06-07-2021, 15:02 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-07-2021, 15:03 PM ja muutjaks oli ratsoup.)
Tegu siis minu käes juba 2a muretut sõitu pakkunud autoga. Läbisõit vaid 160k. Tundub heaperemehelikult hoitud masin. Juhtus nii, et ühe töömehe auto läks mahakandmisele peale avariid. Nõustusin oma kaubikut laenama, et ehitus täitsa seisma ei jääks. Läks nädalake ning siis sain kõne, et auto kooles maha ja enam ei käivitu. Küll teda püüti käima lohistada ja muud sada imet. Kuna ise viibisin eemal, andsin korralduse lähimasse autoremondi töökotta sikutada ning sealt anti hinnang, et mootori ülemine ja alumine pool ei käi enam ühte takti.
Sellel autol oli ka üks väike ehk asjasse puutuv etteteada viga - tühikäigul pikalt seistes tahtis kuumaks minna. Ilmselt oli elektri ventika madalama kiiruse relee otsa saanud. Samas selle kohta olin ette hoiatanud. Mina teda keema ei lasknud ning väidetavalt seda ei teinud ka töömees.
Nüüd siis jõuame defekteerimise juurde. Karterist avastasin 2,5l tosooli. Siis oli selge, et asi halb.
Rihmal olid vända juurest hambad maas. Muidu rihm tundus igati soliidne. (Millal vahetati muidugi ei tea...)
Teise silindri nookurid murtud. Samuti 2. silindri sisselaske klapp vedru stopperitest jagu saanud.
Ning kui lõpuks pea maha sain, siis vaatas vastu üsna trööstitu pilt. Klapp on kolvis kinni. Ikka korralik action seal käinud. Hülss samuti pooleks - seletab suurt kogust tosooli karteris. Klappide jäljed on näha kõigil kolbidel.
Siin ka pea tihendist mõlemalt poolt pildid:
Tegin selle teema eeskätt selleks, et ise targemaks saada. Ehk pakub kellelegi ka huvitavat mõtteainet. Mis võiks olla juhtunu põhjus-tagajärg ahel? Tunduks nagu, et korra on mootori ülemine pool kinni kiilunud (klapi purunemise tagajärjel?) ning seetõttu hammasrihma hambad maha visanud vända juurest? Aga miks klapp purunes? Pea tihend tundus mulle enam-vähem, 2 silindri juurest saanud küll kõvasti muljuda.
Seda juttu, et ära oma autot teistele laena, tean ma isegi.
Sellel autol oli ka üks väike ehk asjasse puutuv etteteada viga - tühikäigul pikalt seistes tahtis kuumaks minna. Ilmselt oli elektri ventika madalama kiiruse relee otsa saanud. Samas selle kohta olin ette hoiatanud. Mina teda keema ei lasknud ning väidetavalt seda ei teinud ka töömees.
Nüüd siis jõuame defekteerimise juurde. Karterist avastasin 2,5l tosooli. Siis oli selge, et asi halb.
Rihmal olid vända juurest hambad maas. Muidu rihm tundus igati soliidne. (Millal vahetati muidugi ei tea...)
Teise silindri nookurid murtud. Samuti 2. silindri sisselaske klapp vedru stopperitest jagu saanud.
Ning kui lõpuks pea maha sain, siis vaatas vastu üsna trööstitu pilt. Klapp on kolvis kinni. Ikka korralik action seal käinud. Hülss samuti pooleks - seletab suurt kogust tosooli karteris. Klappide jäljed on näha kõigil kolbidel.
Siin ka pea tihendist mõlemalt poolt pildid:
Tegin selle teema eeskätt selleks, et ise targemaks saada. Ehk pakub kellelegi ka huvitavat mõtteainet. Mis võiks olla juhtunu põhjus-tagajärg ahel? Tunduks nagu, et korra on mootori ülemine pool kinni kiilunud (klapi purunemise tagajärjel?) ning seetõttu hammasrihma hambad maha visanud vända juurest? Aga miks klapp purunes? Pea tihend tundus mulle enam-vähem, 2 silindri juurest saanud küll kõvasti muljuda.
Seda juttu, et ära oma autot teistele laena, tean ma isegi.
Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller