Akude tark laadimine

Ilma BMSita nagu liitium akudel kasutusel, kobavad ka kõige targemad laadijad pimeduses või vähemalt eelduses et kõik purgid elemendid jne on võrdsed.
 Kusjuures endal jäi ka üks vana Exide diisliaku põduraks kunagi, bensukat jäksas väga kehvasti ringi ajada aga kui mootor käis siis auto voltmeeter näitas madalat pinget. Panin akulaadijaga laadima, mõne ajapärast oli mädamuna lõhna tunda. Selge pilt, midagi on väga valesti ning see aku läks emexi.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Ei tea kui targad, aga stiilsed küll....! Toungue


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Pilt (pildid)
                       
Vasta

Meile toodi Telwin laadija, millel on ka selline laadimine  equalizer charger. Kas keegi saaks lihtsamas keeles selgitada, millega tegu, mis on ekvalaiser laadimises teistmoodi kui tavalise laadimisega.
Vasta

(26-02-2021, 08:40 AM)moscito Kirjutas:  Meile toodi Telwin laadija, millel on ka selline laadimine  equalizer charger. Kas keegi saaks lihtsamas keeles selgitada, millega tegu, mis on ekvalaiser laadimises teistmoodi kui tavalise laadimisega.
Equalizing Charge For Stationary Batteries – Battery University
Vasta

Asi algab laaditava aku nn. inspekteerimisega. Ja kui tulemuseks on reanimeerimiskõlbulik- algab laadimistsükkel.
Nii palju kui minu käes olevate mõõteriistadega jälgida olen saanu, alustavad nn. "targad laadijad"
laadimistsüklit (aku pommitamist) lühikeste ja hästi intensiivsete impulsidega, mis alguses kestavad max. 1 - 2sek. 

Aga huvitav oleks vastavaid diagramme näha- endal kahjuks puudub vastav "haritus" ja keeleoskus neid hankida. Sad
Vasta

Mulle meeldib viidatud allika ausus:
Equalizing VRLA and other sealed batteries involves guesswork.

Kui kellelgi Saku kandis on võimalus panna oss vahele, siis mul on CTEK-i 5-amprine, poolpiduseid akusid ja huvi näha, mida tehakse esimeses etapis ja mida taasteetapis tegelikult.

Valmistaja lubadus:
   
Vasta

(25-02-2021, 01:38 AM)volvotar Kirjutas:  Ei tea kui targad, aga stiilsed küll....! Toungue
Veneaegne intelligents laadijatel piirdus kas püsiva voolu või püsiva pinge kasutamisega laadimisseadmetes. Kumb millist efekti andis ja kuidas kasutati ei mäleta enam kooliajast.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(26-02-2021, 10:32 AM)v6sa Kirjutas:  Mulle meeldib viidatud allika ausus:
Equalizing VRLA and other sealed batteries involves guesswork.

Kui kellelgi Saku kandis on võimalus panna oss vahele, siis mul on CTEK-i 5-amprine, poolpiduseid akusid ja huvi näha, mida tehakse esimeses etapis ja mida taasteetapis tegelikult.

Valmistaja lubadus:
https://www.youtube.com/watch?v=tZcPoXe7cY8
Selles videos uuritakse lähemalt antud laadija tegemisi.
Soovitan vaadata ka teisi sellel kanalil leiduvaid videosid.
Vasta

(26-02-2021, 10:32 AM)v6sa Kirjutas:  ...mul on CTEK-i 5-amprine,
...

Enam ei ole.

Polar tegi enesetapu, selle vahetas Renovaar peale asjaoludega tutvumist väga viisakalt välja TEST mudeli vastu. Hinnavahe hüvitasin.

Napp kuu hiljem oli ka see surnud. Käisin poes ja peale asjaoludega tutvumis (testib, aga tõesti ei lae) jalutasin välja Victroni analoogiga. Kiidan Renovaari asjalikkuse eest.

