Metsategu ja -vedu. ATVd, ruunad ja russid

(01-02-2022, 20:22 PM)raulex Kirjutas:  Mina tegin metsa sellise spetsiifilise kooslusega:
eeee ... kuidas sellise asja läbivus on ... päris metsas  ma mõtlen... st soised kohad, tõusud, langused jms
Ma oma pitsalõikuritel hiina trakaga sain üle mitme aasta esimest korda metsa möödund kuival sügisel, ilma hirmuta sisse jääda ja samas ka kõik tõusud võtta
Vasta

Minul on plaan teha metsas puud kohe halgudeks ja riita.
Küll suvel saab T16 kastiga halud välja veetud ning linna kärutatud.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Nii saab palju pappi kokku hoida ja säästetu eest lõpuks ometigi  kummist lintidega ihaldatud liikuva plate soetada - https://youtube.com/shorts/a0KV3qBhRH8?feature=share  Smile
Vasta

Mee võib ise ära süüa, aitab ehk suhkrulahusest. Jälle miljon taskus.
Vasta

(01-02-2022, 21:45 PM)tõnn Kirjutas:  Minul on plaan teha metsas puud kohe halgudeks ja riita.
Küll suvel saab T16 kastiga halud välja veetud ning linna kärutatud.
Algus on loogiline aga see pole mets, kus šassiiga ringi sab sõita. VÕI on ikkagiroppu moodi käsitööd ligipääsetava tee peale  kokkuvedamisel. No ja T16 kast on kõike muud kui madal. Muuseas, me oleme setõttu loobunud mõisapargis kuueteistkümnega sõitmast. VIS on efektiivsem, isegi raider+raiderihaagis on kiirem klotse lõhkumisele vedada! Kuna ka seal on ürask ja saaresurm pahandust teinud, on jälle ees ka palkide lauaks saagimist. Palki ei vea mingi 16'ga, lohistada jõuab neid oluliselt paindlikum tehnika. Ega ma olen elus ikka tõesti igatemoodi küttepuid metsast välja vedanud ja jättes päris õige tehnika kõrvale mida on ka saanud proovida, siis mikroroomik-dumper ikka üllatas küll. Aga muidu Audiga, Berlingoga (praegune "metsatraktor"), D-Maxiga, VIS'iga, Zafiraga, loendamatute iseehitatud-, tehase-, muru- ja kuratteab mis traktoritega jne.

KAHJUKS ei ole Eestis võimalik RaudHobu tegelikku kogemust saada, et võtaks rendiks ja läheks müraks nädalakese oma ühes suures tihedas 3+Ha tukas suurte puudega. Teeks siia radbetoonile kõrvale IH'd kannatava sillakese üle jõe ja naudiks. Mille muuga ma sinna pääseks nii ,et ei peaks üle võõra maa sõitma jamuid jamasid korraldama? Tee, servituudiga, on meie maal, Jägala jõgi ka. Aga mõistus tõrgub näiteks 30 aastat vana asja eest 4600€ maksmast kuigi...! UUE kõige lihtsama IH Skog + kokkupandava haagise + kraana saab Rootsist kätte 18K€+kõm+transa ja kaalub see kokku 600 kilo. Täpselt kerghaagisele sobiv. Võtad Flex II hüdraulikaga, lisad 3K€ ja on ka roomikutel hüdropakk olemas, ütleme komplekt 25-26K€ eest eraisikule. Läti kaudu võib ka tellida. Mine tea, äkki peale ühte päeva taha IHst midagi kuulda... ka see on võimalus! Nagu ma ei taha midagi kuulda 16'st ega DIY-asjadest, mis mitte üks ei käi ei peast ega peest! Wink Ma lihtsalt TAHANGI niimoodi rahulikult ja just sellises komplektuses komplektiga tööd teha! Ja omaenda rahalises vaesuses olen ikka ja ainult püsivalt ISE süüdi Wink
Vasta

(01-02-2022, 21:33 PM)honkomees Kirjutas:  
(01-02-2022, 20:22 PM)raulex Kirjutas:  Mina tegin metsa sellise spetsiifilise kooslusega:
eeee ... kuidas sellise asja läbivus on ... päris metsas  ma mõtlen... st soised kohad, tõusud, langused jms
Ma oma pitsalõikuritel hiina trakaga sain üle mitme aasta esimest korda metsa möödund kuival sügisel, ilma hirmuta sisse jääda ja samas ka kõik tõusud võtta
Päris metsa mul pole, on paepealne kõva maa.
Kui oleks palke vaja tirida siis kärutaks olemasolevast tehnikast sellise koosluse kohale.
Tüma maa ja kohati "kõrvuni" lumi, palgi asemel ainul 9 meetrine betoonpost.
Post läks muidu puuvirna alla ehk natuke teemasse ka...
Edit. Ma vaatan, et eelmisel lehel pakutakse AM metsapäevad välja. Palgiveovõistlusel võiks ju võistlusmasinaga täitsa osaleda ...


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Vaatan kõrvalt seda raudhobu ülistamist ning imestan. Sai nädalavahetusel metsa seisukorda vaatamas käidud ning üle põlve ulatuv lumi tegi juba niisama liikumise raskeks. Isegi tund niisama kõndimist väsitas üsna ära, kuna pool sammu läheb lume kokku pressimiseks. Tahaks näha inimest, kes päev otsa selle aparaadi järel jõuaks joosta.
Vasta

https://www.facebook.com/groups/96578131...9955392641

Veel parem massin kui raudhobu. Saab soojas kabiinis sõitu nautida Big Grin
Vasta

(05-02-2022, 20:02 PM)maisalup Kirjutas:  https://www.facebook.com/groups/96578131...9955392641

Veel parem massin kui raudhobu. Saab soojas kabiinis sõitu nautida Big Grin
Ei näe, privaatne grupp

Pähkliajude hirm
Vasta

(05-02-2022, 20:16 PM)ounou Kirjutas:  
(05-02-2022, 20:02 PM)maisalup Kirjutas:  https://www.facebook.com/groups/96578131...9955392641

Veel parem massin kui raudhobu. Saab soojas kabiinis sõitu nautida Big Grin
Ei näe, privaatne grupp
[Pilt: 273352404_5141047875927016_2937814183748...e=62031C0B]
Vasta

Ma teatud kadedusega vaatasin bobcati omanikust kaasfoorumlast, kes oma küttepuud ladus ibc konteineri metallraami sisse ja edasi liigutas neid kahvli otsas nii kuis vaja. Oma 500kg väiketraktoriga kahjuks järgi ei tee seda nalja.

Täna jäi selline monstrum ette: https://www.auto24.ee/soidukid/3650566 (Ise ma selle asjaga ega tema müügiga seotud ei ole ja reklaami ei tee). Aga sel põhimõttel kannataks üsna suvalise alakaalus väiketehnikaga üsna raskeid aluseid liigutada.

Võtke lihtsalt kui panust kasutute ideede panka.
Vasta

(10-02-2022, 14:45 PM)Mahno Kirjutas:  Ma teatud kadedusega vaatasin bobcati omanikust kaasfoorumlast, kes oma küttepuud ladus ibc konteineri metallraami sisse ja edasi liigutas neid kahvli otsas nii kuis vaja. Oma 500kg väiketraktoriga kahjuks järgi ei tee seda nalja.
...

Oled kindel? Kas tead, mitme kilo pealt esirattad tõusevad? Alati võib ju veidi vähem täis laduda. Ei tasu neid pisikesi alahinna midagiSmile Oma kaalu enamasti tõstavad need asjad üles. 

Viidatud wirbel on hää pruukida seni, kuni sile alus kannab. Kui hakkab vajuma, kas ikka jõuab ohjaja sarvi kinni hoida? Samas on seda kahtlust väga lihtne ju loomkatsega tõestada, kus keegi 700+ (sest rohkem ei pane mitte kudagi kuupmeetrisesse raami puid sisse) kg asja muretult ja ühe käega transpordibSmile

Leidlik mõte iseenesest, üldse mitte loll idee.

