Kas ostaksid endale elektriauto?

Teeks nii et ostaks selle elektriliikuri ja siis jagaks kogemusi. Siiani ei ole peale tühja jutu midagi.   Kas te elate tõesti kõik Lasna või muul mäel,et peate kortermajas pistiku pärast võitlema?               Mina elan ka mäel. Männikumäel ja küll see elektrikas ka tuleb. Igapäevane tankla külastus on juba piisav motivaator. Aga tõsiselt, elektriautode omanikud. Jagage palun oma kogemusi konkreetse margi põhiselt!

Manuaali ei loe
Vasta

(14-06-2022, 20:51 PM)alrad Kirjutas:  Kas te elate tõesti kõik Lasna või muul mäel,et peate kortermajas pistiku pärast võitlema?          

Ei, ei pea. Seal põle ju seda pistikut... Ja kontoris ka netu. Maksima parklas on.
Vasta

(14-06-2022, 20:32 PM)olli Kirjutas:  Palju siin rahvas maha kärutab autoga et on vaja nii terve öö kui ka terve päev tööjuures ka veel laadida ja aku kindlasti täiesti täis saada?? 300 km tööle ja 300 km õhtul tagasi?  Big Grin  Ma saaks ca 2 nädalat sõita ühe laadimisega sellise harju keskmise moodsa elektrikaga.
Loen ka huviga tekkinud paanikat ja mõtlen et kui olen senini saanud oma kahe autoga hakkama keskmiselt mõlemat kord nädalas tankides siis miks paanitseda justkui kõik elektriautod peaksid igaöiselt end kortermaja ees luti otsas hoidma? Tangitakse ikkagi vajaduspõhiselt, vahet ju pole bensiin või elekter.
Vasta

(14-06-2022, 22:20 PM)spitfire Kirjutas:  
(14-06-2022, 20:51 PM)alrad Kirjutas:  Kas te elate tõesti kõik Lasna või muul mäel,et peate kortermajas pistiku pärast võitlema?          

Ei, ei pea. Seal põle ju seda pistikut... Ja kontoris ka netu. Maksima parklas on.

Mind hakkas täitsa huvitama, kas tõesti ei ole ühtegi pistikut liikumistrajektoori ümbruses?

Tuletas jälle meelde sajanditaguse vaidluse selle üle, mille kuradi pärast on vaja mingit imelikku automobiili himustada, mida sepp ei oska rautada, mis ise oma vigasid ära ei paranda ja mille jaoks tuleb toitu (kütust) kusagilt imelikust poest toomas käia. Haiseb kah jõledalt! Täna peame meeletult loodust ära raiskavat naftatööstust ja kohutavalt koledaid, väärtuslikku põllumaad raiskavaid tanklamonstrumeid täitsa normaalseteks.

Normaalne?

Olen viimased pool aastat oma isikliku auto kasutust sellel pilgul seiranud ja see jaguneb selgelt kaheks: mitmesajakilomeetrised koormaga (ka käruga) sõidud ja tööle-poodi-kooli ringid alla saja kilomeetri päevas. Esimesi praegu jõukohaste elektriautodega mugavalt ei tee, aga teisi võiks uuema Leafi või mõne teise uuema elektrikaarikuga täitsa teha. Samas - isegi praeguste kütusehindade juures rahalist säästu ei tule nii palju, et olemasoleva hea auto asendamine elektrilisega motiveeriks.

Samas elektrimootori dünaamika vastu ei saa miski Big Grin
Vasta

(14-06-2022, 22:28 PM)Meelis2 Kirjutas:  Loen ka huviga tekkinud paanikat ja mõtlen et kui olen senini saanud oma kahe autoga hakkama keskmiselt mõlemat kord nädalas tankides siis miks paanitseda justkui kõik elektriautod peaksid igaöiselt end kortermaja ees luti otsas hoidma? Tangitakse ikkagi vajaduspõhiselt, vahet ju pole bensiin või elekter.

Jah. Aga bensu tangitki just siis kui vaja ja jätkad sõitmist. Mul näiteks tuleb suht tihti päeval ootamatult minna kusagile. Tänagi hommikul e-kirjakasti piiludes selgus,et pean olema 9.00 Rakvere kandis(100+km/ots). Kui nüüd oleks särtsukas ja voolu vähe akus,siis mis saaks? Sihtpunkt on eramaja,ehk kas saaksin seal võõra inimese hoovis laadida?  Ehk kui tuli idee minna kusagile pikemale otsale,siis pole probleemi ja plaanimist. Vups paak täis ja minek. Särtsukal aga vaatad,et oi kurjam. Särtsu tripiks vähe. Nüüd ootame 2+h. Ega sellest jamast ei pääse. Ja loodetavasti mõeldakse mingid üliakud ka välja. Lihtsalt ma ei suuda uskuda,et see kuidagi vähem saastavam on. Eks ta üks suur business päeva lõpuks kellelegi on. 
Samas selle Tesla kõige äkilisema versiooniga kohalt startides oleks kohe nõus särtsuusku hakkama  Big Grin  350 hp charger ja 260hp puiduvagun tunduvad pärast nagu tõuksid(need kus ise peab vaeva nägema liikumiseks).

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Päris nii siiski ei ole, et vajaduspõhiselt. Hetkel võid sa enda auto tühja paagiga seismist lubada, sest vajadusel 10 min tanklas ja paak on täis. Elektrikaga nii ei saa. Jah, tootjad näitavad kõik uhkelt kiirlaadijaid, aga palju sul kodus peakaitse on? Või veel parem on küsida, et palju sul peakaitsme võimsusest vaba on? Ega elektrimehed ka oma liine-alajaamu pole lihtsalt lampi ehitanud - aluseks on võetud tarbijate peakaitsmete suurused, korrutatud samaaegsuskoefitsendiga jne. See skaleering võis siiani olla õige, aga elektrikate massi jõudmise ja masslaadimisega on taristu (tugevalt) alaskaleeritud.

Ma ei ole elektrikate vastu, aga ma näen probleeme, mida ei ole võimalik lahendada vaid poliitilise otsusega. Vedelkütuse taristu on tegelikult väga hea ja see on arenenud aastakümneid.
Elektrikate laadimise taristu on lapsekingades ja selle samaväärseks arendamine võtab aega ja investeeringud. Asi pole ainult vedelkütuse tankuri vahetamisega elektrilise "londi" vastu. Vaja on tagada elektrivõimsuse olemasolu tankimispunktis, st liinid, alajaamad ja muu mudru.
Kui vedelkütuse taristu puhul toimetavad mitmed vähemalt pseudokonkureerivad firmad, siis elektri puhul see nii ei ole.
Kui vedelkütuse puhul sulle "roheline" müüja ei meeldi, lähed ja siristad "sinisest" tankurist. Elektriga päris nii ei saa.

See mõtlemine, et "päikesepaneelid katusele ja sõidan tasuta" ei päde ka päriselt - mina olen päeval, kui päike paistab, tööl. Laadida saaks öösel. Mis tähendab, et tasuta sõiduks peab mul olema auto aku jagu salvestusvõimsust (tegelikult kadude võrra rohkem).
Vasta

(15-06-2022, 07:42 AM)wagoneer Kirjutas:  
(14-06-2022, 22:28 PM)Meelis2 Kirjutas:  Loen ka huviga tekkinud paanikat ja mõtlen et kui olen senini saanud oma kahe autoga hakkama keskmiselt mõlemat kord nädalas tankides siis miks paanitseda justkui kõik elektriautod peaksid igaöiselt end kortermaja ees luti otsas hoidma? Tangitakse ikkagi vajaduspõhiselt, vahet ju pole bensiin või elekter.

Jah. Aga bensu tangitki just siis kui vaja ja jätkad sõitmist. Mul näiteks tuleb suht tihti päeval ootamatult minna kusagile. Tänagi hommikul e-kirjakasti piiludes selgus,et pean olema 9.00 Rakvere kandis(100+km/ots). Kui nüüd oleks särtsukas ja voolu vähe akus,siis mis saaks? Sihtpunkt on eramaja,ehk kas saaksin seal võõra inimese hoovis laadida?  Ehk kui tuli idee minna kusagile pikemale otsale,siis pole probleemi ja plaanimist. Vups paak täis ja minek. Särtsukal aga vaatad,et oi kurjam. Särtsu tripiks vähe. Nüüd ootame 2+h. Ega sellest jamast ei pääse...
Selliste rakenduste jaoks juba on kasutusel vesinik kütusega elektriautod. Hetkel on muidugi maailma teedel neid ainult ca. miljon, aga neid arendatakse edasi sama jõudsalt kui kaabliga elektrikaid. Foorumis on muidugi eraldi teema vesinikautole.

Aga analoogset probleemi saab ka praegu tekitada. Ütleme, et on vaja vedada kaheteljelist haagist 1.5 tonni koormaga, aga ainus konksuga auto kodus on liitrise bensumootoriga Nissan Micra. Tõenäoliselt jääb sellises olukorras töö samamoodi tegemata kuna õiget autot pole.
Vasta

Ei maksa arvata, et elektriga sõitmine bensiiniga-diislikütusega sõitmisest odavamaks jääb. Juba praegu liiguvad meie kallis pealinnas (jah, ma mõtlen Brüsselit) plaanid seinabokside ja kiirlaadijate ühendamisest kaugloetavasse (= kaugmaksustatavasse) võrku, nii et "autoelektri" eest saaks täiendavat maksu võtta.
Teisalt on kiirlaadija ka aku eluea lühendamise vahend.
Vasta

Täiesti loogiline ju. Kütuseaktsiis (olgugi algselt deklareeritud kui teedevõrgu korrastamise allikas) on ju täiesti tavaline sissetulekurida riigieelarvesse. Kui jõuga surutakse inimesed vedelkütuse pealt elektri peale, siis hakkab rida ju vähenema ja vajab asendamist (sest kulud ei kahane, vaid ainult kasvavad).

Valida on sisuliselt kas:
auto ostmisel maksu võtta (selles mõttes jama, et see on ühekordne tulu ja piisavalt kõrge maksu puhul sa pigem sõidad vanaga lõpuni, enne kui uue ostad. Ökoloogia mõttes soovitav, aga eelarve mõttes laastav).

küsida a la maamaks iga-aastaselt obrokit (aga siin maksavad suhteliselt rohkem per läbitud kilomeeter need, kes vähe sõidavad. Ökoloogia mõttes võib-olla jälle soovitav, et vähesõitjad suruda ühistransport-taksosse-bolti, aga seda on ebamugav vaesemale ja maa-elanikkonnale seletada).

Küsida läbitud kilomeetri pealt maksu. Kuna mingit taadeldud-sõltumatut kilomeetrimõõdusüsteemi veel ei ole, võetakse tasu kütuse liitri või kwh pealt. Ökoloogia mõttes ka ju suunab vähem sõitma või säästlikumat pilli pruukima; tulevikus, kui kõik autod on kuskil keskserveri küljes, on vast võimalik maksustada ka läbitud kilomeetrit otseselt ja teha kasvõi ajalisi või ruumilisi soodustusi stiilis kesklinna kilomeeter on kallim kui ääremaal, öösel odavam kui päeval).

Mis puutub vesinikku, siis see ei ole hetkel reaalselt kasutatav alternatiiv taristu puudumise tõttu. Tehniliselt on vesinikuauto nagunii seesama eleltriauto, kus voolu tehakse aku asemel kütuseelemendiga. Taristu tekkeks on jällegi vaja kas rikast visionääri, kes tuleviku äri lootuses omal kulul asja välja ehitab või riiki, kes maksumaksja raha eest mingi kriitilise taristu ette teeb. Normaalseks äriks vajalikku kogust vesinikuautosid ei saa tekkida ilma taristuta ja vastupidi. Muna ja kana. Hea näide on seesama CNG taristu, mille arendamise põhjused on ju tegelikult kunstlikult loodud.
Vasta

Selles  mõttes õige, et elektriautoga sõit ei jää tõenäoliselt sama odavaks kui praegu.
Küll aga jääb kindlasti odavamaks kui sisepõlemismootoriga sõitmine kas automaksu, aktsiisi tõstmise või mõlemi tõttu.
Bussiradadel sõit  ja tasuta parkimine tõenäoliselt kaovad varsti.
Keelustamine on ka variant alates 2050, jäävad näiteks ainult musta numbri sõidukid eriloaga.
Vasta

Selgita palun põhjust, miks peaks ta odavamaks jääma? Bensiini-diisli omahind on võrreldes müügihinnaga ju tühine, koosnedes peamiselt maksudest.

Mõeldes nagu poliitik - peretoetused tahavad enne valimisi kindlasti tõstmist, miks ei võiks vähemalt osa sellest rikkad elektriauto omanikud kinni maksta Wink
Vasta

Jah aga tulevikus ei ole meil igal ühel kodus mitut autot ju.
Linnad liiguvad autojagamise peale, tõuksid ja rattad, ühistransport jms. 
Hetkel on see autondus mõneti jabur igal ühel on oma "landcruiser lasnamäe kortermaja" ees ja seda kasutatakse kodu töö režiimil. Offroad juhtub siis kui on vaja oma prügi viia naabervalla metsatukka.

Vaadake Euroopa linnasid. Ühistransport ja tõuksid  rattad rollerid. Sõiduautod on enamuses väikesed linnaautod.

Näiteks elan Tallinna satelliitkülas. Aknast linn paistab. Naabermajas elab 2 elukaaslast mees/naine
Üks läheb oma autoga 1..1.3km kaugusele tööle teine 2.5...3 km kaugusel. Nii iga päev ja koos sama aegselt reaalselt minuti ehk 2 vahedega. Ei mõista miks ei lähe jala ratta vms. Või miks ei minda koos ühe autoga. 
Elektriautode ajastul usun, et see perekond kas valiks ratta ja jala käimise või ühise autoga sõitmise. Täna on 2 üheaegset autot sest nii on mugav.

Akutehnoloogia areneb ja kui auto mahtuvus on 600...1000 km siis ju ei lae iga päev ? Kui sõidad kodu töö režiimil iga päev 20 ...30 km

Kas see uus määrus välistab ka kohe hübriidid ?
Vasta

Kui rääkida rahalisest mõttekusest, siis oleks juba praegu palju odavamaid võimalusi selle kolme kilomeetri katmiseks auto pidamise asemel. Aga mugavus maksab ka piisava sissetuleku korral elektriauto ajastul lihtsalt rohkem. Ega ta sellepärast vähem mugavaks ei muutu.

Tsiklimehena võin neid tõukse nii palju kommenteerida, et enda vabatahtlik leotamine vihmas ja tuules nõuab teatavat peakuju. Eestis on umbes kolm aastaaega, kus tõuks ei ole mugav. Vihmase suve korral ka neli. Sõltuvalt töökohast ei pruugi täispritsitud viigipüksid olla aktsepteeritavad jne. Kindlasti saab kaasas kanda vahetusriideid (mina ju kannan Smile) aga see ei ole mugav ja kõik seda teed ei lähe.

Metafoorides, lilledes ja linnukestes rääkides....
Mul on kodus üks alla kahe aastane mini-Euroopa mudel. Keeldub potil käimisest. Põhimõtteliselt ei taha. Sest mähkmesse lasta on vist palju mugavam. Kui mähkmes on tata, siis on kurb küll, aga potile ikka ei taha. Jätad ilma mähkmeta, pissib põrandale, on jälle hirmus kurb ja õnnetu...aga potile ikka ei taha. Paned aluspüksid jalga, on märg ja vastik, kisub neid jalast ja vingub, aga potile ikka ei taha.

Mul on tunne, et autondusega on täpselt sama. Loobuda ei tahaaaaa... Mis sest, et on kakane ja märg ja paha ja vanemad käivad ajude peale.
Vasta

(15-06-2022, 10:27 AM)Mahno Kirjutas:  Selgita palun põhjust, miks peaks ta odavamaks jääma? Bensiini-diisli omahind on võrreldes müügihinnaga ju tühine, koosnedes peamiselt maksudest.

Sest elektriauto on ca 3x efektiivsem kui sisepõlemismootoriga auto. Mis tähendab, et bensiini/diisli kWh hind peaks jääma elektri kWh hinnast 3x odavamaks selleks, et nendega sõitmine sama palju maksaks. Aga see pole turumajanduslikus olukorras realistlik ootus.
Vasta

(15-06-2022, 10:44 AM)olli Kirjutas:  
(15-06-2022, 10:27 AM)Mahno Kirjutas:  Selgita palun põhjust, miks peaks ta odavamaks jääma? Bensiini-diisli omahind on võrreldes müügihinnaga ju tühine, koosnedes peamiselt maksudest.

Sest elektriauto on ca 3x efektiivsem kui sisepõlemismootoriga auto. Mis tähendab, et bensiini/diisli kWh hind peaks jääma elektri kWh hinnast 3x odavamaks selleks, et nendega sõitmine sama palju maksaks. Aga see pole turumajanduslikus olukorras realistlik ootus.

Biometaan tehakse sõnnikust kohapeal. Loomad pole ukraina sõja ega vene embargo tõttu vähem shittuma hakanud ega ole see shitt lahjemaks läinud. See ei takista tal fossiilsest metaanist mõni sent kallim olla. Kusjuures biometaani sai müüa kasumlikult siis, kui gaas maksis 70 senti kilo. Nüüd maksab kaks ja pool. Lihtsalt kasum on kasvanud. Odavamaks pole midagi läinud.
Vasta

(15-06-2022, 10:51 AM)Mahno Kirjutas:  
(15-06-2022, 10:44 AM)olli Kirjutas:  
(15-06-2022, 10:27 AM)Mahno Kirjutas:  Selgita palun põhjust, miks peaks ta odavamaks jääma? Bensiini-diisli omahind on võrreldes müügihinnaga ju tühine, koosnedes peamiselt maksudest.

Sest elektriauto on ca 3x efektiivsem kui sisepõlemismootoriga auto. Mis tähendab, et bensiini/diisli kWh hind peaks jääma elektri kWh hinnast 3x odavamaks selleks, et nendega sõitmine sama palju maksaks. Aga see pole turumajanduslikus olukorras realistlik ootus.

Biometaan tehakse sõnnikust kohapeal. Loomad pole ukraina sõja ega vene embargo tõttu vähem shittuma hakanud ega ole see shitt lahjemaks läinud. See ei takista tal fossiilsest metaanist mõni sent kallim olla. Kusjuures biometaani sai müüa kasumlikult siis, kui gaas maksis 70 senti kilo. Nüüd maksab kaks ja pool. Lihtsalt kasum on kasvanud. Odavamaks pole midagi läinud.

Täpselt nii. Sel põhjusel polegi mõtet eeldada et bensiini/diisli hind jääb samale tasemele kui elektrihind kõrgustesse kerkib. Samuti nagu pole mõtet loota et bensiini/diisli hind poole odavamaks läheb kui sealt kõik maksud ära võtta. Kui inimesed on nõus maksma (või alternatiivid puuduvad), siis kaupmees nii palju ka küsib.
Vasta

(15-06-2022, 10:36 AM)Mahno Kirjutas:  Mul on kodus üks alla kahe aastane mini-Euroopa mudel. Keeldub potil käimisest. Põhimõtteliselt ei taha. Sest mähkmesse lasta on vist palju mugavam. Kui mähkmes on tata, siis on kurb küll, aga potile ikka ei taha. Jätad ilma mähkmeta, pissib põrandale, on jälle hirmus kurb ja õnnetu...aga potile ikka ei taha. Paned aluspüksid jalga, on märg ja vastik, kisub neid jalast ja vingub, aga potile ikka ei taha.
Täiesti OT in: aga elukogemus määrab - ärge mitte kunagi kasutage lapse perse pesul sünnist alates sooja vett vaid seda jääkülma! Karastab ja... lõpetab eriliselt vara igasuguse püksi laskmise! Pavlovi refleks, testitud ksf!Malloci peal sest siis muud kodus polnudki Wink Jaanuar sündis, suve lõpuks ja sügiseks "õppis" juba kultuurselt potil käima sest suvel ju pliiti ei köeta. Järgmiseks talveks oli "mure murtud"  Toungue Ega ise ka ju ei taha 6-kraadise veega tagumendipesu... Oli veel ka marlimähkmete ajastu ja kes see pesunaine on kes Riga8'ga neid peseb.  OT out. 

Aga too kaherattalistega sõitmine jääb friikluseks. Meil oli ja jääb talv ning lumi, jääb ka külm mis akude kasutust piirab. Kusjuures see tähendab aprioorselt ka VÄHENENUD teeliikluse pinda lumehangede näol ehk suvine tuntavalt vabam liiklemine on talvel veel ummiku- ja stressirohkem. Kontrastid lähevad aina hullemaks.

Ahjah, editeeerin: praegu on peamised liikumissuunad sellised, kus suvekodus polegi elektrit ja seal tuleb käia haagisega - langeb elektrikäru ära! Ämma juures on tavaline maa kortermaja tavapizdepslitega 90 km ehk edasi-tagasi 200 ja kui veel kohapeal ka vaja sõita, siis rohkemgi. Kodus võiks ja saaks igasuguse laadija panna ja Proua töölkäik on 6 km autoga. Jah, täitsa tõsiselt vaatasin Springi varianti pere linnaautoks mis suvel suudaks ka Järvamaa otsa teha. Ja ma/me pole seda mõtet veel maha matnud aga vist too autoke ise on ikka paras ikaldus. Kõik muu on aga selgelt rahaline enesetapp ja eelkõige enesepettus! Ostadki dünaamikat tohutu rtaha eest, millega ei ole igapäevaelus mitte midagi teha! Kõik need Teslad on 3-pütasel foobial ikka kogu aeg fooritaga jalus! Elektriauto sõitma ju ei õpeta Wink
Vasta

(15-06-2022, 10:44 AM)olli Kirjutas:  Sest elektriauto on ca 3x efektiivsem kui sisepõlemismootoriga auto. ...
Seda eeldusel, et "elekter tuleb seinast".
Vasta

(15-06-2022, 11:46 AM)PlyVal64 Kirjutas:  
(15-06-2022, 10:36 AM)Mahno Kirjutas:  Mul on kodus üks alla kahe aastane mini-Euroopa mudel. Keeldub potil käimisest. Põhimõtteliselt ei taha. Sest mähkmesse lasta on vist palju mugavam. Kui mähkmes on tata, siis on kurb küll, aga potile ikka ei taha. Jätad ilma mähkmeta, pissib põrandale, on jälle hirmus kurb ja õnnetu...aga potile ikka ei taha. Paned aluspüksid jalga, on märg ja vastik, kisub neid jalast ja vingub, aga potile ikka ei taha.
Täiesti OT in: aga elukogemus määrab - ärge mitte kunagi kasutage lapse perse pesul sünnist alates sooja vett vaid seda jääkülma! Karastab ja... lõpetab eriliselt vara igasuguse püksi laskmise! Pavlovi refleks, testitud ksf!Malloci peal sest siis muud kodus polnudki Wink Jaanuar sündis, suve lõpuks ja sügiseks "õppis" juba kultuurselt potil käima sest suvel ju pliiti ei köeta. Järgmiseks talveks oli "mure murtud"  Toungue Ega ise ka ju ei taha 6-kraadise veega tagumendipesu... Oli veel ka marlimähkmete ajastu ja kes see pesunaine on kes Riga8'ga neid peseb.  OT out. 
Kraanist tulev vesi pole jääkülm,heal juhul 5C ja see on soe vesi võrreldes jääkülmaga 0C.Jääkülm tegelikult kuradima hea...Kahju,et ainult külmal talvel saab seda naudingut... Toungue Toungue Toungue
Vasta

(15-06-2022, 10:27 AM)Mahno Kirjutas:  Selgita palun põhjust, miks peaks ta odavamaks jääma? Bensiini-diisli omahind on võrreldes müügihinnaga ju tühine, koosnedes peamiselt maksudest.

Mõeldes nagu poliitik - peretoetused tahavad enne valimisi kindlasti tõstmist, miks ei võiks vähemalt osa sellest rikkad elektriauto omanikud kinni maksta Wink
Vaat selle pärast, et valge maailma (USA,Kanada,UK,EL) ja osaliselt ka aasia poliitika suured poisid on leppinud kokku kliimaneutraalsuse.
Ja sisepõlemismootori kasutamisel seal kohta pole. Valikud on keelustamine või räige maksustamine.
Mõni poliitika prügikala võib ju (ka meil) teistmoodi arvata, aga suurt pilti see ei muuda.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 18 külali(st)ne