Renault Magnum
#61

https://www.auto24.ee/products/soiduki-v...um/552308/

https://www.auto24.ee/products/soiduki-v...um/616850/

https://www.ladu24.ee/renault+trucks-var...num%201990-

https://www.mascus.ee/transport/varuosad/renault

https://www.bustruckparts.com/?lang=et&c...el:1200615

http://www.veoautovaruosad.ee/varuosad

https://www.7detalei.ee/

https://tsvaruosad.ee/toote-kategooria/s...ruosadeks/

https://www.martinauto.ee/

http://www.hoffmann.ee/index.php?page=ve...e-lammutus

https://nordparts.ee/

Jne...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#62

   

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#63

Eelmisest pildist ajendatuna.  Kui keegi on trehvanud Hamburgi sadamasse kus komplekteeritakse laevu aafrikasse minevate autodega siis seal näeb sellist pilti tihti.
Kabiin lõigatakse pooleks ruumi kokkuhoiu pärast. Teine samasugune auto tõstetakse peale ja 7,5 meetriga saadetakse  ära 14meetrit kaupa.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#64

Seiklused jätkuvad. Kui olin maailma õnnelikeima inimesena hangitud toru külge kruvinud ja asusin  kabiini tõstma, oli tulemus päris halb. Kabiini esiosa tõusis, aga tagaosa mitte üks teps. tükk aega edasitagasi mängimist ja nuputamist, miks küll ei avane kabiinilukud, mingis meeltesegaduses sai piilutud ühel hetkel sinna silindrite ülemise kinnituse juurde ja ehmatus oli suur, sest sealt suvalisest august vaatas vastu hüdrosilindi ülemine ots. Kuna silinder ise oli ka pisut niiske, siis tegin süddame kõvaks ja  lehvitasin oma olematuid sajaseid, tõin poest tuttuue silindri. Vahetamiseks tuli eemaldada rattakoobas, mis õnneks käis keskelt pooleks, aga mis ebaõnneks oli kinnitatud 4 poldiga , millistest ükski ei suvatsenud võtmega manipuleerimisele alluda. Tulemuseks neli väljapuuritud +rellakaga lihvitud polti. Omaette ooper on plastkoobast kinni hoidva poldipea lõikamine. Sinder läheb ju tuliseks ja sulatab plasti ära. Niih, lõpuks nägin silindrit ja pääsesin talle ka ligi. Silindri ülemine polt tuli ilusti lahti, alumine tahtis loomingulisemat lähenemist, aga ära tuli temagi. Uus slinider asemele ja pumpama. Tulemus endine, kabiini esiots tõuseb, tagaots mitte. Nördinult jalutan ümber auto kui ehmatusega märkan, et ka teine silinder on ebaõiglases võitluses gravitatsiooniga oma ülemise silma kaotanud. Süda kõvaks ja võitlus jätkub, eemaldub ka teine rattakoobas. siin õnnestus üks kinnituspoltidest elusama kätte saada. Kuna silinder ise on kuiv, siis otsustasin katsetada silma tagasi keevitamist. Kõigepealt harjutasin vahetatud silindri peal, et enamvähem vool ja traadi pealejooks paika saada, ja siis siristasin ka teise silindri silma tagasi. enne pumpasin võimalikut lahti, et kuumutamine toimuks õrnadest osadest võimalikult kaugel. panin süsteemi kokku ja tulemus endine, muidugi väga tugevalt ei julgend ka pumbata. Homme uus katse. Lukkude juures hüdrosilindrid justkui liiguvad,kas siis liiga vähe, õhk veel sees, või on seal midagi kinni roostetanud. Igastahes on see mul rekord, omada autot ja mitmeid kordi sõita temaga ja aasta ja paari kuu jooksul mitte kordagi "kapotti" mitte avada Big Grin
  Ja muidugi videole seda protsessi seekord ei viitsinud jäädvustada. Nagu ka päris alguses kahtlustasin, video tegemine segab ikka oluliselt töötamise ja nuputamise protsessi. Et head videoblogi teha, oleks vaja kas supermani võimeid või eraldi operaatorit mida kummatki ma ei oma.
Vasta
#65

Visa vend oled, ainult kiidusõnad.
Kuskandis see Magnum muidu pesitseb?

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#66

On olemas  imevahend montirovka. Kui lukud lahti ja süsteem pinge all aita kaasa natuke.
Teinekord aitab kui kabiini sakutada küljelt küljele. Hüppab ka pesast lahti.

No ja siis ära igaks juhuks toestamata kaniini alla roni. Ei või teada elus kuna mingi vana voolik järgi annab.

