Postitused: 223
Teemad: 16
Liitus: Jun 2015
Maine:
2
13-03-2022, 22:55 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-03-2022, 22:57 PM ja muutjaks oli
ratsoup.)
1980a Nivas selline karburaator. Mis võiks olla mudel, et infot otsida? Sellel on birka paraku eemadlatud/kadunud.
Karburaator sai osandatud ning kanalid läbi puhutud. Uued tihendid jms. Magnetklapp töötab. Häda on nüüd selles, et käib ta ainult toorega. Isegi sooja mootoriga muidu kooleb tühikäigul maha. Muidu käib hästi, gaasi andes kõik tip top. Tühikäigu kruvi olen kruttinud, suurt midagi sellest ei muutu. Muid reguelerimise kohti sellel ju ei ole? Milles võib küsimus olla?
Varuosadena sain kaasa ka sellise karpa. Selline on mu vanal Nival. Mis nende kahe isendi sisuline vahe on? St kas üks parem kui teine?
Otsisin netist mingit kollektiivset info kogu lada erinevate karburaatorite tüüpide kohta. Paraku inglise/eesti keeles midagi taolist ei leidnud. Kui keegi oskab ming sellise informatsiooni lähemale aidata, olen tänulik!
Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Postitused: 754
Teemad: 26
Liitus: Sep 2018
Maine:
38
Esimene on klassikaline 06 karpa, teine on 07 karpa, tüüp "Ozon"
Ise eelistaks esimest.
Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Postitused: 3,253
Teemad: 18
Liitus: Apr 2012
Maine:
27
Ühinen ksf v6sa arvamusega, see pagana klapp võib igasugu põnevaid trikke teha.
P.S. ühe mazda karpaga jamasin mitu kuud enne kui juhuslikult järjekordsel lahtivõtmisel avastasin näppude vahel (sõrmedega) parandatava defekti, nimelt vedrukese pingutamine taastas stabiilse el. ühenduse klapis. Samas tavalisel kontrollimisel kõik klapis klõpsus ja liikus ...
Postitused: 223
Teemad: 16
Liitus: Jun 2015
Maine:
2
14-03-2022, 15:06 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-03-2022, 15:06 PM ja muutjaks oli
ratsoup.)
Klapp klõpsub kui juhe taha panna. St ka siis kui süüdet keerata. Klappi ennast ma pole taibanud lahti võtta. Eeldan, et seda nõela peaks selle sees kontrollima? Mul oli käepärast kaks kasutatud klappi veel, mis plõksuvad. Paraku testimiseks asendada ei saa, sest karburaatoril on magnetklapi keermed vigastada saanud. Selle tulemusel õnnestub edukalt sisse keerata ainult seda klappi, mis seal juba sees oli. Teisi lihtsalt ei õnnestu keermesse keerata, käivad ringi ja ei haaku keere. Klapi pesa sai korraliku loputuse ja läbi puhumise ennist.
Ujuki taset pole mõõtnud. Praegu puhastades painutasin natuke peale, sest enne tihendite vahetust käivitades ujutas korralikult ühe kohati. (See võis olla muidugi ka nõelklapi teema)
Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Postitused: 754
Teemad: 26
Liitus: Sep 2018
Maine:
38
Klapi otsas on tühjakäigu düüs mida klapis olev nõel sulgeb. Ilmselt mingi mollusk ees.
Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Postitused: 1,408
Teemad: 19
Liitus: Aug 2008
Maine:
37
Kusagilt võib imeda ka lisaõhku, näiteks karpa ja kollektori vahelt. Ja segu jääb lahjaks. Selle karpa puhul ei oska öelda, aga mõnel juhul poltide liiga suure jõuga pingutamise tõttu ei pruugi kontaktpinnad enam täiesti sirged olla ja pelgalt tihendi vahetamine enam ei päästa.
Postitused: 85
Teemad: 4
Liitus: Aug 2007
Maine:
1
Magnetklapp unustage ära. See avaneb käivitamisel ja sulgub süüte väljalülitamisel. Tühikäik käib läbi nõelkruvi, mille pesas on väike kummist rõngastihend. Olen iseselle tihendi puruks keeranud ja otsinud viga, sest kummitük oli kanali ummistanud. Soovitan luubiga sinna nõelkruvi kanalisse piiluda.
Postitused: 223
Teemad: 16
Liitus: Jun 2015
Maine:
2
Tegin magnetklapile inspektsiooni. Ütleme nii, et otsmine auk oli pool umbes. Kuna sel hetkel suruõhku käepärast polnud, vahetasin otsa varu klapi otsaga ära. Eks nv rohkem aega, saab soojaks ajada ja timmida.
Karbussi põhi natuke kõver jah. Aga mis sa teed ära. Ega selle võileib-tihendi keskmine klots ju samuti selle järgi natuke paindunud, ning seda ma kindlasti ei soovitaks vahetada. Uued papid ümber peaks pidama küll. Tundub igatahes mõistlik ja tihe. Samad sümptomid olid enne karbussi puhastust ka, seega seal see asi nüüd küll ei ole.
Igatahes tänan soovituste eest. Kaasfoorumlased isegi aitasid mind vastava kirjandusega ning nüüd on kohe hea targemana reguleerima hakata.
Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Postitused: 2,709
Teemad: 114
Liitus: May 2004
Maine:
23
16-03-2022, 09:49 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-03-2022, 09:51 AM ja muutjaks oli
tõnn.)
Kui töötava mootoriga pihustada "brake cleanerit" või külmkäivitus eetrit karburaatori ühenduskohtadele siis on lekked kohe näha. Pöörded tõusevad.
Kui suuremat investeeringut teha ei soovi siis mökerda tihendid ja lekkekohad hermeetikuga üle ja võiks loota, et lekked kaovad.
Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
(16-03-2022, 08:18 AM)v6sa Kirjutas: (16-03-2022, 00:33 AM)spitfire Kirjutas: ...
Kõvera karpaga tasub jamada ainult siis kui tõesti uut võtta pole või peab selle eest neeru andma.
Üldiselt nõus, aga kas saab vaakumilekkega karburaator töötada nii, et rikutud on ainult tühikäik ja muud režiimid mitte?
Tuttav teema. Kusjuures saab. Kuna tühikäigul on küttesegu kogused nii minimaalsed , et siin mängib rolli iga gramm. Siibrid on praktiliselt kinni ja hõrendus tekkib just allapoole siibreid ning hõredast kohast jala juures satub soovimatu õhukogus segama protsessi. Kiirendust võib ka segada kõver jalg aga kui tahma üles saad siis on lõõrid lahti ja jala vahelt olevast pilust enam eei imeta lisaõhku ehk õigemini ei jätku jõudu nii peenest kohast õhku imeda.
Vanasti sai sinna alla pandud Karu Aabitsa kaanest tehtud paks ja pehme tihend. Päästis mõneks ajaks.
Aquila captas non muscas.