Pessimismi taustal on värskelt meeles olevad wõitlused MF-ga.
Vasta

Kuna spetsiaalne metsaveotehnika puudub sai seeaasta jälle lund mööda pikka tüve välja vedada. Ametlikel andmetel 60 sentimeetrises lumes hakkas see rögisev raudhobu juba veidi hätta jääma, otse veab väga hästi aga pöörata saab ainult väga laugelt. Siin pildil õnnestus laoplatsil üks täiesti lume alla tuisanud palk pikkupidi kõhu alla kinni sõita.
[Pilt: 20220205_122114.jpg]
Vasta

Juu jääb mootorist väheks...

Vasta

Ma olen tagaratastel piisavalt sõitnud mõlema isekiga. Seal on lisaks hüdro tõstejõule hulk muid muutujaid, nagu koorma jõu õlg näiteks ja esiotsa kaal. On ka vahe, kui kõrgele koorem tõsta tulenevalt kolmepunkti geomeetriast. Ja eesmärk pole ju masin ära lõhkuda. Ees mul laadurit pole ja minu konkreetsele mudelile ei taha teatud konstruktiivsete eripärade tõttu seda keegi panna ka.

Asja juurde tagasi tulles - ei pea seal ju mingi sarviline olema. Siin neid piiratud tõstevõimega väiketraktoreid on ju palju ehitatud, mis vedama sobiks.
Vasta

Kui mulle keskkooli ajal buldooser kätte anti, loeti pikalt sõnad peale, et kui tera üleval, ära järsult keera. Ma ei kuulanud. Edasi panin pool päeva rabas roomikut peale tagasi. Kes on pannud, teab, et see pole lõbus töö. Buldooseril on lõbu vähemalt poole rohkem. Lai lint on ebameeldivalt raske ka. Tera oli muidugi turba lükkamiseks, igavesti lai ja raske.

Nii et võibolla polegi kõige halvem, et järsku ei keera Smile
Vasta

(10-02-2022, 14:45 PM)Mahno Kirjutas:  Täna jäi selline monstrum ette: https://www.auto24.ee/soidukid/3650566 (Ise ma selle asjaga ega tema müügiga seotud ei ole ja reklaami ei tee). Aga sel põhimõttel kannataks üsna suvalise alakaalus väiketehnikaga üsna raskeid aluseid liigutada.

Võtke lihtsalt kui panust kasutute ideede panka.
Mul siin naaber peab hobeseid ja hein suurtes rullides.Rullide liigutamiseks siin igasugu tehnikat näinud.Alul oli vist rögisev kopaga jumz mis käivitus tõmmates,sikutas maasturiga,vahepeal oli analoogne rokla,sellega tõstis ka sõiduautosi,et laiali lammutada.Talvel lund nügima hakkas ka mingi metsakolliga,nüüd nügib mingi avanti laadsega.
Vasta

(10-02-2022, 16:57 PM)Mihkus Kirjutas:  Juu jääb mootorist väheks...
Tundub et isegi V8 paigaldus ei aita vene lint traktori põhihäda vastu- siit videost oli hästi näha et veokat lohistas ainult otse, nii kui ühe poole ära lahutas käis teine tühja.
Vasta

Muidugi ei aita - just sel põhjusel kasutatigi "mõttetult keerukat ja arutult õrna" diferentsiaaljuhtimist lääne masinatel. Asi, mida nõukogude viljastavates tingimustes töötavad insenerid kopeerida ei suutnud.
Vasta

(10-02-2022, 21:56 PM)v6sa Kirjutas:  Muidugi ei aita - just sel põhjusel kasutatigi "mõttetult keerukat ja arutult õrna" diferentsiaaljuhtimist lääne masinatel. Asi, mida nõukogude viljastavates tingimustes töötavad insenerid kopeerida ei suutnud.
Радиус поворота
11,5—12 (на первом положении рычагов)
3,4—3,5 (на втором положении) м

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%...1-59%D0%93 
No olen seda roolinud ja keerab nii, et veavad mõlemad lindid. Ehitust ei tea.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 46 külali(st)ne