Jäi lisamata, et kui on õhu peal kabiin siis õhk üles ja padjad täis. Tühja padjaga istub maha ja ei tule toosist välja.
Vedruvankril see protsess lihtsam.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#67

Võit! Hommikul haarasin kangi ja entusiasmi ja läksin kallale.  Proovisin kabiini raputada, aga kuna padjad tühjad, siis eriti ei liikund seal midagi. Patjade tühjuse põhjustajaks üks katkine torukinnitus padja külge.Kangiga kergitasin kummagit lukku, liikusid. Siis pumpama. Ja ta tõusis kuis noor jumal. Suur päev! .Kapotialune iseenesest oli küll hirmus. Kuigi rõõmu valmistas uus geneka rihm, Vähemalt selle asjaga probleeme ei tohiks tulla. Igastahes pääseb nüüd ligi ja julgeb spetsialistidele helistada pihustikannu vahetamise asjus. . Spetsiaalset rakist selle töö jaoks pood ega esindus mulle pakkuda ei osanud nii et ehk profid saavad aidata. Swedtruck igastahes mu kõnedele ega kirjadele ei vasta nii et jääb lootus  volvo esinduse peale Big Grin Kätte saaksin ma nad  youtube õpetuste abiga, aga probleem on alumise krae kinni valtsimine. Videos tehti seda jämedama otsaga keermestatud lati abil. Pandi kann paika koos latiga ja siis mutri abil tõmmati see jämedam ots kannu kraest läbi. Aga kui jäme see ots olema peab, seda ma ei tea.
Vasta
#68

Nonii, avastatud lekkele asusin lähenema. Loomulikult sinna ligi kõike lahti võtmata ei pääse, ei fotokaga, ei silmadega ei millegagi. Ja keeruline aru saada, tundub see jurakas olevat veepumba moodi, alt veetoru siseneb sinna ja ahju torud ja mingid veel tulevad välja, äkki on kellelgi kogemust, kas tõesti veepump aetakse ringi hammasratastega mitte rihmaga sellel mootoril DXI12. Asub siis mootori eesotsas paremal pool kompressori all? https://www.facebook.com/photo?fbid=1015...1849004395
Vasta
#69

(30-05-2022, 15:19 PM)hullmaks Kirjutas:  Nonii, avastatud lekkele asusin lähenema. Loomulikult sinna ligi kõike lahti võtmata ei pääse, ei fotokaga, ei silmadega ei millegagi. Ja keeruline aru saada, tundub see jurakas olevat veepumba moodi, alt veetoru siseneb sinna ja ahju torud ja mingid veel tulevad välja, äkki on kellelgi kogemust, kas tõesti veepump aetakse ringi hammasratastega mitte rihmaga sellel mootoril DXI12. Asub siis mootori eesotsas paremal pool kompressori all? https://www.facebook.com/photo?fbid=1015...1849004395
Piltti ei näe!!! Kui ma õigesti mäletan siis pumba ajam on jah jaotushammarataste kaudu!
Vasta
#70

(30-05-2022, 18:26 PM)tomki Kirjutas:  
(30-05-2022, 15:19 PM)hullmaks Kirjutas:  Nonii, avastatud lekkele asusin lähenema. Loomulikult sinna ligi kõike lahti võtmata ei pääse, ei fotokaga, ei silmadega ei millegagi. Ja keeruline aru saada, tundub see jurakas olevat veepumba moodi, alt veetoru siseneb sinna ja ahju torud ja mingid veel tulevad välja, äkki on kellelgi kogemust, kas tõesti veepump aetakse ringi hammasratastega mitte rihmaga sellel mootoril DXI12. Asub siis mootori eesotsas paremal pool kompressori all? https://www.facebook.com/photo?fbid=1015...1849004395
Piltti ei näe!!! Kui ma õigesti mäletan siis pumba ajam on jah jaotushammarataste kaudu!

assanuga jah, õigus, kui sõda algas siis tegin nähtavaks ainult sõpradele oma uudistevoo. Aga , päeva kokkuvõte. võtsin selle kolaka maha. Tõesti seal oli peidus veepump ja ajami saab hammasratastega. lahti tuli lasta ka filtrite kompleks, muidu ei saanud ühte toru küljest ära. Loomulikult ei pääsenud ka enamustele poltidele eriti hästi ligi. Sai kombineeritud erinevate suurustega padrunite ja silmustega. ROnimist oli üksjagu, päris vihmaussi tunne kohati. Kord oli vaja pealtpoolt läheneda, siis altpoolt, siis olid võtmed ununeud ülesse, siis jälle alla. Palju kasu oli sellest, et porikoopa esimene pool maas oli, siis sain seista n.ö. auto sees ja toimetada. viimane üllatus oli, kui kõik poldid ja torud valla päästetud, siis pumba korpus ripub kui keti otsas, edasitagasi kõigub, aga ära ei tule. Selgus, veepumbast üles kompressori tagant läks veel üks jäme jahutusvedeliku toru. Õnneks oli seal lihtne kummirõngaga kiire ühendus nii et kõigutades ja venitades selle pumba lõpuks maha ma sain. pumpa ennast täna korpusest lahti  ei õnnestunud ühendada, paar millimeetrit ta tuli aga rohkem ei taha. Eks homme, kui uus pump näppude vahel, on julgem lammutada.
Vasta
#71

