Berlingo otsib detektiivi
#1

Tegu siis minu käes juba 2a muretut sõitu pakkunud autoga. Läbisõit vaid 160k. Tundub heaperemehelikult hoitud masin. Juhtus nii, et ühe töömehe auto läks mahakandmisele peale avariid. Nõustusin oma kaubikut laenama, et ehitus täitsa seisma ei jääks. Läks nädalake ning siis sain kõne, et auto kooles maha ja enam ei käivitu. Küll teda püüti käima lohistada ja muud sada imet. Kuna ise viibisin eemal, andsin korralduse lähimasse autoremondi töökotta sikutada ning sealt anti hinnang, et mootori ülemine ja alumine pool ei käi enam ühte takti.

Sellel autol oli ka üks väike ehk asjasse puutuv etteteada viga - tühikäigul pikalt seistes tahtis kuumaks minna. Ilmselt oli elektri ventika madalama kiiruse relee otsa saanud. Samas selle kohta olin ette hoiatanud. Mina teda keema ei lasknud ning väidetavalt seda ei teinud ka töömees.

Nüüd siis jõuame defekteerimise juurde. Karterist avastasin 2,5l tosooli. Siis oli selge, et asi halb.

Rihmal olid vända juurest hambad maas. Muidu rihm tundus igati soliidne. (Millal vahetati muidugi ei tea...)
[Pilt: JJAraAA.jpg]

Teise silindri nookurid murtud. Samuti 2. silindri sisselaske klapp vedru stopperitest jagu saanud.
[Pilt: eAXUtAy.jpg]

Ning kui lõpuks pea maha sain, siis vaatas vastu üsna trööstitu pilt. Klapp on kolvis kinni. Ikka korralik action seal käinud. Hülss samuti pooleks - seletab suurt kogust tosooli karteris. Klappide jäljed on näha kõigil kolbidel.
[Pilt: grQ9fYv.jpg]

Siin ka pea tihendist mõlemalt poolt pildid:
[Pilt: i8DjgzH.jpg]
[Pilt: fN6sNi5.jpg]


Tegin selle teema eeskätt selleks, et ise targemaks saada. Ehk pakub kellelegi ka huvitavat mõtteainet. Mis võiks olla juhtunu põhjus-tagajärg ahel? Tunduks nagu, et korra on mootori ülemine pool kinni kiilunud (klapi purunemise tagajärjel?) ning seetõttu hammasrihma hambad maha visanud vända juurest? Aga miks klapp purunes? Pea tihend tundus mulle enam-vähem, 2 silindri juurest saanud küll kõvasti muljuda.

Seda juttu, et ära oma autot teistele laena, tean ma isegi.  Smile

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta
#2

Ikka võib autot laenata kuid aumees tagastaks auto sellisena nagu võttis.

Hobi-ennustajana pakun välja selle, et autol lasti omaette tiksuda ja temp läks lakke, nukkvõll jäi kinni  ning saabus vaikus. Hiljem üritati käima panna või lausa käima vedada ning siis lendas ka klapp kolvisisse kinni.

Ehk siis osad vigastused ei ole tekkinud töötava mootoriga.
Vasta
#3

Miks kuumenemise tagajärjel peaks nukk seiskuma?

Unustasin veel lisada, et auto aastast 2006 ning mootoriks 1,4 bensiin 55kw.

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta
#4

ülekuumenime rihma katki ei tee.kas nukkvõll on kokku jooksnud.kas mootor õli võttis
Vasta
#5

Minu pakkumine-  kuumusest kõver kaan ja seetõttu mahlad sassis-
hülsi mõrade paiknemine viitaks ka nagu vähesele jahutusele / jahutusvedelikule. 

Kõik sai alguse kuumusest ja siis vales kohas olevast jahutusvedelikust mis süttimisele ei allu, ning kolbi ei liiguta.
See tähendab vedelik kolvi peal, on nagu "betoon"- sealt edasi rihm, nookurid/ klapid.

  

Minu 90´ne aastane sõber armastab ikka ütelda- "Oma naist ja oma autot ära laena isegi parimale sõbrale." 
Smile
Vasta
#6

kui oleks nn. betoon kolvi peal,siis ei läheks ju rihm puru,ega tõmba üle.pealegi see pisike bensakas sureb nii suure koguse jahutusvedeliku peale välja.
Vasta
#7

(06-07-2021, 19:33 PM)sturmbannführer Kirjutas:  kui oleks nn. betoon kolvi peal,siis ei läheks ju rihm puru,ega tõmba üle.pealegi see pisike bensakas sureb nii suure koguse jahutusvedeliku peale välja.
 Seda küll, kui sellist "nööri" rihmaks saaks üldse pidada!

Sellist hambutut rihma nägin viimati Ford Sierra Crossford´i mootori peal ja
juhtus see maanteesõidul järsult kiirendades.
(rihma läbisõit umb. 2000km. töötunde ja miilisõitude starte ei oskand keegi määratleda).

Antud talda, antud kuuma- nüüd siis saanud/saavad pähe!
Vasta
#8

(06-07-2021, 18:00 PM)sturmbannführer Kirjutas:  ülekuumenime rihma katki ei tee.kas nukkvõll on kokku jooksnud.kas mootor õli võttis

Kuidas defekteerida nukkvõlli kokkujooksmist? Mootor õli ei võtnud. Igati tip top.

Rihma hammaste mahariivimise asukoht (vänt) viitab nagu sellele, et ikka ülemine ots on seisma jäänud ning alumine tahtis edasi ringi käia. Mulle ei raporteeritud sümptomeid, et rattad ei taha enam ringi käia.

Kusjuures väljalastud õli ja tosooli segu - seal polnud mingit emulsiooni. Mis viitab sellele, et kui mahlad enne seda õnnetust sassi läksid, siis pidi see väga vahetult juhtuma?

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta
#9

Toetan ksf. Tõnn ennustust. - lasti keema, nukk kinni, rihmal hambad maha, ja klapisodi tuli käima proovimisest/vedamisest.

Edit: olen ennemgi näinud neil mootoritel kinni kiilunud nukke. Lihtne põhjus: õli ei vahetata (pole nendel enam turuväärtust ja võetakse viimast ennem pressi alla minemist) ja vanadusest on juba karteris palju jama mis võtturi kinni mätsib.
Vasta
#10

Kunagi sama kontserni XUD diislil juhtus ka nõnda, et hambad tulid rihmal maha, just väntvõlli seibi pealt. Rihm oli konti oma, umbes 5000 km sõitnud. Kusjuures ülejäänud rihma hambad olid ka kõik läbivate pragudega ja põhimõtteliselt lahti tulemas kohe. Ma ei tea, kus see rihm tegelikult tehtud oli või oli mingisugune praak seeria sest ei enne ega pärast pole selle tootjaga sellist kino olnud. Samasuguse sõidustiili juures ei juhtunud ka edaspidi midagi.

Ahjah, see juhtus nõnda, et käivitades läks tööle ja siis suri välja. Uuesti käivitades korra "lubas" ja siis oli vsjoo. Seejärel oli arusaada, et starter ei taha keerata enam ja võtsin katte maha, rihm oli lõdval peal. Sama päeva õhtul tõmbasime parklas auto tungi peale, ratas alt, katted maha ja ettevaatlikult märgid paika keeratud. Uus rihm läks peale, sai mootorit ringi keeratud ja kuna ta ringi käis siis sai käivitatud ja sõitis ta kuni lõpuni. Kuigi jah, ühele klapile ta ilmselt ikkagi natuke haiget tegi aga mitte niipalju, et see järgnenud 40 000 km läbimist oleks takistanud. Kere muutus takistuseks nagu nagu svammiga kokkuliimitud keredega ikka juhtub lõpuks.
Vasta
#11

võta nukkvõll maha,siis on ju näha kas tõmbas kinni
Vasta
#12

Mis edasi saab?
Uus pada vahele ning arve sohvrile?
Ära siis relee pealt enam kokku hoia.

Eks õlivahetuse välpa võiks vaadelda järgmise pildi pealt:

[Pilt: eAXUtAy.jpg]

Vöin küll eksida kuid minuarust näeb veidi afro-pranslase moodi välja. Kui õlikanalid on seest seda sama värvi siis osaliselt võiks kinni kiiluda küll.
Vasta
#13

Paraku ma ise mootorite remondiga igapäevaselt ei tegele. Seepärast küsingi, et kuidas seda nuka kinnikiilumist defekteeritakse. Nuka võtsin maha, ei osanud seal midagi märgata. Rolleyes

Mootoril kenasti õli vahetatud aasta tagasi minu enda poolt. Aastane läbisõit ca 10k.

Kuna auto ise igati tip top, kere isegi ei roosteta nähtavatest kohtadest, siis uus pada vahele jah. Kui kellelgi on pakkuda, võib ühendust võtta.

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta
#14

(06-07-2021, 21:57 PM)Marko Kirjutas:  
(06-07-2021, 19:55 PM)volvotar Kirjutas:   

Sellist hambutut rihma nägin viimati Ford Sierra Crossford´i mootori peal

Mõtlesid vist Cosworth?
Jah, tänan parenduste eest, aga mulle on alati meeldinud "Crossford"!
Äkki paigaldada hädalisele oopis selline pada- see talub "kuritarvitamist" natuke rohkem. Big Grin


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta
#15

Palju hammasrihm sõitnud on, aastad ja läbisõit?
Sellel 1.4 kui õieti mäletan on rihmavälp 70tuhat. Ühel pesukotil sõitis ligi 90k ja oli rihm hambutu aastaid oli kuskil üle 5 sõit. Kaaneremont ja sõidab siiani.
Kui uue mootori ostad siis soovitan kindlasti vahetada kolvirõngad, õlirõngad lähevad neil mõraliseks ja sellest tekib päris korralik õlikulu ja suits  maksavad alla 50euri komplekt. Põhiline on ka õlilekkimine plokikaane vahelt ettepoole mootorit.
Vasta
#16

Ok, kõik keskenduvad rihmale, nookuritele ja klappidele.
Küsin: Miks rihmal nii pikalt hambad maas ja miks hülssi mõrad vastu esimest silkut ja teine üleval (mootor asetseb väikse nurga all).
Kaan viia teadjama kätte, too ütleb kohe kas nukk on kinni jooksnud- omastatud ilusat sina metall juba niisama ei kaota...! Smile
Vasta
#17

Oleks nad kiiremini-kõrgemale-kaugemale seda käima vedanud siis oleks ka keps tulnud värske õhu kätte.

Hülss läks puru kuna klapipea ei mahtunud silindrisse ära. Mõrade vastaspoolelt on ka näha, et kolvilt on tükk küljest.
Sama pauguga võiski kolvi sinna suunas suruda kuni hülss purunes.
Vasta
#18

Tegelt tahaks rihmast lähemat pilti , just  seda kas hambad hakkavad ka mujalt teistst kohtadest irduma. Kas on hammaste servades pragusi ?
Suht tavaline teema vanade rihmadega, ka rihma eluiga sõltub suuresti pingutusest ja ülepingutamine lühendab seda kõvasti.  Liiga pingal rihm on sõitnud ka alla 5000 ja olid hambad maas. Miks vända pealt, lihtsalt käivitamise ajal tõmbab hambad maha. Kõik ülejäänu ka katkine hülss on tagajärg usinale tõmbamise ja käivitamisele. 
Kui nukkvõlll oleks kinni jooksnud nii et kõik puruneb, siis praegu seda vaba käega ka pesast välja ei võtaksega keerutaks. Kui nukk praegu liigub ja silmnähtavalt tööpind vigane ei ole, siis ei ole sellest põhjustatud.
Vasta
#19

TÄNAN eelpostitajaid asjaliku ja adekvaatse vastuse eest!
Vasta
#20

Prooviks ka Sherlock Holmes'i mängida. Mootori purunemine on juhi oskamatuse/vea tagajärg. Sõidu pealt on valesti käik alla vahetatud, näiteks 5-2 ja pöörded "lakke" löönud. Selle peale hammasrihm paari hamba võrra üle hüpanud, mille tagajärjel klapp käis vastu kolbi ja murdus. Või käis suurte pöörete tõttu klapp kolvis ja siis lendasid hambad.

Midagi analoogset olen ise läbi elanud aga mitte nii destruktiivsete tagajärgedega. Oli kunagi üheks õhtuks vaja tuttavaga autod vahetada, kusjuures minu masin oli vaja lihtsalt sõita paar kilomeetrit eemale "koju". Hommikul oma autot käivitades sain räige õmblusmasina hääle ja ülekuumeneva mootori. Hammasrihm oli hamba või paari võrra üle hüpanud. Peale rihmavahetust oli kõik korras. Keegi muidugi ei teadnud, kuidas see juhtuda võis aga laenatud asjadega pahatihti juhtubki.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne