(Seda postitust muudeti viimati: 16-03-2021, 23:25 PM ja muutjaks oli MAV.)
Tervitused. Ei oska mujalt abi paluda, kui siit. Vajan hädasti Ziguli õlide kanistrite pilte. Kindlasti siin leidub spetsialiste, kes on selle väärt kraami talletanud. Guugel ei suuda leida ja pakub otsitu asemel kõike muud. Neid kankusid oli erinevaid.
(17-03-2021, 00:17 AM)Sax Kirjutas: Tavaliselt kallati umbes sellisest kankust :
Kaldun arvama, et siiski ei kallatud. See on "Norma" kanister. Sinna sai küll jaamast osta viletsama kvaliteediga õli, autooli nr. 8 või 10 (mille hilisem markeering AC 8 ja AC 10, veel hilisem markeerig M-8V1, M-10B1). "Zigulile" oli mõeldud kvaliteetsemad G-rühma õlid ja seda ma lahtisena müüdavalt küll ei mäleta. Seda õli müüdi ikka villituna ja sildistatuna juba plastkanistiga, tavaliselt 5l. VAZ-i õli oli M-12G1, millel lõpus alaindeks 1 näitas kuuluvust bensiinimootorile. Sohvrite kaudu hangiti ka M-12G2, mille lõpu alaindeks on number 2, see on mõeldud diiselmootoritele, täpsemallt KAMAZ diislile. Selles õlis on tegelikult sees rohkem igasugu paksemat "jama", seega ta "Žiguli" mootorile hea ei olnud.
(Seda postitust muudeti viimati: 17-03-2021, 11:35 AM ja muutjaks oli Meelis2.)
Масла для дизельных моторов марок М-8В2, М-10В2, М-8Г2, М-10Г2, М8Г2К и М-10Г2К выпускались по ГОСТ 8581-78 (буква «К» означает «КамАЗ», эти масла «повышенного качества» разрабатывались специально для автомобилей данной марки, также использовались на автобусах «Икарус»).
Для автомобилей «Жигули», отличавшихся повышенными требованиями к горюче-смазочным материалам, был налажен выпуск специальных масел группы «Г» по отраслевым техническим условиям.
Наряду с этим, множество моторных масел выпускалось по отраслевым ТУ — в частности, масла марок М-8ГИ, М-10ГИ и М-12ГИ по ТУ 38-101-48-70 и ТУ 38-101-48-75 (буква «И» указывала на то, что в их составе использовались импортные присадки)
Vähemalt kaheksakümnendate keskel sain kolhoosi ainukese KAMAZi tehnohooldeks vaadiga M10GI õli. (I - välismaised lisandid). Läks käiku ka kõikidel Zigulidel mis õlivahetust vajasid
(Seda postitust muudeti viimati: 17-03-2021, 12:23 PM ja muutjaks oli honkomees.)
(17-03-2021, 10:21 AM)taruvaras Kirjutas:
(17-03-2021, 00:17 AM)Sax Kirjutas: Tavaliselt kallati umbes sellisest kankust :
.... "Zigulile" oli mõeldud kvaliteetsemad G-rühma õlid ja seda ma lahtisena müüdavalt küll ei mäleta. Seda õli müüdi ikka villituna ja sildistatuna juba plastkanistiga, tavaliselt 5l. ...
Žiguli õli ei mäleta üldse müügil olevat enne 80-ndate lõpuaega. Sellesse Norma kanistrisse sai tutvuse kaudu Žiguli teeninduse meeste käest lahtist Žiguli õli. Aga enamasti läks ikka Kamaz käiku, kuna oli kättesaadavatest parima kvaliteediga.
Aga see Ziguli õli kanister oli tavaline plastkanister, millel selline postkaardist väiksem silt peal oli, üsna ilmetu.
Tsitaat:Vähemalt kaheksakümnendate keskel sain kolhoosi ainukese KAMAZi tehnohooldeks vaadiga M10GI õli. (I - välismaised lisandid). Läks käiku ka kõikidel Zigulidel mis õlivahetust vajasid
(Seda postitust muudeti viimati: 17-03-2021, 12:36 PM ja muutjaks oli Sm.Samajev.)
Ziguli õli toodi,hoiustati sarnastes 20l plekk kanistrites nagu pildil. https://blackgoldoil.ru/wp-content/uploa...10W-40.png
Pildil on küll tänapäevane kanister aga need,mis Nõukogude ajal toodeti, olid väliselt sarnased. Aga ilma igasuguste värviliste kirjadeta. Midagi analoogset suurtele määrde kanistritele. Kuskil on isegi terve kanister olemas koos lahtitegemata sisuga. Õli ise ma autos kasutada ei julgeks, kuna see on seisnud üle 30a ja selle omadused ilmselt tugevalt muutunud.
Kui ma väga ei eksi, siis Žiguli õli müüdi mustades neljakandilistes kanistrites, mille maht oli kas 2 või 2,5 liitrit. Kunagi mõni isegi vedeles siin, aga enam ei pruugi alles olla.
(17-03-2021, 20:09 PM)Mufff Kirjutas: Kui ma väga ei eksi, siis Žiguli õli müüdi mustades neljakandilistes kanistrites, mille maht oli kas 2 või 2,5 liitrit. Kunagi mõni isegi vedeles siin, aga enam ei pruugi alles olla.
Täpselt sama mõte hakkas kuklas kudisema, mul peaks vist ka üks kuskil riiulis olema. Peab vaatama.
(17-03-2021, 20:09 PM)Mufff Kirjutas: Kui ma väga ei eksi, siis Žiguli õli müüdi mustades neljakandilistes kanistrites, mille maht oli kas 2 või 2,5 liitrit. Kunagi mõni isegi vedeles siin, aga enam ei pruugi alles olla.
mu udune mälu väidab, et sellistes kankudes olid Žiguli käimariõlid elik TaD-17i. Aga võib ka väga eksida ...
(17-03-2021, 00:17 AM)Sax Kirjutas: Tavaliselt kallati umbes sellisest kankust :
Mul on olemas sarnane nn Norma kanku. Pakitud jõupaberisse ja kinni seotud pakkenööriga. Silma järgi 5l. Pakend on avamata ja õli täis. Mis õli ei tea. Endine omanik ütles, et vanasti müüdi seda sodi KOOS sellise kankuga, produkt oli juba eelpakitud. Kus ja millal jäi täpsustamata.
(17-03-2021, 20:09 PM)Mufff Kirjutas: Kui ma väga ei eksi, siis Žiguli õli müüdi mustades neljakandilistes kanistrites, mille maht oli kas 2 või 2,5 liitrit. Kunagi mõni isegi vedeles siin, aga enam ei pruugi alles olla.
Silti kahjuks pole alles, muu kraam sees. On nagu ka meeles, et mootoriõli oli sellises ja mitu potsikut läks tarvis. Huvitav riputusaas on korgi küljes.
Pole oluline, milleks vajatakse õlinõude pilte, kuid tore nostalgia on neid meenutada. Peamiselt müüdi Lada õli tumerohelistes ja mustades ümmargustes õlinõudes, mille tõstmisel korgist oli oht, et nõu kukub maha ja pihku jääb ainult kork. Need olid sellised sileda servaga korgid, millel olid harvad madal nuudid keeramiseks. Hiljem tulid kõvemad korgid, nagu lisatud pildilt näha. Neid ümaraid nõusid oli kahes suuruses 2,5 L (aga järsku oli ainult 2.o L.?) ja 5.0 L (pildil)(õlivahetuseks kulus ca 4 L). Ümmargustel nõudel oli peal punase ja kollase taustaga etikett, mille täpsemat kirjeldust ei meenu. Minul pole säilinud etiketti.
Teine tüüp õlinõusid olid kandilised. Pildil on 2,5 L nõu, millele on kõik kirjad sisse valatud (valmistajatehas, tehn. tingimuste kood, õli mark, kogus ja ka hind rublades).
(19-03-2021, 14:04 PM)MTJ juhataja Kirjutas: Pole oluline, milleks vajatakse õlinõude pilte, kuid tore nostalgia on neid meenutada. Peamiselt müüdi Lada õli tumerohelistes ja mustades ümmargustes õlinõudes, mille tõstmisel korgist oli oht, et nõu kukub maha ja pihku jääb ainult kork. Need olid sellised sileda servaga korgid, millel olid harvad madal nuudid keeramiseks. Hiljem tulid kõvemad korgid, nagu lisatud pildilt näha. Neid ümaraid nõusid oli kahes suuruses 2,5 L (aga järsku oli ainult 2.o L.?) ja 5.0 L (pildil)(õlivahetuseks kulus ca 4 L). Ümmargustel nõudel oli peal punase ja kollase taustaga etikett, mille täpsemat kirjeldust ei meenu. Minul pole säilinud etiketti.
Teine tüüp õlinõusid olid kandilised. Pildil on 2,5 L nõu, millele on kõik kirjad sisse valatud (valmistajatehas, tehn. tingimuste kood, õli mark, kogus ja ka hind rublades).
Nädalavahetusel sattus just rehealuse koristamisel näppu selline silindrikujuga kanku, oli teine küll heledast plastikust, aga osaliselt säilinud Žiguli etikett oli veel peal
Kui järgmine kord maale satun, võin pildi teha.