Niih, väike arengute kirjeldus. Pumba vahetamiseks tuli jahutusvedelik välja lasta, loomulikult oli punni plastaugu keere maas, sinna sai pandud parandushülss, keermeliimiga. Eks tulevik annab aru, kuidas liim ja plastik kokku sobivad. Jahtusvedelik oli korralikult must. kuigi peale settimist omandas taas kollakasrohelise tooni. Pumbale ligipääs oli igatepidi ümber nurga. Viiest ühenduses torust oli näha nelja. mutrid tulid õnneks kõik lahti, aga nende keeramiseks oli väga vähe ruumi.Ja ühe toru mahasaamiseks tuli eemladada õlifiltri korpus. Neli polti hoidsid pumpa kinni kere küljes, neile tuli läheneda mootori esiotsa poolt. Sinna mahtus käsi vaevuvavu vahele. Aga lõpuks see kobakas sinna rippuma jäi, liikus edasitagasi aga muidu nagu keti otsas. See oli see viies toru, selle otsast tuli ta lihtsalt jõuga alla tõmmata, aga algul ju ei julge, ja näha seda õieti ka polnud, mille otsas ta ripub Big Grin  Seal selline toru kummiga ühendus, käib lihtsalt tõmmates ära. Pump ise tuli veel korpusest eraldada. See võttis ka pool päeva, rooste oli istu tihedaks teinud. Uus pump paika läks juba paari kolme tunniga, enamvähem teadsid ju, kuidas mis käib. Paigaldustihendite komplekti võtsin ka, tavaliselt need üldse ei sobi, seekord oli ainult üks tihend puudu. Selle lõikasin ise mingist veneaegsest tihendimaterjalist välja. Loodetavasti jääb pikaks ajaks pidama... See kõik tehtud vurasin ülevaatusepunkti. Viisin dokumendid kontorisse, kästi sisse sõita, aga ükski käik sisse ei lähe. Ehmatus muidugi suur, midagi tarka teha ei osanud, võtsin akujuhtme korra maha ja voilaa, see isegi aitas. Üllatuseks oli nii auto kui haagis piisavalt heas korras, et sain paberid korda. ÜV mees oli ka käikudega pisut hädas, ütles, et selliseid masinaid ta seal punktis võibolla korda kaks üldse näinud. Tegin ka proovisõidu. 250 km, midagi hullu ei ilmnenud, sõidab , pidurdab, tuled vilguvad. Filmida eriti ei viitsinud, tahtsin kiiresti auto korda saada. Mõned fotod küll on, vaatan, kas panen neist mingivideo kokku või kui leian , kuhu pildid riputada ja siia linkida. Kõik kunagised abimehed, Album.ee ja Foto.ee justkui enam ei toimi.
Vasta
#72

Pikalt siin vaikus olnud. Peale viimaseid seikluseid ülevaatusel sai veel vahetatud õli ja õlifiltrid. Ja peale seda õnnestus ka ligi 2000 km tööd teha. Selle käigus tagurdasin kivi otsa ja lõhkusin allasõidutõkke ja tagatule haagisel, sõitsin maha koduvärava ja lõhkusin allasõidutõkke teistkordselt, samuti jäin ilma porilauast, sõitsin heinamaal läbi kraavi ja lõhkusin allasõidutõkke kolmandat korda. Sõitsin tsikliga setumaale autot liigutama kui Räpina juures avastasin, et võtmed on koju jäänud. Tuli siis ühe õhtuga maha sõita 750 km tsikliga, sest pidin kella peale uues kohas olema . Hommikul auto juurde jõudes selgus, et kahenädalase seismisega on akud tühjad ja hakkasin Treskis pool kuus hommikul elektrit otsima. Mis imekombel ka õnnestus. Tuli appi kohalik autosikutaja, väga vahva sell. Aga muidu oli mõnus, põnev ja seiklusrikas suvi. Auto käitus eeskujulikult.   Sattusin väga ägedatesse ja eksootilistesse kohadesse, kuhu muidu suure autoga oma nina ei pistaks. Nüüd on plaan ka talvel pisut tööd teha, aga enne ei julge, kui olen omale hankinud talverehvid ja ketid. Ja paari velgesid tahaks ka hankida , saab vähemalt osad ki rehvid mugavalt ja ise suvekaid ja talvekaid vahetada. Norra töö ja uute autodega nii ära hellitatud, et niisama kahesillalise vanakesega talvel teedele  minna ei julge.
Vasta
#73

...Norra töö peal...ja nii tihti juhtub siin Eestis... Sad
Vasta
#74

(03-01-2023, 11:14 AM)hullmaks Kirjutas:  ... Selle käigus tagurdasin kivi otsa ja lõhkusin allasõidutõkke ja tagatule haagisel, sõitsin maha koduvärava ja lõhkusin allasõidutõkke teistkordselt, samuti jäin ilma porilauast, sõitsin heinamaal läbi kraavi ja lõhkusin allasõidutõkke kolmandat korda...


Müts maha et selliseid seikluseid tunnistada julged, pani päris muigama aga samas, kellel meist poleks kunagi midagi juhtunud....

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#75

[attachment=96055 Kirjutas:mlsluik pid='546238' dateline='1673965460']
(03-01-2023, 11:14 AM)hullmaks Kirjutas:  ... Selle käigus tagurdasin kivi otsa ja lõhkusin allasõidutõkke ja tagatule haagisel, sõitsin maha koduvärava ja lõhkusin allasõidutõkke teistkordselt, samuti jäin ilma porilauast, sõitsin heinamaal läbi kraavi ja lõhkusin allasõidutõkke kolmandat korda...


Müts maha et selliseid seikluseid tunnistada julged, pani päris muigama aga samas, kellel meist poleks kunagi midagi juhtunud....
Kaks mütsi! Mul võttis amatöörina teinekord käpiku roolis mõnigi koht stange märjaks, kust härra poolhaakega läbi hiilis :⁠-⁠D


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#76

Sügisel oli suurepärane plaan, Magnumiga talvel ei sõida. Ometi oleks kasulik temaga aegajalt pisut liikuda. Ilmselgelt jäin selle kasuliku tegevusega pisut jänni. Sest kes see ikka nii tark on, et talvist kütust selleks puhuks paaki valab. Seda enam , et septembris seda kraami kusagil ei müüdagi. Nüüd aga, kui see nüanss meelde tuli, ja kui olin otsmikulambi valgel nina paaki pistnud, peale seda, kui sinna olin lisanud kümme liitrit talvist kütust, vaatas mulle seal vastu kollakas hägune vedelik. Viimse aja ilmad on suht soojad olnud, aga sellegipoolest nina paaki pistnuna vaatas mulle paagi põhja settinuna vastu mõne cm paksune hele sade. Senimaani selliste probleemidega mul kokkupuudet väga ei ole olnud. Visuaalselt vähemalt mitte. Sest tavaauto paaki ju ei näe üldjuhul. Panin siis kuumaõhu püstoli parafiini sulatama. palju kütust paagis õnneks ei ole, Mingi hetk võtsin ka julguse kokku ja käivitasin auto. Tiksus rahulikult, proovisin pisut liigutada ja uus rõõm. Haagise tagaratas ei käi ringi. Elu Magnumi kõrval ei ole igav Big Grin
Vasta
#77

Et nagu pidur peal? Oletan, et sul on trummelpiduritega haagis? Seismise ja temperatuurimuutustega kipuvad nn. pöörad kinni jääma- mugav muidugi pole, aga poe alla ja pane haamriga litakas või mõni rohkem pööra hoovale pihta, vaata, mis teeb. Üsna tihti aitab.
Vasta
#78

Kas haagis seisis omapead või oli autoga õhuvoolikute kaudu ühenduses?
Ja kuidas Magnum toimetab kui kässari peale tõmbad, kas lükkab haakele pidurid peale?

Ühesõnaga, klassika pikalt seisnud haake puhul.
Klotsid on trumli või ketta külge kinni roostetanud.
Aitab, nagu eespool mainiti, kuvaldomeeter.
Trumliga lihtne, lööd trumli serva pihta ja tuleb lahti.
Ketta puhul pikka torni vaja.

Auto on äge kui õhku peab aga kui pikalt seisab tuleb jama.
Pole halba ilma heata ja vastupidi. 
Edu!!!

Aquila captas non muscas.
Vasta
#79

Haagisel ketaspidurid. Ja auto küljes ta voolikutega on. Minu teada kässar toimib ainult autole. Aga kui õhk maha läheb, ja maha ta läheb, siis ka pidur peale jääb. Kinni roostetanud on üks variant, teine on, et niiskusega midagi kinni jäänud ja õhk ei jõua pidurikambrini. Palju toredam on soojas toas sel teemal mediteerida kui välja minna ja erinevate versioonide paikapidavust kontrollima hakata ?
Vasta
#80

Sadulad seest vett täis ja kinniroostetanud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: karl1, 11 külali(st)ne