Vaatame, mida see BT-ühendusega laadija siis endast kujutab... :rolleyes
Vasta

mida sa nendega laed, et nad saba annavad? Rolleyes
Vasta

(27-09-2021, 10:34 AM)pannkook Kirjutas:  mida sa nendega laed, et nad saba annavad? Rolleyes

Ei teagi - sama paela otsas Makita laadijad ja elektrikarjuse generaator ei ole pahandanud. Karmavõlg? Miskine kõrgem harmooniline sai saatuslikuks? Polari hukkumise ööl oli vool 'ära käinud (ma näen seda mikrolaineahju kellast, mis jääb nulli voolu kadumisel). Asenduse hukkumise öö oli tavapärane ja rahulik.

Akud on tavapärased poolpidused asjad autodelt-traktoritelt. Igatahes kerge frustratsiooni, kuid täiesti väljaõppinud liigutusega asendati mittetoimiv asi.

Koristajat mul seal ka ei käi...

Victroni äpp on edev asi - näitab voolutugevusi ja pingeid ning laadimise edenemist. Aga ei ole nõus ühendama enne, kui telefoni GPS on sisse lülitatud. Ei ole jälgimine, ei ole Big Grin

Jahutus/dimensioneerimine on parem. Kui C-TEK ikka läks käega tuntavalt kuumaks tõsisemal laadimisel, siis eile pool päeva 7 A laadimine tühja 74 Ah paar aastat vanasse akusse ei teinud laadijat isegi mitte käega tajutavalt soojaks. Teine pluss on raadiohäirete puudumine FM alas. Kõik kolm minu käest läbi käinud C-TEKi on kaotanud raadiovastuvõtu (mul on autoraadiost ja seinakõlarist "stereosüsteem" töölaua all, mille antenn pole just suurem asi), siis Victroni sisselülitumisel jääb soovikontsert edasi kõlama.
Vasta

Täna lõpetas miljon aastat vana Start oma elupäevad jättes põrnadale suure läraka valget pulbrit ja täites töö toa kõige võimatuma haisuga, mida ilmselt pole võimalik traatidesse tagasi ajada. Moodsam väike laadija on juba aastajagu välja laenatud ja keegi ei tunnista üles ka kes laenas. Ühesõnaga uut laadijat vaja. Kaks võimalust osta moodne junn ja liitium-ioon akuga stardiabi, või üritada leida midagi vanale heal Stardile sarnast, reaalset stardiabi läheb vaja 2-3 korda aastas ja alati on ka pistik läheduses olnud ning ega keset metsa surnuks käiatud akut vist selle junnsuga ei päästa ka? 
Üks väike lisa: vana Start sai retsi ka roostevaba keevituse puhastamisel elektrokeemilisel meetodil.
Tark laadimine ja akupäästmis funktsioon oleks tore sest nii mõnigi aku on kuivaks keedetud muude toimetuste kõrval tähelepanematusest.
Ühesõnaga kas keegi oskab midagi soovitada?
Vasta

Kui 5-7 A laadimisvoolu on piisav (ei ole vaja pidevalt 100+ Ah akusid kiiresti laadida 20+ A vooluga), siis on vähe kabedam nutilaadija lollikindel valik.

Stardiabist on abi siis, kui akus veel wurtsu veidi sees on. Kui juba tühjaks tegid, siis jääb väheks. Vähemalt 12 Ah CRX nii käitub. Abi on sellest pisikesest karbist olnud palju. Palju kergem kohale vedada näpu otsas, kui ELVI EKB käivitustrafo oma 38 kiloga. Big Grin  
Pluss USB pesa ja miljon "läpakaotsa".
Vasta

(27-09-2021, 11:09 AM)v6sa Kirjutas:  ... Kui C-TEK ikka läks käega tuntavalt kuumaks tõsisemal laadimisel, ... Teine pluss on raadiohäirete puudumine FM alas. Kõik kolm minu käest läbi käinud C-TEKi on kaotanud raadiovastuvõtu ...
Mõlemat c-tek'i pudutavat väidet pean kahe käega toetama, sh see tööriistamarketist ostetud odavam CRX laadija ei tekitanud raadiohäireid kuni surmani ja kuumaks ka ei läinud.
Vasta

(27-09-2021, 21:15 PM)honkomees Kirjutas:  
(27-09-2021, 11:09 AM)v6sa Kirjutas:  ... Kui C-TEK ikka läks käega tuntavalt kuumaks tõsisemal laadimisel, ... Teine pluss on raadiohäirete puudumine FM alas. Kõik kolm minu käest läbi käinud C-TEKi on kaotanud raadiovastuvõtu ...
Mõlemat c-tek'i pudutavat väidet pean kahe käega toetama, sh see tööriistamarketist ostetud odavam CRX laadija ei tekitanud raadiohäireid kuni surmani ja kuumaks ka ei läinud.
Ka sekundeerin osaliselt ja kuna laeb ksf!Võsaga sarnaseid kasutet akusid suvekodu elektrivarustuseks, siis on see CTEK pidanud laadima ka tõsiseid rekka-akusid! Neid on 3X225Ah + lõputult starterakusid. Siiamaani on nii odavam olnud, kui Päikselaadimine tekitada, sest püsitarbijat pole - külmiku jaosk peaks paneelid laadimapanema Wink Mul eesköögi suur aku tagaköögi/kuuri suur aku, magamistoa aku, 2.korruse aku, grillimaja aku ja sauna/välisvalguse aku. Kahe viimase vahel saab ka suurt rekkakat kärupeal vedada, kui on vajadus. 

Soojus vastab tõele ja "kellut" alguses üles ei boosti - läheb "punasesse". Sestap ostsin riistamarketist miskise odava "lolli" tavalise CRXi juurde. Päris tühjaga ongi see alguse impulss-pommitamise lõpp, kus tark masin leiab et ei saanud hakkama, abiks oli masina petmine lisakoormusega. Aga reaalsuses on see 5A CTEK sõgeda hulga elektrone akudesse saatnud ja kui see nüüd peaks ka otsa saama, siis pole ju küsimus. Ma kahtlustan et 3-4 tuhande ampertunni jagu elektrone on ta küll jooksma õpetanud viimase 10aasta jooksul. Hea omadus ongi, et see võib aku küljes olla ja ei keeda purke kuivaks. Aga vaja kiriesti ja palju on klassikaline aga võimas odavlaadija abiks. 

Teine asi veesõidukites tark mitmete akupakkide (eraldi ka 12 ja 24V) laadimine kõiksugustest erinevatest allikatest aga see on juba teine teema. Need on targad laadijad, kes isegi akude vahel vahet teevad Big Grin
Vasta

Lasin ühe Exide akupatarei, mis õiget pinget enam ei hoidnud, hiinlaste FOXSUR 12V-24V 8A targa laadijaga remondi režiimis pilbasteks:

[Pilt: daBDtRe.jpg]

Kahjuks ei oska öelda, kas viga oli laadijas (liiga kõrge laadimispinge põhjustas ülelaadmise, mis omakorda elektrolüüsi ning saadusteks vesinik ja hapnik, mille sütitas seesama laadija, mis paiknes laadimise ajal akupatarei kohal, kuid jäi terveks) või akupatareis endas (vähemalt ühe elemendi ventilatsiooniava oli ummistunud, tekkis ülerõhk ning akupatarei kaas andis järgi).

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta

Või oli mõnes purgis lahtisi plaate, mis mingil hetkel end sobivalt liigutasid ja sädet andsid.

Oot, laadija tegi õhulennu ja jäi ellu?
Vasta

(26-10-2021, 22:30 PM)v6sa Kirjutas:  Või oli mõnes purgis lahtisi plaate, mis mingil hetkel end sobivalt liigutasid ja sädet andsid.

Oot, laadija tegi õhulennu ja jäi ellu?

Ma ei ole kõiki laadija režiime jõudnud veel läbi katsetada, kuid tavalise 12 V vedela elektrolüüdiga pliiaku laadis pärast plahvatust probleemideta täis.
Laadija ei asunud plahvatuse hetkel mitte akupatarei peal, vaid selle kohal, umbes 10 cm kõrgusel, mis tõenäoliselt säästis tema elu. Samas see näitab, et see hiina ca 20 € laadija on vastupidav kergele plahvatusele.

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta

äkki hiinlane ei lnud siiski piisavalt tark ja laadis 24Voldiga Big Grin
Vasta

Mul aasta alguses lendas ka üks 100ah exide aku juppideks sama moodi nurgast nagu pildil, oli ka tark laadija, aga ainult 12v akudele, laadimisel max 15.8 vms.  Ega nad igavesti kesta.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 17 külali(st)ne