20-07-2022, 11:20 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-07-2022, 11:25 AM ja muutjaks oli PlyVal64.)
(20-07-2022, 01:26 AM)kass Kirjutas: Halloo!Halloo!
Väga vabandan, teen veel ühe postituse selles tähtsas teemas!
Ära vabanda vaid räägi, aga ka teised suured ketivenituse sõbrad, et kui SUUR on Teie kogemus mujal ilmas rattalembestes linnades autoga või rattaga sõitmisel??? Jätame põderlandia kui ajuvabaduse liiklusterroriga riigikese kõrvale. Näiteks Hollandis, Prantsusmaal, Taanis, Belgias, Alpides mägedes etc? Sest ratastega saab kohtuda IGASUGUSTES oludes, ka järsust mäest üles turnides VÕIB sulle mingi kamp downhillereid vastu kihutada! Ma olen selles suhtes õnnelik, et oma purjereisidel on saanud kõike seda ka teha ja omajagu. Eksootiliseim autosõit on näiteks Jersey saarele ring peale ja valetpidi rooli ja liiklusega, kus tegeled "sellega", ei tekitandu kordagi ükski jalgratas probleeme! Ei ole Amsterdamis autoroolis või LaRochellis veloga tunnetanud probleeme. Hollandis on veel ju ka kiivrita 49-kupsistega kimavad Prouad teel turult koju ka samadel teedel! Kui on foor ja PUNANE siis KÕIK ka seisavad! Eestis???
Rattaterror on kõige jäledam Eestis ja Soomes, viimane on Riik kus ma üldse käimist väldin. Kui, siis vett pidi sadamasse ja võidusõidule, muud head põderlandias pole. Igalpool mujal on see, et kui reegleid tead, siis KÕIK ka neid täidavad! Mis on aga erisus: ela aga lase teistel ka elada! Ratas on seal VANA ja väljakujunenud kultuuriga liiklusvahend. Mul on olnud au olla 10 päeva seal linnas siis, kui jalad hakkasid alt kaduma ehk ratas oli minu ratastool. Ja ma ikka sõtkusin kõvasti ja JÄLGISIN nii linna ülesehitust kui käitumiskultuuri. See on piisav aeg! Kuna meil oli jahipeal kokkukas, siis Yelot ei tarbinud. Seal on varsti 50 aastat rataste jagamismajandust, Bolt pole mingi "uus" asi! Nagu purjetamises on neil täiesti sõge "kultuurikiht" ja sealses sadamas on peaaegu 6000 purjekat, on ka rattasõidukultuur seal ülikõrge! Kuna ma olen elus saanud tarbida PARIMAT, siis Eestis ma ka vähemaga ei lepi! Aga tõuksidega olevat kõikjal probleem, sestap on need pärist paljudes paikades suisa keelatud. Aga see on juba pigem laste kasvatamsie ehk kasvatamatuse teema.
Tsitaat:La Rochelle, on the French Atlantic coast had a legendary mayor back in the 1970's. Michel Crepeau. He was quite the urban planning revolutionary and the rest of France thought he was quite mad. At that time progress was built in concrete and asphalt.
Inspired by Copenhagen, he created pedestrian streets in the city centre and, in 1974, he started a bike share programme. Both Amsterdam and Copenhagen flirted with bike share programmes back in the 60's, but they didn't last. La Rochelle was the first city to make it stick. Until Copenhagen, in 1995, started their City Bike (Bycyklen) system and the idea started to spread.