Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
Selle kaugele vaatamisega on mõnedel vale arusaam asjast. Tahetakse 800m pealt veel postimeest lugeda tee peal, kaugtuli on rohkem selleks, et tooks sulle selle pika maa tagant kontuurid välja. Märgid, puud, ehitised. Led on väga asjalik selles mõttes kui on grammikenegi midagi mis suudab vastu helendada siis sellest ka aimu saad vahet pole kas siis 500-600-800 m pealt. Saad tunduvalt muretumalt kulgeda.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 5,290
Teemad: 71
Liitus: Oct 2011
Maine:
131
See on nii mõtetu vaidlus et kas lisatuledega või mitte, et siinkohal pikemalt ei peatuks aga ühe videolõigu paneks küll lihtsalt võrdluseks ja nö kuiva jutu vahelduseks.
Rusikareegel on see et vana ümar klaasiga tuli on kindla peale minek ja äärmiselt lollikindel valgus, ämbrisse astuda keeruline. Ideaalne näide H2 mul, ostes olid reflektorid tuhmund ja selle asemel et uued osta paigaldati xenonid kalli raha eest... Noo joptveju. Peale soetamist tallinast tartu sõitsin vihmaga ära kaugtuledega ja keegi ei vilgutanud, see peaks kõik ütlema. Ostsin kohe uued reflektorid Hella orginaalid 37€ tükk ja tavalise H4 lambiga valgust maailm ja maa, pole mõtteski midagi juurde panna.
T5 volkarile võid ka uued tuled ette panna aga ikka pime kui mutiurus. Igasugustest disaintuledest parem üldse ei räägi. FL 12 xenonid on orginaalis kui helkurid ees...
Telefon ei anna seda pilti küll hästi edasi aga miskit ikka.
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
Ulila Jäärada FB
Postitused: 1,323
Teemad: 24
Liitus: Jul 2009
Maine:
46
Tuled on sul head, aga kuidas sa sellise telekaga armatuuril sõita saad, seda ma küll ei mõista.
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
Elu on näitand, et kui kusagile halogeeni auku led pirn pista siis pole tast mingit kasu. Pigem läheb asi kehvemaks. Nähtavust need samkompunnid ei paranda küll aga hakkavad nad teisi pimestama.
Kui led siis peab olema ikka otsast lõpuni led ehk tehase komplekt. Öösiti saab omajagu liigutud ja võin julgelt väita, et üle originaal led valguse ei saa mingi halogeen.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 101
Teemad: 8
Liitus: May 2009
Maine:
0
Minul olid autole ostes tuledesse paigaldatud xenonid, eelmise omaniku sõnul olid originaalid H-7 lahjad (Avensis), aga kui enne ülevaatust panin esituledesse halogeenid tagasi, siis oli valgus kohe parem ja xenoni enam tagasi ei pane. Kui keegi soovib on xenoni plokid üle (pirne ei ole) ja saadaval. Arvan, et probleem, miks xenonid või led ei toimi osade tuledega on see, et peab saama valguspunkti samale kaugusele reflektoris kui oli vanal pirnil.
Postitused: 1,282
Teemad: 48
Liitus: Sep 2007
Maine:
12
mul kunagi c5 a6,selle lähituled olid niii sitad,kuigi luup ja klaas uueväärsed ja polnud b osad.Panin xenonid sisse ja oli inimlik sõita.
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Postitused: 3,091
Teemad: 203
Liitus: Jan 2004
Maine:
60
Kuna minu arvates on sellised 5w ledidest koosnevad ribad suht sarnased, siis pakuks, et läheb ikka palju paremaks.
Sinu viidatud on 2tk x 6 ledi x 5W, ise kasutan 2tk x 12 ledi x 5W ehk siis 2x rohkem ja tulemuseks on kohati liiga suur eredus.
Keerasin lambid tõsiselt latvadesse näitama, et auto lähedal olev ere teepind vähem pimestaks. Lambid maksid vist ~140EUR 2tk.
Vastutulejate pimestamisega ei ole probleeme, pimestavad niikuinii igast asendist, mistõttu võtan kaugtuled maha kohe, kui teist autot näen, mitte ei sõida niikaua, kuni vahet vaid mõnisada meetrit.
Ühtlasi soovitaksin vaadata ka kobedamate hõõglampide poole, kui lähituled ei valgusta. Eelpool toodud põhjustel ei saa nende über-led-kaugtuledega ju niikuinii igalpool sõita - näiteks suurematel trassidel nagu Tallinn-tartu-pärnu-narva ei saa sa neid ju enamasti kasutada, ikka tuleb keegi vastu.
Ise soovitan osrami nightbreaker lampe, ühel autol just vahetasin vanad H4 lambid nende vastu ja ütleks et see paarkümmend eurot oli hea investeering. Kui varem olid tuled nii tuhmid, et hakkasin reflektori vahetusele mõtlema, siis nüüd on tuli ilus valge. Nagu uus ilma reflektoreid näppimata ja nüüd näen ka lähituledega sõita.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Postitused: 10,844
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
137
12-01-2022, 22:38 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-01-2022, 22:40 PM ja muutjaks oli
v6sa.)
See karp nuusutab mitte tulede juhet, vaid auto CAN-liini ja saab sealtkaudu lülitamiseks vajaliku info kätte. Kus mainitud Toyol CAN-liini otsad peale OBD pistiku saadaval on, ei oska arvata. Kui hästi võiks toimida nende "kontaktivaba", juhtme pealt nuusutav lugeja, ma ette ei kujuta, aga elektroonika on tänapäeval hämmastavalt tundlik. Äkki isegi toimib.
Postitused: 2,221
Teemad: 77
Liitus: Oct 2001
Maine:
6
CAN-CCR-LZR nime kandev karp võimaldab CAN-siinile ligi saada ilma galvaanilise ühenduseta, see ei tea tuledest mitte midagi.
Kas Lazer on ainus mudelipõhist kitti pakkuv tootja? Äkki mõni teine on nõus oma toodete kohta rohkem infot jagama ilma ostu sooritamata?
Postitused: 320
Teemad: 3
Liitus: Jan 2015
Maine:
5
13-01-2022, 21:11 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-01-2022, 21:16 PM ja muutjaks oli
ivoalaska.)
Can on andmevahetus protokoll, itimeeste jaoks siis pikk seeria 1110000.110000.10001.10101.10101101.010101.10101.011 ühtesid ja nulle jne. On päris raske uskuda, et sealt induktiivselt midagi kätte saab. Lisaks on seal pingevahemik päris pisikene juhtmetes ning autodel veel omakorda Can High ja Can low, mis siis peegeldavad üksteist. Ei väida, et võimatu aga päris keeruline siiski.
Lisaks on rusikareegel, et ise Can liini midagi vahele toppides, keeratakse sellega perse kogu andmevahetus, mis siis avaldub gaziljon erinevas anomaalias sõiduki töös. Siit edasi ei ole see hea mõte, kuna Can siin on kiire andmevahetus, mille pealt töötavad enamus turvavarustus ja muud elutähtsad süsteemid nagu ABS, SRS ja samuti mootorijuhtimine.
Kokkuvõttes, kindlasti on ka lihtsamaid meetodeid.
Postitused: 68
Teemad: 1
Liitus: Jul 2009
Maine:
1
CANi saab vabalt kontaktivabalt nuuskida. Paljudel Fleet Management veokiparkide süsteemidel kasutatakse seda.