Oskab keegi öelda mille rooliotsaga tegu. Keere M18x1.5 ning kattekummi kinnitus koht ⌀35 mm. Vaja leida uued kattekummid, kuid ei suutnud ühes vene tehnika varuosi müüdavas kaupluses tuvastada, et mille oma see rooliots oli ja kohapeal olnud kattekummidest ükski ei sobinud.
(Seda postitust muudeti viimati: 30-04-2021, 11:41 AM ja muutjaks oli mossepower.)
(30-04-2021, 10:49 AM)null Kirjutas: Tere!
Oskab keegi öelda mille rooliotsaga tegu. Keere M18x1.5 ning kattekummi kinnitus koht ⌀35 mm. Vaja leida uued kattekummid, kuid ei suutnud ühes vene tehnika varuosi müüdavas kaupluses tuvastada, et mille oma see rooliots oli ja kohapeal olnud kattekummidest ükski ei sobinud.
Kui tegu on reaalse töövahendi ja mitte muuseumieksponaadiga, siis soovitan vene kummidetailidest kauge kaarega eemale hoida. Veneaegsed kummidetailid on vanadusest oma kvaliteedi/elastsuse kaotanud ning poe uutega on silma jäänud juba algselt olematu kvaliteet.
Seega targem oleks kataloogist "lääne" analoogid otsida.
(01-05-2021, 23:57 PM)hillar2 Kirjutas: Kas oli ka nii, et Eraz oli selline auto millel läks kurvis uks ise lahti.Kui sa seda juhuslikult ei teadnud pidid jala edasi minema!!!
Võis minna, aga võis ka mitte minna. Sõltus paljuski konkreetsest autost ja selle omanikust/kasutajast.
Iseeneslik uste avanemine iseloomustas ka ZAZ-965 ehk maanteemuhku. Selleks polnud isegi kurvi tarvis. Ja kui autolt polnud veel eemaldatud tehases paigaldatud uksepiirajat, mis ei lasknud uksel üle 90 kraadi avaneda, siis võis sõit lõppeda sealsamas maanteekraavis.
(01-05-2021, 23:57 PM)hillar2 Kirjutas: Kas oli ka nii, et Eraz oli selline auto millel läks kurvis uks ise lahti.Kui sa seda juhuslikult ei teadnud pidid jala edasi minema!!!
Võis minna, aga võis ka mitte minna. Sõltus paljuski konkreetsest autost ja selle omanikust/kasutajast.
Iseeneslik uste avanemine iseloomustas ka ZAZ-965 ehk maanteemuhku. Selleks polnud isegi kurvi tarvis. Ja kui autolt polnud veel eemaldatud tehases paigaldatud uksepiirajat, mis ei lasknud uksel üle 90 kraadi avaneda, siis võis sõit lõppeda sealsamas maanteekraavis.
Eraz oli selline elukas, et kaks käiku kippusid vahel käigukastis korraga sisse minema ja kui neid mattidega ja mõne veel kõvema sõnaga välja ei saanud, siis pidid küll jalgsi edasi minema.
965-l aitas ukse sissepoole ukseriivi installeerimine, siis enam lahti ei lennanud.
JERAZ-e saand ikka mitu tükki pidada, pole selle käigukastil kunagi kahte käiku korraga sisse saanud. Lõdva käega käiku vahetades tõmbasid kangi otsa kahvlite vahelt välja ja siis jäi üks käik sisse aga selle sai käigupealt salongist korda ajada, põhjuseks ikka juba tehaseseades hiiglasuured lõtkud.
Ustega nalja küll, oli ametiautoks ja sai naabermajandisse mingite jubinate järgi mindud. Päris kõrge teetammi pealt olid traktoristid teinud töökotta otsetee mida tahtsin kasutada, nii kui hooga alla keerasin kukkusid kõik uksed eest ära Need uksehinged olid ju konstrueeritud nii et alumises oli auk, selles laagri mõttes kuul ja ülemises hinges oli kontramutriga polt. Ainult auto kere andis liiga palju väänama....
(Seda postitust muudeti viimati: 02-05-2021, 23:11 PM ja muutjaks oli Econoline.)
