20-01-2022, 23:04 PM
Mõeldakse peakaamera kasutusele ülevaatuse ajal.
https://auto.geenius.ee/eksklusiiv/trans...akaamerad/
https://auto.geenius.ee/eksklusiiv/trans...akaamerad/
(21-01-2022, 01:34 AM)edvard Kirjutas: Seni kuni olid Maanteeamet ja ARK lahus , oli veel veidi mõistust otsustes , nüüd kus ARK taustaga tegelased on võimu juures on himu kontrollida kontrolli alt väljunud . Selge on ka mis seda takka tõukab - suur vanade sõidukite osakaal liikluses , kõik diiselmootoriga sõidukid , eriti hallid diiselmootoriga vw passatid on saatanast , hallid metallikvärviga kia d on bro .Sõidukite tehnokontrolli tegi NL ajal Riiklik Autoinspektsioon ehk miilits. 1991. aastal moodustati Eesti Riiklik Autoregistrikeskus ning anti sõidukite tehnonõuete kontrollimine eraettevõtjatele, järelevalveorganiks jäi kuni 2009. aastani Eesti Riiklik Autoregistrikeskus. 2009. aastal ühines ARK Maanteeametiga ning senised funktsioonid jäid suures osas samade inimeste korraldada lihtsalt osakonna tasemel. Kaadrivoolavus on olnud väga suur ning täna on Transpordiametis selle valdkonna seotud ametnike seas mõni üksik, kes oleks staaziga 10 aastat.
(21-01-2022, 10:35 AM)indreksirk Kirjutas: ... Olen autojuht üle 25 aasta ning igal aastal käin ülevaatuspunktis 10+ sõidukiga (nii enda, pereliikmete kui lähisugulaste autode ja mootorratastega). Keegi ei tee mulle allahindlust tehnilise seisukorra hindamisel ning avastatud vead on olnud sellised, mida seadus ei tolereeri.Indrek, eks meil kõigil on kogemust, ise olen autojuht üle 40 aasta ja käinud ülevaatusel igasugu sõidukitega, ka praegusel ajal mitmega aastas. Aga sa peaks teadma, milline on auto tehnilisest seisukorrast tingitud liiklusõnnetuste % - on vist alla 1? Lisaks on ikkagi küsimus, kas kõik need tingimused, mida nõutakse on mõistuspärased (küljes oleva lisavarustuse töötamine, kõigi istmete olemasolu kui statsionaarselt on tagaosa kasutusel nö kaubaruumina, armatuuris lüliti ledi läbipõlemine samas kui odavamal versioonil sel lülitil polegi ledi vms). Arusaadavad nõuded on sõidupidurisüsteemi korrasolek ja veermiku lõtkude puudumine aga ülejäänu oleks väärt vaid tähelepanujuhtimist.
.. Kas aga ülevaatust tehakse ausalt ja kehtestatud korda järgides, seda osa meist probleemiks ei pea. Kuigi ka see käib meie kõigi rahakoti pihta - heitgaase rohkem emiteeriv või muu tehnonõuete mittevastavuse tõttu liikluses osalev auto on otsene kulu meile üldiselt ja ka konkreetselt liiklusõnnetusse sattunud kannatanu jaoks. ...
(21-01-2022, 12:10 PM)honkomees Kirjutas:Ülevaatajat ei saa süüdistada riigi kehtestatud tehnonõuetes. Väga palju meie pisikesel rahvusriigil ka siin öelda ei ole. Tehnonõuded on ikkagi universaalsed ja ei sõltu rahvusest. Kui nõue on mittevajalik või liiga range, siis tuleb esitada riigile ettepanek selle muutmiseks. Seejuures arvestusega, et restoranis praadi süües võib küll avaldada arvamust, et näiteks lambaliha ei maitse, kuid kokk ega kelner ei saa selle subjektiivse arvamusega midagi teha. Lambaliha lihtsalt on selline. Kui ülevaataja "kotib" või teeb oma tööd valesti, siis tuleb sellega loomulikult võidelda. Aga see võitlus ei käi mitte riigi kirumisega, et see ülevaatajaid rohkem kontrollib.(21-01-2022, 10:35 AM)indreksirk Kirjutas: ... Olen autojuht üle 25 aasta ning igal aastal käin ülevaatuspunktis 10+ sõidukiga (nii enda, pereliikmete kui lähisugulaste autode ja mootorratastega). Keegi ei tee mulle allahindlust tehnilise seisukorra hindamisel ning avastatud vead on olnud sellised, mida seadus ei tolereeri.Indrek, eks meil kõigil on kogemust, ise olen autojuht üle 40 aasta ja käinud ülevaatusel igasugu sõidukitega, ka praegusel ajal mitmega aastas. Aga sa peaks teadma, milline on auto tehnilisest seisukorrast tingitud liiklusõnnetuste % - on vist alla 1? Lisaks on ikkagi küsimus, kas kõik need tingimused, mida nõutakse on mõistuspärased (küljes oleva lisavarustuse töötamine, kõigi istmete olemasolu kui statsionaarselt on tagaosa kasutusel nö kaubaruumina, armatuuris lüliti ledi läbipõlemine samas kui odavamal versioonil sel lülitil polegi ledi vms). Arusaadavad nõuded on sõidupidurisüsteemi korrasolek ja veermiku lõtkude puudumine aga ülejäänu oleks väärt vaid tähelepanujuhtimist.
.. Kas aga ülevaatust tehakse ausalt ja kehtestatud korda järgides, seda osa meist probleemiks ei pea. Kuigi ka see käib meie kõigi rahakoti pihta - heitgaase rohkem emiteeriv või muu tehnonõuete mittevastavuse tõttu liikluses osalev auto on otsene kulu meile üldiselt ja ka konkreetselt liiklusõnnetusse sattunud kannatanu jaoks. ...
Hea ülevaataja on see, kes ei lase läbi tõeliselt ohtlike vigadega aga juhib autoomaniku tähelepanu neile puudustele, mis ei takista küll ülevaatuse läbimist, aga võivad varsti progresseeruda suureks veaks, no nt öeldi mulle kunagi, et vaheta lähiajal šarniir ära, lõtk HAKKAB TEKKIMA või et pooltelje otsa kattekummis pole läbivat mõra aga varsti võib tulla. Tavaliselt hoolduse käigus ju töökodades neid raputajaid ei ole ja heebliga kõik noored vead välja ei tule.
(21-01-2022, 13:18 PM)Inri Kirjutas: Istmetega siiski sõltub kas need on kiirkinnitusega või statsionaarsed, esimesi ei pea kaasas olema teised peavad. No kohati tõlgendavad ülevaatajad seadust nii nagu neile sobib või palju neil vahetunnis meelde jäi. Kas käsipiduri korrasolek tähendab seda, et rakenduvad mõlemal rattal või hoopis seda, et auto ei vaju tagasi teatud kallakul (ei mäleta täpset protsenti). Üleüldse kes viitsib ja tahab skeemitada ja riskida see teeb seda vaatamata nõuetele.Istme kinnitus ei ole oluline - TÜV käigus tuleb kontrollida istmete osas järgmist:
(21-01-2022, 16:02 PM)13piisab Kirjutas: "ülevaatus mustalt" on seetõttu ksf-del lausa kombeks?Minu autod on saanud ülevaatuselt läbi lihtsalt niisama. Ei ole vaja mustalt siiani teha olnud.
ka krooniline virisemisvajadus on muidugi võimalik põhjus sõnavõtuks ning mulle tunduski see olevat. Kas eksisin?
(21-01-2022, 19:20 PM)13piisab Kirjutas: Talupoeg - küsimus ei ole sõna võtmises. Küsimus on postituste sisus.Oh seda elu. Põhilised kannatajad oleme ju ikkagi meie (ehk siis kõik mis "kiusamiseks" üleval välja mõeldakse) ja ma pole nõus ka selles, et ülevaataja elu muudetakse järjest keerulisemaks. Milleks. Taskunoa näide oligi selleks.
Niisama "kõik, kes midagi muudavad on kas lollid või omakasupüüdlikud" postitusi ei ole vaja toota. Ega ka luua meelevaldseid seoseid, kus kaamera-mõte toob "25-osalise taskunoaga surkimise".
(21-01-2022, 23:58 PM)edvard Kirjutas: Mina ise oma väikse inimese väikse aruga arutlen nõnda : Auto peab alati korras olema , mitte ainult ülevaatuse ajaks laenatud tulekustuti ja tõkiskingadega ülevaatuspunkti külastama . Mis mul nende planeeritud kehakaamerate vastu on , on see et ei usaldata oma tööülesandeid täitvaid inimesi . Selline usaldamatus läheb juba igast otsast liiale , totaalne jälgimine , haige värk .