Belarus traktorid.

Kui termostaat on korras ja testitud, siis ei ole vahet mis looma nahk seal on.  Soovitan süsteemi läbi pesta üsna intensiivselt, veesärk võib labaselt umbes olla. Plokk on nagunii projekteeritud selliseid kohti täis kuhu sõnnik koguneda tahab, nüüd said temperatuuri üles, hakkab see ila vaikselt liikuma.
Vasta

Suure tõenäosusega kaanetihendit enam ei ole. Lahti võttes kindlasti kaas ka lasta ära lihvida!
Vasta

Bmw termostaadist olen teadlik. Suvel heina pressimisega sai korralikult kuuma ehk soojaks minemisega pasa lahti tulemist ilmselt ei ole. Täna lasin surve veega igati pidi läbi, mingit ummistust ei olnud ning probleemi see ei lahendanud. 

Nüüd avastasin, et vanal termostaadil(vana tüübi) ei olnud kummirõngast all ehk vesi sai vist koguaeg vaikselt läbi suure ringi minna ja seepärast ehk ei olnud enne ka seda anomaaliat. Testimise mõttes panen homme korraks vana termostaadi koos kummirõngaga külge ja vaatan mis väike ring siis teeb. Aga ilmselt tuleb ikkagi hakata kaant maha võtma.  Sad
Vasta

(17-11-2021, 17:49 PM)raivo45 Kirjutas:  Bmw termostaadist olen teadlik. Suvel heina pressimisega sai korralikult kuuma ehk soojaks minemisega pasa lahti tulemist ilmselt ei ole. Täna lasin surve veega igati pidi läbi, mingit ummistust ei olnud ning probleemi see ei lahendanud. 

Nüüd avastasin, et vanal termostaadil(vana tüübi) ei olnud kummirõngast all ehk vesi sai vist koguaeg vaikselt läbi suure ringi minna ja seepärast ehk ei olnud enne ka seda anomaaliat. Testimise mõttes panen homme korraks vana termostaadi koos kummirõngaga külge ja vaatan mis väike ring siis teeb. Aga ilmselt tuleb ikkagi hakata kaant maha võtma.  Sad
Kas soojendusradikas üldse läbi käib? Kas õhk on süsteemist väljas? Arvestades, et sul ei läinud ta juba algul korralikult soojaks, siis ma kahtlustaks soojendusradikat, või mingit ummistust väikses ringis.
Vasta

Kui mulle tuleb radikast, siis ikkagi plokikaane tihend? Samuti see et sooja ei tule on esimene märk lekkivast kaanetihendist.
Vasta

Soojaks ta läks ja soojendusradikas puhus ka sooja aga lihtsalt võttis kaua aega ja töötemperatuur oli madal. 

Jõudsin juba täna selle vana tüübi termostaadi(nüüd kummirõngaga) tagasi toppida. Panin käima, vaatasin radikasse, ülemisest lõdvikust vett ei tule, ehk termostaat külmalt mööda ei lase. Lahti läheb ta aga suht madalalt, töötemperatuur jääb 50-60 kraadi kanti. Aga seda anomaaliat, mis uue tüübi termostaadiga oli(nagu väike ring ei käiks ringi, ja temp näit läheb põhja) nüüd ei olnud, ainuke probleem oli, et soojendusradikast ei tahtnud vesi läbi käia. Õhuga soojendusradikas võib küll probleeme olla kuna sellel on torud all otsas, selle peale mõtlesin ise ka, õhku üritasin välja ajada nii, et võtsin soojenduse poltidest lahti ja siis panin ta pikali, et õhk torude kaudu välja saaks tulla, toru tegin ka lahti, et radikas täis jookseks(umbes ei ole). Müstika!!!

