Tehnoülevaatus. Jooksev kogumuspõhine arutelu

Loen ja imestan! 30 aastat olen erinevate autodega sõitnud ja enamusega nendest ka ülevaatusel käinud. Praegugu on tööautosid umbes 11 erinevat, kõik tuleb ette näidata. Ei ole mind siiamaani keegi kottinud ega ahistanud. Isegi keppi ei ole saanud. Huvitav, milles on viga?
Vasta

Ilmselgelt sinus! Big Grin Mul on kusjuures vist sama viga küljes. Ainuke kord, kui on aastate jooksul arutelu tekkinud oli siis, kui ammu kadunud Peugeot 309 tagapidurite stendimisel tekkis arvamine, et ei võta nii hästi kui võiks. Ma vastasin, et uued silindrid ja klotsid on küll sees aga ühtlasi on kõrvalistmel raamat, kus nii minu kui ülevaataja üllatuseks oli kirjas, et tollel mudelil on täiustatud pidurisüsteem. Nimelt on lisaseade, mis välistab tagapidurite blokeerumise igaljuhul, sõltumata teekattest või koormusest. Enne seda olin ma end muidugi juba haigeks mõelnud, üritades aru saada, miks see koer ei pidurda nii nagu mulle tundus, et peaks. Tuli välja, et ei pidanudki ? Ülevaataja luges ka raamatut ja arvas, et kui ikka ei tohi olla ja ei ole ka, ju siis nii peabki olema. Käsipidurit oli muidugi enam kui küll. Trossi vedruga tehasest õnneks asendatud polnud.
Vasta

(07-12-2021, 00:40 AM)hobiautod Kirjutas:  Hea nali. Ema käis iseseisvalt eile ülevaatusel. OV . Udutuled reguleerimata. Valgusvihk liiga ülesse. No mida? ??
Need topsikud on sinna tehases pandud ja neid ei saa reguleerida. Ja tegu suht uue autoga.
Korras. Liigne äärekivi parklast tagurdamisel oli saanud saatuslikuks. Stange paigas ja udukad norm kõrgusel. Ei ole regullitavad .
Vasta

Eks ta ole kuidas tuju, nõnda töö. Olen ise püüdnud käia üv. alati hommikul, siis mehed veidi unised ja veel hea tujuga. Tegelikult tahtsin rääkida eelmise aasta lugu kui tuli inimene ja rääkis, et sai korduva, sarniir ja tuled näitavad liiga alla. Seda nad said aru, et sarniir on läbi, aga esitulede põhjus oli mõlemad katkised esivedrud, seda nad ei osanud näha. Ega seal kanalis neid vedrusi ei näegi ja sellepärast ongi need OV vahepeal kaheldavad ja totrad.
Vasta

(21-01-2022, 13:18 PM)Inri Kirjutas:  Istmetega siiski sõltub kas need on kiirkinnitusega või statsionaarsed, esimesi ei pea kaasas olema teised peavad. 
Pean korrigeerima oma vea. Istmete kontrollimise osas on tehnoülevaatajatele tõepoolest antud juhis, et kui tegemist on kiirkinnitusega istmetega, siis ei loeta TÜV mõttes veaks seda, kui kiirkinnitusega istmeid on vähem. Kui jäiga kinnitusega istmeid on vähem, siis loetakse see väheoluliseks veaks. Suurem istmete arv kui registreerimistunnistusel loetakse aga oluliseks veaks (OV) sõltumata istmete kinnitamise viisist ning see nõuab omanikult kas registriandmete muutmist või üleliigsete istmete eemaldamist.
Vasta

Huvitav, mis põhjusel on OV, kui istet ei saa reguleerida. Mu ühel hobiautol, millega keegi teine ei sõida, on istmesiinid minema visatud ja istmed on jäigalt põranda küljes just sellisel kaugusel ja kõrgusel, mis minu jaoks mugav.
Vasta

(24-01-2022, 15:16 PM)wax Kirjutas:  Huvitav, mis põhjusel on OV, kui istet ei saa reguleerida. Mu ühel hobiautol, millega keegi teine ei sõida, on istmesiinid minema visatud ja istmed on jäigalt põranda küljes just sellisel kaugusel ja kõrgusel, mis minu jaoks mugav.
Ilmselt tehas ei ole autot selliselt ehitanud ja siinide likvideerimist võiks pidada omavoliline ümberehitus.Sina ükki lühikest kasvu,ülevaataja jälle pikk ja sinule mugavasse istmesse istuma ei mahu siis ongi vist õigus pikalt saata arvan mina.
Vasta

seal vigade nimekirjas pole ju üldse kirjas, milliste "muude" istmete peale juhiistme mittereguleeritavus on OV! Tagaistmed paljudel kui mitte enamusel autodel ei ole reguleeritavad Mul pole ühtegi reguleeritavate tagaistmetega autot ja seni pole küll veel sellega peedistatud ... Terve mõistus muidugi on üks asi aga rida paberil on vanem kui meie!
Vasta

Majanduskomisjon arutas tänasel istungil sõidukite tehnoülevaatuse põhjalikumaks muutmist ning toetas mõtet, et alates 1. juulist peab tehnoülevaatuse tegija kandma ülevaatust tehes peakaamerat. Uuenduse sisseviimine maksab 50 senti iga ülevaatuse kohta ning selleks on kavandatud aastane üleminekuperiood. Kõigi salvestiste säilitamine peab toimuma vastavat andmekaitse reeglitele.
Transpordiameti esindajad tõid välja, et umbes 10 protsenti sõidukitest läbib tehnoülevaatuse puudustega, mis tähendab, et liiklusesse läheb aastas tõenäoliselt ligi 50 000 ebaturvalist sõidukit.
Istungil toodi välja, et nähtav tehnoülevaatuse kvaliteeditõus toimus 2017. ja 2018. aastal, kui tehnoülevaatuspunktidesse paigaldati kaamerad ja kaamerate vaateväljas hakkas päevavalgele tulema viiendiku võrra rohkem vigu. Küll aga ei saa väga suurt osa vigadest siiani tuvastada, kuna need pole kaamera vaateväljas. Näiteks jäävad tihtipeale varju probleemid sõiduki põhja all ja salongis - raami või kandekonstruktsiooni kahjustused, lekked jne.
Samuti leidis istungil märkimist, et  1. maist peavad ülevaatuse läbima ka mopeedautod.
Komisjonile andsid selgitusi Transpordiameti peadirektor Kaido Padar ja direktor Joel Jesse
Vasta

(17-02-2022, 00:06 AM)traps Kirjutas:  
Majanduskomisjon arutas tänasel istungil sõidukite tehnoülevaatuse põhjalikumaks muutmist ning toetas mõtet, et alates 1. juulist peab tehnoülevaatuse tegija kandma ülevaatust tehes peakaamerat. Uuenduse sisseviimine maksab 50 senti iga ülevaatuse kohta ning selleks on kavandatud aastane üleminekuperiood. Kõigi salvestiste säilitamine peab toimuma vastavat andmekaitse reeglitele.
Transpordiameti esindajad tõid välja, et umbes 10 protsenti sõidukitest läbib tehnoülevaatuse puudustega, mis tähendab, et liiklusesse läheb aastas tõenäoliselt ligi 50 000 ebaturvalist sõidukit.
Istungil toodi välja, et nähtav tehnoülevaatuse kvaliteeditõus toimus 2017. ja 2018. aastal, kui tehnoülevaatuspunktidesse paigaldati kaamerad ja kaamerate vaateväljas hakkas päevavalgele tulema viiendiku võrra rohkem vigu. Küll aga ei saa väga suurt osa vigadest siiani tuvastada, kuna need pole kaamera vaateväljas. Näiteks jäävad tihtipeale varju probleemid sõiduki põhja all ja salongis - raami või kandekonstruktsiooni kahjustused, lekked jne.
Samuti leidis istungil märkimist, et  1. maist peavad ülevaatuse läbima ka mopeedautod.
Komisjonile andsid selgitusi Transpordiameti peadirektor Kaido Padar ja direktor Joel Jesse
50 000 ebaturvalist sõidukit.... Pigem ikka vast hulga vähem. Aga jõudu tööle oma riigi õõnestamisel! Vähemalt viiskümmend tuhat inimest  saab "lahke" sõnaga meeles pidama kõiki selliste nõuete kehtestajaid!
T.
Vasta

Talupoeg - Sul oli ka ülal sama nn uudisega mingi vähemasti mulle arusaamatuks jäänud sisuga probleem.

Küsin veelkord: milles seisneb täpselt Su (või kelle iganes, kelle pärast Sa muretsed) probleem, et sõiduki(te) TÜV-l ka põhja all toimetatav pildina jäädvustatakse?

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(17-02-2022, 13:24 PM)13piisab Kirjutas:  Talupoeg - Sul oli ka ülal sama nn uudisega mingi vähemasti mulle arusaamatuks jäänud sisuga probleem.

Küsin veelkord: milles seisneb täpselt Su (või kelle iganes, kelle pärast Sa muretsed) probleem, et sõiduki(te) TÜV-l ka põhja all toimetatav pildina jäädvustatakse?
Mis mulle vastukarva on?
Nimelt see, et meie valitsejad ei usalda oma kodanikke ja kõik siiani meie ümber toimunu (tänapäeval) viitab sellele. Kontroll-ühiskonna loomine, kus kõik üksteise järgi luuravad.... ei ole see mida me vajame!
Vasta

Ehk siis talupoeg on pahane, et enam ei saa risuga mustalt ülevaatust?

Pähkliajude hirm
Vasta

(17-02-2022, 13:36 PM)ounou Kirjutas:  Ehk siis talupoeg on pahane, et enam ei saa risuga mustalt ülevaatust?
Minu auto on risu? Olen teinud ülevaatuse mustalt? 
Ma olen ammu juba aru saanud, et teised teavad minu asju paremini ,kui ma ise. Big Grin
Vasta

(17-02-2022, 13:40 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  
(17-02-2022, 13:36 PM)ounou Kirjutas:  Ehk siis talupoeg on pahane, et enam ei saa risuga mustalt ülevaatust?
Minu auto on risu? Olen teinud ülevaatuse mustalt? 
Ma olen ammu juba aru saanud, et teised teavad minu asju paremini ,kui ma ise. Big Grin
Kus ma kirjutasin, et sinu auto risu on? Lihtsalt selline asi ei puuduta mitte kedagi teist, kui ainult mustalt tegutsejaid.

Pähkliajude hirm
Vasta

(17-02-2022, 13:24 PM)13piisab Kirjutas:  Talupoeg - Sul oli ka ülal sama nn uudisega mingi vähemasti mulle arusaamatuks jäänud sisuga probleem.

Küsin veelkord: milles seisneb täpselt Su (või kelle iganes, kelle pärast Sa muretsed) probleem, et sõiduki(te) TÜV-l ka põhja all toimetatav pildina jäädvustatakse?
(Ma ei räägi Talupoja, vaid enda nimel).
Mul on selle uudisega see probleem, et taas kord peetakse meid kõiki kurjategijateks. Eriti ilus on veel see, et see totaalne kontroll lastakse inimestel endil kinni maksta. (Või, noh, me maksame kõik lollused kinni, ega ametnikud seda tee).
Mis kuradi 50 000 katkist autot? Mitu liiklusõnnetust möödunud aastal toimus tehniliste vigade tõttu?
Vasta

(17-02-2022, 13:43 PM)ounou Kirjutas:  
(17-02-2022, 13:40 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  
(17-02-2022, 13:36 PM)ounou Kirjutas:  Ehk siis talupoeg on pahane, et enam ei saa risuga mustalt ülevaatust?
Minu auto on risu? Olen teinud ülevaatuse mustalt? 
Ma olen ammu juba aru saanud, et teised teavad minu asju paremini ,kui ma ise. Big Grin
Kus ma kirjutasin, et sinu auto risu on? Lihtsalt selline asi ei puuduta mitte kedagi teist, kui ainult mustalt tegutsejaid.
Ise ju kirjutasid.
Vasta

(17-02-2022, 13:44 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  
(17-02-2022, 13:43 PM)ounou Kirjutas:  
(17-02-2022, 13:40 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  
(17-02-2022, 13:36 PM)ounou Kirjutas:  Ehk siis talupoeg on pahane, et enam ei saa risuga mustalt ülevaatust?
Minu auto on risu? Olen teinud ülevaatuse mustalt? 
Ma olen ammu juba aru saanud, et teised teavad minu asju paremini ,kui ma ise. Big Grin
Kus ma kirjutasin, et sinu auto risu on? Lihtsalt selline asi ei puuduta mitte kedagi teist, kui ainult mustalt tegutsejaid.
Ise ju kirjutasid.
Funktsionaalse lugemise oskusega probleemid? Ma ei kirjutanud ”enam ei saa OMA risuga mustalt ülevaatust". Sellisel juhul oleks ma ütelnud, et sinu auto on risu. Mina ei pidanud oma lauses ühtegi konkreetset risu silmas.

Pähkliajude hirm
Vasta

No kui auto on korras, siis võib seda kasvõi 10 kaamerat filmida.
Kui ei ole, siis pole ka midagi viriseda kui läbi ei saa.
Pigem on just hea ülevaataja videolt vaadata, mille eest täpselt korduv määrati.
Turvakaalutlustel enamus kohtades ju kanalisse ei lasta.
Vasta

(17-02-2022, 13:50 PM)raulex Kirjutas:  No kui auto on korras, siis võib seda kasvõi 10 kaamerat filmida.
Kaamera häirib ainult hämarate tegude tegijaid, ausal inimesel pole midagi varjata.

Pähkliajude hirm
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne