VW Iltis vol 2

Genekas maha-peale võtab antud mootoril umbes 15 minutit kui rahulikult toimetada.
Vasta

Seda on hea teada, aga autot koostamiseks ette valmistades on laual/mootoripukis olevaga veel lihtsam majandada. Big Grin

Samas vajalik see ei ole tõesti, kui enne laadis.
Vasta

Pingeregulaator-harjahoidik tasub igal juhul korra maha võtta ja ka kontaktrõngad üle kaeda. Kui need ja laagrid korras, siis ei näe suurt mõtet asja "poolitamises" - väljast enam-vähem ilusaks saab ka ilma selleta teha.
Vasta

Lähitulevikus vaatan asjad kindlasti üle, ei taha aju liig paljude asjadega kurnata sest niigi on paljude muude asjadega muret. 

Kui juba kurtmiseks läks, siis doonorilt on vaja maha 2 tagumist ratast maha kruvida aga paar polti keelduvad koostööst ning pidasid paremaks 2 padrunit ära lõhkuda. Miks rattaid vaja maha saada? Väga lihtne - ei saa muidu amorte kätte. Vähemalt välimuse poolest on doonoril paremas seisus kui need, mis mul riiulil. Tuleb korralik löögikas tuua, tea kas lööb korra majja või mitte. 

Lisaks tahan näha, mis seisus on doonoril kasti kate altpoolt. Pealmine osa on paljulubav kuid välimus on petlik. 

Kogu teljekrempliga pole ikka veel ühele poole saanud. Suure vaevaga sain doonorilt korraliku trumli ning alumise liigendi. Sellega peaksid komplektid koos olema kuid paar asja vajavad veel meh töötlust (ilm takistab, nagu ikka) ning muundurit/värvi. Õnneks on kõik muud liigendid korras. 

Sama seis on ka vedrupakkidega. Ühe paki vahelehed on töödeldud kuid vedrud ise ootel. 

Muud nagu ei kribakski ilma piltideta, sest võib miskit kahe silma vahele jääda (food on ka endale heaks järjehoidjaks)
Vasta

(26-05-2021, 21:45 PM)jrgen20 Kirjutas:  . Tuleb korralik löögikas tuua, tea kas lööb korra majja või mitte.

Ei pruugi need löögikadki aidata. Alles sel kevadel mässasin naabrimehe mersu ratastega. 1000Nm makita, millega olen keeranud roostes gaz53 ja t40 mutreid lahti, ei saanud hakkama tavalise sõiduauto nr. 17 poltidega. Täristasin kaks padrunit puruks. lõpuks võtsin 3/4 võtme, üleminekuga 1/2 peale ja siis pika toruga sain lahti.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Põristaja löök neeldub padruni vahejuppidesse ja pikk padrun ise raiskab ka natuke erksust oma massiga. Maksimumi saab kätte lühikese kerge padruniga, mida töö ajal kahe näpuga edasi-tagasi loksumise vältimiseks kergelt kinni hoitakse.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Igatahes emaseks olen end juba vihastanud. Igast sussu ja pussu ka mitmendat päeva vahele lasknud ja mitte mitte midagi. Ilmselt ohverdan selle ühe poldi ja lõikan lihtsalt maha, sest detailid on vaja kätte saada!
Vasta

Sussud,pussud ja tu..ud ei aita ratta mutritel.Mina kasutan löökpadruneid,paned poldi otsa,lajatad korraliku paugu koguka haamriga pähe(ettevaatust,võib kildu lüüa ja silma sattuda)siis mutrikeeraja järgi (mul õhuga 1680nm) ja ükski pole kinni veel jäänud.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

võid proovida leeklambiga kuuma kompressi anda ja siis toruga keerata
Vasta

Nagu mul töökaaslane ütles, et autoremont ei saa enne alata, kui tuli pole alla tehtud. Seeg katsun kuuma anda aga millal see juhtub, ei tea.
Vasta

Kusjuures rattaPOLTIDEGA, mis kinniroostetanud, ei pruugi aidata ka eelkirjeldatud vigurid. Polt neelab samamoodi löögienergiat nagu padrunipikendus. Samuti on suht vähe abi poldipea kuumutamisest või sinna immutusõli lisamisest, see ei jõua keerme vahele. Piiripealsed juhtumid lahendab võimalikult pikk toru suure mehega koos ja 1/2 asemel oleks hea 3/4 sabade ja padrunite kasutamine.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(28-05-2021, 18:35 PM)jrgen20 Kirjutas:  Igatahes emaseks olen end juba vihastanud. Igast sussu ja pussu ka mitmendat päeva vahele lasknud ja mitte mitte midagi. Ilmselt ohverdan selle ühe poldi ja lõikan lihtsalt maha, sest detailid on vaja kätte saada!
Kui pähe tagumine ei aita, võib relakaga mutrit nüsida. Võib ohverdada mutri. Kui ei õnnestu, siis ka poldi.
Vasta

Vahelduseks mehaanikutööle teeme väikse IT mehe tunni: eilsega sai vahepeal korrastatud/puhastatud detailid üles pildistatud. 
Ennetades küsimust: siis jah, on vaja tõesti igast väiksemast jubinast pilt teh.

