Postitused: 745
Teemad: 44
Liitus: Sep 2003
Maine:
5
06-03-2021, 20:16 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-03-2021, 20:17 PM ja muutjaks oli
I.A.)
50ne veepump oli määrdeniplitega ja ilma soojendusradika väljundita.
Postitused: 10,739
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
129
Termostaadi peale tulevast soojendusradika tagasivoolust pole ju abi - kuniks termostaat on kinni, vedelik ei ringle. Või noh, äkki läbi suure radika surutakse plokki tagasi...
Kui termostaat on lahti, siis töötab küll.
Eks pead ise otsustama, kas on vaja soojendust kohe või alles mootori kuumaks minnes.
Postitused: 1,171
Teemad: 55
Liitus: Mar 2012
Maine:
18
Vahepeal sai MTZ-50 uuesti klapivahed üle vaadatud, külmal mootoril panin siis 0,30mm. Läks veidi erksamaks küll.
Nüüd plaan uuesti käsile võtta MTZ-82 millel aasta tagasi väntvõll pooleks läks. Mõtlesin, et kui vahetada ainult väntvõll ja kepsu-raamsaaled kas oleks see okei. Plokikaant ei hakkaks siis maha võtma. Kolvigrupi saaks kunagi hiljem vahetada. Neid saab ka mootorit maha võtmata vahetada. Mootor tal D-242, niiduk E-302 pealt, väntvõll D-50 oma. Vändal vastukaalusid pole.
Postitused: 745
Teemad: 44
Liitus: Sep 2003
Maine:
5
09-03-2021, 19:55 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-03-2021, 19:57 PM ja muutjaks oli
I.A.)
Ikka saab nii teha. Mõistlik oleks plokikaas lihtsalt dünomovõtmega üle pingutada. E mootoril on ka nukk 50ne oma, ehk jõudu on vähem.
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
Kui on 242 siis ei ole nukk 50 oma. Seal on enda nukk. Varuosakood on erinev nii 240 kui 50 omast.
50 nukiga tekkib 240,242 17 kraadine defitsiit ja raskel veol hakkab suitsema.
242 on ka oma kõrgsurve pump. 1800 pööret, väiksem kütuse etteande kogus ja regulaatori vihtide kaal on raskem kui 240 mootori pumbal.
Samuti on sees erinevaid väntvõlle. Tavaline 50 vänt või siis 240 vänt ilma vastukaaludetta.
See viimane hea variant. Annab mootori kergelt kiiremaks teha.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 1,171
Teemad: 55
Liitus: Mar 2012
Maine:
18
Aga kui panna D-240 vastukaaludega väntvõll sisse? Kui osta uus väntvõll millised saaled sinna peaksid sobima sel juhul. Kas R1, R2? N1, N2.
Postitused: 794
Teemad: 9
Liitus: Mar 2013
Maine:
7
Kas on kogemusi hüdroaeglustiga või mis iganes see asi on, asub starteri poolsel küljel, seal külgväljavõttes kust võetakse vintsile jõudu. Kuidas seda sisse lülitada või kuidas? Oli kraaviketiga ennem.
Küljes on ka reevers käigupoolitaja asemel, kas selle kohta ka midagi tarka keegi teab.
Postitused: 1,584
Teemad: 20
Liitus: Jul 2008
Maine:
28
(13-03-2021, 21:56 PM)Kult Kirjutas: Kas on kogemusi hüdroaeglustiga või mis iganes see asi on, asub starteri poolsel küljel, seal külgväljavõttes kust võetakse vintsile jõudu. Kuidas seda sisse lülitada või kuidas? Oli kraaviketiga ennem.
Küljes on ka reevers käigupoolitaja asemel, kas selle kohta ka midagi tarka keegi teab.
Aeglustiga on kogemus olemas, üpris ammune. Mina mäletan ühte kangi, millega sai lülitada nii pumpa, kui hüdromootorit, mõlemad olid praktiliselt ühesugused kolbpumbad/mootorid, ainult pumba sissevoolu ava on suurem. Lisaks on kraan/klapp, mis piirab õli vaba pääsu pumbast paaki ja sunnib õli minema läbi mootori (ehk saad aru). Kraan/klapp on toodud tuppa pika vardaga, millel nupp otsas, oli keeratav kahe näpuga. Käigukastist sai valitud 1., 2. või tagurpidi käigud. Minu mäletamist mööda võis kasutada kõiki käike peale 9. (tagatist ei anna). Kindlasti tuleks kasutada sidurit iga lülituse korral.
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Postitused: 794
Teemad: 9
Liitus: Mar 2013
Maine:
7
Eks ma pean järgmine kord katsetama seda hüdrovärki.
Vaja akusid 2 tk, käivitus on 24v pealt. Mis miinimum nõuded on akudele, käima läheb muidu poolest pöördest(olid 2 x 100ah akud peal, muud polnud panna, aga kui saaks lahjematega hakkama siis võtaks lahjemad/odavamad).
Postitused: 328
Teemad: 0
Liitus: Oct 2012
Maine:
4
Revers nt.laaduri tööks väga hea.
Postitused: 1,171
Teemad: 55
Liitus: Mar 2012
Maine:
18
Ühe tuttaval on 2005. aasta plastik Belarus 920.3. Nüüd tõi Belestist uue mootori, et see peale panna, aga on selles, et tegu on Belarus 1025 105 hj turbo mootoriga. Vana mootor oli 89hj turboga. Türil öeldi, et see 1025 mootor sobib ka, aga siduri peab ära vahetama, kuna tal on kahekettaline. Sidur läheb siis vana mootori oma. Sisselaske kollektori osa peab ka ringi vahetama kuna uuel mootoril on õhupuhasti potsik kapoti all. Kas vaheplaat tuleb ka siis ringi vahetada?
Postitused: 745
Teemad: 44
Liitus: Sep 2003
Maine:
5
16-03-2021, 22:26 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-03-2021, 22:29 PM ja muutjaks oli
I.A.)
Vaheplaat ei tohiks erinev olla. 100protsenti küll ei luba, palju aega võrdlusest möödas. Ka 920.3 on "moodsad" filtrid ees nina peal.
Postitused: 846
Teemad: 16
Liitus: Apr 2006
Maine:
17
Kas kellegil MTZ plokikaanest pihustipesa välja tõmbamise rakist või tõmmitsat leidub?