[poolita] Päike, tuul ja vesi - need me sõbrad kolmekesi

(20-06-2022, 18:54 PM)metsakohin Kirjutas:  
(20-06-2022, 17:38 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(20-06-2022, 15:17 PM)raulex Kirjutas:  No lehmade lendama panekust jäi silma üks kenas eesti keeles dokument.

Selel on ju ajudeta kajakallas koos oma padupunase kommunistliku kanakarjaga kokku kirjutanud sest majanduslikku loogikat seal ei ole! See on kui kommuparteoi manifest sotsdemmide suuläbi edastatuna... 
Hea tava kohaselt foorumites poliitmöga ei aeta, tuleb hakata isand Kassiga nõustuma, et siin see foorum käib täiega alla.
P.S. Üldse ei pahanda, kui minu post koos eelnevaga kustutatakse.
Poliitmöga - nõus.
Teemaarenduse päris kustutamine on aga liiga lihtne Smile

Huvitavam on küsida hoopis lippude lehvitajalt küsimusi:
- sõjandus-kulud on suured. Otsene majanduslik mõte (me ei ela usas ega iisraelis) puudub. Kas tõmbame selle rea nulli?
- kas ja miks peab energia odav olema?

Küsimuste point on puu tagant metsa otsimine. Sõidukite vaates EU poolne nn roadmapi andmine 10a ette on väga hea lähenemine. Liigub arendus-raha aegsasti sinna, kus on lootust. Kui ei tule välja, küllap näeme ka vajalikke corrective actioneid. Esmalt aga anname arengule aega.
Nt hõõglambi suretamisel aega ei antud. Toona oli alternatiiv vaid igatpidi kipakas säästupirn. Kirusin minagi ja varusin maakodusse hõõglampe. Tagasi vaadates asjata, poleks aga sundust olnud, põleksid LEDd äkki tänadeni vaid "Kalamaja hipsterite" laes. Anname aega - kui tõesti välja ei tule, tekivad erisused.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

kas ja miks peab energia odav olema?

 Odav ja kättesaadav elekter tagab head elutingimused kõigile
Odav ja piisavas mahus kättesaadav elekter võimaldab energiamahukaid tootmisi , näiteks vesinikkütusele üleminek transpordis , rohepöörde eesmärkide täitmist ilma MEIE metsi rüüstamata , seda hüvede loetelu võiks lõputult jätkata , elekter võiks olla rahvuslik rikkus , mis vähendaks oluliselt sõltuvust fossiilsetest kütustest .

 Aga no ei saa ju , kassa tahab täitmist ja seda on kerge teha paljudelt raha ära võttes ehk vaeseid kes vastu ei hakka on palju ja need ei mölise , rikkaid on vähe ja need hakkavad vastu .
Vasta

(29-06-2022, 00:16 AM)13piisab Kirjutas:  
(28-06-2022, 15:17 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Mõte võib olla hea aga ühistutega on ju konsensuse nõue ja ma olen lihtsalt kuulnud nendest imelugusid! Põlise individualistina ei tea õnneks sellest suurt midagi. Absoluutne enamus Eesti korteriühistuid ei oma mingit suurt maad maja ümber, parkladki on enamasti KOVi maadel. See on ju kõik avalik X-Gisis. Ma ei kujuta ette, KUIDAS peaks Riik Seaduseid muutma, et laadimsitaristu ehitamine kõikidesse magalatesse linnas ja maal oleks üldse mingil mõistlikul moel kiiresti võimalik. Ainuüksi omandiküsimused, igasuguste kaablitega tekivad ohutuskujad ja koormatised jne!
0) maatehinguid (sh kitsenduste seadmine) tehakse omanikuga. Korteriühistud ei ole üldiselt asjade omanikud

Kelle iganes maale asjade ehitamisel on aga variante palju:
1) sundvaldus, mis 2018+ KAHOSs.
On vajadus, mõistlik alternatiiv puudub ja KOV on vähegi asjalik ja jonnijad ega segased omandisuhted ei ole takistus. Töötab praktikas. On vajadusel ka projekteerijale ning omanikele nn mugavustoode - palju mõistlikum, kui mitmete kümnete omanikega notaritehingud
2) võlaõiguslik alati olemas olnud alternatiiv - rajatava asja omanikuks saab maaomanik, kes annab selle X aastaks tasuta kasutada. Omanikukohustuste täitmine juba vastavalt lepingule
3) omanik rajab ise vajaliku asja oma maale

Point: asjad on keerulised neile, kes asja ei mõista. Praktikud teevad suurema kärata asju.