Ventikad said korraliku puhastuse. Mitte ainult tiivikud aga eriti mootorite enda kontaktiosa.
[Pilt: IMAG1048.jpg]

Korralikke esitulesid sai 2 kuna ühe suutsin maha pillata ja neljanda reflektrori pind oli peetis. Seega on varuks ainult 1 klaas.
[Pilt: IMAG1049.jpg]

Salongiradika komplekt. Pildilt on ära jäänud kinnitusklamber kuid kõik osad on olemas ja töökorras. Ainult massi juhtme kinnitus on ära murdunud (huvitaval kombel on see kõigil nii olnud)
[Pilt: IMAG1050.jpg]

Sakslased kutsuvad seda kombiplokiks, meile on see ikkag spidokas. Imelikul kombel pole klaasi ja võru vahele tihendit ette nähtud. Koostamisel selle vea parandame.
[Pilt: IMAG1051.jpg]

Rool ja hoovastik. Rool on ainuke asi, mida viimseni lahti ei võtnud kuna siseraami kinnitused on plastikjunnidega kinni ja tundusid äärmiselt nõrgad olema. Ei hakanud riskima, las jääb. 
[Pilt: IMAG1052.jpg]

Erinevad salongidetailid. Terve auto peale oli kaardituli ainuke, mis oli nagu uus.
[Pilt: IMAG1053.jpg]

Ülitähtis ja kõige kapriissem elektrijubin: kojameeste mootor. See õnneks töötab ja kui uut peaks tahtma, siis saab ainult kasutatud ja korralike ruublite eest.
[Pilt: IMAG1054.jpg]

Pidurivõimendi üks osa.
[Pilt: IMAG1055.jpg]

Küttesüsteemi osad. Eriti suurt rõhku panin bensupumbale nagu varasemalt olen kirjutanud. Nagu kojameeste mootoriga, maksab uus samuti vene keeles.
[Pilt: IMAG1056.jpg]

Jahutusvedeliku ja klaasipesu anumad. Said suht viisakad isegi.
[Pilt: IMAG1057.jpg]

Kaitsmete plokid. Autole läheb 2 tk kuid doonori omad olid samuti riiulis seega puhastasin ka need. Lisaks veel üks tagatule sisu, starteri relee, massilüliti, mõned pirnipesad, mis tulid riiulist veel välja, vooluväljavõte armatuurist ja 2 klaasipesupumpa (mõlemad töökorras).
[Pilt: IMAG1058.jpg]

Tagumised turvavööd.
[Pilt: IMAG1059.jpg]

Erinevad teravate servade katted. Kaubandust uurides avastasin, et müüakse samasugust materjali seega panen võib-olla uued.
[Pilt: IMAG1060.jpg]

Jahutusvedeliku voolikuid ja õhutoru klapp koos toimiva anduriga.
[Pilt: IMAG1061.jpg]

Esikonksude katted, ventilaatori katte küljes käiv kumm (ei saanudki aru, milleks see hea on), hunnik tagatulede sisekumme, summuti kinnituskummid, hetkel veel 1 tulekate, drenaaži lutid, ning üks hästi pisike kuid oluline detail: gaasitrossi pedaalipoolne kumm. 
[Pilt: IMAG1062.jpg]

Vol 1 puhul oli selle jubinaga suur peavalu. Nn. hall karp tõrkus tollel, sai remonditud, siis üks veel varuosadena ning lõpuks tellisin Belgiast ka uue sisu. Õnneks hakkas remonditud karp tööle ja uus sisu jäi varuks. Antud karp on aga töökorras. 
[Pilt: IMAG1063.jpg]

Käigukangi osad, üks doonorilt saadud alumine liigend (isegi rem komplekt sellele on üle 100EUR), lisaks pisividinaid, mida pole kunagi liiga palju.
[Pilt: IMAG1064.jpg]

Õnneks sain doonorilt korralikuld sillalülituskangid. Jätsin alles ka terve kangi praeguselt, kuigi stoperdamis naga on murdunud. 
[Pilt: IMAG1065.jpg]

Ühe vedrupaki vahelehed.
[Pilt: IMAG1066.jpg]
Vasta

Masinat defineeriv detail Big Grin .
[Pilt: IMAG1067.jpg]

Lubasin küll, et ei osta veel uusi detaile enne, kuikoostamiseks läheb aga 20 eur eest võib ju rskida. Igasuguste koodide järgi PEAKS olema õige uus veepump. Välimiselt paistab küll samasugune, isegi kinnitused õiges kohas ja rulliku kinnituse diam. ka klapib. Summuti ja kollektori vahelise tüki tellisin küll juba kogemusest.
[Pilt: IMAG1068.jpg]

Meh poole pealt avastasin väljalaskekollektorist mõra. Doonorilt sain korraliku kuid kaalun ka selle jubina taastamist kui vähegi võimalik. 
[Pilt: IMAG1069.jpg]

Hetkeks kõik. Selle nädalavahetusega katsuks ikka piduri/hoovastiku kompotiga ühele poole saada.
Vasta

Ning siin üldised pildid mootorist:

[Pilt: IMAG1070.jpg]

[Pilt: IMAG1071.jpg]

[Pilt: IMAG1072.jpg]

[Pilt: IMAG1073.jpg]

[Pilt: IMAG1074.jpg]

[Pilt: IMAG1075.jpg]

[Pilt: IMAG1076.jpg]

Kuna aega oli, võtsin viimased tosooli torud maha. Edasine mootori kallal toimetamine näeb ette süütepooli mahakruttimine, karpa õhutoru puhastamine ning igasuguste avade kinnitoppimine ehk siis pesuks ettevalmistus.
Kui uskuda interneedust, siis kõik tihendite koodid kattuvad ka meie maal pakutavatega, seega saavad uued tihendid nii klapikambrikaas kui ka karter. Kui peale pesu ja uuesti käivitamist veel miskit lekib, siis tegeleme asjaga.
Lisaks: tänasega on 2 piduri/liigendikomplekti saanud uuema välimuse ja käitumise, seega 50%plaanist täidetud!
Vasta

Väiksed arengud rattimise vallas: rattapoldile ei aidanud kuum, pikem toru võtme taga ega kurjad sõnad. Lõikasin sunniku maha ja ohverdasin ühe velje koos poldiga. Andis ikka lihvida, kõvem materjal ju. Igatahes sain doonori pukkidele ja 2 amorti ka kätte, teistega tuleb oodata kas raami mahavõtmiseni või kuni suss mõjuma hakkab. 
Samuti sai detailide riiulid korrastatud ja sildistatud, et poleks talvel mõistatamist, kus miski sai. Muus osas seis endine, sest värv sai otsa. 
Vaatame, mis tulev nädal toob ja kui kaugele jõuan. Lubab ilusaid ilmasid ning see tähendab, et garaažiaega jääb väheks.
Vasta

Pisidetailid hakkavad järjest otsa saama (doonor ''liguneb'') ning tuleb hakata suremate asjade poole vaatama. 
Vedrupakid on töös ja kui vähegi viitsimist, peaksid paari päevaga töödeldud saama. Piduri/liigendikomplektrid ootava värvi, mis peaks ka paari päevaga kohale jõudma. 
Kaks amorti, mille ma kätte sain, eemaldasin läbilöögikumid ning otsin nüüd asendusi. Samuti lähevad amordid harja/muunduri/värvitöötlusele. 
Vana juhtmestikku veel ei puutu, selleks peab esmalt abikaas välja kolima või siis puhkusele saatma (tundes ennast, enne ei jäta kui valmis). Küll koukisin doonorilt nii palju pistikuid ja muid eletkriasju, kui veel sain. Noh nii igaks juhuks.
Lootsin kere küljest veel viimased käsipidurijupid kätte saada aga ütlen ausalt: ei viitsinud teha korralikke pukke ja klotside pealt kukku raibe maha. 
See eest tegin pildi uhkest riiulist:

[Pilt: IMAG1077.jpg]

Sildistatud ja puha aga on üks mure: riiuliplaate oleks juurde vaja. Ehk kellelgi vedeleb või teab, kus müüakse antud plaate? Mõõtes olid 100x51(50) cm. Antud riiulid on olnud endise autovaruosade lao oma, seega temaatiline.
Hetkel kõik.
To be continued....
Vasta

suva plekitöökoda ilmselt keerab need riiulid valmis... kui kusagilt valmiskujul ei leia.
Vasta

Mis värvi töödeldud metallpindade katmiseks kasutad?

Ford Granada
Vasta

Siin olevad detailid on kaetud algselt roostemuunduri ja seejärel selline aerosoolikas: 
https://www.xn--autovrvid-z2a.ee/rallye-...v)&kat=105

See on mul puhtalt ilusama välimuse andmiseks (ehk isegi püsib mõnd aega). Kõik muu saab ikka korraliku värvi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne