15-02-2021, 15:58 PM
UUE KASTIKA OTSING
15-02-2021, 16:04 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-02-2021, 16:06 PM ja muutjaks oli honkomees.)
Üks idee on tekkinud
jutt on õhuvõtuavadest esiklaasi ees, antud sõidukil ei ole ma silmaga suutnud neid tuvastada, on sile plastpaneel kapoti serva taga, kust vaid kojameeste võllid läbi tulevad. Aga juhend räägib nende ummistumisest lehtede ja lumega - kui nüüd sooja mootoriga lumi sulab ja nendesse aukudesse öösel ära külmub, siis võivad ju umbes olla? Ehk siis sihuke konstruktiivne puudujääk või nii ...
P.S. Kondi tööshoidmise põhjendus on ka siin manuaalis toodud.
jutt on õhuvõtuavadest esiklaasi ees, antud sõidukil ei ole ma silmaga suutnud neid tuvastada, on sile plastpaneel kapoti serva taga, kust vaid kojameeste võllid läbi tulevad. Aga juhend räägib nende ummistumisest lehtede ja lumega - kui nüüd sooja mootoriga lumi sulab ja nendesse aukudesse öösel ära külmub, siis võivad ju umbes olla? Ehk siis sihuke konstruktiivne puudujääk või nii ...
P.S. Kondi tööshoidmise põhjendus on ka siin manuaalis toodud.
15-02-2021, 16:09 PM
Jah, kinnijäätnud õhuvõtuavad on võimalikud., Aga see peaks andma tunda ka nigela õhuvooluna välisõhu pealt, võrreldes siseõhu asendiga.
Kust see asi üldse õhu võtab?
Veel võimalusi: kinnijäätunud salongiõhufilter. Kui sel käib sealt läbi vaid külm õhk.
Kust see asi üldse õhu võtab?
Veel võimalusi: kinnijäätunud salongiõhufilter. Kui sel käib sealt läbi vaid külm õhk.
15-02-2021, 16:25 PM
(15-02-2021, 16:09 PM)v6sa Kirjutas: Jah, kinnijäätnud õhuvõtuavad on võimalikud., Aga see peaks andma tunda ka nigela õhuvooluna välisõhu pealt, võrreldes siseõhu asendiga.peab katsetama neid õhuvoolusid võrrelda, tavaliselt on ju siseringluses õhuvool nõrgem olnud teistel masinatel.
Kust see asi üldse õhu võtab?
Veel võimalusi: kinnijäätunud salongiõhufilter. Kui sel käib sealt läbi vaid külm õhk.
15-02-2021, 17:09 PM
Tsitaat:Ma lülitaks alustuseks kliimapumba menüüst talveks välja.Lacettil oli see sisse-välja lülitatav ja talvel soovitati ta aeg-ajalt tööle panna, et pidi hoidma kliimapumba tihendeid ja määrima neid. 13,5 aastat sel meetodil probleemivaba. Ei tea seni, mis on konditsioneeri pärast teeninduse tülitamine.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
15-02-2021, 18:34 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-02-2021, 18:34 PM ja muutjaks oli Raivo.)
15-02-2021, 19:01 PM
(15-02-2021, 17:09 PM)aavu Kirjutas:Tsitaat:Ma lülitaks alustuseks kliimapumba menüüst talveks välja.Lacettil oli see sisse-välja lülitatav ja talvel soovitati ta aeg-ajalt tööle panna, et pidi hoidma kliimapumba tihendeid ja määrima neid. 13,5 aastat sel meetodil probleemivaba. Ei tea seni, mis on konditsioneeri pärast teeninduse tülitamine.
Võtame näiteks Audid. 1,9 TDI kliimakompressor on vist ainus kompressor mis käib ringi kuni auto elab. Lülitatakse lihtsalt solenoidist surve maha. Kompressor kannab auto maha. Teistel masinatel millel sidur lükkab kompressori tagant ära esineb soojade ilmade tulekuga halbu üllatusi.
Niiet see väljalülitamine pole just hea mõte.
Aquila captas non muscas.
16-02-2021, 12:10 PM
Pean tunnistama, et ei ole ühelgi oma kliimaga autol seda talveks välja lülitanud ja pole nende pumpadega sellest mitte midagi juhtunud. Selles mõttes julgeks soovitada mitte tegeleda mikromanageerimisega ja las auto töötab omaette.
16-02-2021, 12:43 PM
Kliima lausa võiks talvel sees olla. Teadupärast kuivatab ta õhku või noh eemaldab õhust niiskust. Talvel on kliimat sees hoides kuiva ja puhtam tunne

16-02-2021, 12:57 PM
sellepärast aknad koguaeg teil udused ongi! kliima kuivatab liialt palju.väljas on niiskust rohkem ja tänu sellele tekibki udu klaasidele.
16-02-2021, 13:27 PM
16-02-2021, 13:36 PM
Kas see lumehelves kliimapaneelis jääb praeguste ilmadega põlema üldse, ei jää ju?
Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
16-02-2021, 13:38 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-02-2021, 13:51 PM ja muutjaks oli Daff.)
Ühelgi masinal pole kunagi kliimat välja lülitanud ei suvel ei talvel. Ja need mis ise välja lülitavad on alati sunniviisiliselt sisse lülitatud.
Minule on küll mulje jäänud, et kui kliima taga siis salong tunduvalt kuivem pluss õhk meeldivam.
Kui ikka klaas udune siis peaks pikemalt sõitma või tegema öösel järelkuivatust. Seal lihtsalt salong niiske.
Või on mingi kala õhufiltriga. Sattub ehk jää või lumi kuidagi filtri peale.
Näiteks DAF on selline masin mille õhufiltrile suure vihmaga veab vee sisse. Siis täpselt sama pull. Aknaääred udused. Muidu ära ei kuivata kui esiakna funktsiooniga. Siis kliima sunniga taga ja ohuvool maksimumis.
Ilma kliimata jäädli kuivatama.
Minule on küll mulje jäänud, et kui kliima taga siis salong tunduvalt kuivem pluss õhk meeldivam.
Kui ikka klaas udune siis peaks pikemalt sõitma või tegema öösel järelkuivatust. Seal lihtsalt salong niiske.
Või on mingi kala õhufiltriga. Sattub ehk jää või lumi kuidagi filtri peale.
Näiteks DAF on selline masin mille õhufiltrile suure vihmaga veab vee sisse. Siis täpselt sama pull. Aknaääred udused. Muidu ära ei kuivata kui esiakna funktsiooniga. Siis kliima sunniga taga ja ohuvool maksimumis.
Ilma kliimata jäädli kuivatama.
Aquila captas non muscas.
16-02-2021, 14:28 PM
16-02-2021, 14:42 PM
(16-02-2021, 12:10 PM)Mahno Kirjutas: Pean tunnistama, et ei ole ühelgi oma kliimaga autol seda talveks välja lülitanud ja pole nende pumpadega sellest mitte midagi juhtunud. Selles mõttes julgeks soovitada mitte tegeleda mikromanageerimisega ja las auto töötab omaette.ka mul mitte, radiakad on maha mädanenud meie soolaga. Tahaks ka mitte manageerida aga see sunnik ei taha omaette toime tulla. Tavalised ilma automaadita autod on seni kõik klaasid kuivad hoidnud, temp oli paigas, kont sees ja algul panid vendi pöörded põhja ning kui klaas ära sulas siis pöörded poole peale ja kõik ok.
Täna sain klaasi uduvabaks aga kuidas?
Hommikul kõik nii nagu tavaliselt, sulatusrežiimis sõiduga klaasi jääst vabaks, kuiv jne. Nii kui kliima auto peale, nii pöörded maas ja klaas udune, siis käsitsi pöörded keskmiseks, temp 18 ja suund klaasile ja jalgadele- parem aga ikka osalt udune ja õhk palav. Siis keerasin tempi min elik 15 kraadi peale, nüüd hakkas külma õhku puhuma, siis tõstsin kraadi kaupa tagasi 18 peale ja puhub parajalt leiget õhku ning klaas ka kuiv

16-02-2021, 22:42 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-02-2021, 22:45 PM ja muutjaks oli ak75.)
(15-02-2021, 15:55 PM)honkomees Kirjutas:Sellest see udu tekibki ma pakun.(15-02-2021, 01:46 AM)ak75 Kirjutas: Ma lülitaks alustuseks kliimapumba menüüst talveks välja. Oma autodel nii olen teinud. Alguses läheb hullult udusemaks elu, aga kui mõnda aega käinud on, siis kuivatab niiskuse süsteemist välja ja edasi on elu hoopis vähem udusem. Kütet võtab samuti vähem. Kui see ka ei aita, siis koiniks esindust, garantiiline auto, las võimlevad ja otsivad lahenduse.Sellest lausest ei saanud aru, kliima väljalülitamine tähendab, et kogu soojendus jne õhuvool käib vaid isevoolu teel, mis tänastel autodel on üsna olematu. Kui on mõeldud konditsioneeri, siis selle väljalülitamine ei tähenda tegelikku väljalülitamist, nt klaasisoojendamise ajal paneb automaatika ta sunniviisil ikka tööle, vt eespool juhendit.
Minul olnud ja olemasolevatel kliimaplokkidega autodel on nii, et kliimaploki menüüd auto ekraanile kuvades saab panna linnukese AC OFF valiku juurde, mida ka kasutan oktoobrist aprillini. Klaasid uduseks ei lähe. Esiklaasi puhastusreziim teadaolevalt kliimat sisse ei lülita. Kõik toimib sarnaselt, nagu vana-aja pliidinuppudega soojendustelgi. Perioodil, mil õhku salongis reaalselt jahutada on vaja, avan sama menüü ja muudan valiku AC ON.
16-02-2021, 23:37 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-02-2021, 23:44 PM ja muutjaks oli Roomik.)
Oleks terminitega pisut kõrgemal tasemel kui perekool.
"Kliima" ei ole "kont".
Kliimaseade on salongi sisekliimat tagav süsteem, mis koosneb õhu kütte-, jahutus-, filtreerimis- jms seadmetest.
Süsteemi juhitakse olenevalt autost manuaalselt ja/või elektrooniliselt, viimasel juhul on asja nimi kliimaautomaat.
Kont ehk konditsioneer on ainult jahutus/kuivatusseade, üks osake kliimasüsteemist, aga mitte "kliima". Seega pole ka nt. kliimapumpa olemas.
Saan aru, et need valeväljendid on masslevinud, aga püüaks tehnikafoorumis siiski korrektne olla.
"Kliima" ei ole "kont".
Kliimaseade on salongi sisekliimat tagav süsteem, mis koosneb õhu kütte-, jahutus-, filtreerimis- jms seadmetest.
Süsteemi juhitakse olenevalt autost manuaalselt ja/või elektrooniliselt, viimasel juhul on asja nimi kliimaautomaat.
Kont ehk konditsioneer on ainult jahutus/kuivatusseade, üks osake kliimasüsteemist, aga mitte "kliima". Seega pole ka nt. kliimapumpa olemas.
Saan aru, et need valeväljendid on masslevinud, aga püüaks tehnikafoorumis siiski korrektne olla.
17-02-2021, 02:46 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-02-2021, 02:50 AM ja muutjaks oli Mahno.)
Aga mida peaks tegema see inimene, kel on kliima talv läbi sees ja ei lähe aknad uduseks? Mingi loodusseaduste bermuuda minu koduhoovis? Kehtis nii v70, fluence, avensise, leoni kui rifteriga.
Tegelikult võti on vist selles, et autod sõidavad enamasti selliseid 50km otsi korraga ja kui tuli ala tehakse, siis alla 100 km päeva naljalt ei tule.
Tegelikult võti on vist selles, et autod sõidavad enamasti selliseid 50km otsi korraga ja kui tuli ala tehakse, siis alla 100 km päeva naljalt ei tule.
17-02-2021, 03:10 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-02-2021, 03:11 AM ja muutjaks oli Roomik.)
Paluks siis lahkesti parandada, akf Daff.
Niiskuse teemasse omapoolne kogemus.
Parkides jätan külmade ilmadega aegajalt kõik aknad paar mm lahti.
Mo meelest toimib.
Keda huvitab, võib vaadata, kui palju õhk on suuteline niiskust siduma erinevatel temperatuuridel:
https://afim-dehumidifier.com/en/mollier...alculator/
Ehk siis keskmise auto salongist võib teoorias (nt. 50% õhuniiskuse juures) ainult +25ºC õhu vahetusega 0ºC õhu vastu vabaneda ca 30ml veest. Udu saab sellest teha päris mitme esiklaasi jagu.
Pluss pindade (matid) kuivamine.
Niiskuse teemasse omapoolne kogemus.
Parkides jätan külmade ilmadega aegajalt kõik aknad paar mm lahti.
Mo meelest toimib.
Keda huvitab, võib vaadata, kui palju õhk on suuteline niiskust siduma erinevatel temperatuuridel:
https://afim-dehumidifier.com/en/mollier...alculator/
Ehk siis keskmise auto salongist võib teoorias (nt. 50% õhuniiskuse juures) ainult +25ºC õhu vahetusega 0ºC õhu vastu vabaneda ca 30ml veest. Udu saab sellest teha päris mitme esiklaasi jagu.
Pluss pindade (matid) kuivamine.
« Järgmine vanem | Järgmine uuem »
Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne