Skalaar Kirjutas:50 kilo on ikka vähe palju mosse taastamiseks
)
Mitte väga.
1. Värv. Säilitamiskõlbliku välisvärviga asja väga harva leiab. Vähemalt 3-4 tuhat maksavad korralikud materjalid (roostesurm, happekrunt, täitekrunt, pahtel, välisvärv) kogu auto jaoks.
Ei maksa ju ka unustada, et värvkatet ei vaja mitte ainult kere välispind, vaid KÕIK autodetailid - kere sisepinnad, põhi, mootor, sillad jne jne... Vanadel autodel (erinevalt Saksast kõksusaanuna toodutest) on just seal roostepoisu oma järamistööd teinud ja need pinnad vajavad kõiki samu (eelnimetet) materjale mis välispindki, v.a võibolla pahtel.
Ja noh alla mõne tuhande vaevalt keegi välisvärvi korralikult peale ka paneb. Nii kipub 10 alla minema asi ka siis, kui eeltööd kõik või osaliselt ise teha.
2. Tepingutööd. Ma olen näinud viimase 15 aasta jooksul 3 (loe: KOLME) Alma Mosset, mille algse, heas või rahuldavas korras sisuga võib rahule jääda. Mingist mitmekümnest nähtud autost. Siin vast ei suuda enamik meid ise hakkama saada, vaid reeglina tuleb tellida teenus. Noh... alla 10-15 ma kardan et kvaliteeti ei saavuta; ma mõtlen materjalid + töö. Lisaks tohutu otsimistöö algsele lähedaste riiete, paelte jms hankimiseks.
3. Kroom. Stanged, iluliistud, ilukilbid. Terve mäng ikka jälle sinna 10 kanti ja jälle ise ei tee. Perfektse kattega isendeid leiab harva ja... siis kulub sama raha telefonikõnede, mööda Eestit ringisõitmise ja kokkuotsimise jm peale ära.
Nonii... 30-35 juba käes. 10-15 kulub kindlasti igasuguse pudipadi peale ära - tööriistade tarvikud (lihvkettad, liivapaber); kasutatud elektrienergia; kola, kogemuste ja materjalide hankimiseks tehtud arvukad sõidud jms. Kõige suuremad summad kogunevad pealtnäha tühistest pisiasjadest.
Vrd - nt maja ehitamisel on tüüpiline, et kui on kokku loetud rahalises mõttes kõik suured materjalid ja tööd, siis tuleb kogumaksumuse saavutamisel korrutada see julgelt kahega.
Nii et minu prognoos on pigem ala-, kui ülehinnatud.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel