22-09-2021, 00:43 AM
Mul on traktorit vaja. Traktorit, millel on kopp ees ja millega saaks majaümber materjali ringi tõsta- lund, liiva, küttepuid ja veel sadat asja. Lumesahaga auto on küll olemas, kuid kui tuisuvaal on piisavalt suur, siis pole vahet mitu ratast veab- lükkamiseks jääb lihtsalt kaalu väheks. Ja muu materjali liigutamine käsikäruga on jube tüütu. Lisaks peab masin olema kinnise kabiiniga, et saaks aastaläbi õues hoida.
Kuid seekord ei alusta ma ehitamist nullist, vaid kasutan toorikuna vana traktorit, mille keegi kunagi ehitas. Selle traktori pildid said siia foorumisse ka kunagi 7 aastat tagasi üles pandud- Franz Ferdinandi nime all. Traktor sai siis vanametalli minekust päästetud, ning need vahepealsed 7 aastat ootas ta, et keegi tuleks ja ära ostaks. Kuid kuna tõsiseid huvilisi polnud siis nüüd paistis, et vanametallis see masin siiski lõpetab. Kuid traktori õnneks (loodetavasti) sattus see samale ajale, kui mina kopaga traktorit planeerisin ning arvestades kui palju raskem metall praegu poest ostes maksab, siis otsustasin hoopis selle õnnetu masina välja osta ning seda kasutada. Tugev raam ning korralikud sillad all.
Ei taasta vaid plaanin kasutada sarnast lähenemist nagu tänapäeval vanu talumaju kasutamiseks renoveeritakse. Mis hea ja tugev, jääb alles. Samuti retro välimus. Mis mõttetu, see minema. Lisaks juurde kõik mis vaja praktiliseks kasutamiseks. Välja vahetan mootori ning praktiliselt kõik, mis plekialla peitu jääb. Kabiini sisu- armatuur, juhtseadmed-kangid-pedaalid jne tuleb kõik uuesti teha. Lisaks hüdraulika jne. Frontaalkopp on tulevikumuusika. Välisdisainis muudan kapoti lühemaks-väiksemaks, kabiinil jäävad ikka puitraamidega aknad, kuid teen need veidi suuremaks. Jne jne. Ja välistatud pole, et nagu vana majagi taastamiselgi, tuleb mingi hetk arusaam, et võibolla oleks võinud ka siiski nullist uue teha, sest vana saraga on tööd samapalju või rohkemgi.
Võiks ju ainulaadse masina ümberehitamise asemel taastada? - sellega on see häda, et mulle tudub, et see traktor pole kunagi valmis saanud. Alguses on ehitatud väga hoolikalt, kuid peale seda kui kere on ratastele saadud, on midagi muutunud. Olud, vahendid- kes teab. Ehitamine on läinud robustseks, raam ja kapott on eest pool meetrit pikendatud ning sinna ninaotsa on topitud Mosse mootor (mootor on esisillast eespool), kus rihmülekanne läheb alla, raami alla riputatud Zil130 käigukasti. Detailid on paikasäristatud suvaliste rauakobakatega. Niimoodi on masin liikuma saadud, kuid ei ole sel traktoril ei hüdraulikat ega taga rippseadet ega midagi. Tegelikult rohkem veider traktorikujuline auto. Niiet sellisel kujul taastatuna oleks see masin täiesti kasutu. Kas see masin kunagi üldse töövõimeline oli, ei tea- ehitaja vist ammu mulla all. Niiet üritan traktorile uut võimalust anda- eks näeb kaugele jõuan ning palju algsest masinast üldse alles jääb.
Ja Konn on sellisele masinale vast sobivam nimi kui Franz Ferdinand.
Mõõdud enne lahtivõtmist: kõrgus 2,1m laius 1,8m pikkus 3,2m (kaks esimest fotot on 7 aastat tagasi tehtud)
Lahtivõtmine-
- ning lõpptulemus on selline. Kuigi ilmad olid sellised, et tundus et paat oleks sobivam projekt olnud, siis sai lõpuks enamus risu maha lõigatud. Siit saab hakata uuesti asja üles ehitama. Eesmärgiks oleks enne päris talve raam uuesti ratastele saada ning mootor-kast patjadele saadud. Ja kui ilm eriti helde on, siis raam-sillad värvialla ka. Eks näeb.
Kuid seekord ei alusta ma ehitamist nullist, vaid kasutan toorikuna vana traktorit, mille keegi kunagi ehitas. Selle traktori pildid said siia foorumisse ka kunagi 7 aastat tagasi üles pandud- Franz Ferdinandi nime all. Traktor sai siis vanametalli minekust päästetud, ning need vahepealsed 7 aastat ootas ta, et keegi tuleks ja ära ostaks. Kuid kuna tõsiseid huvilisi polnud siis nüüd paistis, et vanametallis see masin siiski lõpetab. Kuid traktori õnneks (loodetavasti) sattus see samale ajale, kui mina kopaga traktorit planeerisin ning arvestades kui palju raskem metall praegu poest ostes maksab, siis otsustasin hoopis selle õnnetu masina välja osta ning seda kasutada. Tugev raam ning korralikud sillad all.
Ei taasta vaid plaanin kasutada sarnast lähenemist nagu tänapäeval vanu talumaju kasutamiseks renoveeritakse. Mis hea ja tugev, jääb alles. Samuti retro välimus. Mis mõttetu, see minema. Lisaks juurde kõik mis vaja praktiliseks kasutamiseks. Välja vahetan mootori ning praktiliselt kõik, mis plekialla peitu jääb. Kabiini sisu- armatuur, juhtseadmed-kangid-pedaalid jne tuleb kõik uuesti teha. Lisaks hüdraulika jne. Frontaalkopp on tulevikumuusika. Välisdisainis muudan kapoti lühemaks-väiksemaks, kabiinil jäävad ikka puitraamidega aknad, kuid teen need veidi suuremaks. Jne jne. Ja välistatud pole, et nagu vana majagi taastamiselgi, tuleb mingi hetk arusaam, et võibolla oleks võinud ka siiski nullist uue teha, sest vana saraga on tööd samapalju või rohkemgi.
Võiks ju ainulaadse masina ümberehitamise asemel taastada? - sellega on see häda, et mulle tudub, et see traktor pole kunagi valmis saanud. Alguses on ehitatud väga hoolikalt, kuid peale seda kui kere on ratastele saadud, on midagi muutunud. Olud, vahendid- kes teab. Ehitamine on läinud robustseks, raam ja kapott on eest pool meetrit pikendatud ning sinna ninaotsa on topitud Mosse mootor (mootor on esisillast eespool), kus rihmülekanne läheb alla, raami alla riputatud Zil130 käigukasti. Detailid on paikasäristatud suvaliste rauakobakatega. Niimoodi on masin liikuma saadud, kuid ei ole sel traktoril ei hüdraulikat ega taga rippseadet ega midagi. Tegelikult rohkem veider traktorikujuline auto. Niiet sellisel kujul taastatuna oleks see masin täiesti kasutu. Kas see masin kunagi üldse töövõimeline oli, ei tea- ehitaja vist ammu mulla all. Niiet üritan traktorile uut võimalust anda- eks näeb kaugele jõuan ning palju algsest masinast üldse alles jääb.
Ja Konn on sellisele masinale vast sobivam nimi kui Franz Ferdinand.
Mõõdud enne lahtivõtmist: kõrgus 2,1m laius 1,8m pikkus 3,2m (kaks esimest fotot on 7 aastat tagasi tehtud)
Lahtivõtmine-
- ning lõpptulemus on selline. Kuigi ilmad olid sellised, et tundus et paat oleks sobivam projekt olnud, siis sai lõpuks enamus risu maha lõigatud. Siit saab hakata uuesti asja üles ehitama. Eesmärgiks oleks enne päris talve raam uuesti ratastele saada ning mootor-kast patjadele saadud. Ja kui ilm eriti helde on, siis raam-sillad värvialla ka. Eks näeb.