Tehnoülevaatus. Jooksev kogumuspõhine arutelu

Probleem väidetavalt roostes piduriketastega.
Sai käidud nädal tagasi ülevaatusel. Kõik laabus nagu tavaliselt- tuima näoga tehti kõik ära ja nagu ikka teisel pool letti seistes ei saa viimase hetkeni aru, kas sai nüüd läbitud või mitte. Andis Härra dokumendid üle laua ja ütles, et tagumised pidurikettad roostes, tule näita novembri jooksul uuesti, kui kettad on vahetatud. Mõtlesin $itta kah, istusin autosse, tellisin kettad/klotsid seal samas ära.
Täna tegin suitsu auto kõrval ja toksisin varbaga rehvi, mõtlesin, et piilun neid kettaid ka ja mida ma nägin
https://mega.nz/file/nxkzmCKS#DwDZOvgOIx...FiKAhZwTSE   rsk, täiesti korras kettad.
Otsisin siis selle kontrolllehe üles https://mega.nz/file/7olhXChR#FhGHgUIfs6...fId1KD7tdg

OV 1.1.14 Piduritrumlid, pidurikettad- kulunud või halvenenud
Googledasin seda 1.1.14- kulumi ja kulumispiiri hindamise meetod- UN/ECE NR 13-- 5.2.1.11.2 ja 5.2.2.8.2- mõlemad justkui väidavad, et peaks ikkagi kuidagi mõõtma seda, aga see leedukas arvas, et tema silm on kuningas.

Kuidas edasi käitud? Kiri Maanteeametisse?
   
   
   
Vasta

No sa hindad ju samuti silma järgi? Nagu me kõik läbi ekraani.
Mõõda füüsiliselt kaliibriga üle ja kui pole allapoole lubatud normi kulunud, kaeba otsus edasi.
Vasta

Käisin autoga hoolduses ja ka nutsid kettad roostes...paksust küll ja veel nagu uued ja klotsid samuti nagu uued ja soovitati vahetada.Ülevaatusel siiiani pidurid korras olnud ja sõidan edasi ja vaatab mis ülevaatusel räägitakse.Võimalik,et soovisid uusi kettaid müüa...ja tahtsi kohe pakkkkkuma hakata.
Vasta

(28-10-2021, 14:48 PM)saarlane87 Kirjutas:  Probleem väidetavalt roostes piduriketastega.
Sai käidud nädal tagasi ülevaatusel. Kõik laabus nagu tavaliselt- tuima näoga tehti kõik ära ja nagu ikka teisel pool letti seistes ei saa viimase hetkeni aru, kas sai nüüd läbitud või mitte. Andis Härra dokumendid üle laua ja ütles, et tagumised pidurikettad roostes, tule näita novembri jooksul uuesti, kui kettad on vahetatud. Mõtlesin $itta kah, istusin autosse, tellisin kettad/klotsid seal samas ära.
Täna tegin suitsu auto kõrval ja toksisin varbaga rehvi, mõtlesin, et piilun neid kettaid ka ja mida ma nägin
https://mega.nz/file/nxkzmCKS#DwDZOvgOIx...FiKAhZwTSE   rsk, täiesti korras kettad...
Minul oli sarnane olukord, et sain korduva kuna kettad roostes. Kui rattad maha võtsin olin ka pettunud, et kettad ju ilusad: Pilt
Siis kui aga ketta maha võtsin nägin ketast ülevaataja poolelt, kus kettavahetuse vajadus osutus rooste tõttu põhjendatuks: Pilt nr. 2

Seega tasub ka kindlasti ketta tööpinda igaks juhuks ka teiselt poolt kaeda enne kui õigust nõudma minna.
Vasta

(28-10-2021, 15:02 PM)Janka Kirjutas:  No sa hindad ju samuti silma järgi? Nagu me kõik läbi ekraani.
...

Pilt vast petab, aga punasevõitu on. Mõlemalt poolt samasugune?

Kui tundub, et tehti liiga, siis jah, vaie Maanteeametisse. Alust nagu on, kuivõrd telgil ei pea olema pidureid üldse. Need ei kuulu ka ülevaatamisele.

