(17-05-2021, 21:10 PM)Laurimetall Kirjutas: Oletame, et ma ostan selle linttraktori sealt platsilt ära. Oletame, et kuidagi saab käima. Ega jah midagi ei oska peale hakata kui et vb lund lükata. Kas mingit buldooseri tööd kannatab teha nii ,et pärast ei pea üle tegema? Ok saab vb midagi järgi haakida ja kas seal mingi jvv ka on millega midagi teha? Kui isegi on ,kui töökindel selline masin on? Vägisi tundub, et ega vist pigem muuseumi või hoovikaunistuse eesmärgil. Muidugi kui mul oleks korralikud varjualused aeg ja raha ning piisavalt suur elamine siis võiks igaks juhuks ikka igasugu tehnikat omada. Iga päev võtad uue riista ja ajad käima.
Kunagi sellistega ju tööd tehti - järelikult kui suur soov on, saab ka praegu. Iseasi, kas on soovi, arvestades, et on hulga mugavamat, ökonoomsemat ja suurema jõudlusega tehnikat saada. Nagu tolle ajastu asjdega ikka - kui teha kõik ettenähtud hool, siis tuleb teha tänapäeva mõistes tihti. Kui ma ei eksi, siis sellisel peaks iga ratas lindijooksus olema TAPi täis (mis seal sees ei taha seista, vene ajal lasti sinna tuima näoga tavotipritsist tavotti). Aga tehasejuhend käsib igapäevaselt taset kontrollida, pritsiga tavotinipleid üle käia jms toredusi teha.
Mäletan veel üheksakümnendate algusest, et spordisaali vundamendi kooris ära T100 ja vajaliku alajaama vundamendiauk lükati dt75 buldooseriga maa sisse (ju polnud koppa võtta).
Lume lükkamiseks pole lint super asi, sest jää peal on tal libe ja pööramiseks võtad ühelt lindilt veo tagant ära siduriga, või kui järsemalt tahad keerata, siis veel pidurdad ka ühte külge. Aga veel kaheksakümnendatel, kus raudroomikud asfaldil polnud tohutu probleem, lükkas meie kandis talvel külavaheteed lint küll. Ilmselt sellepärast, et T150 olid talvel kasutuses turbakärude ees, aga lintidel, mis suvel rabas turvast kogusid, polnud talvel targemat tööd.
Mina arvan, et sellise lindi omamiseks ei ole vähemalt viimased 25 aastat ühtegi ratsionaalset põhjust ja see on puhas edevuse pill õue peal omada. Mulle endalegi nad meeldivad ja naise ehk räägiks ka ära, aga meil pole kohta, kus teda hoida ja tött-öelda peaks veidi sõitmise ruumi ka olema.