Mõistusevastased manöövrid liikluses

HELKUR. Kampaaniat vaja, kus küll reinkaremäe peidab end.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Nagu tellitud teema.
Automaat tuled s.t. lähi ja kaug vahetus.
Pime tee ja kergliiklustee seal kõrval. 
Kiiruse piirang 70 km/h
Kergliiklustee natuke madalam kui sõidutee. 
Osaliselt ja kohati valgustatud aga see ei määra edasises käitumises midagi.
Kõnnin pealamp peas ja suht kuskil madalama otsa keskmises võimsuses põleb. Igaljuhul juhile nähtav aga autole siis mitte sest valgustan teed enda ees. Paljudel vanematel autodel läheb tuli kohe maha kui märkavad lampi mõnel siis kui valgusvihku tõstad ja siis jääb ka lähida peale. Aga siis on need isemõtlevad uued autod.
Auto ise mõtlemisega loomulikult täied peal ja noh nagu uuele kohane päris teravad. 
Tõstan lambi nii,  et paistab autole ei midagi
Suurendan lambi võimsust mis mõjub ja kaugtuled lähevad lähituledele. Vähendan võimsust ja jälle täied ja nii me vilgutame üksteisele ei leia juht nuppu üles et käsitsi lähituledele panna ja mitte pimestada jalutajat või ratturit.

Viimane juhtum kus toimus "õppesõit" ja sõideti korduvalt ja korduvalt edasi ja tagasi ühte ja sama mõne km. lõiku ja kõik need korrad sama disko meil käis. Ei suutnud "õpetaja" juhendada kuidas tulesid kasutada. Kolmandal korral hoidsin juba ise pealambi täistuld peal. Noh ja kas 4...5 korral oli sellest õpitud loomulikult mitte.  Ringi pöörati parklas ja kus ka peatuti aga lülitini ei jõutud oma õpetusega.
Vasta

Ongi nii, et rõhutakse ainult auto tarkusele? Ise enam üldse enam mõtlema ei pea? Mida päev edasi, seda lollim küsimus see tundub. 
Näen ise üsna palju otsmiku- ja taskulampe väikestes kohtades ja tundub suht loogiline kauged maha võtta. Muidugi kui näen, et rattur/jalakäija liigub minuga samas suunas, lükkan kauged peale, saab tema vähemalt mõne meetri rohkem valges liikuda.
Vasta

Siin ka mõni sõiduõpetaja?
Kas juba õppesõitu tehes, õpetate õpilast töötegijaid n...ssima?
Keerame parerm pööret tehes maanteele (lubatud 80 km/h), sõiduõppe auto ees, mina Scaniaga järel. Saame hoo üles, Scania kukub kiirusega (piloot seatud 81 km/h) pendeldama. Kiirendab, pidurdab jne. Ja siis enne pikka tõusu teeb sõiduauto vasak pöörde. Aitäh!
Vasta

(30-10-2022, 10:37 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Siin ka mõni sõiduõpetaja?
Kas juba õppesõitu tehes, õpetate õpilast töötegijaid n...ssima?
Keerame parerm pööret tehes maanteele (lubatud 80 km/h), sõiduõppe auto ees, mina Scaniaga järel. Saame hoo üles, Scania kukub kiirusega (piloot seatud 81 km/h) pendeldama. Kiirendab, pidurdab jne. Ja siis enne pikka tõusu teeb sõiduauto vasak pöörde. Aitäh!

Õppeauto rek nr kirja siis lihtsam. Smile
Vasta

(28-10-2022, 22:31 PM)Aare R. Kirjutas:  Osadel uutel autodel on need targad esituled ka, millele kindlasti nende autode omanikud rõhuvad. Küll aga ei oska ma öelda, kas need tuled ka kõik vastutulevad autod ära tunnevad, kaldun arvama, et mitte. Kuid olen selle koha pealt kindlasti nõus, et osad kipuvad liiga kaugelt ka vilgutama- võtad maha ja selgubki, et ongi kilomeetri või veel rohkema kaugusel. Sirge tee peal on vastutuleva auto kaugust muidugi vahel ka raske hinnata, kuid siiski- kas LS järgi lähituledele ümberlülitamise kaugus ei olnud 300m? Pean tunnistama, et pole ammu seda uurinud, aga on nagu selline number meelde jäänud....

Erinevate inimeste silmadel on valgustundlikused ka erinevad. Mujal arenenud Euroopas saadakse sellest aru ja tundub jah nagu sirge peal lülitatakse juba kilomeetri pealt pooltele. Eriti veel Saksamaal. Noh ja mägedes kasutatavast tulede etiketist pole vast üldse mõtet juttu siin alustada.

aga kui mu auto liigub valguskiirusel, kas on siis esituledest veel kasu?


Otsin pagasniku luuki 1/43 M407-le
Vasta

(30-10-2022, 10:37 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Siin ka mõni sõiduõpetaja?
Kas juba õppesõitu tehes, õpetate õpilast töötegijaid n...ssima?
Keerame parerm pööret tehes maanteele (lubatud 80 km/h), sõiduõppe auto ees, mina Scaniaga järel. Saame hoo üles, Scania kukub kiirusega (piloot seatud 81 km/h) pendeldama. Kiirendab, pidurdab jne. Ja siis enne pikka tõusu teeb sõiduauto vasak pöörde. Aitäh!

Mitte muhvigi ei saanud aru.
Õppesõidu auto keeras sulle ette ja ei lasknud sul soovitud kiirusega 80km/h alas liigelda ning tagatipuks tegi ka vasakpöörde kohas, kus see oli lubatud kuid sulle ei meeldinud?

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Kaasfoorumlane tõnn ei saagi aru saama sest ta pole kunagi täislastis raskeveokit roolinud.
Vasta

Saan väga hästi aru, et raskeveokit on raskem juhtida kui sõiduautot kuid see ei tohiks tekitada arusaama, et liikluses on suuremal rohkem õigusi. 
Kõigil on täpselt niipalju antud kui LE piiblis kirjas. 

Kui mõni sõiduõppe auto peaks vererõhu lakke ajama siis oleks vast mõistlik pendeldamise asemel pikivahet hoida. 

Tee kasvõi kusepaus ja see õppeauto on kadunud.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(13-11-2022, 22:03 PM)tõnn Kirjutas:  Tee kasvõi kusepaus ja see õppeauto on kadunud.

Vahetult enne tõusu on see välistatud.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Jalgsi liikujad ei kanna helkurit ja see on väga paha , praegu valget aega napilt . Lapsevankrit lükkav ema peaks enda ja lapse ohutuse huvides ka lapsevankrile helkuri kinnitama , ei tasu ka enda nähtavaks tegemisega tagasi hoida .
Vasta

Tõepoolest problemaatiline sügisel, sealjuures olen märganud lausa vastandeid liikumas.

Üheks äärmuseks on üleni mustades riietes jalakäija, kes vihmase ilmaga hämaras tuterdab. Mitte kuidagi ei märka teda enne, kui on viimane hetk.

Teine äärmus on need inimesed, kes on oma lapsele või ka koera jalutades koerale, pannud külge mingid vilkuvad led ribad vms. Kaugelt märgata ja vahva vaadata ka sealjuures.
Rohkem levinud võiks tänapäeval sellised vidinad olla juba.
Vasta

Mul oli eelmine sügis koormaga kusagil vihmase ilmaga pimedas sõites (siis ju nagunii suurt midagi ei näe) olukord, kui lihtsalt ühel hetkel ilmus korraks tulede vihku mustas jalakäija, loomulikult ilma helkurita ja lisaks kõigele ka minuga samas suunas liikudes. Minu teada peab ju asulavälisel teel jalakäija liikuma vasakus teeservas ning selle põhjuseks olen mina välja mõelnud selle, et siis jalakäija näeb vastutulevat autot ning teab end teeserva hoida (või veel kaugemale). Aga see mustas riides inimese vilksatus ehmatas ikka korralikult ära.
Vasta

(13-11-2022, 22:09 PM)Marko Kirjutas:  
(13-11-2022, 22:03 PM)tõnn Kirjutas:  Tee kasvõi kusepaus ja see õppeauto on kadunud.

Vahetult enne tõusu on see välistatud.
Kus on Eestis "pikk tõus", kus täislastis veok kohalt ei saa? Oletades, et ksf! tuli värsket vahejuhtumit kaebama, välistame lume ja jää.
Ok, kusepaus on ülepakutud, aga vasakpööret tegeva masina taga hetkeks stopata pole probleem.
Vasta

Kui pole 40 tonnise autoga sõitnud siis võib nii tunduda küll  Smile Oi kui rõõmsaks tegi Tartust Võru poole startides kui keegi Uhti külla tahtis enne pikka sirget vasakpööret teha ja seal hoo nulli pidi pidurdama. Sõiduautoga ei saa arugi et seal tõus on Tatra oru poole aga veokaga sai käike vahetada kuni Kambjani Big Grin Tänapäeva autod on kindlasti parema minekuga ja juhisõbralikuma käigukastiga, mina sõitsin viimati 10 aastat tagasi päevinäinud FH-ga.
Vasta

Selleks polegi alati pikka tõusu vaja, 52 tonniga läheb ka suht lauge ja isegi mitte väga pika tõusuga üsna palju aega, et hoog üles saada. Libedaga veel see, et peale seda stoppi ei pruugigi tõusu alguses kohalt minema saada. Mart Laanelepa jutule lisaks ja Telc-ile täpsustuseks, et kohalt ärasaamisega on rohkem probleeme lühikese ja järsu tõusuga, pika (ja lauge) tõusuga läheb aega hoo ülessaamiseks.

Eelmisel talvel oli mul Viljandi lähedal metsa minnes olukord, kus üks sõiduauto mu nina eest lumehange otsa end istutas, tõmbasin selle tõstuki ja koormarihmaga teele tagasi, aga kerge tõus päädis sellega, et ma ise ilma sekkumata kohalt minema ei saanud. Õnneks olin siis tühjalt.
Vasta

Kui minna ei jaksa siis ikka süüdi laisad hobused või liiga vähe vedavaid rattaid.

Eks tuleb ära oodata see aeg, mil põhiteed on 4 realised siis vasakpöördeid teha ei saa.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(Elu)kutseline auto juht peaks/võiks kõikki neid olukordi ette näha, mitte eessõitval autos tagastanges passida ja teisi süüdistada. Ei ole ise küll täitsa suurega sõitnud aga väiksema veokaga küll. Kui ma mõtlen kes sõitjatest on mind sellistesse olukordadesse pannud kui hakkab süda kiiremini lööma(hakkad elu pärast muretsema), siis pooled on ikka poolhaakega tegelased kes ei hooli teistest
Vasta

(14-11-2022, 17:42 PM)tõnn Kirjutas:  Kui minna ei jaksa siis ikka süüdi laisad hobused või liiga vähe vedavaid rattaid.

Eks tuleb ära oodata see aeg, mil põhiteed on 4 realised siis vasakpöördeid teha ei saa.
See on ikka hea maailmavaade- palju siis olema peaks, 1000 hobust? Vähe vedavaid rattaid? Kui haardumist pole (rehvid soojad ja all jää, seal tekib vesi hetkega vahele, kui korraks pidama jääda), siis pole vahet, palju rattaid all on. 8-rattalistel metsaveotraktoritel jääb ka 8-st vedavast rattast väheks vahel.
Kuldile (ma ei võta sinu postitust enda pihta käivana), aga alles eelmine nädal otsustas üks tüüp, et jube mõistlik on minust max 100 meetrit eespool mulle ette keerata (mul oli 90 ja koorem peal) ja siis 200 meetri pärast vasakule keerata. Mismoodi sa seda ette näed? Olen küll alati valvel, aga idiootide vastu me (veokajuhid) ei saa. Füüsikaseaduste vastu ka mitte.

PS. Ma ei eeldagi, et kõik siin (või üldse) sellest aru saavad, siin on vaid mõned üksikud, kes neid olukordi mõistavad, ja kui sõidad päevas keskmiselt 500km, on erinevate olukordade tekkimiseks võimalusi tohutult rohkem kui 10km päevas läbisõiduga.
Vasta

Autosert vist on ainus autokool kes paneb B kategooria õpilased ka C masina rooli vähemalt korraks, et äkki mõnel jõuab arusaam kohale kuidas "seal kõrgel" see vaade on tegelikult jms. Ja selle vastu mäge pidurdamise ja siis ueesti liikuma saamise puhul ärgem unustagem kütusekulu ja ka reostust ning samuti taganttulevaid autosid. Aga sellest enam 90% inimesi vähemalt aru ei saa - ei mõtle kedagi konkreetselt ega kaudselt isegi mitte siit foorumist hetkel.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: hobiautod, stretch, 6 külali(st)ne