08-03-2022, 10:49 AM
(08-03-2022, 08:02 AM)Kult Kirjutas: Mis sa arvad palju see John saab tunnis rohkem kui Russ sama töö eest. Pakun et John 60€/h tunnis ja Russ 40-50€/h. Kes siis omadega rohkem plussis on, kas see kellel on kallis ja "äge" tehnika(ja hädaldab et võtab palju kütet) või see kes teeb töö odavalt ära ilma püsikuludeta.
Seda tööd võib ju teha 10 raha odavamalt kui on olemas see traktor mis on kuskilt vanaisa päranduseks saadud.
Võtad aga aiaäärest ja lähed teenid kerget raha ning elu on lill.
Mingi hetk on aga vaja hakata teda remontima ja kui lumi otsustab maha sadada ja sinul on just väntvõll pooleks murdunud rikkudes ploki siis labidas kätte ja kühveldama?
Väntvõlli veel saad poest Hiina oma aga plokki ei ole praeguse olukorraga mujalt saada kui pead hakkama kuskilt sebima.
Läheb päev, läheb teine ja kolmanda päeva õhtuks oled saanud selle mootori kokku ja sööstnud lumega võitlusse.
Õnnetuseks aga on väntvõlli vastukaalu poldid lehmavaiarauast tehtud ja see lendab läbi ploki välja.
Siis vaatad seda õlist rauajuppi maas, ohkad ja see trall läheb jälle lahti...
Vahepeal on lepingu teine osapool kirjutanud välja lepingu rikkumise eest 800 rahase arve ja ilmselt tuleb teine ka veel otsa...
Samal ajal teeb sedasamust tööd sinu konkurent, kellel on Valtra mille ta ostis kasutatuna.
Tema märkab hommikul, et mootoris on võõras kolks.
Kähku ajab ta masina remondihalli, tõmbab mootori laiali ja näeb et kepsusaale on ära läinud rikkudes vändakaela ja kepsu.
Teeb ta kõne Tööriistamarketisse, kus on saalekomplekt ja kaanetihend olemas ning kepsu tellib Soomest.
Vända viib Nuia Mardile lihvida ja ootab kuni tehtud.
Järgmine hommik on tal varuosad käes ja kell 15:30 on mootor peal ning südaööks on tal lumering tehtud.
Kogukulu on ostetud juppidele ja lihvimisele 378 eurot kui oma tööd mitte arvestada.
Pole muide mingi ulme vaid näide elust enesest isiklikul osavõtul.
Boonusena on temal kabiin vaikne, klaasid on puhtad ja isegi naisterahvas käib vahel lükkamas.
Kütusekulu üle ei kaeba, kuna on lihtne mudel manuaalse kasti ja reversiga.
Massi on ka rohkem ning seega pole ka sulalumi nii suur probleem.
On ta nüüd siis valesti oma töö korraldanud kui ta hindab ka oma tervist ja ettearvatavust kui miski asi remonti vajab?
Mina aga ostsin veel varuks Ukraina pidurikettad, siduriketta ja Kostromaa kolvid-hülsid sest nende saadavus lähiajal pole teada.
Tahtsin ka 1/tagasikäigu hammasratast ja käigupoolitaja muhvi aga neid enam Ukraina oma ei olnud.
Esisilla "põlve" võlle ka tahtsin aga need on nagunii juba tõsine defitsiit korralikust materjalist.