Homme proovin korra veel selle uue tüübi termostaadiga, soojenduse torud panen igaks juhuks kinni, et see midagi ei segaks.
Vasta

Valgustage mind väheke millise bemmi ja mootori termostaati osta, paneks talveks korraliku asja külge.  Wink
Vasta

Kui õli/ emulsiooni oli jahutussärgis, ei ole palju variante vist laual... Aga eks katsetage.
Vasta

Ma belarus traktori jahutusega hästi kursis ei ole. Aga on olnud mingi masinaga peale termostaadi vahetust selline jama ,et jahutusvedelik esiteks ei läinud sisse ja kuskile jäi õhk sisse. Siis kuna õhk oli sees siis termostaat ei avanenud enne kui väga kuumaks läks. Hiljem selgus ,et termostaadil pidi olema pisike möödavooluava ,mida uuel ei olnud ja kuna vesi ei liikunud siis temperatuur ei jõudnud nii kiirelt termostaadini ja termostaat oli kinni.
Vasta

(17-11-2021, 22:23 PM)lauren Kirjutas:  Valgustage mind väheke millise bemmi ja mootori termostaati osta, paneks talveks korraliku asja külge.  Wink

M50, ehk siis 2.0i või 2.5i. 
Siin videos alates 3:15 https://www.youtube.com/watch?v=DvNblSXl...2&index=11
Vasta

Seal videos on paigaldus vanasse korpusse kuid uuemasse tüüpi tuleb krae maha lõigata ja äär laiemaks koputada või teha viisakalt ja lasta pesa üle.
   
Peale M50 mootori sobib ka M51, M20, M21, M30 jne.
Sel ajal ei eksperimenteerinud BMW klientide peal ja kui asi toimis kasutati teda ka järgmisel mudelil.
Lisaks sobib ka MB termostaat sellise koodiga.
   

Mis aga eespool kirjeldatud ülekuumenemist puudutab, siis mul oli täpselt sama sümptom eelmise mootoriga kui plokikaanes mõra oli.
Sealt lekkis gaas veesärki ja termostaadi korpusse kogunedes katkestab see vedeliku pääsu termostaadini ja see ei saagi avaneda.
Lõpuks ta muidugi avaneb kui vedelik keema läheb ja kuum aur termostaadi üles soojendab aga nii suurt kaane leket mul ei olnud et sooja poleks tulnud kabiini.
Kaane lekkest aga õli veesärki ei satu ja see on juba keerukam probleem.

Lihtsamal juhul lekib läbi kaanetihendi tõukurite õlituskanali juurest, kuid sealt on väljapoole lühem maa.
Keerulisemast juhust on mul nurgas plokk, mis on nii hõreda valuga, et õli pressib läbi malmi pooride veesärki ja ka väljapoole higistab.
Ühel sellisel plokil sai õlikanalitesse lakki valatud ja pärast välja lastud ning nüüd on naabrimehel 11 aasta juba puhas ja kuiv.
Vasta

Ütleme ,et kabiini radikas ja muu sellega seosev puudub, kas siis on üldse mingit mõtet termostaadil?

Sellest lähtuvalt tekib ka teine küsimus, kuna kõik soojendusega seonduv on ära kakutud, siis mis oleks hea ja kiire viis kabiini natukenegi sooja saada?
Vasta

(18-11-2021, 15:34 PM)Xtreme Kirjutas:  Ütleme ,et kabiini radikas ja muu sellega seosev puudub, kas siis on üldse mingit mõtet termostaadil?

Sellest lähtuvalt tekib ka teine küsimus, kuna kõik soojendusega seonduv on ära kakutud, siis mis oleks hea ja kiire viis kabiini natukenegi sooja saada?
 Kuuma õhku puhuv Webasto oleks üks variant kuidas sooja saada aga see oleks pigem mõistlik hinna tõttu T25 või T40 puhul kus midagi muud üle ei jää.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

(18-11-2021, 15:34 PM)Xtreme Kirjutas:   radikas ja muu sellega seosev puudub, kas siis on üldse mingit mõtet termostaadil?

Termostaadi mõte on hoida mootori töötemperatuur normi piires. Vahet pole, kas Belaruss või Mercedes, ikka sama tööd teeb.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(18-11-2021, 16:41 PM)Marko Kirjutas:  
(18-11-2021, 15:34 PM)Xtreme Kirjutas:   radikas ja muu sellega seosev puudub, kas siis on üldse mingit mõtet termostaadil?

Termostaadi mõte on hoida mootori töötemperatuur normi piires. Vahet pole, kas Belaruss või Mercedes, ikka sama tööd teeb.

Oleneb russil sellest reaalselt midagi, kas mootor on 50 või 90 kraadi?
Vasta

Suvel niitsin põldu kuskil 2000 rpm-ga ja kuidagi ei tahtnud üle 60 kraadi minna. Kasutusel siis uue tüübi termostaat ning korpus.
Vasta

(18-11-2021, 16:53 PM)olli Kirjutas:  Oleneb russil sellest reaalselt midagi, kas mootor on 50 või 90 kraadi?

Kui nüüd niimoodi ausalt küsida, siis aus vastus on, et ei olene.
Ses mõttes et põrisevat häält ja värvilist heitgaasi toodab tema täpselt samuti mõlemal temperatuuril.

Kui aga sealt midagi enamat soovida, siis on vahe täiesti olemas.

Esiteks õlitsentrifuug ei suuda paksust õlist kuidagi peenemaid osakesi eraldada, mis kehtib ka filtri kohta.

Teiseks suudab ta korralikult soojenenud mootoriga vähekenegi heledamaid heitgaase toota.

Kolmandaks kaasneb värviliste gaasidega rõngaste saastumine ja sellega jällegi kaasneb saasta sadestumine koos kütuseaurudega, mis seda soodustavad, mida võimendab külma õli kehvem pesuvõime.

Neljandaks kannatab muidugi mootori jõudlus ja kütusekulu, kuid see pole eriti oluline kui tema ainult põrisema peab.

Viiendaks on kindlasti veel midagi. mis mul meelde ei tule, kuid olemas see põhjus on, kuna nelja asja pärast vaevalt kõik mootoritootjad sellise temperatuuri reguleeriva jubina välja mõtlesid ja tarvitusele võtsid...
Vasta

BMW termostaati saab paigaldada ainult uue tüübi korpusesse. Vana tüübi korpusesse (nagu üleval postitatud hrz4x4 videos) seda paigaldada ei saa, paneb kogu vee ringluse kinni ju(täiesti teistsuguse ehitusega), ja härra sai sellest ise ka aru kui kommentaare lugeda.  Big Grin




Nii, proovisin uuesti uue tüübi termostaadiga, jamas ikka... Võtsin siis plokikaane maha. Tihend on täiesti terve, kuskil mingeid läbipuhumis jälgi pole ja tihend on igalt poolt korralikult vastus olnud, kaane poldid olid ka korralikult kõvasti kinni. Silmaga nähtavaid pragusid kuskil ka näha pole. Mingit õlist sodi natuke on kaanes suurte aukude juurde ploki peale ladestunud, aga mitte midagi sellist mis terve jahutussärgi ummistaks...

Kas on mõtet lasta kaant üldse lihvida?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta

Puhasta kaan ära. Võta mingi sirge metallist jäik joonlauamoodi asi, mis servast on sirge. Pane kaane peale erinevates asendites sirge küljega ja proovi õhukest kitsast lehtkaliibrit selle all liigutada. Need kohad kus lehtkaliiber liigub on lohus. Kui tulemus on igal pool ühesugune siis on kaan sirge ja lihvida pole vaja. Ega ei pruugigi kõver olla kui kuuma pole saanud. Vaadates kuidas siin mõni mees mootoriga tegelenud on siis võib järeldada, et ka hülss võib lekkida.
Vasta

(19-11-2021, 17:00 PM)Laurimetall Kirjutas:  Puhasta kaan ära. Võta mingi sirge metallist jäik joonlauamoodi asi, mis servast on sirge. Pane kaane peale erinevates asendites sirge küljega ja proovi õhukest kitsast lehtkaliibrit selle all liigutada. Need kohad kus lehtkaliiber liigub on lohus. Kui tulemus on igal pool ühesugune siis on kaan sirge ja lihvida pole vaja. Ega ei pruugigi kõver olla kui kuuma pole saanud. Vaadates kuidas siin mõni mees mootoriga tegelenud on siis võib järeldada, et ka hülss võib lekkida.
Uuel originaal kaanel tuli ka 0,15mm. maha,et lihvimise jälg peale jääks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 16 külali(st)ne