Mõistusevastased manöövrid liikluses

(30-05-2022, 20:39 PM)Aare R. Kirjutas:  Suvi tulemas ja küllap hakkab ka siia teemasse liiklusest rohkem materjali tekkima. Küll aga on mul küsimus, kas teistes linnades on samamoodi nagu Pärnus, kus ei möödu enam ühtki päeva, kui keegi rohelise tule süttides foori all munema jääb. Ja küsimus ei ole selles, et ei stardita nagu veerandmiilil, kus iga sekundi murdosa loeb, vaid ei stardita üldse. Parim näide oli mõne päeva tagant, kui tulin koormaga ja eesolevas fooris põles punane tuli. Ma üritan võimalikult palju vältida seismajäämist ning võtsin ka seekord hoo juba eemalt maha, et foorini jõudes roheline tuli oleks. Vaatan sajakonna meetri kauguselt, ise juba mingi 30ga veeredes, et ohh, lähebki roheliseks. Gaasi ma veel ei andnud, sest üks sõiduauto oli foori taga ja veel ei liikunud. Üks sekund, kaks, kolm- ikka ei liigu. Jõudsin talle juba konkreetselt sappa ja olin sunnitud ikkagi põhimõtteliselt seisma jääma, sest isegi signaali peale ei hakatud kohe liikuma. 52 tonni ja hakka ikka otsast pihta..
Täna aga sõitsin oma sõiduautoga ringi ja ühe päeva jooksul kogesin kolme (!) samasugust olukorda, kuigi sõitsin ringi kokku vaid umbes 15 minutit, samas ei möödu siin enam vist ühtki päeva, kui vähemalt üks auto kuskil munema ei jää.
Krt misasja seal rooli taga tehakse?! Tegelikult ma tean seda, aga see asi (nutisõltuvus roolis) hakkab juba tõsiselt häirivaks muutuma. Peab ikka vist veokale pasunad külge ära panema, mis nad mul niisama vedelevad, neid saaks praegusel ajal ikka palju kasutada.
See jah 100% ainult Pärnu probleem, teistes linnades ei esine.

Edit: vabandust, unustasin, Mõisaküla ju ka endiselt linn, seal siis ka, aga rohkem küll mitte kusagil.
Vasta

Saan aru, et see oli sarkasmiga öeldud, aga pidasin silmas just seda, et kui hull see mujal üldse on. Tallinnas on ses suhtes asi vast teistpidi, seal ei jäädagi seisma, vaid kimatakse punasega tuimalt üle. See haakub ka siinse teemaga üsna hästi- juhtusin kogemata nägema mingit saadet, kus punasest tulest räägiti ning selle eiramine on ka väga tõsine ja süvenev probleem.
Vasta

No parem, las ta s e i s a b seal ja näpib oma telefoni, kui kimab 100-ga ja tee asemel näeb oma tel.ekraani!?
Vasta

Palju selliseid ka näinud, kes sotiga minna annavad ja ekraan püsti nina ees on. Samamoodi mõni eessõitja vingerdab ühest teeäärest teise.
Vasta

(31-05-2022, 17:26 PM)Aare R. Kirjutas:  ... kimatakse punasega tuimalt üle. ...
"Postimehe" võrguversioonis on miski rubriik "Ypsilon". Mõnede vaatamiste järel on mul tekkinud tunne, et seda teevad mingite eriti tugevate ainete mõju all olevad inimesed, aga eks neilgi juhtu vahel tööõnnetusi ja nad hakkavad normaalset juttu rääkima.
Mõne päeva eest ilmus seal mootorratturite ja autojuhtide suhteid vaatlev kirjatükk
https://ypsilon.postimees.ee/7526322/lii...ad-inimese
mille üks osa tasub tsiteerimist:
------------
Kuidas sa päris kindlasti tapad inimese
Oled ju olnud olukorras, kus ülejäänud rivi jõuab foori alt läbi, osad veel kollasega, ja siis kõige lõpus tuled sina, lisad gaasi ning ületad varase punasega ristmiku. Sa hilined, seega ei koonerda ristmiku kiiremaks vabastamiseks gaasiga. Ristmikule jõudes on sul kiirust seal 70-ja-peale kandis. Vasakult varase rohelisega startinud auto sulle ette ei jõua, seda sa tead, selle kiirendamine võtab ju ka mõne hea sekundi, aga mootorratas jõuab... Kergekaaluline tsikkel jõuab sulle kindlasti ette, eriliselt gaasi väänamatagi ning sa sõidad ta külje pealt pilbasteks. Mis sa siis ütled? Ma tean, sa ütled päheõpitult, et sa ei näinud. Kuigi varast punast ju nägid. Kasuta varast punast üle ristmiku sõitmiseks igapäevaselt ja sa tapad kellegi päris kindlasti.
--------------
Ma oskan siia lisada vaid seda, et pihta võib saada ka see autojuht, kes eriti ei kiirendagi, vaid jälgib liiklust ning läheneb ristmikule selle arvestusega, et jõuaks sinna täpselt rohelise süttimise hetkeks... et siis umbes 20-30-ga ristmikule välja sõita...
Vasta

Ja jälle üks olukord, mis omal on läbi kogetud. Umbes kuu tagasi hakkasin (seekord vist tühjalt) Pärnus rohelise tule süttides üle Tallinna maantee venima. Minu, õigemini tegelikult selle Transitimehe õnneks ei hiilga veokad kiirendusega. Olukord oligi selline, et kui minu asemel oleks olnud kiirem auto, oleks see Transistor tõenäoliselt umbes 70km/h küljelt sisse lajatanud, see tuli ikka täiesti tumepunasega üle.
Vasta

See on huvitav lähenemine kui ristmiku ületamisel vaadatakse ainult foorituld ning ümbritsevat liiklust üldse mitte. Nii kiire ei saa ju ometi olla..

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(31-05-2022, 21:16 PM)Walter Kirjutas:  See on huvitav lähenemine kui ristmiku ületamisel vaadatakse ainult foorituld ning ümbritsevat liiklust üldse mitte. Nii kiire ei saa ju ometi olla..
Õigus!!! Alati peaks jälgima operattiivautosid. Hiljuti oli mul juhus, roheline süttis, samal ajal hakkan kuulma sireeni. Sain ca meetri edasi liikuda op-auto liikus vasakult paremale minu suhtes, möödus ja tekkis vale mulje, et tee vaba. Tuli veel mitu vilkuritega autot kolonnis, neile oleks küll äärepealt ette sõitnud kui jalg gaasil raskem oleks olnud.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

ksf Walteri mõte on omalgi väga palju peast läbi käinud ning olen seda meelt, et VÄGA paljud, võibolla isegi enamus liiklusõnnetusi oleks olnud olemata, kui juhid veidi ümbritsevale liiklusele rohkem kaasa mõtleks. Paljudel ongi see häda, et aetakse näpuga järge, et "aga mul oli ju eesõigus". Ma leian, et olulisim peaks olema see, et kõik terveks jääks. 

Veel üks hea näide- seesama Tallinna maantee-Ehitajate tee ristmik Pärnus: nagu olen öelnud, et seal on see roheline tuli jube lühike ning kui esimesena koormaga rohelise tulega startida, on üle ristmiku jõudes kabiin fooriga kohakuti ning siis juba roheline vilgub, seega kui startida näiteks kolmandana, jõuab käru üle ristmiku juba tumepunasega. Ja nii oli ka ühel mu endisel töökaaslasel ning kärule lajatas üks sõiduauto küljelt sisse. Mul tekkis ausalt öeldes esimene küsimus see, et kas see sõiduautojuht oli pime või oli see nägemisvõime selektiivne, et rohelist tuld nägi, aga risti ees mööduvat koormaga metsakat mitte? No ei saa ma sellest aru. Omal oli väike laps ka veel autos.
Vasta

Mul tekib sama küsimus metsakatega Eriti oranzi kabiiniga. Kas pimedad roolis või hälbega. Valga uulu ristmik , peale mind ühtegi autot ikla poolt tulemas ja valga poolt kütab metsakas rõõmsalt ette pidurdan 30ni ja siis tiksume kuni lotemaal kiirus käes. See oli ainult üks näide mõnekümmnest. Pärnus foorialt tume oranziga täiesti tavaline nähtus jne. Muidugi kuna värvipimedad saavad ka tänapäeval load, siis see tavaline nähtus, et sõiduautod ka foori värve ei erista.
Vasta

Noh, kui ma üleüldiselt enda käitumisest räägin, siis vähemalt mul on see põhimõte, et kui ikka sellises olukorras taganttulev auto tõesti lähedal on, siis kiirendusrajal väga ei kiirenda ja lasen tagant tulija mööda, see kehtib ka tagant tulevate veokate puhul. Õnneks on mul vist oma 90% neist olukordadest taga täiesti tühi olnud.
Sel asjal pole ka nagu pointi, et kiirendusraja lõppu seisma jääda ja oodata 200 meetrit tagapool oleva auto möödumist, sellisel juhul ei saa liikluse sujuvusest üldse rääkida ning kiirendusrada kaotab igasuguse mõtte. Samamoodi võiks ju kiruda neid sõidukajuhte, kes lihtsalt tuimalt ette keeravad, kui veokas 90ga täislastis läheneb. Muuseas, sellise "triki" tegi mõni päev tagasi üks kallaja, kes tuimalt karjäärist minust 100m eespool välja keeras ja siis pidin mina 30le pidurdama- nii tore kolleeg ikka.
 Mis aga puutub Lottemaa juures hoo sissesaamisse, siis sinna pole midagi parata, et sellise massiga auto kiiremini ei astu, samas on juba Pärnamäe kohviku juures oleva 70 ala alguses kiirus juba 70 ehk siis see, mis lubatud on. Samas on aga tihti nii, et kui hoo sisse saame, õnnestub enamjaolt ilma seisma jäämata sealtsamast kuni Pärnuni, lisaks terve Ehitajate tee kuni Tallinna mnt ristmikuni läbi sõita. Muidugi seal on need PL ja LT autod "tegijad", et kõigist mööda uhada ja siis maanteel jälle kõigil jalus olla.
Üleüldse on tegelt siin see olukord, et alati on sõiduautojuhtide seas keegi, kes veokaid, eriti metsakaid ei seedi jne, see ongi lõputu teema.
Vasta

Kui igav on ja tee omas suunas vaba ning metsakas on eriline emm, siis võib ju alati mööda sõita ja sujuvalt pidurdada 30-ni maha. Väike kiirendamise harjutamine ei tee kunagi halba. Talle kindlasti meeldib.
Vasta

(01-06-2022, 11:37 AM)Mahno Kirjutas:  Kui igav on ja tee omas suunas vaba ning metsakas on eriline emm, siis võib ju alati mööda sõita ja sujuvalt pidurdada 30-ni maha. Väike kiirendamise harjutamine ei tee kunagi halba. Talle kindlasti meeldib.
Jube probleem on kui suur auto ette keerab,raske on siis natuke pidurdada,teine kord on liiklus nii tihe,et ta ei saagi muidu vahele,jääbki oma tundi ootama.See kättemaksmise teema on eriliselt nõme,pidurdan ka maha ja saan öösel rahulikult magada.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.Saagide ja võsalõikajate remont/hooldus.5297816
Vasta

Viimasel ajal seoses kütusehindade tõusuga on märgatavalt sagenenud "suurte" poolt sellised ettesõidud peateele ja siis peale seda äärmiselt aeglane kiirendamine. Iga stopp ja jälle kiirendamine tähendab paari komakohta kompuutri näidus. See aga võib mõjutada juhi palka.
Veohinnad on all ja kusagilt pole enam võtta siis üritatakse pagist veel mingit kasumit välja pigistada. Paljudes klubides on küttekulu otseselt seotud palgaga.
Eriti torkavad selliste totrustega silma PL, RO, LT. Ühesõnaga kõik kes koonduvad hüüdnime alla "karvased".
Alles eile õhtul tegi  sellise ettesõidu bundeka peal poolakas. Hea, et vähemalt niipalju ruumi jättis, et pidama saime. 
Tegime ka Mahno poolt väljakäidud manöövri. Neli täpselt ühesugust autot. Iga mees peale möödasõitu tegi viisaka pidurduse  tema ees. Ma ei kujuta ette palju neid kurrwasid sealt lendu lasti aga heli ja valgussignaale andis tüüp küll usinasti. Kõik see mis ta päevaga oli teiste närvide arvelt kokku hoidnud pidi ta korstnasse laskma.
Ilus see nüüd meie poolt polnud ja ärge järgi tehke. Võibolla mõni sõidab põhjusega aeglaselt.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(01-06-2022, 11:37 AM)Mahno Kirjutas:  Kui igav on ja tee omas suunas vaba ning metsakas on eriline emm, siis võib ju alati mööda sõita ja sujuvalt pidurdada 30-ni maha. Väike kiirendamise harjutamine ei tee kunagi halba. Talle kindlasti meeldib.

Ma palun järeleaitamistundi: mida selline käitumine annab? Rahulduse, et said sitta keerata kellelegi?

Kuidas üldse saab ühel terve mõistusega täiskasvanud inimesel tekkida probleem aeglaselt liikuva veoautoga? Ma saan aru neist, kes on tigedad elektritõukside ja üksrataste peale - need õlitatud välgud tõesti tekivad kõige jaburamatest kohtadest. Aga hakata oma tööd tegevale veoautojuhile lihtsalt sitta keerama selle pärast, et julges härrale ette keerata...

Ma ei õigusta tühjal teel üksikule autole tahtlikult ette keeravat koonerdist kuidagi, aga isegi säärasele tõprale törts signaali anda möödasõidul oleks nagu piisav meelepahaväljendus. Normaalne inimene saab aru ja peast oinas ei saa ka pidurdamisest aru. Ainult loodust saastate ja kütuseärikate kasumeid suurendate.
Vasta

kui õigesi aru sain siis jutulõim just sellest algas, et just tühjal teel keerab ette
oleks, et tihe liiklus pressis vahele kuhu sai aga jah sellised tühjal teel ühele autole ette keermine pole just kõige kenam tegevus.
mööda ei saa hoo pean mina maha võtma ja siis ta veel pudistab koormast koorepuru ja rattavahelt kruusa kah. sõnnik.
mind nad kah häirivad kuigi pidurdama ma ei hakka aga tuututan oma mõtte talle kõrva ikka.
ei saagi aru kas see suure masina hetkeline stop ristmikul lastes peateel liikuja mööda teades, et ta nii kui nii ju möödub aga tehes seda talle tahtlikult raskemaks mõjub nüüd kütusekulule, tööajale või juhi põiele ? aga millegipärast on see äärmiselt tihti võimatu ja nad kohe pingutavad selle nimel, et ta saaks teepeale ette oma sõidurajasse et kui ka tuleb tagant sisse siis oleks tagant tulija häda tõestada, et ta pole eesel

lisaks suurtele on see samas väga levinud komme väiksematel autodel kah ja seda süvenenum on probleem mida kaugemale suuremast linnast minna
mõni vanake on nii hullult ette tulnud, et mul tõsine hirm kohe toimuvast füüsilisest kohtumisest 
ei ole need noored nutihoolikud aga vanemad inimesed kes seal igapäev sõidavad harjumuse järgi ja siis valvsus on kadunud - pole sealt enne autot tulnud äkki ei tule nüüd kah ja raginaga ristmikult otse ette. need siis sihuketse väiksemate kohalike teede ja nende ristmike üllatused. 

kõrvalt ette tulevate ja venima jäävate suurte autode kõrval on ka teine liik "suuri geeniuseid" need kes 2 realisest 2+1 või 2+2 alguses kohe kõrvale tõmbavad ja siis hakkavad omasugusest (healjuhul ühest) mööduma. üks "85ga" teine "87ga"  
enne saab 2+1 otsa kui see mööda jõuab aga rong taga läks pikaks pikaks pikaks.
jääb manööver pooleli ehk sai mööda vaid ühest hakkab järgmises sektoris asja jätkama - rong taga ....
tavalised via baltika röömud  Toungue

PS. miks rekkajuhid jääteed joovad ? selleks, et oleks see joodud kraam kuhugi tagasi lasta ja siis teeäärde aknast välja visata.
Vasta

Rakendame lugemisoskust - öeldud oli, et kui on eriline emm. Tiheda liiklusega vahele tulemisega - saan aru. Näita suunda, käitu etteaimatavalt ja tule. Lasen vahele. Saan aru ka sellest, et lastis veoka kiirendus ei ole see, mis sõiduautol. Aga tühja pärisuunaga, sellele ainsale ette keerata ja siis tolgendama jääda...no mine ka sinna kus vene sõjalaev. Kuigi vähemalt minu puhul ei piisa veel sellest et ületada erilise emmi lävend....aga vahel harva on eksperte, kes seda siiski ületada suudavad.

Igaks juhuks tuletame meelde, et ka veoka juhile kehtib kohustus anda teed. Seadusesse on kirjutatud nõnda: anda teed (mitte takistada) on nõue, et liikleja ei jätkaks ega alustaks liikumist ega teeks manöövreid, mis võiksid sundida teist liiklejat järsult muutma liikumissuunda või -kiirust; Paneme tähele - pole sõnagi juttu sellest, kas liikleja on "tööülesannete täitmisel" või mitte. Ka metsavedu ei ole siiani võrdsustatud operatiivsõiduga, kui kellelgi selline tunne võiks olla jäänud.

No ja need 89 vs 91 rekkameeste möödasõidud 110 alas on tõepoolest eriliselt "toredad". Aga no mis sa teed, issanda loomaaed...
Vasta

(01-06-2022, 13:22 PM)Mahno Kirjutas:  Rakendame lugemisoskust - öeldud oli, et kui on eriline emm. 

Kuidas ma pean käituma, et mitte "eriline emm" olla? Peangi ootama, kuniks tee on tühi selles ulatuses, kuni saavutan marsikiiruse vähemerilisi emme segamata?

Tean, et nüüd teadlikult mängin tulega ja olen oma "viisaka foorumlase päevase kolme-postituse-limiidi" raisanud ära tarbetu vaidluse jaoks, aga siiski kumab ülalolevast läbi täpselt sama suhtumine ettekeerajajaga: NEIL on kohustused ja MINUL on õigus. Krusal on kohustus teed anda ja minul on õigus liikuda sobiliku kiirusega. On jah, LS suisa kirjas. Aga seal on kirjas ka kohustus olla viisakas ja teha endast olenev liikluse sujuvuse tagamiseks. Ükski pidurikontroll ei muuda ühte emmi teisest paremaks. Sujuvuse keerab aga täiesti tuksi.
Vasta

(01-06-2022, 13:22 PM)Mahno Kirjutas:  Rakendame lugemisoskust - öeldud oli, et kui on eriline emm.

Mulle paluks selgitada - mismoodi muutub liiklus ohutumaks ja paremaks kui sa "erilisele emmile" koha kätte näitad, olles ise sealjuures veel suurem emm? Minumeelest lisandub liiklusesse lihtsalt üks suur emm juurde.
Vasta

Sm V6sa - pidurikontrolli ei toimu - ma ju ütlesin, et sujuvalt. Pole vaja asja ohtlikult teha. Kui Sa küsid, kuidas olla -loe mu eelmist postitust. Seal on lahti seletatud ju Smile

Aus vastus - ei saagi paremaks, kui ise emm olla. Sitemaks saab - sest üks emm on juures. Aga teinekord ei teegi mõistusega, vaid emotsiooni pealt.

Emm olla pole probleem, see mul juba 8 aastat palga sees olnud. Üks arvaja ees või taga...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 62 külali(st)ne