Hea sinisilm!!! Mine räägi neile KÕIGILE  maaomanikele, kes ei saa oma koju ka ühelgi mõistlikul moel! Ei ole takistus... Just see ongi PRAKTIKA, et enamasti asjad ei tööta! Just ja ainult see OMANIKU asi töötabki ja kes on sisi ühistu maa omanik - ühistu liikmed! Maksad ju ka maamaksu kodualuselt maalt. Igal liikmel on mingi osandik ja kõi kreaalosast ülejääv on KAASOMAND! Kaasomandis on koridorid, keldrid, pööningud ja MAA!  Jah, saab luua ka ERIOMANDIT, seda jällegi konsensusega. Nii saaks luua eriomandina parkimsikoha KOOS isikliku laadimispunktiga. Erikasutusõigusega antakse tavaliselt keldribokse kasutada jms, seda siis maal ja väljakujunenud mõistlikes ühistutes. See kõik on kirjas siin: KrtS.
Vasta

(29-06-2022, 13:29 PM)ounou Kirjutas:  Inimesed ei pea maal elama, sest edukalt (ja enamus inimesi teebki seda) saab elada linnades. Miski pole vältimatu, too üks põhjus (ja enne mõtle natuke) miks on maal elamine vältimatu.

Rohken mõistmist ja vähem vingu Rolleyes
ilmselgelt oled sa lihtsalt troll, aga mis ikka. 
Peamine põhjus on töökoha lähedal elamine; ei ole mõeldav, et absoluutselt kõik käivad pikki vahemaid linnast maale tööle. 
Kui sa hakkad vastu jaurama, et paljud käivad ka maalt linna, siis kas on vaja seda liiklust suurendada?
Samuti on selliseid töökohti, mis konkreetselt eeldavad maal elamist - turismitalud jms. 
Teiseks traditsioonide hoidmine.
Vasta

(29-06-2022, 11:01 AM)Peeter2 Kirjutas:  Täna on elektriauto omamine võimalik võibolla jõukamal 10-20% elanikkonnast. Kas ülejäänud peavad kõik jala käima või üritama ühistransporti kasutada?
Vastus lihtne, "ülejäänud", "maainimesed" jms tegelased sõidavad ka aastal 2035 20a vanuste autodega edasi, nagu nad ka täna teevad. Viimased liinilt tulnud sisepõletajad hakkavad tarbeautona ära kustuma 2050ndatel, kui täna liinilt tulnud Tesla hakkab vaikselt musta numbri külge kruvimiseks küpseks saama Smile

Samas jala käimist, jalgratast jms linnainimeste veidrusi soovitaks ikka vahel harrastada, kui on soov see "viimsepäev" ka oma silmaga ära näha.
Vasta

(29-06-2022, 14:29 PM)Jesper Kirjutas:  
(29-06-2022, 11:01 AM)Peeter2 Kirjutas:  Täna on elektriauto omamine võimalik võibolla jõukamal 10-20% elanikkonnast. Kas ülejäänud peavad kõik jala käima või üritama ühistransporti kasutada?
Vastus lihtne, "ülejäänud", "maainimesed" jms tegelased sõidavad ka aastal 2035 20a vanuste autodega edasi, nagu nad ka täna teevad. Viimased liinilt tulnud sisepõletajad hakkavad tarbeautona ära kustuma 2050ndatel, kui täna liinilt tulnud Tesla hakkab vaikselt musta numbri külge kruvimiseks küpseks saama Smile

Samas jala käimist, jalgratast jms linnainimeste veidrusi soovitaks ikka vahel harrastada, kui on soov see "viimsepäev" ka oma silmaga ära näha.
Vale. Kõik "ülejäänud" ei sõida täna 20-aastat vanade autodega; ja ei hakka seda tegema ka 2035. aastal.
Vasta

(29-06-2022, 14:12 PM)Peeter2 Kirjutas:  
(29-06-2022, 13:29 PM)ounou Kirjutas:  Inimesed ei pea maal elama, sest edukalt (ja enamus inimesi teebki seda) saab elada linnades. Miski pole vältimatu, too üks põhjus (ja enne mõtle natuke) miks on maal elamine vältimatu.

Rohken mõistmist ja vähem vingu Rolleyes
ilmselgelt oled sa lihtsalt troll, aga mis ikka. 
Peamine põhjus on töökoha lähedal elamine; ei ole mõeldav, et absoluutselt kõik käivad pikki vahemaid linnast maale tööle. 
Kui sa hakkad vastu jaurama, et paljud käivad ka maalt linna, siis kas on vaja seda liiklust suurendada?
Samuti on selliseid töökohti, mis konkreetselt eeldavad maal elamist - turismitalud jms. 
Teiseks traditsioonide hoidmine.
Ma ei ole mingi troll, lihtsalt hakkas see ääretu lollus, mida siin teemas presenteeritakse, närvidele käima ja otsustasin ka kirjutada. Mis hirmsad töökohad need siis nüüd järsku maal on? Et koguaeg vingutakse, et maal tööd pole ja nüüd kui siin vaja "argumenteerida", siis kohe on maal hunnikutes töökohti. 
Kuidas suurendab see liiklust? Et elektriautoga pidi ju vähem sõitma saama ja ei saa laadida ja liiga kallis... Ise ka aru saad mis jama sa ajad?
Turismitalud - mis küll juhtub, kui turismitalu enam pole? Mitte midagi.
Kui traditsioone oleks vaja hoida, siis sõidetaks maal hobusega.

Pähkliajude hirm
Vasta

Liigutasin ülalolevad postitused siia - elektriauto endaga pole neil suurt pistmist või väite taga olev kristallkuul on tundmatu asi.

Projekteerimistest ja maakasutuskokkulepetest:
(29-06-2022, 13:56 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Hea sinisilm!!! Mine räägi neile KÕIGILE  maaomanikele, kes ei saa oma koju ka ühelgi mõistlikul moel! Ei ole takistus... Just see ongi PRAKTIKA, et enamasti asjad ei tööta! Just ja ainult see OMANIKU asi töötabki ja kes on sisi ühistu maa omanik - ühistu liikmed!
Sõna praktika mulle meeldib. Mu praktika: perioodil 2019..2022 olen olnud tellija (st rahakoti hoidja, kelle laualt käisid läbi ka sisu või eelarvet muutvad tõrked) ca 2500km uue liini ehitamisele, sellest vast 15% uus maakaabel / täiesti uus trass ehk maakasutuskokkulepped. Maakasutuskokkuleppeid jämeda hinnanguna kokku suurusjärgus 3000tk ca 40 omavalitsuses, sellest hinnanguliselt 15% eraomanikega. Ehk 400..500 kokkulepet eraomanikega. Mitmel maal mitu omanikku, ei tea ja see pole ka ülemäära oluline. Korterelamute kokkulepped tekkisid vaikimisi kõik sundvaldustega - mu ülal viidatud nn mugavustoote loogikaga. Tulemused. Ületamatu tõrge 1tk - kiriku maa, mille eest nõudis omanik pärast ningast lehma kauplemist 15keur annetust. Volikogus istusid sama kiriku inimesed - sundvaldust ei seatud. Raha kirik ei saanud. Plus üks sundvalduste osas tõrges KOV, kes tegi nende puhul koostööd valikuliselt (pooleliolev kohtuskäik). Aga siiski tegi. Mõned viivitused, kus maa omanik oli muutumas (sh riigimaa->KOV) ja kus ei olnud mõtet sündmustest ette rutata.

Palun kõrvale Sinu praktikat - mis mahud, mitu ületamatut probleemi? Ilma niisama lahmimiste, targutamisteta ja väärtusetute loosungitena, palun. Me kõik oskame "kõige targem mees" mütsi pähe tõmmata, aga see ei tee meist kõige targemat. Ma pole muidugi praktikas proovinud...

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(29-06-2022, 15:02 PM)ounou Kirjutas:  
(29-06-2022, 14:12 PM)Peeter2 Kirjutas:  
(29-06-2022, 13:29 PM)ounou Kirjutas:  Inimesed ei pea maal elama, sest edukalt (ja enamus inimesi teebki seda) saab elada linnades. Miski pole vältimatu, too üks põhjus (ja enne mõtle natuke) miks on maal elamine vältimatu.