Kuigi veel õigem oleks olnud koha peal selgitust nõuda, mis seal ikka valesti oli.
Vasta

Mul üks sõber ütles:tasa sõuad,mädanevad aerud kätte ära.Mina ütlen:tasa sõidad,roostetvad kettad ära.Samas treinud tuhandeid kettaid.
Vasta

https://www.err.ee/1608397142/venemaal-k...atuse-noue
Vasta

(09-11-2021, 22:22 PM)hillar2 Kirjutas:  https://www.err.ee/1608397142/venemaal-k...atuse-noue
Ilmselt puudus sel praktiline mõte kui ülevaatuseid tehti althõlma ja mustalt.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Ma lihtsalt kujutan üsna elavalt ette seda teibi ja traadiga parandatud loomaaeda, mis tänavatel liiklema hakkab. Arvestades just vene suhtumist ja seda, et viimane põhjus auto kord aastas korda teha ära kaob. Aga keskkonnasõbralik saab see olema - kõik toodetu tarvitatakse lõpuni ära.
Vasta

Oma kapsaaias tehku mida tahavad. Arusaamatuks jääb küll see, kuidas saaksid nad oma poolpiduste masinatega edaspidi EU-sse külla tulla. Loodetavasti keelavad mingid meie seadused seda ja joptvojemati abil koos püsivad eksemplarid enam siia lihtsalt ei jõua. Mitte et ma kade oleks, aga mis mõte siis meil oma taset hoida on.
Vasta

(11-11-2021, 21:46 PM)alfredo Kirjutas:  Oma kapsaaias tehku mida tahavad. Arusaamatuks jääb küll see, kuidas saaksid nad oma poolpiduste masinatega edaspidi EU-sse külla tulla. Loodetavasti keelavad mingid meie seadused seda ja joptvojemati abil koos püsivad eksemplarid enam siia lihtsalt ei jõua. Mitte et ma kade oleks, aga mis mõte siis meil oma taset hoida on.
Esimene osa on arusaadav ja küsimusi ei teki. Viimast lauset ehk lugupeetav veidi selgitab, millist taset peab hoidma? Kui see lihtsalt jutujätkuks, siis pole oluline, eks me kõik oleme emotsionaalsed.
Vasta

(11-11-2021, 21:46 PM)alfredo Kirjutas:  ...
Mitte et ma kade oleks, aga mis mõte siis meil oma taset hoida on.

Sest see on MEIE tase MEIE oma õuel.

Neid riike on maailmas küllalt, kus tehnoülevaatus kui meile tuttav täpne (ja kohati üle võlli noriv) protseduur puudub ja saavad sõidetud küll. Sellest küll ei taheta väga rääkida, et KUI peaks midagi juhtuma tehnilisel põhjusel, siis maksad ja mitte vähe.

Nemad võivad elada neile sobival moel.
Vasta

Kindlasti on ju meil kuskil olemas statistika andmed, kus siis kirjas, et palju õnnetusi juhtub tehnilistel põhjustel. Neid ei tohiks vist palju üldse olla?
T.
Vasta

(12-11-2021, 10:15 AM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Kindlasti on ju meil kuskil olemas statistika andmed, kus siis kirjas, et palju õnnetusi juhtub tehnilistel põhjustel. Neid ei tohiks vist palju üldse olla?
T.

Väga raske on üheselt määratleda, millised põhjused on tehnilised, millised kombinatsioon tehnilistest ja inimlikest vigadest.


Meenub mõne aasta tagune klipp mingist uudistesaatest, kus mingi noormees tõsimeeli teatas, et tal läks abs andur katki, seetõttu lõpetasid juhiabid töö ja seepärast pööras ta auto kraavi katusele. Kas see oli tehnilistel põhjustel õnnetus või hoopis seetõttu, et noormees ei olnud võimeline autot juhtima?
Vasta

(12-11-2021, 10:15 AM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Kindlasti on ju meil kuskil olemas statistika andmed, kus siis kirjas, et palju õnnetusi juhtub tehnilistel põhjustel. Neid ei tohiks vist palju üldse olla?
T.
Sõber, suvine omakülamees, on liiklusõnnetuste ekspert EKEI's.  Kunagi küsisin, olematult! Nad teevad ju täisekspertiisi ja selgeid tehnilistest vigadest õnnetusi põhimõttelislet pole. On see ülevaatusest või mitte, pole selge. Mingi tehniline võiks olla, me ise ei teadnud näiteks, et Omegal on lansekas kerest lahti! Sa lihtsalt ei näe seda. Pärast seda sai natuke vaid linnavahel sõidetud täies teadmises ja tänaseks on asi millekski uueks saanud. Aga see arutu peetimine pole ka õige. Rool, pidurid, rattad püsivad all ja otsest jalakäija mürgitamist ei toimu, muu pole enam niiväga oluline. 

Peamine on rehvide lõhkemine, see rohkem rasketehnika probleem. Või üldse ratastega seotud mured. Küll on mul endal olnud kunagi kunde, kes jõudis ratastooli just arutu kihutamise ja selle peale lõhkenud esirehvi tõttu! Protirehvid ei ole 160+ sõitmiseks mõeldud, vähemalt 90'tel ei olnud. 2,2pritsega Rekord oli. 
Omal ka mitmeid reaalseid tehnilisi viperusi olnud, kõige hullem on olnud šarniiri lagunemine, aga isegi kraavi pole saanud... 2 korda on teepeal pidurid kadunud, roolirike on olnud jne. Teadlikult piduriteta olen kokku sõitnud u.50 km maanteid. Valiandiga. Rattapoldid/mutrid on ka mitu korda lahti tahtnud tulla ja Astral jooksis esimene rattalaager nii kinni, et tekkis keevitus ja see lõikas rattapoldid läbi... Kiirust polnud, sama mis šarniiri murdumine. Ma näinud, kuidas Asconal tuli maanteel sõidu ajal alt ära tagasild! Testisime Autolehega Piibel ja seal ühel valgel agoonial juhtus. Kraavi ei jõudnud, kraavipervele küll Big Grin Mida ekspert arvas: isegi mingite loogiliste tehniliste vigade puhul on raskema õnnetuse ESIMESEKS põhjuseks ikkagi kiirus!
Vasta

Šarniiridest rääkides- kui Rootsis olla sai, siis sealt meenub küll omajagu teepervel olevaid sõiduautosid, millel esiratas lääpas all on või üldse küljest ära, loomulikult esitiib ka korralikult segamini.
Vasta

(12-11-2021, 13:20 PM)Aare R. Kirjutas:  Šarniiridest rääkides- kui Rootsis olla sai, siis sealt meenub küll omajagu teepervel olevaid sõiduautosid, millel esiratas lääpas all on või üldse küljest ära, loomulikult esitiib ka korralikult segamini.
Meil oli siin neid remondimehi igal pool, kes ei saanud siksi šarniirigi õieti paigaldatud. Pandi alumine valesti ja nii see ratas lapiti lendas. Omalgi juhtus.
Nende rehvide lõhkemisega on ka selline lugu, et ei aita isegi tehnoülevaatus, lõhki lendab siis, kui ise tahab.
Vasta

Ma näinud, kuidas Asconal tuli maanteel sõidu ajal alt ära tagasild! Testisime Autolehega Piibel ja seal ühel valgel agoonial juhtus. Kraavi ei jõudnud, kraavipervele küll Big Grin Mida ekspert arvas: isegi mingite loogiliste tehniliste vigade puhul on raskema õnnetuse ESIMESEKS põhjuseks ikkagi kiirus!
[/quote]

Ma juba mõtlesin et nägid pealt kui mul Asconal Palivere viadukti juures tagasild juhipoolt lahti rebenes ja ratas koopasse kinni jooksis! Aga mul oli kuldne mitte valge auto ja teeäärse elektriposti küljest rotitud katanka ja paari lisaaaugu tekitamisega sai silla fikseeritud ja sõit läks edasi koduni.
Vasta

Ma olen mingis eluetapis sõitnud piisavalt täiesti lõpuni sõidetud autodega. Puuduvad pidurid enamusel ratastel, kaubiku põhjas linoleum, et pori sisse ei viskaks (tagasillast kuni usteni sisuliselt roosteauk, uksed koormarihmaga istmete küljes, et sõites lahti ei tuleks), lekkivad vedelikud, ämblikesiklaasid jne. Sõidukiirused +10 kuni "palju torust tuleb". Enam nii ei julge, aga jumal tol ajal hoidis.

Tundub, et osadel pole lihtsalt fantaasiat, millega on võimalik sõita piisava pohhuismi olemasolul Smile ja tehnoülevaatuse kohustuse puudumisel.

Kui avarii teha näiteks üherattapiduriga autoga sõites - kas süüdi on see, et pidureid polnud, või see, et kiirust oli üherattapiduri jaoks liiga palju. Esimesel juhul on tegemist tehnilise põhjusega, teisel juhul selge juhtimisveaga.
Vasta

Nujah, mis siin öelda? ma olen sama filosoofiat edasi kandnud siiamaani. Kaaskondsed on kõik elus, terved. Viimane patrull ajas naerma, sõna otseses mõttes kuna sell kes vormistamise ajal tammus ümber auto ja toksis rehvi, ütles et rehvirõhk on madal ja jahutusvedelik lekib. Kümme aastat tagasi oleksin selli, kes teeb keemilise analüüsi silma järgi ja samamoodi rõhku mõõdab, silma pilgutamata kahakordse palgaga rööle võtnud...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne