Tehnoülevaatus. Jooksev kogumuspõhine arutelu

Jäi lihtsalt silma ja mõtlesin jagada.
Nagu siin videos selgub, sakslastel päris karmid nõuded. Maakeelselt kokku võttes: muu hulgas loeti ohtlikuks veaks nii tuhmunud tagatuli, aku plussklemmi katte puudumine, kui ka ventiilikübarate puudumine. Antud juhul oli küll tegu registreerimiseelse ülevaatusega, kas korralisel ka nii peensusteni minnakse, ei oska kosta.
Vasta

Kas Sa arvad, et Eestis on MNT esmasel lihtsam. Kõik tuled ja viled vaadatakse üle. Läbiv rooste tiival ja mõrane esituleklaas saadab sind neid vigu likvideerima. Ja siis uuele katsele.
Vasta

Igal masinal või on õigem öelda tüübikinnitusel oma nõuded? Oma kogemused sellised, et Soomest toodud auto ei läbinud registreerimiseelset ülevaatust, kuna ees porilapakad puudusid, tagamised porikaitsmed olid kitsamad, kui ratas ja tagastange oli liiga kõrgel. Moodsa nimega oli vist tagumine allasõidutõke. Igasugu määrustes kõik nõuded kirjas ja see tuleb tavaliselt registreerimiseelsel ülevaatusel üllatusena, kuna kõiki nüansse tavalisel ülevaatusel ei kontrollita. Peaksime olema õnnelikud, mitte virisema liigse kontrolli üle regulaarsel ülevaatusel.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Tagastange oli liiga kõrgel.
Kas pidi sõiduki tehase konstruktsiooni muutma v oli enne muudetud?
Vasta

(20-03-2022, 21:02 PM)hobiautod Kirjutas:  Kas Sa arvad, et Eestis on  MNT esmasel lihtsam. Kõik tuled ja viled vaadatakse üle. Läbiv rooste tiival ja mõrane esituleklaas saadab sind neid vigu likvideerima. Ja siis uuele katsele.
Tulin nädal tagasi Poola-Ukraina piirilt tagasi kohapealt ostetud Civicupunniga. Noh, mis saakski valesti minna? Ega läinudki. 20 aastat vana auto sõitis ludinal 1500km maha ja gaasiseade tõi tanklates naeratuse näole.
Aga järgmiseks istusin 10 päeva koduarestis, sest moodne katk ja natuke nokkisin auto kallal ka. Ja muretsesin TÜV-kõlbulikkuse pärast. Näiteks oli tagakojamehe ajam mehiselt maha mädanenud ja streikis seesamuse luugi lukk. Jupid said tellitud, aga mitte veel kätte eks. Ja ikkagi ma selle massinaga registreerimiseelsele ülevaatusele ronisin. Tulemus:
0 pretensiooni
Eesti numbrid
Poola ülevaatus kanti üle.
Protseduur koos nutiseadme abil kindlustuse ostmisega võttis aega ühe tunni.
Vasta

Täitsa kogemata trehvasin vaatama oma Corvairi andmeid ARK-s. Ja oma suureks üllatuseks avastasin, et selle riistapuu läbisõiduks on ark-is märgitud 5823476 km! Kes esimese vaatamisega aru ei saanud, see vaatab seda numbrit uuesti. Ma vaatasin kah mitu korda ja lugesin neid numbreid nii ja naa pidi. No nuta või naera, aga konesse on ülevaatusel tipitud tuimalt viis koma kaheksa milli. Veits nagu Äl Pandi tunne tekib. Tiagi nüüd kuidas seda rekordit vormistama peaks,.. kaamerad ja mikrofonid... Paneb keegi paremaks ? No ei usu, ikkagi autoajaloo kroonimata pahapoiss ehk Corvair Spyder! Aga paremaks läheb: see number on ju kah veel miilides !
Vasta

No ja kui TÜV-kaupa läbisõidugraafikut vaatad, siis enne viimast TÜVd on ca aastake 24/7 miskit tõsisemat kestvussõitu harrastatud. Manuses olev kena küür on mu mosu TÜV-läbisõit TA iseteeninduses.

Aga jätkuvalt on TÜV puhul mu lemmikuks see, et kerghaagisel peavad omad tõkiskingad olema. Ma küll käin enamasti haagisega ülevaatusel nii, et ka veduk saab passi templi. Kui aga kahte paari nõuti ja tõdeti, et haagise omad on puudu, ei saanud jätta küsimata, kas on ikka kindlasti haagise omad puudu - et mu meelest on mul kaasas just haagise omad ja auto omad on maha ununenud Smile


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(11-05-2022, 22:57 PM)13piisab Kirjutas:  Aga jätkuvalt on TÜV puhul mu lemmikuks see, et haagisel peavad omad tõkiskingad olema. Ma küll käin enamasti haagisega ülevaatusel nii, et ka veduk saab passi templi. Kui aga kahte paari nõuti ja tõdeti, et haagise omad on puudu, ei saanud jätta küsimata, kas on ikka kindlasti haagise omad puudu - et mu meelest on mul kaasas just haagise omad ja auto omad on maha ununenud Big Grin

Just mõned nädalad tagasi oli põhjanaabritest diagnoosikaaslaste (isuzuhaigete) jutulõimes tõkiskingad teemaks. Ja seal tuli jutuks, et Virossa on tõkiskingad kohustuslikud, teine jälle laulis vastu, et ei ole, see on linnalegend. Nad algul isegi mind ei uskunud, kui ma selgitasin, et on tõesti kohustuslikud ja Tehnoülevaatusel kontrollitakse. Rääkimata siis sellest, et nende puudumise eest tehakse ka liikluses trahvi teinekord.
Vasta

Sai kaks kuud tagasi ostetud uus kerghaagis pole seal kaasas tõkiskingi ega ka kohta kuhu nad paigaldada.
Vasta

Ok. Oma haagise puhul hoiad autos või autodes lisa klotse. Tõstad ühest teise vms. 
Aga kuidas on rendihaagistega. Neile ju ei anta kaasa klotsipaari. Jabur.
Vasta

(12-05-2022, 06:38 AM)tungla Kirjutas:  Sai kaks kuud tagasi ostetud uus kerghaagis pole seal kaasas tõkiskingi ega ka kohta kuhu nad paigaldada.

Sest ostja seda ei küsi. Big Grin  Respo lisavarustuse nimekirjas on kenasti olemas 3995 ja 3996 all: https://www.respo.ee/et/lisavarustus/muu-lisavarustus . Lisavarustuse loetelus ka kenasti valitavana, näide: https://www.respo.ee/et/haagised/kastiha...71l125-plh .
Vasta

Vat kus on uudis! Polnud kuulnudki tõkiskinga kohustusest perakärule.
Aga noh, pole ju raske sellisel juhul tekitada kaks kokkuklapitavat  lisa tõkiskinga varuratta sisse.
Hea, et veel teist ohukolmnurka ja tulekustutit ei nõuta.

Aquila captas non muscas.
Vasta

huumor aastate tagant, kus isetehtud klotsid ei sobinud, käis mõõdulindiga mõõtis  kõrguseid,laiuseid ja nurki. Ei pädevat, liiga suured ja vale nurk. Plastmassist 5cm kõrgused olid ok...
Nüüd ei ole enam näpuga rida aetud klotsid kustutid on? On, pakiruumis. OK.

Meenub vana anekdoot. Politsei peatab kinni uusrikka mersu, selle järel peatuvad ka tuletõrje ja kiirabi autod.
Politsei küsib, et mis toimub? Ähh, krt teid teab, kord näita tulekustutit, siis apteeki...


Vasta

(12-05-2022, 09:29 AM)hulgus Kirjutas:  Nüüd ei ole enam näpuga rida aetud klotsid kustutid on? On, pakiruumis. OK.
Täna see kahjuks enam ei päde...Seinal kaamera kust peab näha olema,et reaalselt ka asju kontrollid,aasta pärast juba peakaamera ja siis peab ka peakaameras kõik näha olema alates vin koodist ja lõpetades jumal teab millega...
Vasta

Peakaamerate suhtes kaine mõistus vast võidab
https://www.err.ee/1608591577/transpordi...noudmisest

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(12-05-2022, 09:43 AM)muska71 Kirjutas:  
(12-05-2022, 09:29 AM)hulgus Kirjutas:  Nüüd ei ole enam näpuga rida aetud klotsid kustutid on? On, pakiruumis. OK.
Täna see kahjuks enam ei päde...Seinal kaamera kust peab näha olema,et reaalselt ka asju kontrollid,aasta pärast juba peakaamera ja siis peab ka peakaameras kõik näha olema alates vin koodist ja lõpetades jumal teab millega...

Mul pole haagist kordagi palutud tuppagi ajada. Tõkiskingi ka ei ole vaadatud.
Vasta

Mina pole ka pidanud haagist kordagi sisse ajama. Kaamerapilt on muidugi ka hoovist olemas.
Tõkiskingi pole kärul küsitud, küll aeti tükk aega VIN koodi taga.
Haagisel on seda tsingi pealt kehvasti näha.
Vasta

Mul oli see aasta esimene kord kui käru õue jäi ja õues vaadati ja põhjus oli ülitihe liiklus ja sees polnud ruumi,muidu siiani pole kordagi tagant võetud ja järjekorda pole ka olnud,haagise kingasi pole ka siiani vist kordagi tahetud.
Vasta

Plastikust tõkiskingad ja nende hoidikud on ülaltoodud viidete taga ~5EUR komplekt. 4 komplekti kruvida haagise porilaudade esi- ja tagakülgedele ei ole eriti kallis lõbu, ei võta ära kasulikku ruumi ning on käepärast, kui peaks vaja minema.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

(12-05-2022, 09:29 AM)hulgus Kirjutas:  huumor aastate tagant, kus isetehtud klotsid ei sobinud, käis mõõdulindiga mõõtis  kõrguseid,laiuseid ja nurki. Ei pädevat, liiga suured ja vale nurk. Plastmassist 5cm kõrgused olid ok...


See tõkiskinga kumerus peab tõesti vastama ratta omale. Kas ta sõiduauto haagise puhul nii määrav on ei tea.
Suuremate masinate puhul aga väga määrava tähtsusega.
Olen kunagi venamaal veereva Kamazi ratta alla pistnud tõkiskinga mis kui ploomikivi sealt minema lendas vastu sauna seina kuhu hiljem ka terve Kamaz maandus.
Hea, et kedagi maha ei löönud.

Aquila captas non muscas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne