õhku esiklaasile. Muidugi on autos üldiselt palav ... pole veel proovinud panna nt 15 kraadi või vähem ja kas siis ka on liig soe.
Päris vett põrandal ei loksu aga vaatamata jalgade kloppimisele ikka lund autosse omajagu satub.
Vasta

ei tea siis kosta kui, et midagi on mitsuga juhtunud.
varasem kogemus nagu ütlesin tegelikult nii Galandiga, Grandisega 2tk. kui Outlanderiga sellist probleemi ei omanud.
erisus on muidugi selles, et mul on nad kõik olnud ka bensukad.
auto reziimis ej hakkanud ventikas üldse enne puhuma kui vesi soojaks läks ja alles siis hakkas puhuma. alguses vähem soojenedes rohkem.
kliima/konditsioneer oli alati sisse lülitatud ja isegi kui autosse tuli 4 higist inimest võttis aknad uduseks vaid alguses ja selginemine tuli ruttu.
Vasta

Jalamatid on ilmselt tekstiilist? Asenda prooviks kummimatiga ja sinna alla pane ajalehti! Neid peab vahetama.
Variant on veel seegi, et salongiradikas natuke pihkab. Just nii parasjagu.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne