09-08-2022, 17:05 PM
Ohhh. Ja ahhhh.
(10-08-2022, 10:57 AM)Daff Kirjutas: Pisikese OT lisaks, et elektril on plaanis tulla jõulisemalt kui arvata võib.Oslo kesklinna piirkonnas suisa suured ekskavaatorid elektrijõul tööd tegemas. Tõsi, need on juhtme otsas. Lihtsalt töö tellija on sisse kirjutanud nõuded töö teostamisel tekkiva müra/saaste osas ja nii ongi. Keegi ei väida, et nii odavam on.
Väike kopp ehk nn. "telefoniputka" on ka üle viidud elektrile. Esimest pääsukest nägin hollandis.
(10-08-2022, 14:53 PM)Etsike Kirjutas: ...
Aga mingeid teemakohaseid kogemusi ka, nüüdseks 4k km seljataga Leafiga. Linnas ja kodust edasi-tagasi sõitudel, mis jäävad sõiduulatuse piiresse on elu lill. Perega risti üle kodumaa sõites vahelaadimistega ikka jebi ja ajakulu on rohkem kui lihtsalt tanklasse keerates, seda ei salga. Vähemasti minu silmis on see väike jebi ja ajakulu küünlaid väärt, sellised sõitmised moodustavad ikka väikese vähemuse.
(10-08-2022, 22:37 PM)Kult Kirjutas: Tõstuki võrdlusele lisaks, vaatasin ostumõttega ühte Berlingot ja vaatasin mis wiki räägib selle kohta ja seal leidsin et alates 1999 hakati tootma elektri berlingot, mis sõidab kuni 95km. Kui nii vaadata siis on see areng jah küsitav.Mul oli kunagi hirmus tahtmine oma Saxo kõrvale Citroën Saxo Èlectrique osta sest need ei maksnud toona Euroopas mitte midagi! Neid hakati ehitama 1997. Et kas VTS või elektriline pill. 11kW mootor ja 12kWh Ni-Cad akupakk. Parematel hetkedel sai neid pisut 1000 eurot ja peale aga siis olid akud otsas. Aga 90 kilti on ikka liig mis liig ka tuliterale. Konkreetse 44kW bensusaxoga sai 43 liitriga käia tööl 8 nädalat. Talvel! 7 suve tagasi pikemalt La Rochellis konnates sattusin isegi ühele otseselt müügis peale, see maksis küll üle 2K€ aga ikkagi odav. Sel lubati veel 50 kilti sõitu. Ma sõitma ei läinud sest mõistuse hääl sai võitu kuigi ostmine olesk oligarhilt pisikese avansi küsimise vaev olnud! Selle siia toomine olnuks aga arutult kallis. Samal kevadel oli läinud meie vanake pensionile. Olles läbinud veerand milli+ ja teinud 10 Talveralli rada. Kulutades kogu elu keskmiseks 6 toopi. Ma ei suutnud siis ja ega ei suuda ka täna iseendale maha müüa halba asja
Aga mis on olnud siiani kõigi ühine joon: madal kiirus ja linnavahel tarbimine. Kiirotsing Rootsis Ligierile. Töörisitadena absoluutselt omal kohal ja ka niisama võib olla tore linnas tarbida. Mida üha enam valhjuhäälselt räägitakse, on 45km/h on ajale jalgu jäänud aga kui jälle võtta rohe-uuskommunistide ideid linnades üldse 30 km/h kehtestada, siis on seal ju isegi möödasõiduks varu
Siis tundub ka sõiduproovil käidud ja Prouaga koos lõbutsetud Citroën Ami täitsa mõistlik linnas - kui nad toota suudaks ja hinan ka inimliku paneks. Opelil ka oma derivaat Rocks-e väljas aga Eestis ei pakuta. 3 kuud seisab, pole talverehvidel mõtet, ok 4 kuud kui on palju lund. 8 kuud aga saab mürada. 8-9K€ eest isegi kannataks mõelda. Ka Ami me suutsime teineteisele natukene "maha müüa", sellise raha eest mis nende eest küsitakse, on ka lubatud 75 kilti linnamobiilsust täitsa piisav. Aga neid ju ei müüda! Ei suudeta toota ega suudeta ka igalpool müüa. Lisaks on Saksas igasugu lahedat samalaadset kraami, needsinased rollerautolaadsed 45km/h linnaautokesed nagu EEMOG jp teisi sarnaseid. Selle neljakohaline Four maksav Saksas käibega 11,5K€. Mobiles pakutavatel on kõigil paneelid katustel ka, Fouril 2 tk
Muud samalaadset on veel aga kui hind on juba 15+K, siis ongi järgmine kohe pärisauto Spring. Twizy on küll kiire aga täiesti ebapraktiline Eestis. Vahepealne on veel elektriga UTVd, mida sai miskise portsu kunagi Naissaarele viia. Ja viimane Poola tuur, terve Zamość oli lahtiseid elektri-turismitrandulette täis! See kõik ju töötab ja päriselt sõidab kaua aega ringi! (12-08-2022, 18:07 PM)raulex Kirjutas: Misasi on keskmise hinnaklassi elektriautondus? Kas Leaf oma 33 K hinnaga kvalifitseerub?33 K ei ole ilmselgelt inimsõbraliku auto hinnaklass, sõltumata elektrist ... Tavaauto, mitte poosetaja luks peaks mahtuma ca 12-15 K€ sisse. Kõik üle selle on tarbija röövimine ...
(12-08-2022, 22:57 PM)honkomees Kirjutas:Kohe näha et VanaKool! Ok, see moodne "abi" ei olegi alati halb aga selle eest küsitav raha on ikka "väga halb"! Kõik see "moodne" merel on mul "algusest saati" kaasas olnud. Ma olen ju üks esimesi Internetiga otseselt seotud Tegelasi Eestis üldse! KA mertkaartides, mida püüan sel aasta täiendada. Aga see ei tähedna seda, et "ajaline muutus" peaks minu arusaamu ELUST muutma? Siin pauguvad ju esimmesed "lapseohtu" tüübid... saage ükskrrod üle"teadmisest", et Te olite "sügelus" Isade "munakotis", kui Eestisse tuli INTERNET! Paugutavad...(12-08-2022, 18:07 PM)raulex Kirjutas: Misasi on keskmise hinnaklassi elektriautondus? Kas Leaf oma 33 K hinnaga kvalifitseerub?33 K ei ole ilmselgelt inimsõbraliku auto hinnaklass, sõltumata elektrist ... Tavaauto, mitte poosetaja luks peaks mahtuma ca 12-15 K€ sisse. Kõik üle selle on tarbija röövimine ...
2009 ostsin omale pikapi Isuzu D-Max, ikka päris auto, mis on mind igal talvel koju suutnud viia sõltumata tee- ja lumeoludest ning lugematu koguse metssigu ja põtru kastis metsast välja toonud, sõidab siiani laitmatult ja on läbinud seni kõik ülevaatused esimese korraga ... selle auto hind oli kopikas alla 300 000 EEK, mis tähendab ca 19 000 €. Selle hinnaga võib veel leppida ehkki tegelikult üle 250 K EEK tundus ka siis liigkasuvõtjalik.
2003 ostsin Daewoo 180 000 EEK, nö Passati suuruses auto ja teenis mind ausalt ilma eriliste probleemideta 16 a ning sõitis omal jalal vanarauda, va heitgaasid ei tahtnud sobida ...
Praegused hinnad on kõigil autodel lihtsalt mõistusevastased ... topitakse juurde mõttetuid lisasid-juhiabisid+ ja kamaluga hinda.
(10-08-2022, 22:37 PM)Kult Kirjutas: Tõstuki võrdlusele lisaks, vaatasin ostumõttega ühte Berlingot ja vaatasin mis wiki räägib selle kohta ja seal leidsin et alates 1999 hakati tootma elektri berlingot, mis sõidab kuni 95km. Kui nii vaadata siis on see areng jah küsitav.
(12-08-2022, 19:11 PM)deus Kirjutas: 10 mintsaga on suvaline auto suvel kuumkast ja talvel külmakast, vahet pole, kui palju talle tehasest isolatsiooni juurde topitud on või kui soojaks või külmaks sa ta enne koha peal lased.Täiesti nõus, hiljemalt 10 min jooksul peab mõnusaks eluks auto oma kütteseade sekkuma, elektrikal siis akult. Soovitavalt ikka palju varem.
Allikas: Lugematud ööd paljudes autodes ööbimine olenemata aastaajast.
(12-08-2022, 22:57 PM)honkomees Kirjutas:Kui puhtalt Eesti keskmise inimese ostujõudlust vaadata keskmise palga kasvu järgi, siis on autod hoopis odavamaks läinud. 2009 kuni 2021 on keskmine palk kasvanud ca. 2 korda ning seega nüüdne ekvivalent 2009. aasta 19 000 eurole oleks 38 000 eurot, aga uute D-maxide hinnad algavad 27-32 000 juurest vastavalt töökabineti kujundusele (TOPAUTO).(12-08-2022, 18:07 PM)raulex Kirjutas: Misasi on keskmise hinnaklassi elektriautondus? Kas Leaf oma 33 K hinnaga kvalifitseerub?33 K ei ole ilmselgelt inimsõbraliku auto hinnaklass, sõltumata elektrist ... Tavaauto, mitte poosetaja luks peaks mahtuma ca 12-15 K€ sisse. Kõik üle selle on tarbija röövimine ...
2009 ostsin omale pikapi Isuzu D-Max, ikka päris auto, mis on mind igal talvel koju suutnud viia sõltumata tee- ja lumeoludest ning lugematu koguse metssigu ja põtru kastis metsast välja toonud, sõidab siiani laitmatult ja on läbinud seni kõik ülevaatused esimese korraga ... selle auto hind oli kopikas alla 300 000 EEK, mis tähendab ca 19 000 €. Selle hinnaga võib veel leppida ehkki tegelikult üle 250 K EEK tundus ka siis liigkasuvõtjalik.
2003 ostsin Daewoo 180 000 EEK, nö Passati suuruses auto ja teenis mind ausalt ilma eriliste probleemideta 16 a ning sõitis omal jalal vanarauda, va heitgaasid ei tahtnud sobida ...
Praegused hinnad on kõigil autodel lihtsalt mõistusevastased ... topitakse juurde mõttetuid lisasid-juhiabisid+ ja kamaluga hinda.
Läbisõidud ongi elektriautolikud ehk olematud. Need on pere linnaautod nendel samadel saastenormipõhistel vajadustel. 6-10 tuhat aastas linnas keskmiselt. Auto24 põhjal sama seis: elektriautoliku läbisõiduga on kõik toodud autod. Eestist ostetud on kõik arutult uhatud sest kallis mänguasi on vaja ju kuidagi endale ära põhjendada. Ja muidugi taksod.
Aga kas Spring või Smart??? Kui tavaSmart oli oma absoluutselt kõlbmatu kastiga ikaldus, siis elektrikal seda ainumast häda ei ole. Ja uusim ehk gen.3 olevat ka omajagu parema veermikuga kui esimesed kaks versiooni. Springi erinevad arvustused ja pildid autokese ehitusest ja just veermiku poolelt väga meeliülendavad ju pole... Samas Smartide lisavarustuse list on ka enamasti muljetavaldav. Ja ForFour on ju täitsa "suur" autoke ka.
Ja seda täiesti mõistliku hinnanumbriga kvaliteedi eest. Kõige uuemad täisvarustuses maksavad 23K ja on sellega Springiga otseses konkurentsis. ForTwo'd selle raha eest ei ostaks. Samasugune on ju ka veel BMW i3 aga nende hinnanumbrid on jaburad ja läbisõidud arutud, vähemalt siin müüdavatel. Aku puhul on siiski laadimiskordade arv näitaja ja läbisõit võiks olla kasutatul alla 20tuhande. Ja auto peab meeldima ka! i3 ja "küürakas kolmik" ja "pardilaadne" on lihtsalt mudakoledad.