Jah, ka minul oli au mitut Jeraz tüüpi töömasinat kasutada. Esimene oli vana varustajate masin, mitme peremehe omanduses ja sellega õnnestus juhiuks kruusateel "ära kaotada". Lahti põrus ka korduvalt, nagu ka kõrvalistuja oma. Eest ära kukkus ka see korra. Lõpuks sai riivid külge(probleeme oli ka tagumise külguksega ja tagumisega). Teine osteti juba vabariigi ajal Tallinna Veest ja sai mei käest kere lappimise-tugevdamise. Kuni lõpuni seisid uksed kinni ja käisid perfektselt(ka lukku). Lõpuks liikus vanatehnika huvilisele ja kui pole surnud, elab tänaseni.Kolme käigu puhul oli raske kahte korraga sisse panna, küll aga tuli kang oma pesast lupsti välja ka jõudu rakendamata. See masin liigenditest ainult koosnes k.a. esisild. Taga kongil olid aga paneelide liitekohad kõik tinutatud...keevitusega lappides algul oli üllatus missugune, kui sulatina tilkuma hakkas taskusse.
(10-05-2021, 07:52 AM)diesel Kirjutas: koogelmoogelist vaata plokirataste pakkujaid.
valik on suur.
No ma omast arust oskan natuke guugeldada ka. Ei leidnud netist. Ma küsisin- kus kohast saab 50 mm laiust plokiratast Kohe ja praegu ja Eestimaa pinnalt. Pulley wheel oskan ka googlesse trükkida, aga kuskilt babast ei viitsi nädalate kaupa oodata. Võib olla nii plastist kui metallist, aga peaks kannatama paati välja rebida, nii et telg võiks olla a la 15 mm min.
(Seda postitust muudeti viimati: 11-05-2021, 06:41 AM ja muutjaks oli honkomees.)
(10-05-2021, 22:26 PM)bom Kirjutas: ... Mis bensiin oli "Ekstra"?
Eriautobaasidele tarnitav. Tanklates ei esinenud ...
Tsitaat:Согласно ГОСТ 2084–67, в СССР было пять видов бензинов: А-66, А-72, А-76, АИ-93, АИ-98. При этом [b]95-го бензина не было вообще[/b]. Однако же, согласно ОСТ 38-01-9-71, в стране производился автомобильный бензин «Экстра» с октановым числом по исследовательскому методу не менее 95! Позднее вместо него незаметно и появился АИ-95.
Tsitaat:справочник десятком страниц ранее указал, что для автомобилей ГАЗ-14, ЗИЛ-114, ЗИЛ 4104 и ЗИЛ-117 надлежало использовать именно бензин АИ-95 «Экстра».
(10-05-2021, 08:17 AM)alfredo Kirjutas: Kas keegi arvutusega oskab aidata. Otseprisega diiselmootori arvutuslik surveaste on 19,5.
Mitu bari peaks ideaalis kompressioon olema?
Kuniks targemad vastavad täpse numbriga (kui seda üldse saab niimoodi arvutada), siis sihuke tähelepanek. Survesüütega mootori minimaalne kompressioon baarides peaks olema võrdne surveastmega. Tihti opereeritakse väärtusega 20 bar. Ideaalset ei oska pakkuda, aga senised tähelepanekud pakuvad kolmandiku juurde: 30 ja rohkem võiks üks elus ja tihe diiselmootor välja pressida. Turbota ka rohkem.
(10-05-2021, 08:17 AM)alfredo Kirjutas: Kas keegi arvutusega oskab aidata. Otseprisega diiselmootori arvutuslik surveaste on 19,5.
Mitu bari peaks ideaalis kompressioon olema?
Kuniks targemad vastavad täpse numbriga (kui seda üldse saab niimoodi arvutada), siis sihuke tähelepanek. Survesüütega mootori minimaalne kompressioon baarides peaks olema võrdne surveastmega. Tihti opereeritakse väärtusega 20 bar. Ideaalset ei oska pakkuda, aga senised tähelepanekud pakuvad kolmandiku juurde: 30 ja rohkem võiks üks elus ja tihe diiselmootor välja pressida. Turbota ka rohkem.
Kuidagi nii ütles isegi googel. Kompressiooni valem CRx1,3-1,4xatmosfääri rõhk. Seega võiks surveastmest 19,5 arvutuslikult saada umbes 25-27bari. Subjektil näitab 1-2 pütt 18 ja 3-4s 25. Ilmne disbalanss. Kui aega leian, möödan soojalt ka ära.