Postitused: 183
Teemad: 2
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
See pea sama traka mis TYM, minu omal aisad liiguvad üles vabalt, vahel täitsa ajab närvi, kui tagurdad ja aisad kerkivad üles. See peaks ka ikka samasugune olema, ehk ujuv.
Postitused: 10,806
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
134
23-08-2021, 10:14 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-08-2021, 10:15 AM ja muutjaks oli
v6sa.)
Niiduki tagaosa hoiavad üleval ketid?
Kui nii, siis ei sunni miski traktori rippsüsteemi tõusma. Niiduk saab ju alumise liigendi peal pöörduda, mitte ei suru veolatte üles, kui tagaosa alla miskine kühm jääb. Kui asendad ketid jäikade (ka survele töötavate) varrastega, siis hakkab niiduk kerkima. Aga paraku ka rohkem pööramisele vastu.
Säärane niiduk jääbki maapinda lõhkuma, ümarate torudega küll oluliselt vähem. Kõige rohkem oleks abi vabalt pöörduvatele tugiratastele panekust, aga need kipuvad jälle murdmaastikul alt murduma.
Mitmel valmistajal on terade ketta all veel vabalt pöörduv sfääriline plaat, mis vähendab masinale mõjuvaid jõudusid ebatasasel maastikul. Aga need on kallid Euroopa/USA suured masinad.
Parima hinna-kvaliteedi suhte annab 5 cm kõrgemalt niitmine ja niiduki kallutamine veidi ette (ETTEVAATUST TAGANT VÄLJA LENDAVA SODIGA!!)
Postitused: 270
Teemad: 2
Liitus: Mar 2019
Maine:
8
23-08-2021, 17:36 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-08-2021, 22:22 PM ja muutjaks oli
ak75.)
Eelnevatele: Aisad on tõepoolest siiski vabalt üles kerkivad, nagu juba eelmises postis konstateerisin. Otse kipub traka mõnes kohas minema ilmselt seetõttu, et 180kg niiduk sabas teeb koos juhi ja täispaagiga ca 850 kg kaaluva traktori nina piiripealselt kergeks.
TYM ja Branson on käesoleval ajal sisuliselt üks ettevõte, ilmselt sealt ka sarnasused. Proovisin ise ka TYM-i, aga ta oli mitu kilo euri kallim. Tõsi küll, mõni lisa rohkem, aga need on vajadusel järelpaigaldatavad.
Niidukile tulevad esialgu torust suusad. Eks siis vaatab edasi. Rattaid ei paneks, sest need peaksid siis päris tummised olema, mis tallab jälle niidetavat manti liigselt maha. Niigi tallavad traktori rattad omajagu. Millalgi on plaan peenemate maade jaoks osta keskele kõhualla käiv niiduk. Sellega toimetamise võimekus on trakal olemas.
Postitused: 183
Teemad: 2
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
Minu TYM-il tekkis siis järgmine mure, et 4 veo ja aeglusti kangid töötasid koos, olid roostetanud võlli külge kinni. Hetkel masinal 275 tundi ees, mõni päev on ikka vihmaga ka töötatud, peab vist lahti kookima ja paksemat poslamaslat vahele toppima. Hetkel tilgutasin mootoriõli võlli vahele ja asi OK!
Postitused: 270
Teemad: 2
Liitus: Mar 2019
Maine:
8
Huvitav palju neid väikseid Bransone-TYM-e Eestimaa peale on? Palju on siin foorumis? Tegelikult võiks mingi teema olla, millal mis juhtuma hakkab jne. Milliseid täiendusi keegi teinud jne.
Enda pillil värsked 21h ees, tundub ca 10h tulema ühe niitmise korraga. Hea oleks info, kus õlifiltrit jm hooldusmaterjale osta kõige soodsam jne. 50h hooldus tuleb kiirelt kätte!
Postitused: 10,806
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
134
Kas algne viga oli mittelahutamine või libisemine raskel veol?
Veetav ketas on ikka sirge ja südamikuga risti?
Postitused: 183
Teemad: 2
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
Nu alguses oli kõik ilus, sai metsas koorem peale pandud, traktor käima, aga mis juhtus, mitte ükski käik ei lännu enam (odol 50 tundi) sisse, sai siis lumehanges sidurit regullitud ja voilaa läks asi edasi. Järgmine regull 100 peal ja nii vaikselt kuni tänaseni, millal pole enam midagi regullida. Kunagi pole asi libisenud, lihtsalt ei lahuta. Ketas paistis ristisuunas mitte viskavat, kuid täheldasin pikisuunas oma 3-4 mm viskumist, muidugi mul mingit täppisrakist pole. Ma arvan, et panen korvi koos kettaga korra tagasi ja mõõdan siis lammelide seisu, kuigi jälle, kuda täpselt mõõta hooratta juures . Sellist auguga plaati pole ju peab vist hakkama hankima. Pole aega ka, tööd nii palju ja kõik asjad teevad depressiooni juurde. Teen korpusest ka pilti, siis on asi kõigile nähtav ja millise võlli otsas asi istub.
Postitused: 6,947
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
96
Spetsrakist polegi vaja, sisendvõlli otsas ketast keerutades näeb ka alla millimeetri vea ära.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 6,947
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
96
Toeta siis võlli teine ots mingi improviseeritud puki peale keerutamise ajaks! Kõlbab nii jämedamast traadist M-kujuline tugi kui ka lauajupile sisse saetud V-kujuline sälk. Või ka võlli tsentriavasse surutud nael, mis kuidagi fikseeritud.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 10,806
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
134
19-10-2021, 19:27 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-10-2021, 19:29 PM ja muutjaks oli
v6sa.)
Plaadi asemel saad ju kasutada traadist väänatud osutit. Kinnitad kuhugi sobiva poldi alla ja wäänad lamellidest näiks 1 mm kaugusele ja hakkad aga mootorist keerama. Saad kohe pildi ette, kas viskab hooratas, sirdurikorv või ei kumbki.
Kas koostatud siduril lamellidele surumisel ketas ikka vabaneb? Ei oleks esimene sidur, mille taldrikvedru mittevetruvast materjalist oleks.
2715 soovitatud asendi ja istuvuse kontrol tasuks ka ära teha.
Ega seal nii labast viga paista, et kahvel võllil või sidurihoova reguleerimiskahvlid keermest üle viskama ei anna?
Postitused: 183
Teemad: 2
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
19-10-2021, 19:54 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-10-2021, 19:56 PM ja muutjaks oli
auk_.)
See traadivärk ok , reguleer-poldist proovin ka pildi teha, kuid hetkel neti ja minu tel ei taha koostööd teha.
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
Võta lülitus kahvel maha võlli pealt mis survelaagrit lükkab. Vaata kas kiil on terve. Kahtlaselt sama tunne ühe kirjelduse järgi nagu mul Scanniga kunagi. Iga paari kuu tagant keerasin peale kuniks midagi enam keerata polnud.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 183
Teemad: 2
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
Sääl kiilu pole, poldid lihtsalt läbi võlli.
Postitused: 10,806
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
134
Siiski ilmselt mitte läbi võlli, vaid võlli servast läbi pandud.
Need võiks korraks välja keerata ja veenduda, et poldid istuvad võllil tihedalt.