Rohken mõistmist ja vähem vingu Rolleyes
ilmselgelt oled sa lihtsalt troll, aga mis ikka. 
Peamine põhjus on töökoha lähedal elamine; ei ole mõeldav, et absoluutselt kõik käivad pikki vahemaid linnast maale tööle. 
Kui sa hakkad vastu jaurama, et paljud käivad ka maalt linna, siis kas on vaja seda liiklust suurendada?
Samuti on selliseid töökohti, mis konkreetselt eeldavad maal elamist - turismitalud jms. 
Teiseks traditsioonide hoidmine.
Ma ei ole mingi troll, lihtsalt hakkas see ääretu lollus, mida siin teemas presenteeritakse, närvidele käima ja otsustasin ka kirjutada. Mis hirmsad töökohad need siis nüüd järsku maal on? Et koguaeg vingutakse, et maal tööd pole ja nüüd kui siin vaja "argumenteerida", siis kohe on maal hunnikutes töökohti. 
Kuidas suurendab see liiklust? Et elektriautoga pidi ju vähem sõitma saama ja ei saa laadida ja liiga kallis... Ise ka aru saad mis jama sa ajad?
Turismitalud - mis küll juhtub, kui turismitalu enam pole? Mitte midagi.
Kui traditsioone oleks vaja hoida, siis sõidetaks maal hobusega.
ahah, selleks, et saaksime elektriautosid kasutama hakata, või mis see põhjus nüüd oligi, seepärast, et keegi "ounou" seda arvab, peaks 400000 maaelanikku linnadesse kolima? Kuskohas nad elama hakkaks? Mida teha kõigi nende maal asuvate elukohtadega, lammutame maha või laseme laguneda? 
Ei ole troll, ei ole... 
Ei ole mõtet seda absurdset vaidlust jätkata.
Vasta

(29-06-2022, 13:09 PM)ounou Kirjutas:  ...
Inimesed ei pea maal elama, sest edukalt (ja enamus inimesi teebki seda) saab elada linnades. Miski pole vältimatu, too üks põhjus (ja enne mõtle natuke) miks on maal elamine vältimatu.
Toon kaks:
1. Sest linnas on vastik, seal pole midagi mõistlikku teha, hakkab igav jne. Maal on alati tegevust, kasvõi küttepuid teha Cool
2. Sest minu esivanemad on siin talus elanud vähemalt aastast 1710, võib-olla ka kauem. Miks me peaks laskma maa ja talud hukka, nii nagu suures osas seda on juhtunud.
Vasta

(29-06-2022, 15:24 PM)Peeter2 Kirjutas:  
(29-06-2022, 15:02 PM)ounou Kirjutas:  
(29-06-2022, 14:12 PM)Peeter2 Kirjutas:  
(29-06-2022, 13:29 PM)ounou Kirjutas:  Inimesed ei pea maal elama, sest edukalt (ja enamus inimesi teebki seda) saab elada linnades. Miski pole vältimatu, too üks põhjus (ja enne mõtle natuke) miks on maal elamine vältimatu.

Rohken mõistmist ja vähem vingu Rolleyes
ilmselgelt oled sa lihtsalt troll, aga mis ikka. 
Peamine põhjus on töökoha lähedal elamine; ei ole mõeldav, et absoluutselt kõik käivad pikki vahemaid linnast maale tööle. 
Kui sa hakkad vastu jaurama, et paljud käivad ka maalt linna, siis kas on vaja seda liiklust suurendada?
Samuti on selliseid töökohti, mis konkreetselt eeldavad maal elamist - turismitalud jms. 
Teiseks traditsioonide hoidmine.
Ma ei ole mingi troll, lihtsalt hakkas see ääretu lollus, mida siin teemas presenteeritakse, närvidele käima ja otsustasin ka kirjutada. Mis hirmsad töökohad need siis nüüd järsku maal on? Et koguaeg vingutakse, et maal tööd pole ja nüüd kui siin vaja "argumenteerida", siis kohe on maal hunnikutes töökohti. 
Kuidas suurendab see liiklust? Et elektriautoga pidi ju vähem sõitma saama ja ei saa laadida ja liiga kallis... Ise ka aru saad mis jama sa ajad?
Turismitalud - mis küll juhtub, kui turismitalu enam pole? Mitte midagi.
Kui traditsioone oleks vaja hoida, siis sõidetaks maal hobusega.
ahah, selleks, et saaksime elektriautosid kasutama hakata, või mis see põhjus nüüd oligi, seepärast, et keegi "ounou" seda arvab, peaks 400000 maaelanikku linnadesse kolima? Kuskohas nad elama hakkaks? Mida teha kõigi nende maal asuvate elukohtadega, lammutame maha või laseme laguneda? 
Ei ole troll, ei ole... 
Ei ole mõtet seda absurdset vaidlust jätkata.
Ei arva ju mina, sina oled see kes räägib, et elektriautoga pole võimalik maal elada. Selliseid pole mitte 400 000, vaid äkki pigem 4 000. Aga ega ma ei tea ka nii täpselt palju maal saamatuid elab, äkki tõesti on rohkem, ise pole selliseid eriti kohanud.
Mul on ka maal maja kus ma ei ela, et siis ainult kaks varianti mul ongi jah, et kas lammutan ära või lasen ära laguneda? Ma siiani pole teadnudki, et ainult need valikud on. Sa ikka vist ei saa ise üldse aru kui jaburat juttu sa ajad. Hoopis sina oled siin see troll.

Sellega olen päri, et seda pole mõtet edasi arutada, ega sa pointile ikka pihta ei saa ja ära rohkem elektriauto teemat trolli.

Pähkliajude hirm
Vasta

(29-06-2022, 16:45 PM)honkomees Kirjutas:  
(29-06-2022, 13:09 PM)ounou Kirjutas:  ...
Inimesed ei pea maal elama, sest edukalt (ja enamus inimesi teebki seda) saab elada linnades. Miski pole vältimatu, too üks põhjus (ja enne mõtle natuke) miks on maal elamine vältimatu.
Toon kaks:
1. Sest linnas on vastik, seal pole midagi mõistlikku teha, hakkab igav jne. Maal on alati tegevust, kasvõi küttepuid teha  Cool
2. Sest minu esivanemad on siin talus elanud vähemalt aastast 1710, võib-olla ka kauem. Miks me peaks laskma maa ja talud hukka, nii nagu suures osas seda on juhtunud.
1. On nali, saan aru
2. On küll mõistlik põhjus, kuid siiski pole vältimatu põhjus. Kui niikaua on suudetud seal olla, siis küll saadakse ka elektriautoga seal edasi oldud.

Pähkliajude hirm
Vasta

(29-06-2022, 17:44 PM)ounou Kirjutas:  
(29-06-2022, 16:45 PM)honkomees Kirjutas:  
(29-06-2022, 13:09 PM)ounou Kirjutas:  ...
Inimesed ei pea maal elama, sest edukalt (ja enamus inimesi teebki seda) saab elada linnades. Miski pole vältimatu, too üks põhjus (ja enne mõtle natuke) miks on maal elamine vältimatu.
Toon kaks:
1. Sest linnas on vastik, seal pole midagi mõistlikku teha, hakkab igav jne. Maal on alati tegevust, kasvõi küttepuid teha  Cool
2. Sest minu esivanemad on siin talus elanud vähemalt aastast 1710, võib-olla ka kauem. Miks me peaks laskma maa ja talud hukka, nii nagu suures osas seda on juhtunud.
1. On nali, saan aru
2. On küll mõistlik põhjus, kuid siiski pole vältimatu põhjus. Kui niikaua on suudetud seal olla, siis küll saadakse ka elektriautoga seal edasi oldud.
Ei ole nali, täiesti tõsiselt. Olen 2 korda elanud Tartus, vastavalt 5 ja 3 aastat aga ei meeldi, istu diivanil ja midagi teha pole. Samal ajal käisin ikka nö pikkadel nädalavahetustel oma isatalus toimetamas, kus on nö tegelik elu, mitte kino ja teater. Kui ma ei saa toimetada, siis muutun hirmus närviliseks, nt sunnitud reisid, tööalased komandeeringud ajavad närvi, kõik need õhtud on kaotatud aeg, mida oleks saanud kodus toimetamiseks kasutada. 
Teine põhjus on just nagu vähemoluline.
Vasta

Kui keegi teab paremat teemat, võib ümber tõsta või viidata.

Jäi tänasest reklaamist silma, et meil on nüüd ka lõpuks generaatori aseaine müügis:
https://www.oomipood.ee/product/hs3600_a...usb_c_xt60

Sääraseid tzchydeeme on ennegi müügis olnud, aga praeguse puhul peaks see olema võimeline otse paneeli juhtima (ja sealset särtsu laadimiseks tarbima).

Sisepõlemismootoriga generaator või inverter autoakult on ja jäävad pikaks ajaks odavamaks, aga mõistlik pakendus on ka väärtus.
Vasta

Seda apastraati on ju austet ksf Ply mingis teemas linkinud hulk aega tagasi.
Vasta

Tegelikult tuli hommikul uudiseid veelgi. Dala on Leafi aku ja kvaliteetse inverteri kokku miksinud, et peaaegu V2G lahendus, ainult rattaid pole all. Ainuke mis jäi hämaraks on pizdjuulinite hind, mis aku olemasolu inverteile teatavaks teevad. Kuigi vaatasin püüdlikult videoga kaasas oleva lingi läbi, raha kohta infi nagu polnud. Ise tarkur rõhutas, et veri dziip, veri dziip, nojah.
Aku saaks vast mingi 2-5 tuhhi eest, inverter umbes kolmekas, pizdjuulinid teadmata hinna eest ja mõned paneelid võiks ka olla, kuigi antud lahendus sobiks rohkem vast võrgu tasakaalustamiseks. Odaval ajal ostad, kallimal müüd. Praegu on jah hinnad maas, aga ega talv ka taeva jää, siis tuleb arvatavasti hinnakõver järsem ja volatiivsus suurem, saaks vähemalt kopika tagasi teenida ja ei pea pimeduses fb passima, saab ikka tule põlema panna sealjuures ja ei riku silmi.
Vasta

Ärme asjadest ette jookse - võimalik, et Toyota ja sõbrad saavad vesinikku põletava sisepõlemismootori masstootmisküpseks ja akusõltuvus võtab natuke laugema suuna. Lisaks toyotale töötavad sarnase mootorrattamootori projekti kallal koos yamaha, suzuki, kawasaki ja honda.

Argumendid on ka täitsa mõistlikud - kiirem energia auto pardale kandmine, haruldaste loodusvarade mitte vajamine jms.

Elektriautod on nagunii hetkel mingil veidral kursil - mingil põhjusel on prioriteet teha võimalikult palju kw-dega aparaate. Ma ütleks, et tänavaliikluseks, arvestades kiiruspiiranguid, kordades liiga võimsaid ja keskmise pereema käes ka (ilma võimsust kägistavate juhiabideta) lihtsalt ohtlikult võimsaid.

Lisaks ma näen totaalses elektritranspordis ka julgeolekuohtu. Konfliktiolukorras üks meie naaberriik ei häbene anda lööke kriitilise taristu ja eriti elektrivõrgu pihta. Kui kogu transport käiks elektriga, siis oleks mott elektrivõrk maha võtta (ja sellega sisuliselt kogu majandus umbes päeva paariga seisma panna) kordades kõrgem.
Vasta

Ei suuda verelased Ukraina elektrivõrkugi maha võtta, Nato riigi puhul pole lootustki. Pealegi, mismoodi näiteks off-gridi üldse maha võtta, otsetabamusega ainult. No EMP tuumalaks teoreetiliselt ka, aga siis oleme nagunii kiviajas.
Kui hüpoteetiliselt on kogu elektrivõrk maas, siis pole kellelgi tarvis ka kuhugi sõita (komandanditund nagunii) va pääste ja kaitsevägi. Nemad on nagunii omaette teema.
Vasta

Normaalne värk ikka- juhtusin kogemata kuulma seitsmeste uudiste reklaami raadios, kus energiavolinik Simson hoiatas, et seoses Euroopa jahutamisega võib börs lakke minna.
Mul tekkis kohe paar küsimust- esiteks, millega see Simson seal üldse tegeleb peale raha tasku ajamise?
Teiseks- eelmisel suvel polnud jahutamisega seoses mingit hinnatõusujuttu, kuidas nüüd siis järsku nii?
Küll pole tuult ja vett, siis on kuum, siis on külm. 
Tekibki selline mulje, et kui lõunamaades on soe, peavad Põhjamaad eesotsas Eestiga selle kinni taguma, aga kuna Lõuna-Euroopas talvel nii külm pole, taome ka selle ise kinni.
Ma ei tea, kas mul siin mõttekaaslasi on, aga minu arvates aetakse meile järjepidevalt kärbseid pähe ja siis meedia veel võimendab ka kõike negatiivset, et ikka inimesed kogu aeg oma elujärje pärast muretseks. 
Krt ma ütlen, see Euroopa Liit on üks kurjajuur.
Vasta

(09-06-2023, 17:39 PM)Aare R. Kirjutas:  ...
Teiseks- eelmisel suvel polnud jahutamisega seoses mingit hinnatõusujuttu, kuidas nüüd siis järsku nii?
...

Energiakulu jahutamisele on kogu aeg olnud murekoht. Mida rohkem arutuid klaastorne, seda hullem.

Jahutamine on kallim, kui sama temperatuurivahe kütmine...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne