22-11-2021, 12:25 PM
Tere!
Oleks vaja aeg-ajalt ühe võlli pöörided alandada, aga tavaolekus töötaks tavalise kiirusega.
Näiteks aretada auto käigukast elektromootori otsa, et selle pöördeid alla tuua. Tava olekus on 5. käik (või mis iganes tal 1:1 suhtele kõige lähemal on) ning kui vaja paneks 1. käigu et saada aeglasemaks võlli pöördeid. Täpsustuseks lisan, et elektrimootori ja võlli vahel on ka reduktor ning käigukasti paneks reduktori ja võlli vahele. Kui reduktor kasvatab mootori jõumomenti sisuliselt 17kordselt siis peaks valima käigukasti auto küljest, mille mootori jõud on antud elektromootori 17x jõud? Kui elektri mootor on 11kw siis käigukast peaks pärinema vähemalt 11*17kw=187kw auto küljest? Aeglast käiku läheb vaja just siis kui võll kinni jääb ja aitaks kergema käigua jälle liikuma ehk jõud oleks üpris suur seal.
Esialgu jätaks selle arutelu vahele, et jõu tõstmisega võib võlli pooleks murda jne. selle teema ja riski võtan enda otsustada
Oleks vaja aeg-ajalt ühe võlli pöörided alandada, aga tavaolekus töötaks tavalise kiirusega.
Näiteks aretada auto käigukast elektromootori otsa, et selle pöördeid alla tuua. Tava olekus on 5. käik (või mis iganes tal 1:1 suhtele kõige lähemal on) ning kui vaja paneks 1. käigu et saada aeglasemaks võlli pöördeid. Täpsustuseks lisan, et elektrimootori ja võlli vahel on ka reduktor ning käigukasti paneks reduktori ja võlli vahele. Kui reduktor kasvatab mootori jõumomenti sisuliselt 17kordselt siis peaks valima käigukasti auto küljest, mille mootori jõud on antud elektromootori 17x jõud? Kui elektri mootor on 11kw siis käigukast peaks pärinema vähemalt 11*17kw=187kw auto küljest? Aeglast käiku läheb vaja just siis kui võll kinni jääb ja aitaks kergema käigua jälle liikuma ehk jõud oleks üpris suur seal.
Esialgu jätaks selle arutelu vahele, et jõu tõstmisega võib võlli pooleks murda jne. selle teema ja riski võtan enda otsustada